Kabelsatan lager fattigmanns highend ht-kabel!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    el_mariachi skrev:
    HCS skrev:
    Hva er "high-end" med denne kabelen ?
    Denne kabelen ser da fysisk ut til å være like highend som hvilken som helst annen highendkable

For det spiller vel ingen rolle hvordan den ser ut bare den låter bra?.
    Driter vel i hvordan den ser ut...Men hvor er målinger som gjør at dette er highend og praktiske erfaringer gjort med denne kabelen som dokumentasjon ? Jada, alt er high-end bare det monteres selv og koster 2 kroner og 50 øre... Tar poenget... 8).. Kan vi ikke bare kalle all hifi high-end, få lagd de billigste ting i Kina siden alt er likt og få oss det samme utstyret til en billig penge...Måtte da være nirvana det...?????????????????????????????? ;)

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    396
    HCS skrev:
    el_mariachi skrev:
    HCS skrev:
    Hva er "high-end" med denne kabelen ?
    Denne kabelen ser da fysisk ut til å være like highend som hvilken som helst annen highendkable

For det spiller vel ingen rolle hvordan den ser ut bare den låter bra?.
    Driter vel i hvordan den ser ut...Men hvor er målinger som gjør at dette er highend og praktiske erfaringer gjort med denne kabelen som dokumentasjon ? Jada, alt er high-end bare det monteres selv og koster 2 kroner og 50 øre... Tar poenget... 8).. Kan vi ikke bare kalle all hifi high-end, få lagd de billigste ting i Kina siden alt er likt og få oss det samme utstyret til en billig penge...Måtte da være nirvana det...?????????????????????????????? ;)
    Du burde da høre den før du kritiserer den, og målinger er jo for idioter så.

Det var forresten du som nevnte highend, slik jeg ser det burde uttrykket vært avskaffet.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Nå må du rulle inn puppen Hcs. Han skriver en fattigmanns highend kabel. Du trenger ikke arrestere noen på bakgrunn av det utsagnet. Hold deg heller til parafinlamper og andre vakre sitater i fremtiden fremfor å kaste opp i slike tråder. Du dreper jo alt som heter innitiativ til å opprette diy tråder.

Lespaul

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    cybervision_ skrev:
    Ellers godt valg av Orso, vi har samme kabel - bare jeg har bananpluggene med locking grip og fastsveist leder. Låter utrolig flott! ;D
    Jeg ser at mange skeptikere med billige kabler påpeker hvor flott de låter.
    Men disse samme personene er jo ofte i utgangspunktet skeptiske til at kabler kan låte forskjellig.
    For at en kabel kan defineres til å låte flott, må det jo per definisjon finnes kabler som ikke låter flott?

Har man ikke prøvd dyrere kabler vet man heller ikke hva man går glipp av, men "Ignorance is bliss". Det er en god egenskap å kunne slå seg til ro med noe som ikke nødvendigvis er "best".

Det kan også hende at de billigste er best, men for å komme til den konklusjonen må man prøve seg frem med kabler fra forskjellige produsenter i flere prisklasser.

M

Mr-T

Gjest
    Jeg har vel fortsatt tilgode å lese her inne at noen seriøst mener det IKKE er hørbare forskjeller på (høyttaler-)kabler overhodet? Hvis det skulle finnes, så hadde det vært interessant å se eksempler på innlegg der dette hevdes.

Det mye av debatten vel dreier seg om er omfanget av disse forskjellene, og hvorvidt prisen på ferdige produkter har relevans for oppfattelsen.

Prisverdig at det kommer oppskrifter på hvordan man på meget enkelt vis kan lage proffesjonelt utseende produkter, ala den i denne tråden.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Griffenfeldt skrev:
    Nå må du rulle inn puppen Hcs. Han skriver en fattigmanns highend kabel. Du trenger ikke arrestere noen på bakgrunn av det utsagnet. Hold deg heller til parafinlamper og andre vakre sitater i fremtiden fremfor å kaste opp i slike tråder. Du dreper jo alt som heter innitiativ til å opprette diy tråder.
    Arrestere noen gjør jeg vel neppe... Dreper ALT av initativ av DIY på kabelsidene ?? Fy f for en krisemaksimering, ;D.. Finn deg noe annet å sutre over lille venn... ;)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg krisemaksimerer ikke, men jeg må si jeg begynner å bli dritt lei sånne som deg som stadig pisser på folk.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    kabelsatan skrev:
    Kapittel 3, utprøving

Joda, kabelen er godkjent :) Lydbildet er detaljert, fint romperspektiv og svært luftig. Og ikke minst veldig homogent!

Og den gjør absolutt ikke skam på seg sammenlignet med denne kabelen som befinner seg i en HELT annen prisklasse

Prosjekt avsluttet ;D

mvh
    kabelsatan
    Har vært gøy å følge med i denne tråden. Vet godt at DIY kan gi meget gode resultater til forholdsvis rimelige penger.
    Er dog litt spent på hva dine kabler gjør godt? Lyst til å skrive litt og sette ord på det du hører?
    Og hvilke "dyre?" kabler er det du har sammenliknet dem med? Og hvordan opplevde du forskjellene?
    Skulle gjerne lest litt mer om dine inntrykk og opplevelser, og da kan det være en grei sak å vite hva du holder dem opp mot....

mvh
    Proffen

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg krisemaksimerer ikke, men jeg må si jeg begynner å bli dritt lei sånne som deg som stadig pisser på folk.
    Godt! Da er vi enige om at det ikke skal pisses på folk. At du får svar på tiltale for et rettet personangrep regner jeg med at overlever. Fortsatt fin kveld til deg,hehe.

J

J.J

Gjest
    Tror jeg aldri kommer til å "lage" en Signal/Høyttaler kabel og vise det frem på dette forumet ........................ ::)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    God kveld.

Med fare at jeg trakker noen på tærne nå tør jeg absolutt at det er FORSKJELL på kabler basert på min egen subjektive erfaring, MEN ikke at en kabel nødvendigvis MÅ være grisedyr for at den er "bedre" Jeg blir så utrolig oppgitt over at noen mener at bare en kabel er dyr nok så er den automatisk "bedre" enn alt annet. Mulig jeg er stokk dum, men jeg trodde at det kom an på matching og synergi jeg ? ? og ikke på prisen. Forøvrig syns jeg at det er kjempeflott at TS har klart å lage en kabel HAN er fornøyd med til en pris HAN syns er ok, enkelt og greit.

Mvh :)

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Jeg blir så utrolig oppgitt over at noen mener at bare en kabel er dyr nok så er den automatisk "bedre" enn alt annet.
    Hvem sier dette da?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.070
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hurra, en ny kabelkrangel. :p
    Hvis det er mulig å tenke flere tanker på en gang..... Prøv dette:
    Som Mr.T sier så er det ikke mange som mener det ikke er hørbare forskjeller på kabler overhodet, hvor hørbart det er og hvor store forskjellene er krangles det mest om.

Men i denne tråden har sjølvaste kabelsatan laget en highend (altså en rimelig kabel som spiser vannmelom med de kostbare highend kablene) for fattigmenn.
    Men en sånn overskrift og trådstart så forventer jeg at han skal ha noen tanker bak det hele.

Ikke bare se en kabel han liker og så ende opp med en annen grunnet dårlig råd og så tilslutt si at den er god, ja like god som en annen kjøpekabel han har (hvilken kabel var det forresten?).

Hvis formålet bare var å lage noe som ser ut som det koster mye penger og si at den er god for alle kabler er like gode, så er det en ting. Men her er det jo snakk om at kabelen faktisk låter bra?
    Da må jo kabelsatan mene at kabler låter forskjellig og at denne kabelen laget helt på slump ble en fantastisk kabel?

EDIT:

Dette er altså en oppskrift på hvordan lage en highend kabel for fattigmenn?
    Den er uten link til hvor kjøpe delene og den er sammenlignet med en hemmelig kabel?
    Hvis kabelsatan ønsker å dele sin erfaring for å hjelpe andre fattigmenn så er han ikke så dyktig på å dele?

M

Mr-T

Gjest
    Hva mener du med "helt på slump" ? Han har jo ikke laget kabelen selv heller forresten, bare satt på plugger.

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at denne kabelen ikke vil låte bra, bare så det er sagt.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.070
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mr-T skrev:
    Hva mener du med "helt på slump" ? Han har jo ikke laget kabelen selv heller forresten, bare satt på plugger.
    Slump:
    Han SÅ en kabel han likte, men kjøpte en annen for den første var for dyr.
    Han har laget denne høyttalerkabelen på samme måte som du lager dine høyttalerkabler.

EDIT:
    Beklager, så nå også link til pluggene. Så det var ikke hemmelige plugger.

M

Mr-T

Gjest
    Slumpekjøp ja, men selve kabelen er neppe konstruert eller produsert på slump.

Det er vel ingen som faktisk lager selve kabelen selv heller, det er et fåtall store fabrikker som står for den biten, også når det gjelder det store kjente hifikabel navnene.

Men som jeg har sagt før: en god høyttalerkabel er meget enkelt å lage. Det er når det skal se imponerende ut at problemene starter.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Som Mr.T sier så er det ikke mange som mener det ikke er hørbare forskjeller på kabler overhodet, hvor hørbart det er og hvor store forskjellene er krangles det mest om.
    Det er en stor gruppe som mener (tror) forskjellene er så små at det praktisk talt ikke er vits å spandere mer enn noen hundre kr for en kabel, nærmest uansett hvordan resten av anlegget ser ut. Dette er omtrent jevngodt med å si at det ikke er forskjeller, i min verden. I hvert fall har ikke disse folkene oppdaget dem. (Men jeg er jo selvfølgelig like forskrudd som ABB da, innen kabler i det minste..)

Interessant å se at de her med både virkelig dyre anlegg OG kabler, ikke sjelden har samme kabelmerke som meg. Og mange av dem har prøvd veldig masse forskjellig og landet på RA- kabler.

-Roger-

Medlem
    Ble medlem
    09.03.2011
    Antall liker
    0
    Denne kabelen er en standard installasjonskabel og av standard kobber, og kabelen har ingen relasjon til hi-fi, og derfor er kabelen ingen hi-fi high-end høyttalerkabel uavhengig av pris.

High-end hi-fi kabel; OFE (OFHC) 99,99 % ren kobber.

Høyttalerkabelen er en komponent i serie med høyttaleren, og forsterkeren klarer nok installasjonkabelen og det kan vel høres bra nok ut rundt 50 Hz.

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    Leste dere om vin i fredagens A-magasin ? Hvordan en vin i hyggelig selskap en aften i syden smaker helt himmelsk,..... og som hjemme i stua en grå høstkveld smaker surt skvip? (Vinen ble "god" allerede på flyturen nedover). Hvordan forventningen, prisen, designet etc setter bias i hjernen ? Hvorfor de fremste eksperter i blindtest har store problemer med å skille en vin på kr 85 mot en på pidestallens kr 700,- og attpåtil kan bomme mellom rød og hvit?

Blindtester kan ikke ignoreres, det ville vært å håne en blind.

Men: Feelgood-varmen skal ikke ignorers, den essentiell og personlig og: Har ingenting i en test å gjøre.
    Vær glad i den kabelen du har, sjølv om den er krokete og rar (Fritt etter Ivar Medaas).

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Kule-Trygve skrev:
    Det er en stor gruppe som mener (tror) forskjellene er så små at det praktisk talt ikke er vits å spandere mer enn noen hundre kr for en kabel, nærmest uansett hvordan resten av anlegget ser ut. Dette er omtrent jevngodt med å si at det ikke er forskjeller, i min verden. I hvert fall har ikke disse folkene oppdaget dem. (Men jeg er jo selvfølgelig like forskrudd som ABB da, innen kabler i det minste..)

Interessant å se at de her med både virkelig dyre anlegg OG kabler, ikke sjelden har samme kabelmerke som meg. Og mange av dem har prøvd veldig masse forskjellig og landet på RA- kabler.
    Å snu/vri litt på høgt gir nok større utslag i lyden enn dyre flotte kabler,men det er klart at ein flott kabel gir deg sååå god feeling at lyden blir bedre samtidig,ein slags bieffekt:)

Uansett så bør ein sjå på oppsettet under ett,så viss elektronikk,høgt,akustikk kan forbedres,er det garantert langt meir å hente på det enn fex ein høgtkabel til 10 000kr+.

Mvh.

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    396
    -Roger- skrev:
    Denne kabelen er en standard installasjonskabel og av standard kobber, og kabelen har ingen relasjon til hi-fi, og derfor er kabelen ingen hi-fi high-end høyttalerkabel uavhengig av pris.

High-end hi-fi kabel; OFE (OFHC) 99,99 % ren kobber.
    Og på hvilket grunnlag hevder du dette? Er det noen "regel" som sier att "High End hifikabel " bare inneholder oksygenfri copper?

V

vredensgnag

Gjest
    Dette med oksygenfri kobber er bare tøys og tull i signaloverføringssammenheng. Noe hifi har kastet seg over, for å prøve å berettige svadakabler - faktisk er fremstillingsprosessen billigere enn tradisjonelle prosesser, og denne jakten på renhet er kun relevant dersom man går og tror at "lydmolekylene raser gjennom kabelen", slik produsenten av noen av de dyreste kablene på markedet har uttrykt det.

L

larkus

Gjest
    Kobberet i installasjonskabel er elektrolyttisk kobber med 99,9% renhet, bare så det er sagt.
    Virker det som om enkelte oppfatter diy kabel er en trussel mot etablert highend? I så fall er det alldeles utrolig :eek:

mvh
    kabelsatan

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @kabelsatan: Kunne du vært så grei å svare på noen av spørsmålene som har blitt stilt?
    Jeg er nyfiken på "prosjektet" ditt, uavhengig av hva du eller andre kategoriserer kabelen som... ;D

mvh
    Proffen

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.070
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    kabelsatan skrev:
    Virker det som om enkelte oppfatter diy kabel er en trussel mot etablert highend? I så fall er det alldeles utrolig :eek:
    Foreløpig er det vel tråden din som er mest "utrolig" ;)
    Mer spennende er det om du kan fortelle litt om prosjektet ditt.
    Utvalg av kabel, hvorfor du valgte singlewiring kontra biwiring med så rimelige plugger, hva som gjør at kabelen er fattigmanns highend og ikke minst hvilken kabel du sammenlignet med.
    Dersom du mener alle kabler låter likt så forstår jeg ikke helt tråden din.

EDIT:
    Eller forresten, du behøver ikke svare på noe. Jeg bryr meg jo helt ærlig ikke noe om det uansett så det er bare dumt av meg å skrive innlegg i denne tråden. Gratulerer med nye kabler.

L

larkus

Gjest
    Jeg har inntrykk av at samme hva jeg nå skriver, så er det som å kaste bensin på bålet. Men jeg tar sjansen!
    Jeh mener definitivt ikke at alle kabler låter likt. Jeg mener å høre forskjell på kabler, men forskjellene er relativt små, og har liten eller ingen sammenheng med pris. Når det gjelder denne "fattigmanns highend" kabelen så synes jeg at den spiller veldig detaljert, homogent og med et luftig og gjennomsiktig lydbilde.
    Singlewiring er valgt fordi jeg ikke hører forskjell kontra biwiring. Kabelen som er brukt som direkte sammenligningsgrunnlag (den på bildet i innlegg #2) er en Yarbo GY-FV60, 6 kvadrat OFC med innslag av sølv i lederene. Kinakabel til ca. 2000.- Andre kabler som har stått i anlegget er Straightwire ognAudioquest i prisklassen rundt 4000 kroner.
    I mine ører presterer Ølflexen like godt eller bedre enn disse på alle områder. "Skikkelige" kabler til 5 sifrede beløp har jeg kun hørt i andre anlegg. Og det har i mine ører ikke vært noe ekstraordinært med
    med lyden fra disse anleggene som forsvarer slike dyre kabler

Det er absolutt ingenting å utsette på lyden fra Ølflexen. Den låter fenomenlat flott. Herved opplest og vedtatt!

PS: At RoDa antyder at jeg ikke kjøpte den første kabelen jeg så (500kr. pr meter) p.g.a.
    dårlig råd tar jeg som en direkte fornærmelse. Jeg har elektronikk og høyttalere til et 6-sifret beløp, så kom ikke her ;D

mvh (til alle unntatt surpompen RoDa)
    kabelsatan

M

Mr-T

Gjest
    Atter igjen så ser vi at holdningen er at high-end = dyrt...

Jeg har et 6-siffret hifi-budsjett sjøl også, men kvier meg ekstremt for å kjøpe høyttalerkabler over 10 kr meteren, for jeg føler at det er veldig lite forbedring å hente for de penga. Derfor er det prisverdig med tråder som denne, med oppskrifter på hvordan man kan spare seg sjøl for veldig mye penger.

De beste anleggene jeg har hørt "ute" (ikke hjemme altså), har alle vært kablet opp med skjøteledning, installasjonskabel og tilsvarende. Det betyr ikke at slik kabel er "best", men kanskje ble det sånn fordi fokuset har vært plassert på langt langt viktigere ting enn kabler?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.965
    Torget vurderinger
    2
    Egentlig anser jeg meg ferdig med kabeldiskusjoner. Men jeg vil bare si at jeg ser ingen grunn til at kabelen til Kabelsatan ikke skulle være bra. (Duverden for et nick)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.998
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Egentlig anser jeg meg ferdig med kabeldiskusjoner. Men jeg vil bare si at jeg ser ingen grunn til at kabelen til Kabelsatan ikke skulle være bra. (Duverden for et nick)
    Og ifølge alle med dyre kabler er det jo bare om du selv er fornøyd som avgjør om kabelen er bra. Så når Kabelsatan er fornøyd, er kabelen åpenbart bra.

L

Lars.N

Gjest
    kabelsatan skrev:
    Jeg har inntrykk av at samme hva jeg nå skriver, så er det som å kaste bensin på bålet. Men jeg tar sjansen!
    Jeh mener definitivt ikke at alle kabler låter likt. Jeg mener å høre forskjell på kabler, men forskjellene er relativt små, og har liten eller ingen sammenheng med pris. Når det gjelder denne "fattigmanns highend" kabelen så synes jeg at den spiller veldig detaljert, homogent og med et luftig og gjennomsiktig lydbilde.
    Singlewiring er valgt fordi jeg ikke hører forskjell kontra biwiring. Kabelen som er brukt som direkte sammenligningsgrunnlag (den på bildet i innlegg #2) er en Yarbo GY-FV60, 6 kvadrat OFC med innslag av sølv i lederene. Kinakabel til ca. 2000.- Andre kabler som har stått i anlegget er Straightwire ognAudioquest i prisklassen rundt 4000 kroner.
    I mine ører presterer Ølflexen like godt eller bedre enn disse på alle områder. "Skikkelige" kabler til 5 sifrede beløp har jeg kun hørt i andre anlegg. Og det har i mine ører ikke vært noe ekstraordinært med
    med lyden fra disse anleggene som forsvarer slike dyre kabler

Det er absolutt ingenting å utsette på lyden fra Ølflexen. Den låter fenomenlat flott. Herved opplest og vedtatt!

PS: At RoDa antyder at jeg ikke kjøpte den første kabelen jeg så (500kr. pr meter) p.g.a.
    dårlig råd tar jeg som en direkte fornærmelse. Jeg har elektronikk til 6-sifret beløp, så kom ikke her ;D

mvh (til alle unntatt surpompen RoDa)
    kabelsatan
    Surpomp hahahahahahahahaha ;D du vet RoDa at når kabelsatan fikser kabel blir det djevelsk bra en helvetes god lyd .

Mvh

L

larkus

Gjest
    At dette diy prosjektet mitt skulle utarte seg til en krangletråd sier en god del om hfs.
    Lurer på hvem som egentlig dro igang krangelen...............
    mvh
    kabelsatan

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det som slår meg er at ingen som skal lage billige kabler velger det rimligste, f.eks Europris eller Biltema.
    80kr pr meter er IKKE billigt sånn sett..
    20 kr meteren er billig.
    Hvorfor ikke når dere sier det er godt nok?

L

larkus

Gjest
    lovemusikk skrev:
    Det som slår meg er at ingen som skal lage billige kabler velger det rimligste, f.eks Europris eller Biltema.
    20 kr meteren er billig.
    Bra med tverrsnitt koster uansett. Mye kobber i slike kabler, og kobberprisene er høye

mvh
    kabelsatan

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.998
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    kabelsatan skrev:
    At dette diy prosjektet mitt skulle utarte seg til en krangletråd sier en god del om hfs.
    mvh
    kabelsatan
    Det var nok bruken av ordet high end. Noen vil helst ha det for seg selv, jeg så åpningsinnlegget ditt og skjønte at her ville det bli krangel, ikke fordi du laget en grei, billig kabel, men fordi du våget å kalle det highend, selv om dette kanskje var humoristisk ment ( ? ). Hadde du unnlatt å bruke det ordet, hadde dette gått helt greit.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    erato skrev:
    kabelsatan skrev:
    mvh
    kabelsatan
    Det var nok bruken av ordet high end. Noen vil helst ha det for seg selv, jeg så åpningsinnlegget ditt og skjønte at her ville det bli krangel, ikke fordi du laget en grei, billig kabel, men fordi du våget å kalle det highend, selv om dette kanskje var humoristisk men ( ? ). Hadde du unnlatt å bruke det ordet, hadde dette gått helt greit.
    Så det var trådstarters skyld? Ikke de som svarte med usaklig kritikk og den samme gamle leksa?

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Man skulle tro at en kabel som overfører signalet helt inntakt, kan regnes som "high-end" eller at det da ikke blir bedre. Jeg vet i alle fall at mine Belden kabler gjør det til mitt bruk og da er de best for meg. :) Desverre koster de litt vel mye, men det er det man må betale for kabler med ok utseendet.
    http://www.belden.com/techdatas/english/5T00UP.pdf

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.998
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    erato skrev:
    kabelsatan skrev:
    mvh
    kabelsatan
    Det var nok bruken av ordet high end. Noen vil helst ha det for seg selv, jeg så åpningsinnlegget ditt og skjønte at her ville det bli krangel, ikke fordi du laget en grei, billig kabel, men fordi du våget å kalle det highend, selv om dette kanskje var humoristisk men ( ? ). Hadde du unnlatt å bruke det ordet, hadde dette gått helt greit.
    Så det var trådstarters skyld? Ikke de som svarte med usaklig kritikk og den samme gamle leksa?
    Nei. Bare en påpekning av at noen av de som har brukt masse penger på dyrt utstyr, misliker sterkt at andre tror de kan få like gode resultater uten å bruke like mye penger, dvs de vil ikke ha hvem som helst inn i highendklubben sin, og at det kan være lurt å være klar over disse mekanismene når man skriver på HFS. Hvis hvem som helst kan komme inn i klubben, og folk ikke kjenner sin plass, blir liksom hobbyen ødelagt. Og merk at jeg skriver noen.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    kabelsatan skrev:
    lovemusikk skrev:
    20 kr meteren er billig.
    Bra med tverrsnitt koster uansett. Mye kobber i slike kabler, og kobberprisene er høye

mvh
    kabelsatan
    Ja sånn sett. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn