Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg trodde det satt litt til siden, også at avspilling og opptak sitter sammens.
    Edit. Ser nå det er innspillingsdelen du mener :) mulig det har den effekten på avspillingshodet
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Sandwich hoder sitter sammen. Slette hodet litt tidligere. Spillere, som har separate, dvs avstand mellom inn og avspillings hodene vil av og til trenge de magnetisering. Men på alle mine spillere er det bare et par, som det har vært hørbart at noe var feil under avspilling. Og at det rettet seg etter de magnetisering. Generelt finner jeg svært sjelden behov for å avmagnetisere avspillings hodet. Men om lyden høres ullen, kan det være at de magnetisering hjelper. Om ikke, ikke begynn å skru i hytt og pine! Endre aldri hodehoyde, eller tilt. Og la azimuth være til du har utstyr for det, eller vet veldig godt hva du gjør. Ikke bare prøv deg fram!
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Får teste å se. Eventuelt justering overlater jeg til noen andre på en fremtidig service når det blir behov
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: Det blir visst Rick Wakeman på Fuji DR60 idag. Og er jeg ekstra heldig: Dizzie Tunes` juleplate😈
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo litt synd uten tre da, BirgerG..men..😎

    God jul og godt nyttår til deg og alle dere andre her inne..😊
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror hodene mine var litt magnetisert. Synes det ble litt mer liv i musikken etter jeg kjørte avmagnitiserings kassetten :) før ble noen kassetter litt ullen i lyden med Dolby på
    DSC_1329.JPG
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Komfort: Nix. Dessuten kan jeg få bedre lyd ut av et opptak enn den originalen der har. Ved å ta opp fruas favorittskive til jul på DRS, med Fujibånd. Fra CD. La Jahn Teigens «Lys» fra 1996 på Z2 allerede i sommer, da jeg fordelte hele hans solokatalog på Fuji, Maxell og Denon. Siden den tid har jeg kun tatt inn normalbånd i lite kvantum. Har noen forseglede RAKS SP1 liggende på annet sted i landet, men må få dem hjem i 2022. Undervurdert, solid. Made in Turkey. The country, not The Xmas Dinner..

    69Variant: Du burde se C.B STRIKE…😎
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Lite juletips herfra: Finn det irske guttekoret LIBERA, og deres versjon av den absolutt vakre WEXFORD CAROL❤ Sammenlign så med Odd Nordstogas like gode, norske versjon, med tekst av Stein Versto, utgitt på samarbeidet med Sissel..Da blir det jul..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega: De tyskerne kan være interessante for meg også, sålenge det er den seine, blåfolierte utgaven som kom rett før navnebyttet😎 De har nemlig kun det til forskjell fra noe så sjeldent som en virkelig brukbar OG FLEKSIBEL BASF. Direkt aus Ludwigshafen. Nesten så jeg håper du har flere enn ti…BASF var forøvrig en gang tidenes europeiske miljøversting- godt i boka for Tysklands problem med sur nedbør , 80s. Jeg prøver som regel å søke Emtec-typene, og hos meg er altså BASF oftest referert som Emtec. Men finner jeg BASF clears fra overgangen rundt Y2K, kjøpes som regel de og, såfremt type, tilstand og partiets størrelse er OK til pris. Fra TRSer. Ett eksempel var de 68 FE1 jeg henta fra Henderson, Nevada før pandemien. Midt i CSI- land😈
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Komfort: Og så tilogmed på spansk Socimag…😎 Forbered deg på å måtte rekompilere akkurat den til en tredje DR2😈😊
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Komfort: Og så tilogmed på spansk Socimag…😎 Forbered deg på å måtte rekompilere akkurat den til en tredje DR2😈😊
    Skal se hva Sony KA3ES klarer å skvise ut av den. Hvordan rekompilerer du egentlig? Trenger master tape da?!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Komfort: Rekompilasjon består i å finne nøyaktig de samme spor som originalskiva hadde i en lydmessig bedre utgave. Deretter legger du disse på ny , bedre tape. For eksempel med ei spilleliste som basis, og i eksakt samme rekkefølge. Men kjøpte du ikke disse for musikkens skyld? Hvis du har tenkt å rebruke dem, redd innholdet først.
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Komfort: Rekompilasjon består i å finne nøyaktig de samme spor som originalskiva hadde i en lydmessig bedre utgave. Deretter legger du disse på ny , bedre tape. For eksempel med ei spilleliste som basis, og i eksakt samme rekkefølge. Men kjøpte du ikke disse for musikkens skyld? Hvis du har tenkt å rebruke dem, redd innholdet først.
    Jo, kjøpte dem for at jeg liker musikken og veldig tøft med originalutgivelse i Chrome. Mulig jeg prøver å rekompilere noen album jeg har for gøy.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Komfort: Hvis de der er originaler..hvorfor er de da helt klart lagt på opptakstape? Og Fuji DR2 ligger MILEVIS foran Socimag DC2 i kvalitet?? Virker mer som et vellykka hjemmeprosjekt, imo.. Pass dog på musikken der. Hent en tilsvarende, blank Socimag dersom du ønsker å ta opp på den. Jeg legger Ricks CHRISTMAS PORTRAITS på Fuji først imorra😊
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Komfort: Hvis de der er originaler..hvorfor er de da helt klart lagt på opptakstape? Og Fuji DR2 ligger MILEVIS foran Socimag DC2 i kvalitet?? Virker mer som et vellykka hjemmeprosjekt, imo.. Pass dog på musikken der. Hent en tilsvarende, blank Socimag dersom du ønsker å ta opp på den. Jeg legger Ricks CHRISTMAS PORTRAITS på Fuji først imorra😊
    Det er kanskje ikke så smart å være skråsikker _hele_ tiden? Dagens voksenopplæring: https://www.redmanorrecords.co.uk/collections/red-manor-records-1
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Afen: Men så regna jeg ikke med Tony heller. Når jeg tenker meg om, pleier han og kompisa hans å gjøre sånt..Det er ikke veldig vanskelig å få egne opptak til å både se- og høres svært proft ut nå..for den som vil og kan. Vanligvis har kassettene samme nondescript design og fulldekkende etikettering. Når det da ser såpass hjemmesnekra ut er saken som oftest biff allerede før kassetten er spilt første gang. I 99,99999 % av tilfellene ER DE NEMLIG HJEMMESNEKRA. Hvis ikke sida til Tony hadde vært så full av gamle Maxeller, og han ikke hadde overprisa Denon, ville jeg kanskje også bestilt derfra. Forutsetningene innbefatter et stort utvalg clears..jeg kjøper knapt opaques😈 Tipper det hadde gått bra å gjøre det samme på CC som jeg en gang gjorde for et visst firma i Stockport..La oss bare si at det tok noen år før jeg så dem få inn mer Fuji etter jeg hadde handla der😈 Fortsatt min største utenlandsbestilling to date: 50 Mitsubishi timesbånd, noenogfemti Fuji og fem Bush.
     
    Sist redigert:

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Jeg rakk vel egentlig aldri å kjøpe noe fra Tony, da jeg oppdaget butikken og kanalen hans først når prisene langt på vei allerede var blitt for høye (for meg iallefall) med dyr frakt og moms/kostnader på toppen. Skulle gjerne ha gjort det, fordi innholdet han la ut på kanalen samtidig (noe av det var selvsagt delvis salgsfremmende aktivitet, men det har jo selvsagt JEG full forståelse for), er noe av det beste, mest interessante og ikke minst underholdende, kassettrelaterte jeg har sett på youtube hittil. Synd han gav seg med både kanalen (selv om han kommer tilbake i ny og ne) og butikken, men jeg har egentlig all verdens forståelse for det. Jeg har (ennå) ikke kjøpt noe ferdigprodusert av ham, men det kan fort skje.


    Snacky
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    De siste gangene jeg bestilte fra cassettecomeback.co.uk, så hadde Tony fjernet Norge som mulig land å levere til i utsjekksløsningen. Så da måtte jeg sende bestillingene til han pr epost istedet. Her er forklaringen...

    I had to take Norway out as a shipping destination due to one of your fellow countrymen doing multiple fraudulent orders and not stopping until I did this
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Det var noe kjent med de ja :) Forøvrig hyggelig å se at jeg ikke er den eneste i Norge som har støttet Tony ved å kjøpe noe fra nettsiden hans. Han laget mye bra innhold på Youtube de årene han var mest aktiv der.
    Ja, jeg hadde hørt så mange ganger på Synthwave videoene på YouTube så nå var det på tide å kjøpe dem på chrome kassett. De ble vel gitt ut på metall også, men "out of stock" forever 😭
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Den beste høytidsmusikken finnes på kassett. Tror den er innspilt på SONY Metal. Benyttes samtidig anledningen til å ønske alle en god høytid!

     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Den beste høytidsmusikken finnes på kassett. Tror den er innspilt på SONY Metal. Benyttes samtidig anledningen til å ønske alle en god høytid!
    Wow & Flutter var litt så som så på dette opptaket. :)
    Det blir vel jul allikevel ...


    Snacky
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.696
    Antall liker
    883
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje ett litt merkelig spørsmål, har en bmw e46 som det står en kassetspiller med cd veksler til, noen som vet hvem som har lager spilleren og er denne bra?? Har pr nå ikke fått skrudd ut spilleren men bare lurte om noen viste
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.764
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Kanskje ett litt merkelig spørsmål, har en bmw e46 som det står en kassetspiller med cd veksler til, noen som vet hvem som har lager spilleren og er denne bra?? Har pr nå ikke fått skrudd ut spilleren men bare lurte om noen viste
    Trodde det var Harman Kardon som leverte til E46
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    da har jeg lagt ut en boks med tdk sa-x og en med basf master reference på finn. for de som har lyst :)
     
    Sist redigert:

    sterha

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2021
    Innlegg
    124
    Antall liker
    154
    Sted
    Trøndelag
    Hva tenker dere om å kjøpe opptakskassetter som er brukt? Så lenge tilstanden på kassettene er bra så er det vel greit, kan vel ta opp flere ganger på en kassett uten stort tap i kvalitet?
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Snacky: Gjør det! God jul!
    En leveranse med Fuji er her hos meg nå. DR-I 90/DR-II 90 (1995) i forholdet 20/10. I tillegg en del Sony HF90 (1992; i gullinnpakning) og TDK D60 (1992 med fullsize omslag og skrudde skall; kanskje den mest komplette i D-serien mtp mekanisk kvalitet og bånd/lydkvalitet).


    Snacky
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn