JR Trans Rotor ZET-1 eller Nottingham Analogue 294 eller Rega RP-10 eller Linn LP12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Endpoint Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    38
    Jeg tror Townshend har endel måleresultater på sine ting ift vibrasjonsdemping. Mener det er XM3HC som er importør og forhandler.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.481
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    WAF my friend:)
    Du sliter med det ja. :)

Hva skal inn i stedet for D25?

Ja en Rega-hylle var ikke aktuelt for sjefen:)
    Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva som skal inn i steden for D25. Jeg skal bruke litt tid på de kandidater som er aktuelle, så får jeg se. Halve moroa for meg er uansett reisen frem til målet:)
    Du har vel noen ideer om erstatning for ProAc tenker jeg.
    Ta deg tid til å høre litt ulike alternativer før du tar det inn i stua.
    Høyttalerne er tross alt den komponenten som er mest bestemmende for hvilken lyd du har i rommet.
    Langt større enn platespillere og pick-uper.
    Lykke til.
    Mvh.

PCK

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    RP 10

Har nå lest hele denne tråden, spennende og morsom lesing.
    Torsdag i forrige uke fikk jeg også en Rega RP 10 i hus, fra Jens på Stereofil.
    De første timene fikk jeg litt hetta, for det låt jo så tynt. Men etter mellom 10 og 20 timer spilt, fikk den fabrikkmonterte Apheta 2-en begynt å mykne, og bassen ble langt mer fyldig.
    Den er såpass fyldig nå, at jeg lurer på om du, Chris Andre, fikk prøvehørt denne kombinasjonen med spilleren satt på riktig underlag. Uansett er jeg kjempefornøyd, enda spilleren nå "bare" står på toppen av en enkel 60 cm Ikea Bestå reol som jeg skrudde spikes inn på undersiden av.
    Og etter å ha lest i denne tråden, og slik jeg tolker erfaringene du har gjort deg så langt, bærer det av sted til IKEA Ringsaker i morgen for en slik bambus-fjøl som du har.
    Mvh Per Christian.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    ChrisAndre: Hvis du har ordentlig bygde vegger, så..:cool:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hei PCK, og gratulerer med hva jeg mener er en fantastisk platespiller! Og velkommen til sentralen:)

Jeg mistenker at etter alle de testene og omtalene jeg har lest, kan den Apheta 2 jeg hørte ha vært noe galt med. Jeg hadde den på hjemlån med en RP8 og Rega Aria riaa som jeg satte på laveste ohm. Lyden virket litt slapp og uengasjert, som jo er det stikk motsatte av hva omtaler tilsier. Jeg vet at den RP8/ Apheta 2 jeg lånte, var en spiller som ble sendt både hit og dit.

Det spesielle med RP10-lyden, synes jeg, er ærligheten. Det jeg mener er at den spiller det som er på plata, punktum. Den legger ikke til en signatur med varme (litt sånn jeg opplevde Linn LP12) eller noe annet. Plater høres forskjellige ut, ut i fra innspilling og plateselskap. I starten på den første plata jeg hørte på hos meg, var det ingen ting som stakk seg ut. Det låt rent og analogt. Men så var det dynamikken og bassen, da. Bassen er slik på RP10 at den sparker skikkelig i fra og går dypt; men kun når det er bass-spor som tilsier det. I tillegg starter og stopper kresendoer lynkjapt. Noe som vi med forkjærlighet for symfoni og klaver setter stor pris på:)

Nå begynner nok min Lyra Delos å bli innspilt også (ca. 100t), og jeg blir bare mer og mer imponert av hvordan Rega har gått en helt helt annen vei enn så og si alle de andre, og leverer til de grader. Ikke at jeg har hørt og eid så mye, men det er artig å se at der andre går for så tungt som mulig....så er det her så lett som mulig. Test med å ta av ytter-plint og lokk etter at du får Ikea fjøla. Jeg bestilte sorbotan-knotter på ebay. Når jeg knakker veldig hardt på stereobenken med nåla hvilende på vinylplata, hører jeg ingen dunkelyd fra høyttalerne. Sorbotan-knottene er runde og kan bestilles etter hvilken vekt på fjøla du har...

Skriv gjerne flere erfaringer, og selvsagt hører foto av din nye spiller med:)

Flott at tråden var til hjelp:) Mange har bidratt med mye i denne tråden, og selv om det går ei kule varmt innimellom, er det vel bare fordi vi alle elsker musikk fra LP:):)

Sist redigert:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    ChrisAndre: Hvis du har ordentlig bygde vegger, så..:cool:
    Det er akkurat det. Jeg fikk testet litt i går, og som jeg skrev i forrige post har jeg en veldig god løsning med bambusfjøla som er knallhard og ikke altfor tung, med sorbotan;) Det låter jo som f.... denne RP10/ Lyra komboen:)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Hadde du ventet noe annet, CA? :cool:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nei, etter alle de omtaler og priser denne spilleren har fått; var forventningene skyhøye! Og de infridde:)

Vinylsound

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2009
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    2
    Lite innspill på BASE - som er omtalt tidligere i denne tråden.

Snakket med en bransjeaktør for en god stund siden. Han hadde tidligere solgt Base og mente det forbedret lydbildet mye. Men han måtte innrømme....... at etter en stund så fant at ut at det forandret lydbildet......og sluttet å selge produktet selvsagt. Jeg vet ikke, men da er det nevnt.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.451
    Sted
    Sørlandet
    Må jo si at jeg vurderer sterkt en Rega vegghylle, og at jeg bare må overbevise kona om at det er det eneste rette. Frigjør jo plass på stereobenken til pyntegjenstander med telys da:):) Underlaget jeg benytter nå funker bedre enn Base Technology. Og jeg har aldri hørt min spiller med Rega veggoppheng. Skulle det bli enda bedre så jo vegghylle en rimelig investering...
    Hei,

Jeg ser du har høyttalere på spikes og tregulv/eikeparkett. Min erfaring er at platespilleren burde stå på en vegghylle hvis man har tregulv og ihvertfall hvis man har spikes som effektivt forplanter alt av energi til gulvet. Dessuten er jo Rega Wall Mount en lekker sak og spesielt den gamle utgaven med firkantrør.

Flott tråd!

Mvh
    BB

PCK

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Er det sånn at Regas vegghylle har mest for seg der det er murvegger og tregulv? Hos meg er det lettvegg med gipsplater og betonggulv (med eikeparkett, riktignok). Hvor mye mindre vibrasjoner blir det med veggfeste da?

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.451
    Sted
    Sørlandet
    Er det sånn at Regas vegghylle har mest for seg der det er murvegger og tregulv? Hos meg er det lettvegg med gipsplater og betonggulv (med eikeparkett, riktignok). Hvor mye mindre vibrasjoner blir det med veggfeste da?
    Jeg har heltre gulv og tre på vegger. Fikk det ikke til å fungere tilfredstillende før jeg monterte vegghylle. Prøvde det meste, dempeføtter på høyttalerne, sorbothan under platespiller, subsonic filter... alt løste seg så fort spilleren ble plassert på vegghylle. Jeg kan ikke se at det skal være noen problemer med gips, kanskje heller en fordel. Husk å bruke gode gipsskruer!

Mvh
    BB

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Spennende! Hvilke forbedringer fikk du med vegghylle? Jeg kan egentlig trenger plassen på stereobenken også:)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville tro at det overføres flere vibrasjoner gjennom en lettvegger enn et betonggulv med tung parkett på.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.451
    Sted
    Sørlandet
    Spennende! Hvilke forbedringer fikk du med vegghylle? Jeg kan egentlig trenger plassen på stereobenken også:)
    Alt ble forbedret for å være flåsete.

Jeg dempet alt jeg kunne dempe og resultatet ble at jeg samtidig "drepte" noe av lyden. Omtrent som du selv beskriver tidligere i tråden. Uansett hvor mye jeg dempet og uansett hvordan jeg justerte subsonic filteret så måtte jeg være varsom med volumkontrollen.

Alt dette løste seg med vegghyllen. Nå spiller jeg uten subsonic filter, har subwoofer tilkoblet og kan spille så høyt jeg gidder. Den påvirkes ikke av steg av mennesker eller bikkje og det er ingen vandring på høyttalerelementene.

Mvh
    BB

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Suverent beskrevet. Takk! Jeg skal virkelig vurdere det også. Leser at alle som går over til vegghylle får lydforbedring, så det må jo ha noe for seg.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Alt som fjerner vibrasjoner som kan forplante seg gjennom plinthet og påvirke arm/pickup har jo noe for seg. :)

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Leste noens teori om at vegghengt stammet fra UK hvor murvegger er mere vanlig, om dette stemmer vet jeg ikke men det funker sikker fjell på murvegg. Men tenker det virker på trekonstruksjoner også, eventuelle vibrasjoner i vegger følger horisontalplanet og vil ikke ha samme påvirkningskraft som gulvmontert som gir vibrasjoner som følger vertikalplanet, altså rett opp i pu. Alt er selfølgelig relativt, kommer vel an på om man har betong gulv eller en veldig svak vegg konstruksjon, da kan det fort være andre veien igjen. Nesten ingen svar som passer alle i denne hobbyen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Interessant innspill det, fbh. Det er kanskje noe i det.

Men, og nå kryper jeg ut på stadig tynnere is, så får vi se om det bærer. Noen tanker:

En gjenstand kan bevege seg/ vibrere på seks måter, eller som en kombinasjon av en eller flere av de seks måtene.

En rettlinjet bevegelse opp og ned

En rettlinjet bevegelse mellom høyre og venstre

En rettlinjet bevegelse mellom foran og bak

En rotasjon rundt en akse nedenfra og opp

En rotasjon rundt en akse mellom foran og bak

En rotasjon rundt en akse mellom høyre og venstre

Min antagelse er at de rettlinjede bevegelsene har lite innvirkning på platespillere med vanlige armer. Armene på disse armene er om ikke akkurat balansert rundt lagerpunktet, så i hvert fall ganske nær. En unipitot som utsettes for sideveis bevegelse kan jeg se for meg begynner å huske i asimut-planet. En tangentialarm vil huske mye i sideveisplanet om den utsettes for det samme. Men en vanlig radialarm med gimbal? Jeg er ikke så sikker på at det er det verste som kan skje.

Og så videre...

Rotasjon om en akse fra topp til bunn, derimot. Tangentialarmen vil nok være nærmest immun, radialarmen voldsomt rammet (begge kanaler i fase). Rotasjon rundt en akse fra armens høyre til venstre det samme (kanalene i motfase).

Og så videre...

Dette er noen ganske løse og intuitive tanker, så det er sagt. Må nok tygges av kompetente folk før man kan konkludere.

Hvordan beveger så gulv og vegger seg? Jeg vil tro midt på i en rettlinjet bevegelse, opp og ned for gulvet, fremover og bakover for veggen. Inn mot overgangene, gulv mot vegg eller vegg not vegg, vil nok en rotasjon stå for en større del av bevegelsene. Men samtidig vil det nok være mindre bevegelse i det store og hele.

Hva det betyr til slutt? Her er nok tiden inne for noen som kan å følge tanken videre, om noen gidder.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.413
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg eksperimenterte fælt med platespelarunderlag i min stormfulle ungdom. Etter å ha hatt tre-fire platespelarar som alle reagerte på folk som trakka over golvet i min barndomsheim (og hyblar), fann eg ut at ein SL 1000 måtte løyse problemet. Men det gjorde han ikkje.
    Så skifta eg underlag. Bygde ei diger kasse med sand på over 100 kg (og ein spelar på 30 kg). Det hjalp. Men så oppdaga eg at det var feedback-aktige tendensar når eg spelte høgt. Etter kvart flytta eg inn i mitt noverande husvære. Sandkassa fylgde med. Men etter nokre år vart denne ikkje heilt i estetisk samsvar med resten av stova. Så eg kjøpte ei stor Target vegghylle, og fekk betre lyd. Til dels mykje betre.
    I mitt lytterom/mi stove testar eg alle platespelarar på både Target-hylla og på ei vanleg, golvståande benkeplate. Med eitt unntak (Dual 701) har alle spelarar anten hatt betre lyd eller i det minste betre skjerming mot tramping når dei har stått på Target. Eller ein kan seie det på ein annan måte: nesten ingen spelar har fungert optimalt utan vegghylle.
    Men dette er mitt rom. Trehus, treveggar og sponplategolvplater. Eg har høyrt SL 1000 fungere svært godt på ei vanleg hylle i eit murhus i Bergen, og på ein benk på ei bud med ganske stabilt underlag.

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    ZW eg kjørt ut i svingen hvor alle forskjellige armene ble sammenlignet, har rett og slett ikke erfaring nok.
    Men om det er hold i dine synspunkter er det astronomiske teorier 8) og de understreker nok en gang at det som gjelder hjemme hos meg neppe gjelder hos deg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ikke spesielt kompliserte tanker, dette. Men vanskelig å beskrive med ord.

Et kjapt forsøk på å illustrere hvordan en spiller midt på en flate eller inne ved et hjørne vil bevege seg når veggen vibrerer.

Kanskje det går an å følge tanken nå?

Vedlegg

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Ikke spesielt kompliserte tanker, dette. Men vanskelig å beskrive med ord.

Et kjapt forsøk på å illustrere hvordan en spiller midt på en flate eller inne ved et hjørne vil bevege seg når veggen vibrerer.

Kanskje det går an å følge tanken nå?
    Jo den er grei, skjønner den teorien, om man overdriver og blåser kulenpå eks. veggen opp som en balong og platespilleren ikke er på midten av veggen vil den vippe opp og ned samtidig som den vandrer ut og inn. Fester man den på midten av veggen vandrer den mere ut og inn men med mindre vipping, hvilken finger skal man kutte seg i lissom. Det var mere hvordan dette har innvirkning på de forskjellige armopplagringene jeg ikke klarte å se for meg, astronomisk skisse forresten :p
    Tenker en vegghylle for platespiller hadde fått de beste forutsetninger om den hadde vært festet i veggen nede ved gulvet og oppe ved taket

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Zomby_Woof skrev:
    En gjenstand kan bevege seg/ vibrere på seks måter, eller som en kombinasjon av en eller flere av de seks måtene.

En rettlinjet bevegelse opp og ned

En rettlinjet bevegelse mellom høyre og venstre

En rettlinjet bevegelse mellom foran og bak

En rotasjon rundt en akse nedenfra og opp

En rotasjon rundt en akse mellom foran og bak

En rotasjon rundt en akse mellom høyre og venstre
    AKA. Seks frihetsgrader: Translasjon langs og rotasjon om tre akser.

I praksis tenker jeg at vibrasjon fra en vegg vil være bevegelse inn og ut fra veggen og vibrasjon fra gulv vil være opp og ned. Disse bevegelsene er så små at en evt. rotasjonskomponent om opplagringspunktet (hjørnet) vil være minimal og neglisjerbar.

Sånn sett burde vibrasjoner fra vegg kunne ødelegge mer, med tanke på at det er en bevegelse som kan tulle med stiftene sideveis bevegelse i rillene. Jo spissere vinkel pickupen har ift. veggen, jo verre vil det bli.

...Men, å gruble seg for langt bort i dette, tror jeg ikke fører frem, og tror det viktigste er å tenke på at man i så stor grad som mulig bør unngå vibrasjoner i platespilleren. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Er ikke så forferdelig god på å tegne i paint, nei. Og det er nok bedre måter å vise enn statiske todimensjonale tegninger også

Men om armene. En standard arm baserer seg på en masse som er noenlunde balansert om lagerpunktet (pluss minus nåltrykket), når pickupen beveger seg innover skjer det ved at armen roterer om lagerpunktet. Hvis hele spilleren roterer rundt armens lagerpunkt, så vil massetregheten gjøre at armen må utsettes for en kraft via pickupen før den følger etter.

Som dette (en bismervekt). Hva skjer om den er i balanse, og man løfter den opp og ned? Ikke stort, vil jeg tro. Det samme om man beveger den sideveis eller i lengderetningen. Dermed vil den ene enden/objektet som veies flytte seg i samme retning og like mye som motvekten.

Om dette hjelper å forstå det jeg er ute etter.

Som sagt ute på stadig tynnere is. Grunnen til at det er vanskelig å forklare poenget mitt er ikke bare språk og tegneferdigheter i paint, men også at dette er på (kanskje over) grensen for hva jeg forstår.

Ellers: Vegghylle som du foreslår, festet i overgangen mellom gulv og vegg nede, gulv og tak oppe, og uten eget areal som kan utsettes for akustisk påvirkning, alle tomlene opp herfra!

Vedlegg

Sist redigert av en moderator:

PCK

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Hei PCK, og gratulerer med hva jeg mener er en fantastisk platespiller! Og velkommen til sentralen:)

Jeg mistenker at etter alle de testene og omtalene jeg har lest, kan den Apheta 2 jeg hørte ha vært noe galt med. Jeg hadde den på hjemlån med en RP8 og Rega Aria riaa som jeg satte på laveste ohm. Lyden virket litt slapp og uengasjert, som jo er det stikk motsatte av hva omtaler tilsier. Jeg vet at den RP8/ Apheta 2 jeg lånte, var en spiller som ble sendt både hit og dit.

Det spesielle med RP10-lyden, synes jeg, er ærligheten. Det jeg mener er at den spiller det som er på plata, punktum. Den legger ikke til en signatur med varme (litt sånn jeg opplevde Linn LP12) eller noe annet. Plater høres forskjellige ut, ut i fra innspilling og plateselskap. I starten på den første plata jeg hørte på hos meg, var det ingen ting som stakk seg ut. Det låt rent og analogt. Men så var det dynamikken og bassen, da. Bassen er slik på RP10 at den sparker skikkelig i fra og går dypt; men kun når det er bass-spor som tilsier det. I tillegg starter og stopper kresendoer lynkjapt. Noe som vi med forkjærlighet for symfoni og klaver setter stor pris på:)

Nå begynner nok min Lyra Delos å bli innspilt også (ca. 100t), og jeg blir bare mer og mer imponert av hvordan Rega har gått en helt helt annen vei enn så og si alle de andre, og leverer til de grader. Ikke at jeg har hørt og eid så mye, men det er artig å se at der andre går for så tungt som mulig....så er det her så lett som mulig. Test med å ta av ytter-plint og lokk etter at du får Ikea fjøla. Jeg bestilte sorbotan-knotter på ebay. Når jeg knakker veldig hardt på stereobenken med nåla hvilende på vinylplata, hører jeg ingen dunkelyd fra høyttalerne. Sorbotan-knottene er runde og kan bestilles etter hvilken vekt på fjøla du har...

Skriv gjerne flere erfaringer, og selvsagt hører foto av din nye spiller med:)

Flott at tråden var til hjelp:) Mange har bidratt med mye i denne tråden, og selv om det går ei kule varmt innimellom, er det vel bare fordi vi alle elsker musikk fra LP:):)
    Takk!

Her er oppsetningen min. Ikke så trent på alle mulige lydbeskrivelser. Men jeg spiller alt mulig, minst heavy, mest klassisk, føler systemet kler akustisk musikk godt.
    Har ikke investert i et spesielt rack ennå, så Ikeamøbler får funke, og bambusen står bare på møbel-filt-knotter (sikkert ikke optimalt). Kjører med Sonus Faber Olympica 3.

Gøy om denne tråden varer videre, skjønt Chris Andre jo har vært og handlet (platespiller) for en god stund siden nå...!

Vedlegg

PCK

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Hadde det ikke holdt med ett bilde???

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det er dessverre sånn på hfs for tiden at alle bilder dukker opp to steder, i teksten og på nytt i bunnen av innlegget. Det går ikke an å fjerne ett av dem.

PCK

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Koblet RP 10-en rett i Luxman L-550 AX, bruker altså den innebygde RIAA, og jeg synes musikken klinger veldig fint ut.

I kveld har jeg spilt bl a Beethovens pianokonsert nr 4 med Wilhelm Kempf fra 1962.

I siste sporet side 2 fra Andreas Vollenweiders White Winds, er det en slags avgrunnsdyp "gong-gong" som jeg har hørt med forskjellige platespillere gjennom tidene, på alt fra fars elendige Beogram 1000 som jeg måtte spille denne platen på i 1990 da jeg kjøpte den, via min Rega Planar 3 (1995-2012) og Die Walkure/Consonnans til nå, med Rega RP 10. Kan ikke si annet enn at dette klinger ut veldig flott og har ikke hørt lyden mer definert fra denne platen på tidligere spillere/systemer.

Veldig glad og fornøyd her jeg sitter, når vellyden strømmer ut på denne måten.

PCK

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Hei,flott anlegg du har PCK :rolleyes: Grom forsterker også.
    Veldig hyggelig å høre! Jeg ser du har Huldra 8, den hadde vi hjemme, og Beogram 1000 koblet til, men holder en knapp på Huldraen framfor B&O spilleren.

Siden dette er en platespillertråd: Da fars Beogram 1000 knelte, og jeg ikke lenge etter kjøpte Rega Planar 3 for deler av studielånet (1995), var nok det første Rega-egget lagt, hehe. En del senere kom Benz MC Silver, og sjansen for å vende tilbake til MM-land tilnærmet lik null. En veldig lykke med RP 10 nå!

Er du fornøyd med Electrokomp sin platespiller?

Twsts

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Antall liker
    420
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Spennende!
    Hva står for tur nå ChrisAndre? :)

PCK

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Du må beholde RP 10-en din, ChrisAndre!

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Ser ut som det er bluray etter hva jeg kunne se i en annen tråd her inne?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn