Endpoint Audio
Bransjeaktør
Jeg tror Townshend har endel måleresultater på sine ting ift vibrasjonsdemping. Mener det er XM3HC som er importør og forhandler.
Du har vel noen ideer om erstatning for ProAc tenker jeg.Du sliter med det ja.WAF my friend
Hva skal inn i stedet for D25?
Ja en Rega-hylle var ikke aktuelt for sjefen
Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva som skal inn i steden for D25. Jeg skal bruke litt tid på de kandidater som er aktuelle, så får jeg se. Halve moroa for meg er uansett reisen frem til målet
Det er akkurat det. Jeg fikk testet litt i går, og som jeg skrev i forrige post har jeg en veldig god løsning med bambusfjøla som er knallhard og ikke altfor tung, med sorbotan Det låter jo som f.... denne RP10/ Lyra komboenChrisAndre: Hvis du har ordentlig bygde vegger, så..
Hei,Må jo si at jeg vurderer sterkt en Rega vegghylle, og at jeg bare må overbevise kona om at det er det eneste rette. Frigjør jo plass på stereobenken til pyntegjenstander med telys da Underlaget jeg benytter nå funker bedre enn Base Technology. Og jeg har aldri hørt min spiller med Rega veggoppheng. Skulle det bli enda bedre så jo vegghylle en rimelig investering...
Det skyldes nok heller høyttalerne på din bærbare PCMangler litt bass!;D
Jeg har heltre gulv og tre på vegger. Fikk det ikke til å fungere tilfredstillende før jeg monterte vegghylle. Prøvde det meste, dempeføtter på høyttalerne, sorbothan under platespiller, subsonic filter... alt løste seg så fort spilleren ble plassert på vegghylle. Jeg kan ikke se at det skal være noen problemer med gips, kanskje heller en fordel. Husk å bruke gode gipsskruer!Er det sånn at Regas vegghylle har mest for seg der det er murvegger og tregulv? Hos meg er det lettvegg med gipsplater og betonggulv (med eikeparkett, riktignok). Hvor mye mindre vibrasjoner blir det med veggfeste da?
Alt ble forbedret for å være flåsete.Spennende! Hvilke forbedringer fikk du med vegghylle? Jeg kan egentlig trenger plassen på stereobenken også
Jo den er grei, skjønner den teorien, om man overdriver og blåser kulenpå eks. veggen opp som en balong og platespilleren ikke er på midten av veggen vil den vippe opp og ned samtidig som den vandrer ut og inn. Fester man den på midten av veggen vandrer den mere ut og inn men med mindre vipping, hvilken finger skal man kutte seg i lissom. Det var mere hvordan dette har innvirkning på de forskjellige armopplagringene jeg ikke klarte å se for meg, astronomisk skisse forrestenIkke spesielt kompliserte tanker, dette. Men vanskelig å beskrive med ord.
Et kjapt forsøk på å illustrere hvordan en spiller midt på en flate eller inne ved et hjørne vil bevege seg når veggen vibrerer.
Kanskje det går an å følge tanken nå?
AKA. Seks frihetsgrader: Translasjon langs og rotasjon om tre akser.Zomby_Woof skrev:En gjenstand kan bevege seg/ vibrere på seks måter, eller som en kombinasjon av en eller flere av de seks måtene.
En rettlinjet bevegelse opp og ned
En rettlinjet bevegelse mellom høyre og venstre
En rettlinjet bevegelse mellom foran og bak
En rotasjon rundt en akse nedenfra og opp
En rotasjon rundt en akse mellom foran og bak
En rotasjon rundt en akse mellom høyre og venstre
Takk!Hei PCK, og gratulerer med hva jeg mener er en fantastisk platespiller! Og velkommen til sentralen
Jeg mistenker at etter alle de testene og omtalene jeg har lest, kan den Apheta 2 jeg hørte ha vært noe galt med. Jeg hadde den på hjemlån med en RP8 og Rega Aria riaa som jeg satte på laveste ohm. Lyden virket litt slapp og uengasjert, som jo er det stikk motsatte av hva omtaler tilsier. Jeg vet at den RP8/ Apheta 2 jeg lånte, var en spiller som ble sendt både hit og dit.
Det spesielle med RP10-lyden, synes jeg, er ærligheten. Det jeg mener er at den spiller det som er på plata, punktum. Den legger ikke til en signatur med varme (litt sånn jeg opplevde Linn LP12) eller noe annet. Plater høres forskjellige ut, ut i fra innspilling og plateselskap. I starten på den første plata jeg hørte på hos meg, var det ingen ting som stakk seg ut. Det låt rent og analogt. Men så var det dynamikken og bassen, da. Bassen er slik på RP10 at den sparker skikkelig i fra og går dypt; men kun når det er bass-spor som tilsier det. I tillegg starter og stopper kresendoer lynkjapt. Noe som vi med forkjærlighet for symfoni og klaver setter stor pris på
Nå begynner nok min Lyra Delos å bli innspilt også (ca. 100t), og jeg blir bare mer og mer imponert av hvordan Rega har gått en helt helt annen vei enn så og si alle de andre, og leverer til de grader. Ikke at jeg har hørt og eid så mye, men det er artig å se at der andre går for så tungt som mulig....så er det her så lett som mulig. Test med å ta av ytter-plint og lokk etter at du får Ikea fjøla. Jeg bestilte sorbotan-knotter på ebay. Når jeg knakker veldig hardt på stereobenken med nåla hvilende på vinylplata, hører jeg ingen dunkelyd fra høyttalerne. Sorbotan-knottene er runde og kan bestilles etter hvilken vekt på fjøla du har...
Skriv gjerne flere erfaringer, og selvsagt hører foto av din nye spiller med
Flott at tråden var til hjelp Mange har bidratt med mye i denne tråden, og selv om det går ei kule varmt innimellom, er det vel bare fordi vi alle elsker musikk fra LP
Veldig hyggelig å høre! Jeg ser du har Huldra 8, den hadde vi hjemme, og Beogram 1000 koblet til, men holder en knapp på Huldraen framfor B&O spilleren.Hei,flott anlegg du har PCK Grom forsterker også.