KindOfBlue skrev:
Jeg syns denne terpingen på at knutinh har lest, fordypet seg i teori og bruker wikipedia og derfor er irrelevant er litt ufin.Mannen bygger mediasentre med elektronikk fra grunnen av, og kjenner elektroteori så på fingerspissene at det til tider er mildt sagt irriterende -- men han har altså valgt en nøktern og skeptisk holdning til påstander som strider mot elektroteknikken slik han er blitt gjort kjent med den.
Og så tar han seg i tillegg tid til å pløye gjennom denne kunnskapen, og faktisk presentere både pro&con i mange tilfeller.
Når han nekter å levere personlige eksempler, er det fordi han i sitt prinsipprytteri står fast på at det er prinsippene man skal diskutere, og ikke subjektive erfaringer som er innhentet uten objektive referanser. Det behøver man ikke være enig med ham i, men det er heller ikke nødvendig å sable ham ned.
Hva gjelder wiki-referansene er det jo kanskje greit med en finger i jorda en gang iblant ... selv føler jeg at det egentlig er litt irrelevant å slenge klipp-og-lim formler inn i et innlegg, uten ev. å gå gjennom disse i detalj. Klippe og lime klarer jeg selv - men det er relevansen til diskusjonen man bør løfte frem.
Handler dette om subjektivisme/objektivisme?
Kanskje kan man snu på det litt: kanskje handler det om lyst/vilje til å sluke det hifiselgere sier, kontra det å spørre seg om det virkelig kan være sant at Nordost "får" elektronene til å suse 30% hurtigere langs kabelen, og at dette skal være viktig for lyden.
Med handen på hjartet.. Jeg syns ikke at terpingen på knutinh er ufin..
Mannen har fått på pukkelen pga masse hull i teorier som ikke holder mål i praksis, når er det han skal skjønne at det er
store forskjeller mellom teori og praksis.?
Vet du hvorfor bilprodusenter ikke setter sammen bilene med en gang.?
Altså de lager prototyper basert på teorier, men det må praktisk erfaring til for å sette sammen bilene komplett.!
Dette er gutter med noen hundre års erfaring, men de vet at de ikke kan sette sammen en bil i teori og få den ut i opraksis, basert kun på data og målinger..
Tror du det er lettere med Hi-Fi.?
Tror du produsentene
kun baserer seg på teorier.?
Man kan ikke ta en teori og sette ut i live uten praksis, uansett hva det gjelder.!
Okay da, noen av produsentene av billige DVD spillere og annet billig ræl gjør det, men så trenger man ikke å være et geni med gullører for å høre at det låter mindre bra heller
Og vi som faktisk hører større forskjeller på drivverk på en og samma DAC, som hører forskjeller på kabler, som hører forskjeller på det aller meste, vi har ingen fasit og vet at vi ikke kan holde fast i noen teorier, det er kun praktik og komme seg ut å lytte som gjelder..
Du kan ikke lese tech spec og vite åssen ting spiller, da er du virkelig på bærtur.!
Og vi er jo noen få bare, som stiller dette spm til Knut, tror vi alle har en helt annen oppfattning av dette med drivverk og Cd spillere, siden vi er ute å hører forskjeller, vi sitter ikke bare å leser om dette..
Hadde enda Knut kommet med noen konkrete eksempler som vi kunne etterprøvd, så hadde sikkert ikke HCS maset så mye på han heller, slik jeg ser dette så etterspør folket PRAKSIS og ikke bare teorier, også muligheter til å virkelig høre om han har rett eller ei..
Med så bombastiske teorier og tviholder på teoriene, så må mannen også fremvise litt som kan etterprøves i praksis, hvis ikke så er det bare............teori..
Håper "dere" nå skjønner hvorfor vi etterspør en del ting og forstår poenget våres.?
Det er hvertfall ikke for å "ta rotta på Knut" som er poenget, det er som jeg har forklart litt vel mange ganger over her..
Kjell