- Ble medlem
- 06.04.2019
- Antall liker
- 11.175
Litt slik som vi alle gjør der altså.
14/3Det finnes også en biff & bj dag, men ingen grunn til kke å feire litt jevnt og trutt gjennom året.
Fikk -20% hos Square Mile i anledning dagen så noe kan den brukes til.Allikevel så er det en dag.... vaffelen har en egen dag, og @Sluket feirer den heftig vet jeg ...
Kjøper Joh.Johannson kaffe fra Solberg & Hansen? Evergood, Ali, Coffee of the world er Joh.Johansson kaffe. https://johjohannsonkaffe.no/Jeg er veldig glad i Menys Monsooned Malabar, som vel kommer fra Solberg/Hansen om jeg husker rett.
Kjøper Joh.Johannson kaffe fra Solberg & Hansen?
Eemmh.... Du tar det litt langt, men det er ditt valg.Hva er den beste dagligvarebutikkaffen? For de som liker å plukke med seg ting fra butikken og slippe å vente på ting i posten (og som synes 820kr/kg for billigste filterkaffe fra Tim Wendelboe er i meste laget).
En øvelse som med fordel kan gjøres hver dag.Det kan jeg gjøre hver dag. Akkurat som at jeg fortelle madammen at jeg liker henne. Man må ikke vente til Valentines.
Jeg importerer alle kaffebønner fra Kaffekapselen i Danmark og alle konfekt- og sjokoladeesker fra Coopers Candy i Sverige. Aldri problemer med fortolling; det ordner leverandør uten å bry meg med det. Problemet du opplever vil jeg tro er på grunn av at du bruker leverandører som ikke er vant med å eksportere til Norge,Lurte på en ting. Dere som importerer kaffe fra utlandet, opplever dere at ting tar veldig lang tid i tollen, også etter at den er fortollet? De fleste gangene jeg får kaffe til landet så går det opp mot 2 uker før de sender den videre, av og til enda lengre, det skjer ikke med andre ting som plater etc., da raser det som regel gjennom tollen og videresendes med en gang.
En annen ting er at jeg stort sett alltid blir avkrevd faktura/papirer på varene selv om de følger med på pakken, jeg må sende dem akkurat de samme papirene ellers så blir det ikke fortollet, skjer aldri med andre varer.
Det er nesten så jeg mistenker at de gjør det vanskelig slik at folk ikke gidder å importere mat og drikke til landet. En eller annen agenda må det være.
Tipper du kjøper fra VOEC registrert butikk? Enten noen har sendt til Norge før eller ikke så er det samme prosedyre hos tollvesenet så det er ikke problemet, all fortolling skal være en kurant sak så lenge alle papirer er der, jeg snakker ikke om dette men noe som minner om en bevisst trenering av videreforsendelsen etter fortolling. Fikk flere pakker med andre ting forrige uke, alt raste gjennom tollen og videre til meg, både VOEC og andre. Men ikke kaffen. Samme skjedde forrige mnd. med kaffe fra en annen leverandør. Og det har skjedd før, det skjer egentlig nesten hver gang.Jeg importerer alle kaffebønner fra Kaffekapselen i Danmark og alle konfekt- og sjokoladeesker fra Coopers Candy i Sverige. Aldri problemer med fortolling; det ordner leverandør uten å bry meg med det. Problemet du opplever vil jeg tro er på grunn av at du bruker leverandører som ikke er vant med å eksportere til Norge,
Kaffe blir mye brukt til å kamuflere lukten av andre ting som Tollvesenet ikke liker at folk får tilsendt i posten, så hundene deres ikke markerer. Kanskje de av den grunn anser pakkene som mistenkelige. Ellers er det jo en viss ironi i at et sentralstimulerende middel blir brukt til avledning.Lurte på en ting. Dere som importerer kaffe fra utlandet, opplever dere at ting tar veldig lang tid i tollen, også etter at den er fortollet?
Det er nesten så jeg mistenker at de gjør det vanskelig slik at folk ikke gidder å importere mat og drikke til landet. En eller annen agenda må det være.
Det er bra noen tar oss vinyljunkies på alvor.Tror Tollvesenet har fått snusen i at @Jim I Hendriksen driver med både vinyl og tape... og sånne raringer må de følge ekstra med på...
Etter at jeg sluttet med vinyl har utenlandsforsendelsene gått rett igjennom. Noen ganger før de har blitt sent også.
I Spania nå koster en kvart kilo Lavazza 5€, det er omtrent samme pris.Kjøpte noen poser med kaffe på Kaffekapselen.no til Modern´ og jeg har aldri betalt så mye for Lavazza Oro Noengang !!!!!
219,- /Kg
3 års tid siden så var det 129,-
Hvordan blir dette med toll?Black week.
El Salvador Coffee Bundle 2024 - Star Roasters - GRINGO
Åter igen vill vi fira att årets skörd från El Salvador har kommit in! Här är ett oslagbart paketpris på tre av deras kaffen, producerad av en fantastisk kaffefamilj. Dessutom tre varieteter, tre processmetoder från tre gårdar: Bourbon (Våtförädlad), Pacamara (Anaerobiskt bärtorkad), SL28...www.gringonordic.se
Ingen toll, siden Norge ikke produserer kaffe, men du kan få mva. Be Gringo Nordic om å ta vekk svensk mva, så varen tolles utfra nettopris.Hvordan blir dette med toll?