Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AGSXX

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.07.2019
    Innlegg
    59
    Antall liker
    115
    Sted
    Oslo
    Ville dere brukt dette på deres kjære? (Kjøpt på Platekompaniet, av nysgjerrighet)
    IMG_0138.jpg
    IMG_0139.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Komfort: En Metal Master der? Kommer til å låte spisst nok for de aller fleste...Da bør du ha slike maskiner som Terje-A har.. Men jeg ser at jeg får konkurranse om de VIRKELIG gode båndene...hmff...Får bruke neste år til å ta opp lager..Hvor mange, og hvorfra?
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    AGSXX: Til nød. Men prøv Nagaoka sine QC220- de funker! Derfor har jeg hele fem av dem:rolleyes:
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Förra veckan så sprang jag på en sådan här "liten" :rolleyes: Technics som jag var och hämtade igår. Den kom med DHL och det verkar som om den har klarat sig utan missöden, man vet ju aldrig hur paketet kan se ut när det kommer fram … :eek: En gång fick jag ett kassettdäck (AKAI GX-85) från Polen och det paketet hade Posten, vet ej om det var den polska eller svenska, lyckats göra ett så stort hål i att det nästan ramlade ut, nej jag skojar inte. Men som tur var så var det inte en skråma på det, pust, otroligt, det var (kassettdäcks)änglavakt det!

    Det är en RS-M95:a som jag inte kunde motstå då det var i ett mycket fint skick, både mekaniskt samt visuellt. Bara att slå till. Efter vad jag läst så ska den vara ett av de bästa kassettdäck Technics gjort, tillsammans med RS-9900 och RS-B100, men det står inte så mycket om denna maskin på nätet, tyvärr. Och så har den massor med knappar, det gillar jag! :cool:

    DSCN7789.jpg


    Jag såg att Terje-A också hade införskaffat sig en Technics, kanske lite underskattade idag? :confused: Jag hade ett när jag var ung, kommer inte ihåg vilken modell, men den tyckte jag i vart fall var bra, DBX hade den också, denna har endast Dolby B.

    Jag ska försöka att kalibrera den ordentligt vid inspelning och se hur den kan låta, den låter helt OK på de band jag har i vart fall, kul. :)

    Nej, nu är det natti-natti, nu ska jag sova gott och drömma sött (om mitt nya kassettdäck)! :D
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer, den er cool, og med manuelle justeringer av båndtype:) Det blir det mange knapper av. Er det også en Technics utn reimer? På eBay ser jeg bare idler gear og en spiller til 10.000,- ! Koster penger disse gamle high end spillerne.
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Tack Terje-A, visst är den cool?!

    Denna maskin är utan remmar. Jag har sett en del till mycket högre pris än 10.000 kronor … till exempel denna för £2.995, men då kommer den ju med en fjärrkontroll … :eek:

    https://www.ebay.co.uk/itm/283510266753

    Jag vet inte om jag skulle vara så sugen på att köpa ett till det priset … men kanske någon gör det. Som tur var så fick jag inte ge lika mycket. ;) :)

    Nu så ska jag bara försöka hitta rätt i knappdjungeln och testa att spela in ett band på det och se om det låter bra, jag ska spela in på ett TDK-SA, de har jag god erfarenhet med. Jag hittade en ganska bra manual på Hifiengine så det borde gå bra med kalibreringen. Ibland så kan det vara lite väl kul med många knappar … :rolleyes:

    Jag får återkomma efter en inspelning och se vad jag tycker, men cool är den hur som! :cool:
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Så där ja, nu har jag testat att spela in lite på mitt nya RS-M95. Och hur lät det då …? Jo tack, inte så värst. Här skulle jag säga att mitt Dragon får (mycket) konkurrens, inte så att det låter "bättre" men inte heller "sämre" på något sätt. Lite olika möjligtvis, men inget som jag inte står ut med. Vad som dock inte går att göra lika mycket är att överstyra det lika hårt som Dragon, där är Dragon "outstanding". Men i övrigt så skulle jag sitta helt nöjd med detta kassettdäck som enda däck.

    Om jag hade hört ett Technics RS-M95 1980 så hade jag trillat av stolen, det är jag säker på, men det gäller även för Nakamichi Dragon (men jag är lättimponerad jag). Båda är bra byggda med ett litet övertag till Technics. Dragon väger straxt under 10 kilo, RS-M95 väger in på 12 modiga kilon, mycket välbyggd, metall överallt. Kul att de båda håller måttet än i dag, denna dag som är. Det jag tycker är mycket bra på Dragon är att det går att kalibrera väldigt enkelt, RS-M95 är lite klurigare där och så måste man ta bort den långa luckan där nere varje gång eller ha luckan borttagen, men då ser det ut som en bil som inte har någon kofångare, och det retar mig rent estetiskt. Men i gengäld så är det mycket enklare att rengöra … så det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna. Så summa summarum, snubblar ni över något RS-M95 i gott skick till ett pris som plånboken tillåter är det bara att slå till, ni kommer inte att ångra er.

    Någonstans läste jag att det var för mycket prat om kassettband här i tråden så här är en bild på de två kassettdäck jag har kvar. :D

    DSCN7798.jpg


    Ledsen för dålig bild, men jag har inte någon bra kamera och så är jag väldigt dålig på att ta kort, men jag är väldigt glad ändå! :D :D
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    501
    Komfort: En Metal Master der? Kommer til å låte spisst nok for de aller fleste...Da bør du ha slike maskiner som Terje-A har.. Men jeg ser at jeg får konkurranse om de VIRKELIG gode båndene...hmff...Får bruke neste år til å ta opp lager..Hvor mange, og hvorfra?
    Bestilte bare ett Metal Master bånd da ryktene sier at 810n sliter litt med metall bånd. Skal prøve å finne det båndet som 810n liker best og kjøpe noen av de. Spent på HD8 båndet og SKC båndet (fikk med på kjøpet) (cassettecomeback.com)
     

    Vedlegg

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    501
    Komfort: En Metal Master der? Kommer til å låte spisst nok for de aller fleste...Da bør du ha slike maskiner som Terje-A har.. Men jeg ser at jeg får konkurranse om de VIRKELIG gode båndene...hmff...Får bruke neste år til å ta opp lager..Hvor mange, og hvorfra?
    Åssen produkter har Terje-A?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Komfort: En Metal Master der? Kommer til å låte spisst nok for de aller fleste...Da bør du ha slike maskiner som Terje-A har.. Men jeg ser at jeg får konkurranse om de VIRKELIG gode båndene...hmff...Får bruke neste år til å ta opp lager..Hvor mange, og hvorfra?
    Åssen produkter har Terje-A?
    Se signaturen:cool:
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    655
    Antall liker
    1.011
    Torget vurderinger
    1
    En avart av "Fake News":rolleyes:
    Men godkjent;D
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    655
    Antall liker
    1.011
    Torget vurderinger
    1
    Men:
    Hvis det ser ut, som ei and,
    Går, som ei and
    Høres, som ei and.

    Da er det? ???
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Avart ??????
    Men likevel en artig sak, 40 års jubileum:D og greier. Ser for meg å laste ned Tidal appen på den og kjøre på. Og det å se på kassetten som surrer rundt er kult. En Metal Master er ikke å forakte uansett om det er fake.:)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Lite tips på morrakvisten:)
    Kjøpte disse på eBay, under 20 kroner og i meget god kvalitet. Bomullen sitter godt fast på tuppen. 15cm lange og perfekt til lydhoder og pressvalser.
    IMG_20190906_083830887.jpg
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Da ble det enda en pakke ifra Kina.

    Det er bare å hamstre før nyåret kommer.. Da er det slutt på morroa.

    Frog79
     

    teafortwo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2008
    Innlegg
    175
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    4
    Lite tips på morrakvisten:)
    Kjøpte disse på eBay, under 20 kroner og i meget god kvalitet. Bomullen sitter godt fast på tuppen. 15cm lange og perfekt til lydhoder og pressvalser.
    Vis vedlegget 552794
    Mulig å dele link til dette produktet som tydeligvis er bra. Det som selges i ymse butikker her hjemme har vært for løse i fisken synes ihvertfall jeg.
    Litt for mye å velge i på ebay.

    Var det disse "bomullspinnene" som ble kjøpt i neste innlegg også?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Lite tips på morrakvisten:)
    Kjøpte disse på eBay, under 20 kroner og i meget god kvalitet. Bomullen sitter godt fast på tuppen. 15cm lange og perfekt til lydhoder og pressvalser.
    Vis vedlegget 552794
    Mulig å dele link til dette produktet som tydeligvis er bra. Det som selges i ymse butikker her hjemme har vært for løse i fisken synes ihvertfall jeg.
    Litt for mye å velge i på ebay.

    Var det disse "bomullspinnene" som ble kjøpt i neste innlegg også?
    Her har du adressen;

    https://www.ebay.com/itm/100Pcs-Med...1eb02bedf2:g:odIAAOSwiYFXLAeM&redirect=mobile
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.558
    Antall liker
    3.081
    Torget vurderinger
    2
    Har havna i bakleksa på service og lurer nå på et tredje deck ::)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.558
    Antall liker
    3.081
    Torget vurderinger
    2
    Har havna i bakleksa på service og lurer nå på et tredje deck ::)
    Ja, jeg lurer litt på hvor seriøst dette er;

    https://nakcentralaudiolabs.co.uk/

    Tør du prøve så kan du komme med en tilbakemelding om det ble gull eller skjegget i postkassa ;)
    Blir nok i den billige enden visst det blir et tredje deck,men det er sååå mye som frister.
    Min lille men helt greie mancave blir skiftet ut med et temmelig anstendig garasjeloft om et års tid +,får plass til masse godsaker der :)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.558
    Antall liker
    3.081
    Torget vurderinger
    2
    Har lyst på et Luxman deck.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Helt klart mye som frister, Akai, Aiwa, Nakamichi, Pioneer, Teac, Technics for å nevne noen i tillegg til Sony og Luxman.
     

    teafortwo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2008
    Innlegg
    175
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    4
    Lite tips på morrakvisten:)
    Kjøpte disse på eBay, under 20 kroner og i meget god kvalitet. Bomullen sitter godt fast på tuppen. 15cm lange og perfekt til lydhoder og pressvalser.
    Vis vedlegget 552794
    Mulig å dele link til dette produktet som tydeligvis er bra. Det som selges i ymse butikker her hjemme har vært for løse i fisken synes ihvertfall jeg.
    Litt for mye å velge i på ebay.

    Var det disse "bomullspinnene" som ble kjøpt i neste innlegg også?
    Her har du adressen;

    https://www.ebay.com/itm/100Pcs-Med...1eb02bedf2:g:odIAAOSwiYFXLAeM&redirect=mobile
    Takkar
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    501
    Åssen spiller må man ha for å rettferdigjøre Sony Metal Master da?
    Min Denon DRS-810 har ikke nok effekt eller noe til å utnytte matallbåndene til det maksimale.
    Er det noe tech specs man kan se det på?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Åssen spiller må man ha for å rettferdigjøre Sony Metal Master da?
    Min Denon DRS-810 har ikke nok effekt eller noe til å utnytte matallbåndene til det maksimale.
    Er det noe tech specs man kan se det på?
    Forstår ikke riktig hva du mener her, en god kassettspiller kan håndtere gode metallbånd, enten de kommer fra Sony, TDK, Maxell, Fuji, Axia,That's eller Denon. Og DRS-810 er en meget god spiller.
    Det er riktignok slik som noen mener at enkelte spillere er satt opp for enkelte bånd, Tandberg er f.eks.satt opp for Maxell. Men dette skal ikke overdrives. Mine Sonyer tar det meste, jeg merker det på den måten at det kreves lite justeringer av bias og eq og at det blir lite båndsus.
    Er kalibreringen ustabil så kan det tyde på møkkete hoder. Jeg bruker det som en pekepinn på når jeg skal rense hodene. Men uansett bruker jeg en q-tips med litt rensevæske ca. hver 10-20 time. Lykke til:)
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    501
    Åssen spiller må man ha for å rettferdigjøre Sony Metal Master da?
    Min Denon DRS-810 har ikke nok effekt eller noe til å utnytte matallbåndene til det maksimale.
    Er det noe tech specs man kan se det på?
    Forstår ikke riktig hva du mener her, en god kassettspiller kan håndtere gode metallbånd, enten de kommer fra Sony, TDK, Maxell, Fuji, Axia,That's eller Denon. Og DRS-810 er en meget god spiller.
    Det er riktignok slik som noen mener at enkelte spillere er satt opp for enkelte bånd, Tandberg er f.eks.satt opp for Maxell. Men dette skal ikke overdrives. Mine Sonyer tar det meste, jeg merker det på den måten at det kreves lite justeringer av bias og eq og at det blir lite båndsus.
    Er kalibreringen ustabil så kan det tyde på møkkete hoder. Jeg bruker det som en pekepinn på når jeg skal rense hodene. Men uansett bruker jeg en q-tips med litt rensevæske ca. hver 10-20 time. Lykke til:)
    Har lest flere tester at 810n ikke har nok "juice" til de feteste metallbåndene. Har ikke rukket å teste dette selv enda. Hvordan skal man være sikker på at en spiller maxer metallbåndene uten å måtte kjøpe en dragon?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Åssen spiller må man ha for å rettferdigjøre Sony Metal Master da?
    Min Denon DRS-810 har ikke nok effekt eller noe til å utnytte matallbåndene til det maksimale.
    Er det noe tech specs man kan se det på?
    Forstår ikke riktig hva du mener her, en god kassettspiller kan håndtere gode metallbånd, enten de kommer fra Sony, TDK, Maxell, Fuji, Axia,That's eller Denon. Og DRS-810 er en meget god spiller.
    Det er riktignok slik som noen mener at enkelte spillere er satt opp for enkelte bånd, Tandberg er f.eks.satt opp for Maxell. Men dette skal ikke overdrives. Mine Sonyer tar det meste, jeg merker det på den måten at det kreves lite justeringer av bias og eq og at det blir lite båndsus.
    Er kalibreringen ustabil så kan det tyde på møkkete hoder. Jeg bruker det som en pekepinn på når jeg skal rense hodene. Men uansett bruker jeg en q-tips med litt rensevæske ca. hver 10-20 time. Lykke til:)
    Har lest flere tester at 810n ikke har nok "juice" til de feteste metallbåndene. Har ikke rukket å teste dette selv enda. Hvordan skal man være sikker på at en spiller maxer metallbåndene uten å måtte kjøpe en dragon?
    Hvor har du lest dette?
    Metalltape krever litt mer strøm når man tar opp pga. Slettingen som også skal skje samtidig, men dette hadde produsentene kontroll på.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Komfort: Den SKCen der er ikke så alfor langt unna en Fuji K2 i tid/kvalitet, så den kommer til å fungere. Produsert på samme sted. Der har du en NEST-SISTE-VERSJON HD8. Og naturlig nok kommer 810 til å elske den. Sliter med metals gjør den IKKE, men den er derimot kresen. Ta inn en nyere HD-M, gi den en ordentlig god dose vel opptatt, kontrollert materiale , så får du beskjed om akkurat HVOR GOD en DRS 810 er. Og den vil få deg til å lure på hva du skal med en ES eller Nakamichi også...Hvis den trenger en rens, rens den. Så har du deck i 20 år..

    Terje-A: Re-dubs done...on to digitising the originals..:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nerdeinfo;:D
    Fant et innlegg fra Pacific Stereo;

    It's been a long time, but...
    Metal tape was revolutionary because all previous particles used for tape formulation were oxides. The problem with using a non-oxide particle was that it was difficult to find a way to protect the particles from the atmosphere and to keep them from literally flashing and burning up when exposed. The tape manufacturers worked for years on this, because they knew that the higher retentivity and significantly higher saturation levels would make for a big improvement in cassette tape sonics.

    The solution ended up being a polymer coating that sealed each particle from the atmosphere.

    Another issue with metal tape was being able to record on it. Metal tape has a significantly higher coercivity, and it requires a lot more bias to get into its linear range than oxide formulations do. More bias means more current through erase and record heads. Heads had to be redesigned to accommodate the higher current, and thus "metal capable" decks started to be introduced to take advantage of the new formulation.

    Mer her;
    https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/about-metal-tape.278631/
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    501
    Åssen spiller må man ha for å rettferdigjøre Sony Metal Master da?
    Min Denon DRS-810 har ikke nok effekt eller noe til å utnytte matallbåndene til det maksimale.
    Er det noe tech specs man kan se det på?
    Forstår ikke riktig hva du mener her, en god kassettspiller kan håndtere gode metallbånd, enten de kommer fra Sony, TDK, Maxell, Fuji, Axia,That's eller Denon. Og DRS-810 er en meget god spiller.
    Det er riktignok slik som noen mener at enkelte spillere er satt opp for enkelte bånd, Tandberg er f.eks.satt opp for Maxell. Men dette skal ikke overdrives. Mine Sonyer tar det meste, jeg merker det på den måten at det kreves lite justeringer av bias og eq og at det blir lite båndsus.
    Er kalibreringen ustabil så kan det tyde på møkkete hoder. Jeg bruker det som en pekepinn på når jeg skal rense hodene. Men uansett bruker jeg en q-tips med litt rensevæske ca. hver 10-20 time. Lykke til:)
    Har lest flere tester at 810n ikke har nok "juice" til de feteste metallbåndene. Har ikke rukket å teste dette selv enda. Hvordan skal man være sikker på at en spiller maxer metallbåndene uten å måtte kjøpe en dragon?
    Hvor har du lest dette?
    Metalltape krever litt mer strøm når man tar opp pga. Slettingen som også skal skje samtidig, men dette hadde produsentene kontroll på.
    Her:
    Denon DRS-810 – Yaeger Audio

    "The problem was that the electronics were not good enough to press the advantage at the forte end of the dynamic range, and performance with high energy metals suffered from inadequate headroom, making hiss more prominent.

    When not being stressed beyond its capabilities this is a fine deck. It was notably good with prerecorded tapes, which tended to sounded lively, open and unsmeared."


    Har enda ikke testet metallbånd selv, men chrome og original kassetter låter bra. Skal først prøve med Metal Master, deretter et Denon HD-M
    bånd så får vi se hva resultatet blir :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.584
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Denon er ikke et lite hong-dong bakgårdsfirma så hvis ikke high-end spilleren deres greier å utnytte gode metallbånd så er det mer enn merkelig. Er 99,9% på at dette går aldeles strålende, prøv begge bånd. Interessant å høre hvilke forskjeller du opplever. Tipper du kan kjøre opptaksvolumet opp mot + 7-8 dB på begge to.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A, Komfort: Det er tross alt en av fordelene med gode metals: De tåler å utstyres langt over både normal- og- tildels- chromeklasse. Men det setter krav til utstyret rundt, slik det faktisk også burde. Høyere krav enn både type I og II. Kun hvis dette innebygde ekstrapotensialet utnyttes etter alle kunstens klassiske regler- inkludert recording levels , passa som hauken for å unngå overstyring- får man fullt utbytte av et metalbånd. Og DRS 810 KAN utnytte dem:cool: Denons egne HD-M type IV er et strålende eksempel på hvordan et metalbånd bør være. Og leverer resultat deretter. I tillegg er de mer fleksible og tilgivende enn både MA-XG og Metal Master. Altså tåler de et breiere utvalg opptagere. Jeg kan love at også Emtec, That´s og TDKs metals passer strøkent til DRSen. Spesielt Emtec har ord på seg for å være vanskelige i så måte, så det taler til Denons udiskutable fordel. Det er IKKE alle merker forunt å takle Emtec TPIV, bare så det er sagt...Det gjør altså 810, og det attpåtil med glans. Jeg har selv fire stykk av disse små tyske gullbarrene.De er minst like nådeløse som det beste fra Sony- om ikke hakket verre- dersom de brukes feil. Men mine lyder så ekte og åpent at det er en fryd. Selvfølgelig har de formatets iboende begrensninger, men formidlingsevnen deres- i kombinasjon med 810- skal du leite med lupe etter andre steder enn hos Denon selv og TDK..That´s CDIV er ekstremt gode , de også. Men de låter noe mer nøytralt, på grensa til lyst i sammenligning. Som det man finner i vinylverdenen: Rega vs. Pro-Ject, klangmessig. That´s er uansett langt mer levelig, imo, i kassetter enn Pro-Ject i vinylen (hvis man ikke tar høyde for problemene i match) Alt kan mao løses, og alle disse merkene er eksepsjonelle formidlere i kraft av seg selv- hvis de behandles riktig.
     
    Sist redigert:

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.012
    Oppdatering på Sony TC-K711S og utfordringene med capstan-motoren: Etter den mislykkede transplantasjonen for noen uker siden fikk jeg i ettermiddag en hyggelig pakke i posten fra USA. Ny capstan-motor fra Pacific Stereo. Montert og testet i kveld, fungerer flott!



     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn