Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Ingen fare..Mailboksen min står ikke- hverken her eller andre steder.. Mye taperelatert, det er titusenvis av kassetter igjen i omløp. Pokker heller , jeg har 1200 selv. Og ikke alle Fretex´er er like. Har flere eksempler på det her i byen.
    Fikk forresten summa meg til å demagnetisere Aiwa i morges, da jeg reint glemte det ved overtagelse. Totalresultatet kan vel best sammenlignes med NAD kontra Marantz, der Aiwa har flere fellestrekk med en varm, Marantzlignende sound. Uten å bli sløv-formidlet over Focal- på noen måte. Sports´en låter mer som Balubas NAD613/en av dine ESer..Og i morra kommer altså en 2051 inn. Den har jeg ikke store forhåpninger til, men den kan nok overrraske også..Kall det en reserve. Og skraper ikke den i volumet skal den nok få vise seg resten av uka- selv om den ikke har halvparten av HSens byggekvalitet. PS: Berettiget Sony nebbing...den er fra seint 90s. Og Sports, feks er helt andre dyr sånn sett..Bygget som en god båt..hehe..
     
    Sist redigert:

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Du ville retta den der på en time, Terje...og skifta reim på en WM 2051 på et kvarter..
    Det er mulig det, Auditor. Jeg har i grunnen veldig sansen for enkle spillere til avspilling. Tok meg forresten en tur opp på Fretex på Jeløya i går. Og hvis det som har skjedd der gjelder alle Fretexer så bør noen følge med kjapt. Det var ikke en eneste kassett igjen. Ser ut til at det snart bare er oss 10 som er her i denne tråden som koser seg med kassettdelen av hobbyen.
    Samme her i Trondheim og.. Har faktisk større flaks på div gratisbutikker enn jeg har på Fretex..
    Kassetter har jeg ikke sett på en stund og deckene er mer eller mindre borte.. Det meste som kommer inn er overprisede FM radioer som de aldri kommer til å få solgt.

    Frog79
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    HeyHo. En av de få Bowies jeg ikke har..
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.561
    Antall liker
    3.086
    Torget vurderinger
    2
    HeyHo. En av de få Bowies jeg ikke har..
    Har alle studioalbumene på LP pluss en masse annet,på kassett har eg ni stk.
    Ligger mange eksemplarer tilsalgs på Discogs. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    HeyHo: Om det blir mer Bowie her, blir det på CD. Box Sets. Neste blir i såfall "Who Can I Be Now"..Men først: Avhente WM2051...

    Edit: Som ventet trenger den full overhaling. Vibrasjoner og bråk i motor, reimene, rollerne og capstans sitter fast, spoler dårlig, drar ikke tape. MEN den skraper IKKE i volum...Tipper den har fått en smell..Hva tror folket?
     
    Sist redigert:

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    I et svakt øyeblikk ble jeg eier av en Akai til 250,-..
    Nesten garantert 150,- overpriset og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke pruta den ned..

    Enten så har jeg fått igjen sykdommen "skamvett" eller jeg begynner å bli gammel og glemsk med altfor god råd.. Mest trolig det siste..

    DSCF7928.jpg


    CS-MO2 ifra 1980

    Dette er 1 modell over entry level på Akai tape deck ifølge 1980 katalogen jeg fant på nett.. Pussig nok så har modellen under (Mo1) analoge VU nåler mens denne har digitale metre.. Det viser litt hvordan tidene har forandret seg. Idag så ville jo dette vært fullstendig motsatt.

    Det positive med denne er at den er HELT strøken utvendig.. Jeg finner ikke en skramme.. Selv med lommelykt og godvilje.. Alle potmetre og brytere er også helt uten ulyder.. Og det var et tydelig "knepp" på alle skruer på chassiet så jeg regner med jeg er den første til å åpne denne.

    Denne må ha stått i et 80 talls hifi rack med glassdør i et veldig rent hjem helt ifra den ble kjøpt til den endte opp på Fretex.

    Innvendig er det litt verre..

    DSCF7929.jpg


    Jeg ser eller hører ingen elektroniske feil men beltene (3stk) er så godt som ferdige.. Det er faktisk nok friksjon til å drive rundt flywheel, timer og supply men det er bare såvidt. Pinch roller har også sett bedre tider.. Det er mulig jeg kan få den bedre enn hva den er nå da gummien virker relativ myk enda.

    Motoren er en MMI 6A2LK ifra april 1980. Denne starter av seg selv når man trykker inn power knappen. Denne laget rimelig mye leven men etter en dråpe olje så roet den seg ned litt.. Mye av bråket kan også komme av det faktum at den har minimal last da beltet er såpass løst. Det er mest trolig en idler en eller annen plass som slår inn når man trykker play, den ser ut til å fungere..

    Jeg tok en hastighetstest på dette decket og selv med beltet som knapt greier å holde seg på hjulet så hadde jeg en stabil hastighet på 3000hz +- 6hz innen 5minutter. Rimelig utrolig da denne motoren ble produsert når jeg selv var 9 mnd gammel.. Det overdimensjonerte drivhjulet har nok også mye av æren for dette..

    Man får en liten oppvekker når man jobber med slike "low end" sen 70 tidlig 80 talls deck sammenlignet med hva man normalt sett holder på med ifra 90 tallet.. Denne billige Akai`n hadde tørket seg i ræva med de mid end Sony`ene ifra midten av 90 tallet jeg har holdt på med de siste ukene.. Men jeg skal garantere at de Sony`ene vil gi meg mer profitt på bruktmarkedet.. Verden vil bedras..

    Hva jeg nå skal gjøre med denne er jeg ikke helt sikker på.. Jeg har ikke belter som er i nærheten av størrelsen denne bruker.. Ebay gir meg lite resultater og det eneste definitive treffet jeg har er Vintage Electronics i USA. Da snakker vi 20USD samt porto.. Og det er uaktuelt.. Jeg må gjøre flere søk og muligens sammenligne med andre modeller om de kanskje bruker de samme beltene.

    Pinch roller kan som sagt muligens repareres.. Mulig jeg har noe i skuffa som kan erstatte den og.. Vi får se..

    Kanskje det aller siste jeg trenger nå er enda et prosjekt med slitedeler som er like sjeldne som de berømte hønsetennene. Jeg har tross alt begynt å stable i høyden på soverommet.. Jeg er ikke så sikker på hvor sunt det er å sove i en atmosfære av gammel elektronikk og CRC kontaktrens i det lengre løp;D

    Man har jo også tross alt 10 dagers åpent kjøp på dette.. Det er jo nesten så man har lyst til å levere tilbake med melding om hva som er galt, vente til prisen går ned for så å kjøpe til spottpris.. Men det er vel drøyt.. Eller?:rolleyes:

    Frog79
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Det er utrolig drøyt, Frog. Og en oppskrift på å ALDRI få gode vurderinger som kjøper. Prisen er som den bør være, den. Som du selv sier, denne banker Sony mid-end. Og samme tids billige Walkmen har null sjans mot den der. Eller mot mine Pio/Denon/Aiwa. Tips: hvis du tar utgiften med beltene- - totalt ca NOK400 - kan du vente deg tregangen i bruktmarkedet. Det virker som om det KUN er reimene- de kan nok også Marrs skaffe. Jeg har sagt det før: Penny wise, pound foolish....Legg om den stilen litt, så vil du se..
     
    Sist redigert:

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Har du sjekket prisene til Marrs? De har forøvrig noe problemer med levering innad i USA for tiden..

    Frog79
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Hovedsaken er og blir å få tak i delene..til en pris som kan forsvares. Hvis du får de tre ultrasjeldne Akai-reimene der for 4-500 kr totalt- på døra-, hvorfor i all verden ikke? Den er ettertraktet i topp stand, det er rett og slett smålig å prute på den standen. Er som med en eldre Aiwa, det..Sony henta flere av de tidlige mekanismene sine der og kjøpte Aiwa bla fordi de ønska deres ekspertise på båndhåndtering- en ekspertise de på den tida nesten ikke hadde selv. Samme med den Nikkoen i Trondheim- perfekt å bruke en av dem som delemaskin for den andre, vel??:rolleyes:Kan være eneste mulighet..
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    HeyHo: Om det blir mer Bowie her, blir det på CD. Box Sets. Neste blir i såfall "Who Can I Be Now"..Men først: Avhente WM2051...

    Edit: Som ventet trenger den full overhaling. Vibrasjoner og bråk i motor, reimene, rollerne og capstans sitter fast, spoler dårlig, drar ikke tape. MEN den skraper IKKE i volum...Tipper den har fått en smell..Hva tror folket?
    Reima har sannsynligvis blitt til en seig guffe. Den har sannsynligvis en gummiroller og den kan ha blitt til plast. Roller og motor har begge et lager eller to. Er den mye brukt så kan dette være veldig slitt. Det gir ulyder. Ingenting varer evig veit du:eek:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I et svakt øyeblikk ble jeg eier av en Akai til 250,-..
    Nesten garantert 150,- overpriset og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke pruta den ned..

    Enten så har jeg fått igjen sykdommen "skamvett" eller jeg begynner å bli gammel og glemsk med altfor god råd.. Mest trolig det siste..

    Vis vedlegget 461682

    CS-MO2 ifra 1980

    Dette er 1 modell over entry level på Akai tape deck ifølge 1980 katalogen jeg fant på nett.. Pussig nok så har modellen under (Mo1) analoge VU nåler mens denne har digitale metre.. Det viser litt hvordan tidene har forandret seg. Idag så ville jo dette vært fullstendig motsatt.

    Det positive med denne er at den er HELT strøken utvendig.. Jeg finner ikke en skramme.. Selv med lommelykt og godvilje.. Alle potmetre og brytere er også helt uten ulyder.. Og det var et tydelig "knepp" på alle skruer på chassiet så jeg regner med jeg er den første til å åpne denne.

    Denne må ha stått i et 80 talls hifi rack med glassdør i et veldig rent hjem helt ifra den ble kjøpt til den endte opp på Fretex.

    Innvendig er det litt verre..

    Vis vedlegget 461684

    Jeg ser eller hører ingen elektroniske feil men beltene (3stk) er så godt som ferdige.. Det er faktisk nok friksjon til å drive rundt flywheel, timer og supply men det er bare såvidt. Pinch roller har også sett bedre tider.. Det er mulig jeg kan få den bedre enn hva den er nå da gummien virker relativ myk enda.

    Motoren er en MMI 6A2LK ifra april 1980. Denne starter av seg selv når man trykker inn power knappen. Denne laget rimelig mye leven men etter en dråpe olje så roet den seg ned litt.. Mye av bråket kan også komme av det faktum at den har minimal last da beltet er såpass løst. Det er mest trolig en idler en eller annen plass som slår inn når man trykker play, den ser ut til å fungere..

    Jeg tok en hastighetstest på dette decket og selv med beltet som knapt greier å holde seg på hjulet så hadde jeg en stabil hastighet på 3000hz +- 6hz innen 5minutter. Rimelig utrolig da denne motoren ble produsert når jeg selv var 9 mnd gammel.. Det overdimensjonerte drivhjulet har nok også mye av æren for dette..

    Man får en liten oppvekker når man jobber med slike "low end" sen 70 tidlig 80 talls deck sammenlignet med hva man normalt sett holder på med ifra 90 tallet.. Denne billige Akai`n hadde tørket seg i ræva med de mid end Sony`ene ifra midten av 90 tallet jeg har holdt på med de siste ukene.. Men jeg skal garantere at de Sony`ene vil gi meg mer profitt på bruktmarkedet.. Verden vil bedras..

    Hva jeg nå skal gjøre med denne er jeg ikke helt sikker på.. Jeg har ikke belter som er i nærheten av størrelsen denne bruker.. Ebay gir meg lite resultater og det eneste definitive treffet jeg har er Vintage Electronics i USA. Da snakker vi 20USD samt porto.. Og det er uaktuelt.. Jeg må gjøre flere søk og muligens sammenligne med andre modeller om de kanskje bruker de samme beltene.

    Pinch roller kan som sagt muligens repareres.. Mulig jeg har noe i skuffa som kan erstatte den og.. Vi får se..

    Kanskje det aller siste jeg trenger nå er enda et prosjekt med slitedeler som er like sjeldne som de berømte hønsetennene. Jeg har tross alt begynt å stable i høyden på soverommet.. Jeg er ikke så sikker på hvor sunt det er å sove i en atmosfære av gammel elektronikk og CRC kontaktrens i det lengre løp;D

    Man har jo også tross alt 10 dagers åpent kjøp på dette.. Det er jo nesten så man har lyst til å levere tilbake med melding om hva som er galt, vente til prisen går ned for så å kjøpe til spottpris.. Men det er vel drøyt.. Eller?:rolleyes:

    Frog79
    En artig spiller for en billig penge. Du er vel ikke så fattig at du behøver å prute på prisen. Enig med Auditor der:)
    Forøvrig er jeg helt enig med deg i at de gamle spillerne er veldig ordentlig bygget. Old School er godt. Det skjedde noe på åttitallet og videre inn på nittitallet. Konkurransen ble hardere og det ble vanskelig å få betalt for kvaliteten. Og kassettspillerne ble jo utkonkurrert av CD og MP3. Sonys aller beste spillere ble solgt på åttitallet og på førsten av nittitallet. Økonomene så at kassetten var død og det var over, poenget var bare å dra ut de siste pengene av markedet med noen billige plastprodukter......
    Merker jo det at det eneste jeg har i benken nå som er kjøpt nytt de siste årene er DAC og streamer, alt det andre er jo 25 år eller eldre.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Synd du ikke har fått se den- dette hadde du tatt på kjøkkenbenken min på et kvarter.. Det MÅ være at reima har smeltet, men jeg håper de lagerne bare trenger en dråpe oil... Hvis pinch må skiftes spørs det vel om den er verd å fikse- de er vanskelige å få i, vel? Uansett må den splittes, og reimene må inn til alle tre.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Synd du ikke har fått se den- dette hadde du tatt på kjøkkenbenken min på et kvarter.. Det MÅ være at reima har smeltet, men jeg håper de lagerne bare trenger en dråpe oil... Hvis pinch må skiftes spørs det vel om den er verd å fikse- de er vanskelige å få i, vel? Uansett må den splittes, og reimene må inn til alle tre.
    På min WM-20 var reima blitt til guffe, men her var det enkelt å komme til slik at rens og bytte av reim gikk som en lek.
    Men jeg har kjøpt en WM-D3 også. Den er ikke like enkel for å si det forsiktig. Den må jeg sende bort for en full service. Og jeg skjønner godt at det koster penger. Regner med at en sånn service kommer på minimum 2000,- kanskje 3000,-? og det er det ikke verdt for meg.
    Her i Norge er det jo timelønna som dreper alle slike prosjekter. Og bare for å ha nevnt det; Jeg skjønner godt at de som reparerer skal ha en ok lønn. Det skulle bare mangle.
    Jeg tror jeg må lage plass slik at jeg får meg et lite museum med gosaker. Fordelen med walkmans er jo det at det holder med et glasskap eller noe i den duren. Et par Walkmans og noen kassetter i et monter ser jo fint ut det:)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.561
    Antall liker
    3.086
    Torget vurderinger
    2
    Fant noen tape-bånd fra 80 tallet.
    Maxell XL II-S og UR,Agfa F-DXI og TDK AD,er dette ok bånd?
    Skal dukke mer i fortiden min i neste uke,har en mistanke om at det befinner seg noe tape i mitt barndomshjem.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fant noen tape-bånd fra 80 tallet.
    Maxell XL II-S og UR,Agfa F-DXI og TDK AD,er dette ok bånd?
    Skal dukke mer i fortiden min i neste uke,har en mistanke om at det befinner seg noe tape i mitt barndomshjem.
    Bra saker det der. Spesielt XL II-S er veldig bra.
    Disse her kanskje; (bilder blir jo aldri feil, pynter opp litt:))
    IMG_20171013_114155.jpg
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.561
    Antall liker
    3.086
    Torget vurderinger
    2
    Terje-A,den sorten der ja og denne som er brukt.
    Regner med denne er eldre,opptaket var faktisk meget bra.
    IMG_20171013_115508.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ja, den er litt eldre, helt sikkert veldig bra hvis den ikke har blitt mishandlet. Brukte kassetter skal man ikke avfeie. Jeg har kjøpt noen brukte kassetter på eBay for en billig penge og ca. 10% har vært ødelagt. Resten har vært helt ok.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.561
    Antall liker
    3.086
    Torget vurderinger
    2
    Brukte vet jeg at jeg har en del av,håper å finne noen flere blanke.
    Får begynne så smått å lete etter bånd på ebay,blir vel varmt i lommeboken tenker jeg :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Brukte vet jeg at jeg har en del av,håper å finne noen flere blanke.
    Får begynne så smått å lete etter bånd på ebay,blir vel varmt i lommeboken tenker jeg :)
    Det blir det, her har lommeboka gått varm en stund for å si det sånn. Lageret av chrometape er under kontroll. Nå fokuserer jeg på metaltape. Finner jeg metaltape til +/- hundrelappen så napper det i fingeren;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    HeyHo: Den Agfaen er strengt tatt ikke verst, den heller. TDK AD er et enkelt, men- for sin alder- bra normalbånd. Spesielt Tandbergerne blant oss- som Bartesam- liker XL2S. Jeg har fire nyflerra eks her med bla Peter Frampton..Gå etter større normalpartier, Sony HF, Memorex DBS.+++..da får du gode resultater uten at boka går varm. Jeg holder øya åpne:rolleyes:

    Terje-A: Venter på reimene...:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Utfordring til ALLE tapeheads her fra meg:

    Hvordan ville din ultimate 80s mixtape sett ut? Hvordan definerer du det musikalske tiåret på en timestape, hvilken tape velger du og hvilke låter SKAL være med?? Sånn! Da har folket litt å tenke på i helga;D Selv klarte jeg det på 100 minutter..Snakker om "kill your darlings".. Men de resulterende tyve låtene definerer hele tiåret for meg..

    Ang. Marrs: Det er visst ny eiersituasjon der. Fred har overført firmaet til Krista Smith, og er selv igang med å flytte fra TX til KY..Der er grunnen til at det er såpass mye leveringsproblemer i overgangen. Gamle Fred vil starte et helt nytt nettsted med capstanreimer, dog skal visst Krista videreføre Marrs Communications- Og da også alle reimforespørslene våres.:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    HeyHo: Den Agfaen er strengt tatt ikke verst, den heller. TDK AD er et enkelt, men- for sin alder- bra normalbånd. Spesielt Tandbergerne blant oss- som Bartesam- liker XL2S. Jeg har fire nyflerra eks her med bla Peter Frampton..Gå etter større normalpartier, Sony HF, Memorex DBS.+++..da får du gode resultater uten at boka går varm. Jeg holder øya åpne:rolleyes:

    Terje-A: Venter på reimene...:rolleyes:
    Jobber med det nå, venter på svar fra Marian.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Bra! Både til Sony og Aiwa, da... Det er jo helst HSen som for min del har feitest konto i A/S Minnesparebanken:rolleyes: Men også de andre fortjener å komme i topp stand..iallefall Sports...
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.561
    Antall liker
    3.086
    Torget vurderinger
    2
    Service Kompaniet avd Bergen tar de service på kassettspillere? Noen som vet/erfaringer?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    HeyHo: Det er veldig enkelt å finne ut: Ta en telefon til dem:rolleyes:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Servicekompaniet i Oslo har ikke en skrue til kassettspillere, og det er ikke mulig å bestille noe som helst fra Sony. Men det hadde vært fint om en entusiast hos Servicekompaniet i Bergen likevel kan ta en service. Men jeg tviler. Entusiaster er det ikke mange av. På Tapeheads leste jeg at et serviceverksted i USA som ønsket å kjøpe restlageret av reservedelene fikk avslag. Det sentrale delelageret ble kjørt på fyllinga.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.561
    Antall liker
    3.086
    Torget vurderinger
    2
    Servicekompaniet i Oslo har ikke en skrue til kassettspillere, og det er ikke mulig å bestille noe som helst fra Sony. Men det hadde vært fint om en entusiast hos Servicekompaniet i Bergen likevel kan ta en service. Men jeg tviler. Entusiaster er det ikke mange av. På Tapeheads leste jeg at et serviceverksted i USA som ønsket å kjøpe restlageret av reservedelene fikk avslag. Det sentrale delelageret ble kjørt på fyllinga.
    Ok,får ta telefonsamtalen å sjekke uansett.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Fyllinga???? Er det MULIG?? Kan vel ikke ha vært Sony Norge som gjorde det??? Hvor mange Eier hadde unngått en ublid skjebne om Sony selv hadde tenkt seg om litt?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.590
    Antall liker
    9.398
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Fyllinga???? Er det MULIG?? Kan vel ikke ha vært Sony Norge som gjorde det??? Hvor mange Eier hadde unngått en ublid skjebne om Sony selv hadde tenkt seg om litt?
    Vi snakker om Sonys reservedelslager i USA. Det er skikkelig bedritent. Men det er nesten alltid økonomisjefen i bedriften som bestemmer.
    Gammelt utstyr? Kast det og kjøp nytt. MP3/MD/CD/Apples iPod tok rotta på kassetten.
    Edit;
    Og nå tar streaminga rotta på alt sammen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Skjønte vel såpass, men det er utrolig hva mennesket kan få seg til å gjøre i "progressivt" øyemed...Ikke bestandig bra, det..
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.561
    Antall liker
    3.086
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til at det er muligheter å få service i Bergen,ingenting avgjort men et svar som jeg tolker positivt er mottatt. :)
    Kommer tilbake med mer nytt etterhvert.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    HeyHo: Har du flere maskiner som skal ha service? Etter det jeg husker du skreiv, er det hovedsaglig snakk om Sony, vel?
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.561
    Antall liker
    3.086
    Torget vurderinger
    2
    Auditor : Pioneer
    Bare en kassettspiller,har en A 616 forsterker som jeg er i tenkeboksen om.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    12.055
    Antall liker
    12.138
    Sted
    Hus
    HeyHo: Den Agfaen er strengt tatt ikke verst, den heller. TDK AD er et enkelt, men- for sin alder- bra normalbånd. Spesielt Tandbergerne blant oss- som Bartesam- liker XL2S. Jeg har fire nyflerra eks her med bla Peter Frampton..Gå etter større normalpartier, Sony HF, Memorex DBS.+++..da får du gode resultater uten at boka går varm. Jeg holder øya åpne:rolleyes:

    Terje-A: Venter på reimene...:rolleyes:
    Har ca 150 Maxell XL2-S hjemme, og det er dette Tandberg er justert for. Da jeg hadde JVC spiller hjemme for 23 år siden, så brukte jeg mye TDK SA og SA-X bånd, for det var det den var justert opp på. JVC spilleren hatet BASF bånd. De hadde lett for å klyve på capstanvalsen, og det ble båndsalat av de. Aldri noe tull med TDK. Gode kassetthus og båndene gav veldig gode opptak :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Bartesam: Som jeg huska, ja...Har overtatt ei lita samling til siden sist. Originaler. :cool:
    HeyHo: Jeg har en av de selv også..en klassisk 86-modell DD..
     
    Sist redigert:

    teafortwo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2008
    Innlegg
    175
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    4
    NAD 6325

    Jakten på en Denon DRS tok sin tid, og som nevnt tidligere endte jeg opp med en 610 og får slå meg til ro med den (selv om 810 sto øverst på ønskelisten).
    Denne jakten tok lang tid, og i mellomtiden ble jeg tilbudt en NAD 6325 til en grei pris, siden mulig reimskifte ble antydet. Reimene ble skiftet, hoder mm rengjort og den funket bra i mellomperioden. Kan ikke helt se at jeg har behov for å beholde denne. Er vel kanskje ikke NAD sin mest ettertraktede spiller, men kunne vært greit å høre om noen av dere andre har bruker erfaringer med denne spilleren.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn