Komfort: DX7 er omtrent like gamle som Yamahas synth-navnebror til dem fra 80-tallet. Så de vil ikke være like gode som en early 90s DX1 eller DX4. Og det vil DRSen vise nådeløst. En HD8S er intet annet enn bånd fra en standard 1988-90 HD8, klemt inn i det billigere, men nyere S-huset, som også HD6S har. Det er dog stabilt, ser utrolig kult ut og er ikke minst SJELDENT nå. De største partiene er i Spania...sjekk khindasvintage på Bayen. Knallbånd, uansett. Det er forresten null i veien for å få gode UR-opptak på 810...jeg har titalls av dem selv, og 810en er i toppstand. Bruker mye Emtec/That´s for tida, men søker selvfølgelig mest Denon. Og grailbåndene her er HD-M og en sisteversjons HD8, spilt inn ordentlig med en 810...Imo finnes det ikke bedre type II - eller IV- NOE STED- kanskje sammen med Emtec TPIV. De er alle sjeldne, dyre og 110% verd prisen, . Sånn i motsetning til de Luxiene der. Det er sånt jeg søker for kuriosafaktoren. Husk også at Denon ikke helt går overens med Sony- av naturlige grunner.
Terje-A: Teoretisk kan du bruke alle kassetter på alle maskiner. Men det er og blir teoretisk, ettersom matchen er alfa og omega- i kassetter som i resten av Hi-Fi´en. Det burde da du huske nå??
Poenget er å få mest mulig ut av formatet..da bruker man ikke steindyre metalbånd på en maskin som max har setting for type II. Men, teoretisk...ja...Dog: Type er ikke type er ikke type...ikke for den som tar MC alvorlig.