Selvsagt. Og vi kommer nok til å se at platespillere løftes til sykkelens teknologiske nivå når sykkelens løftes til flyets. Avansert, nei, elegant, ja.Den REGAen er strengt tatt ikke mer hightech enn en hvilken som helst sykkelramme eller golfkølle i karbon. Mer avansert sandwichteknologi finnes i ei lettvekts rullestolsrampe eller 50 år gammelt flygulv. Inserts i aluminium i kompositt er standard og leveres av AS Bøtteplast i det ytterste havgap.
Ja, godt sagtLåter nok like knall som skiføret dette
Bruker du digital romkorreksjon nå som du har mulighet til det gjennom Marantzen? Har du forsket noe med den av/på/direct - tenker da på hvordan lyden oppfører seg i 2 kanaler?
Kloke ord, KennethAv og til hjelper det å klarne opp hjernen litt.Med RP 10 og Lyra har du jo en aller tiders platespiller.Fjell-luften gjorde nok noe godt.Å verdsette det man har er nok noe vi bør gjøre i større grad.Og til det trenger vi litt hjelp.Hastverk er i mange tilfeller lastverk.Fine bilder Chris.
Mvh Kenneth
Bedre lyd nå enn jeg hadde. Har justert ihht denne protraktoren, og for alle med Rega bør denne kjøpes inn snarest Nå fikk jeg endelig varmen alle snakket om som Lyra Delos var så kjent for. Ingen hørbar støy eller IGD. Flere veier til Rom, men dette er definitivt et alternativ.Fikk ny protractor i går som skal prøves etter vinterferien. Har kun lagt den på, og ved første øyekast virker overheng å ikke være helt korrekt. Men venter og på godt forstørrelsesglass fra ebay; så kan finjustering starte
Vis vedlegget 426615
Skjerp deg ANM. Vet ikke hva du spiser om dagen men du blir både mer og mer ufin, og skal virke så jævla kul hele tiden! For mye hveteboller kanskje? Blir fort oppblåst av sånt... Hva er det som skjer a? Drit og dra så kan dere hygge dere. Sånne som deg gjør at det er lite aktivitet her inne om dagen ANM og det er det ikke bare jeg som mener heller.Bare fordi du liker noe behøver vel faen ikke det utelukke innspill om alternativer? Dazed sitt forslag er glimrende og har man tilgang på litt tyngre glatt papir tar det noen minutter å fikse en perfekt protraktor for de som liker å leke med kurver. Klart har man ti tommeltotter og ser det som en stor utfordring å skrive ut en protraktor burde man kanskje overlate hele justeringen til andre.
Neida, selvsagt ikke. Enig i at vanlige 80 grams printerpapir ikke funker til annet enn å kalibrere på testutskrifter. Skriver man ut på fotopapir når man er "ferdig", blir det kjempefint å jobbe med.Til 200kr Dazed var det liksom ikke en stor investering her Og jeg har ønsket noe annet enn en protractor som printes ut på A4 ark som jeg må stanse ut spindel-hull selv. Problemet med A4 ark er og at den spisse nåla punkterer arket, og den henger seg opp. Noe som kan skade pu. Her er kvaliteten mye bedre. Men som jeg sier finnes det andre alternativer og feks Feickert til skyhøy pris. Denne her kostet meg under 250kr inkl frakt, og nå har jeg en Arc Protractor av god kvalitet som ga meg den lyden jeg ønsket
Selvsagt er det bare bra med anbefalinger.Samtidig ser jeg at det ikke er lett å anbefale noe her inne. Selv en god kvalitetsprotraktor til 200 kr som et alternativ til å måtte fikle med å printe ut sjøl på A4 ark, lage hull som må være helt nøyaktig og laminert uten at hele skiten bøyer seg. Har prøvd det og...
Poenget var bare å tipse.
Der ligger utfordringen med å printe og kutte til en selv. 1-2/10 mm feil her og den kan karakteriseres som ubrukbar.Å skjære ut senterhullet synes jeg fungerer best ved å skjære en likesidet trekant som tangerer hullet på tre sider. Å prøve å skjære ut et rundt hull blir sjeden 100%.
Der ligger utfordringen med å printe og kutte til en selv. 1-2/10 mm feil her og den kan karakteriseres som ubrukbar.Å skjære ut senterhullet synes jeg fungerer best ved å skjære en likesidet trekant som tangerer hullet på tre sider. Å prøve å skjære ut et rundt hull blir sjeden 100%.
Hmmm, litt usikker på disse billige kjøpevariantene også da om 100µm er nok til å gjøre dem ubrukelige. PVC utvider seg med 80µm/mC, vet ikke hvordan det er med papir?Der ligger utfordringen med å printe og kutte til en selv. 1-2/10 mm feil her og den kan karakteriseres som ubrukbar.
Det var en overraskelse for mig, vil du poste et billede af hvordan din pickup sidder nu? Gerne også set ovenfra.Bedre lyd nå enn jeg hadde. Har justert ihht denne protraktoren, og for alle med Rega bør denne kjøpes inn snarest Nå fikk jeg endelig varmen alle snakket om som Lyra Delos var så kjent for. Ingen hørbar støy eller IGD. Flere veier til Rom, men dette er definitivt et alternativ.Fikk ny protractor i går som skal prøves etter vinterferien. Har kun lagt den på, og ved første øyekast virker overheng å ikke være helt korrekt. Men venter og på godt forstørrelsesglass fra ebay; så kan finjustering starte
Vis vedlegget 426615
Den er god.Jeg sier det nok engang:
Hvorfor ikke bare bruke Conrad' Hoffman's Arc Template Generator i stedet for å kjøpe alskens greier? Da lager man en protractor som er spesialtilpasset nøyaktig den monteringsavstanden ens egen platespiller har, og kan eksperimentere av hjertens lyst med forskjellige geometrimodeller, nullpunkter og radier. Den er gratis, og man kan ikke gjøre det mer nøyaktig. (Gitt at man gjør seg litt flid med å kutte ut senterhullet.)
Jeg innrømmer at jeg har hatt (har) lyst på en Dr. Feickert-protractor, men det er mest fordi den er en veldig kul dings, og det er lett å bare finne den frem og sette den på. Fin løsning for å treffe senter på armbasen har den også. Tror likevel ikke den blir noe bedre enn "Conrad".
I kalkulatoren på Vinylengine er det lett å se hva slike avvik har for innvirkning.Njaæh...
0,2mm toleranse klarer du neppe i den andre enden uansett, så....
Det er ikke akkurat presspasning på spindelen (som også har en toleranse) på ferdigtrykte protractorer heller.
en av 'dere fire'...
Link?I kalkulatoren på Vinylengine er det lett å se hva slike avvik har for innvirkning.Njaæh...
0,2mm toleranse klarer du neppe i den andre enden uansett, så....
Det er ikke akkurat presspasning på spindelen (som også har en toleranse) på ferdigtrykte protractorer heller.
Det kan jeg godt forstå, for jeg har også lidt svært ved at få øje på det...Altså. Jeg lurte på om det er Regas geometri på denne protraktoren, og må innrømme at jeg synes det er en smule hårsårt om det skal gjøre meg til en av 'dere fire'...