Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Normalt er vel ikke annet enn det som folk vil betale. Noen bommer skikkelig der og det går begge veier. Prøver å styre unna begge de typene der.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Så har du jo også drømmere, akkurat nå kan man for eksempel få kjøpe Memorex dBSI til 150 spenn stykket, eller Sony Metal XR for 250 spenn på Finn, og det ser ikke ut som de båndene flyr ut av hylla akkurat.
    Ellers TDK SA for 340 kr pr stk :p
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Mine tanker, og de får man ta for det det er verdt - eller ikke verdt, rundt denne samlingen, er at dette er for mange kassetter for å selge samlet. Jeg tror de som er «etablerte» entusiaster og har endel kassetter fra før, er mest interessert i «godbitene» i samlingen og ikke så interessert i å legge så mye penger i resten. Og for de som er i ferd med å skaffe seg kassetter, så sitter det nok veldig langt inne å betale så mye penger som det samlingen i sin helhet er verdt.

    Jeg har ikke en like fin samling som det der, men hvis jeg skulle solgt min samling (som er i ferd med å bli like stor), så ville jeg forsøkt å selge de oppdelt. Hvilken plattform jeg ville brukt (finn.no, eBay etc.) er jeg ikke sikker på, men felles for alle er at jeg ville lagt flid i å lage en god eller flere gode annonser med gode bilder og en beskrivende tekst. Det er så mange som lager dårlige annonser at her er det enkelt å skille seg ut positivt. Tekstmessig så kan man jo spørre Tony Villa om å låne tekst fra hans kassett-arkiv eller linke til korrekt kassett i arkivet. Jeg ville satt en pris pr. kassett (pr 2-pack/5-pack for de som er wrappet) istedet for å ta imot bud. Også ville jeg publisert annonsen(e) og sett hvordan det fungerte. Hadde det bare blitt mye styr der det gikk med mye tid til salg av mange små ordre for lite inntekter, så er det ikke verre enn at jeg hadde stanset annonsen og funnet på noe annet.
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Normalt er vel ikke annet enn det som folk vil betale. Noen bommer skikkelig der og det går begge veier. Prøver å styre unna begge de typene der.
    Helt enig! Synes bare det er litt merkelig at folk ikke setter ned prisen når de ser at ting står usolgt over lang tid, når samme ting med lavere pris blir solgt ganske kjapt.

    Mine tanker, og de får man ta for det det er verdt - eller ikke verdt, rundt denne samlingen, er at dette er for mange kassetter for å selge samlet. Jeg tror de som er «etablerte» entusiaster og har endel kassetter fra før, er mest interessert i «godbitene» i samlingen og ikke så interessert i å legge så mye penger i resten. Og for de som er i ferd med å skaffe seg kassetter, så sitter det nok veldig langt inne å betale så mye penger som det samlingen i sin helhet er verdt.

    Jeg har ikke en like fin samling som det der, men hvis jeg skulle solgt min samling (som er i ferd med å bli like stor), så ville jeg forsøkt å selge de oppdelt. Hvilken plattform jeg ville brukt (finn.no, eBay etc.) er jeg ikke sikker på, men felles for alle er at jeg ville lagt flid i å lage en god eller flere gode annonser med gode bilder og en beskrivende tekst. Det er så mange som lager dårlige annonser at her er det enkelt å skille seg ut positivt. Tekstmessig så kan man jo spørre Tony Villa om å låne tekst fra hans kassett-arkiv eller linke til korrekt kassett i arkivet. Jeg ville satt en pris pr. kassett (pr 2-pack/5-pack for de som er wrappet) istedet for å ta imot bud. Også ville jeg publisert annonsen(e) og sett hvordan det fungerte. Hadde det bare blitt mye styr der det gikk med mye tid til salg av mange små ordre for lite inntekter, så er det ikke verre enn at jeg hadde stanset annonsen og funnet på noe annet.
    Skulle jeg solgt en slik samling ville jeg ha delt opp på både eBay og Finn, tipper de MA-XG- og Sony Metal Master-kassettene vil få høyere bud i utlandet, samme med SA-XS. Type 1-kassettene, TDK SA og de single kassettene kan f.eks gå i hver sin lott og Fuji-båndene kan du selge rimelig til meg :D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hahahaha, Jeg er aldri urimelig, men sjelden rimelig ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg, Afen: De Thats og Fuji som er her er av interesse...

    Ellers må nå Auditor trekke seg fra tråder her en tid. Denne gangen av rent medisinske grunner. Trist, men det blir en god del kontroller på sykehus for min del etter noen flere fall nå i vår. Den som vil ha tak i meg kan bruke PM, og jeg håper å være på skinnene igjen til sommeren en gang...if all goes according to plan..🎶 And I do not die in the meantime..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Torstej: Hvis den UXen er tilgjengelig, send meg gjerne en PM..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Psybient: Enn så lenge, så...☺
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lover å prøve på det, Psy..Men akkurat nå er livet alt annet enn smertefritt, for å være ærlig..Derfor hadde det vært ekstra bra å få inn et lite parti forseglede gullbarrer til😊
     
    Sist redigert:

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Trondmeg, Afen: De Thats og Fuji som er her er av interesse...

    Ellers må nå Auditor trekke seg fra tråder her en tid. Denne gangen av rent medisinske grunner. Trist, men det blir en god del kontroller på sykehus for min del etter noen flere fall nå i vår. Den som vil ha tak i meg kan bruke PM, og jeg håper å være på skinnene igjen til sommeren en gang...if all goes according to plan..🎶 And I do not die in the meantime..
    Mine bånd er nok ikke til salgs.

    God bedring!

    Tipper det er samme fyren som sendte meg melding på finn for en stund siden, virket som en veldig snedig skrue.
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Jeg bestilte noen trepack med radio shack fra han for en uke siden, ingen problem med handelen, men minn meg på å aldri bruke helthjem igjen noensinne. Hadde jeg visst at det var postnord som var fraktselskap for helthjem, hadde jeg ikke valgt det i utgangspunktet.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg bestilte meg 100 nye tapes i fra canada nå, blir spennede og teste ut, 1 omgang skal jeg teste type 1 bånd. tror det er fox rtm som blir de blir matet med . jeg gidder ikke og betale de syke finn prisene. de er for høye til og med for et maxell ur bånd. latterlige priser.
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Fox rtm er det som blir mitt type I bånd til normalt bruk, synes de fungerer fint. Men dukker det opp noe billigere type 1, eller rimelige type 2 så kjøper jeg de, men betaler ikke tullepriser på opptakskassetter.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    hatt en dårlig vinter for meg i år så derfor jeg ikke har hvert så aktiv. noen har sikkert lagt merke til det. terje jeg har ikke glemt deg:). men nå i disse tider ser det lysere ut og økonomien er på ca på plass igjen nå. og en kenwood 880d på vei og.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    kx1200 ligger i deler og har gjort siden jul så den må jeg få fart på igjen. har en motor som trøbbler. som er vanlig på disse. så motor må ut demoteres og smøres.... den som trekker mekanismen opp..
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    de har vel hvert diskutert noe tidligere i tråden og. noen her har vel testet de.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Tipper det er samme fyren som sendte meg melding på finn for en stund siden, virket som en veldig snedig skrue.
    Jeg føler meg av og til som en snedig skrue selv når jeg snakker med andre "utenforstående" om denne hobbyen.... har du fått noen indikasjon på hva han vil ha for de?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Mer enn grei pris på Fuji Z2 på Finn nå...
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Jeg føler meg av og til som en snedig skrue selv når jeg snakker med andre "utenforstående" om denne hobbyen.... har du fått noen indikasjon på hva han vil ha for de?
    Jeg har en annonse på Finn der jeg ønsker å kjøpe opptakskassetter, og da synes jeg det er ganske snedig å sende meg melding på en annen salgsannonse jeg har ute pga. "mangel på granulert konfidensialiet".

    Har ikke fått noen prisindikasjon på de Sony-kassettene. Fikk melding om at han hadde de der tilgjengelig en stund før annonsen kom ut på finn, men jeg har lite til overs for sånne "gi meg et bud"-typer.

    Mer enn grei pris på Fuji Z2 på Finn nå...
    Ingen dårlig stykkpris det. Lurer meg på om det kommer fra han som fikk kloa i det partiet som ble diskutert for noen sider siden, tiårets kassettkjøp? Så at det lå en stor ZII-lott på eBay for en stund siden, med norsk selger. Da er det i såfall ikke mange kroner han tjener pr. stykk, men mange bekker små...
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg kjøper for og bruke, ikke videre salg. noen som liker og utnytte oss entusiaster i dette landet. er det nok av. jeg pleier ikke og kjøpe av folk som skal ha full ebay pris. det er rett og slett for ille. noen bruker ebay som pris checker og det kan være feil etter min menig noen ganger. derfor ting blir liggende lenge. . i nabo landenede går kasettene for mer normale priser enn her om dagen.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Hva kan man regne som en fornuftig pris her hjemme ved salg av Maxell og TDK normal, chrom og metal-band? Sitter med ganske mye band som trolig aldri blir benyttet. I hovedsak 60 minutters, men også en del 90.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hva kan man regne som en fornuftig pris her hjemme ved salg av Maxell og TDK normal, chrom og metal-band? Sitter med ganske mye band som trolig aldri blir benyttet. I hovedsak 60 minutters, men også en del 90.
    Etter min mening er dette fornuftig og realistisk; Normal; 30-60, Chrome; 60-120, Metal; 120-250. Avhenger litt av antall og selvfølgelig typer, Sære, sjeldne varianter har en høyere verdi. Men til slutt så er det markedet som bestemmer. Verdien er det du får ved salg :)
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.978
    Antall liker
    11.832
    Sted
    Hus
    Da jeg kjøpte inn kassetter for noen år siden så fikk jeg ti Maxell XL2S for ca fem hundre kroner pluss frakt. Sjekker eBay nå, og prisene har skutt i været så det holder når det kommer til NOS kassetter...
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Gårsdagens ankomst. Etter sigende? beste generasjon av TDK SA. Hovedvekt av mine spillere er Nakamichi. De ble kalibrert for egne bånd og TDK, så da var det jo greit å få tak in noen. Bruker lite metall bånd. Gode spillere gir super resultat uten. Forøvrig har jeg utstyr til å kunne justere opp spillere av andre fabrikat til de bånd jeg ønsker å benytte i dem (derfor blir det ikke noen kamp om f.eks Fuji Z2 med meg :giggle: )
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    jeg kjøper for og bruke, ikke videre salg. noen som liker og utnytte oss entusiaster i dette landet. er det nok av. jeg pleier ikke og kjøpe av folk som skal ha full ebay pris. det er rett og slett for ille. noen bruker ebay som pris checker og det kan være feil etter min menig noen ganger. derfor ting blir liggende lenge. . i nabo landenede går kasettene for mer normale priser enn her om dagen.
    Samme her, jeg kjøper inn kassetter for å gjøre opptak på de, og da er jeg ikke interessert i å betale utstillingspriser. Har sett litt rundt på eBay etter pene, brukte bånd, men det er lite av det og.

    Da jeg kjøpte inn kassetter for noen år siden så fikk jeg ti Maxell XL2S for ca fem hundre kroner pluss frakt. Sjekker eBay nå, og prisene har skutt i været så det holder når det kommer til NOS kassetter...
    Det har tatt helt av på bare et par år! Lurer på om det fremdeles skal stige, eller om det er en corona-boble? Sikkert mange som sitter hjemme og har plukket fram den gamle kassettspilleren fra loftet.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    grom bånd:D de basf tapsa der er svin gode. en av mine favouritter.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    er nok som du sier en corona boble, som har sendt prisene litt opp.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Pent parti, BirgerG. Vedr Fuji, er det der de bør ligge. Evt opptil det dobbelte.. Undervurdert er en vag beskrivelse..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn