Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    en ting jeg la merke til på k15 som jeg ikke husker om jeg har nevt før er at den har jo hx man kan skru av og på og.
    k15.jpg

    jeg er forsatt litt grinete på meg selv for at jeg gikk glipp an en 5k50 for slikk og ingen ting . ....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Torstej: Enda et bevis på at de fleste kassettene er bedre, jo nyere de er.

    Vega: Der ser jeg en og annen eske som gjerne skulle flytta inn hit, dersom jeg hadde plass..Men nå er det en annen del av lageret som bygges..legger opp for ca ti år, og håper jeg lever så lenge..
     
    Sist redigert:

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    Ser ut til at du har til et par opptaksøkter, @vega jon :)

    Dagen i dag ble brått voldsomt god da spedisjonsfirmaet fant igjen min Beocord 9000 som er på vei fra England. Riktignok var de såpass initiativrike at de leverte den tilbake til avsender, men han snudde den kjapt i døra og nå beveger den seg endelig i riktig retning igjen.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    tdk.jpg

    velidg synd disse siste boomblasterne fra tdk kom uten kassett spiller:( men man kan altids koble til en. men blir ikke det samme som ei god gammal jvc. dog denne boomboxen har vel noe samler verdi den og. nå fosvinner den ut herifra snart. sammen med en rotel rd-945ax. må rydde litt i boden i år.. tror og jeg kommer til og legge ut kenwood kx1100 og 880 før sommertid. hvis jeg får i stand bic.ene
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega; For en halv måned sia så jeg en ØK her inne for en sånn Rotel.. Var det deg?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    nei. ikke meg.
    nå tok jeg steget og kjøpe meg en ny stepdown trafo så jeg får se om det er noe liv i bic'ene. så for det bli belter og slikt neste måned.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den rydderunden du har planlagt bør kunne ta inn nok til en av Exposures nye integrerte…minst..👍 og den har sløyfe på😈❤ Tapesløyfe. Legg til pandemiens flaskepant, så kan det bli bra, det..
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    det eneste penga kommer til og gå til er en annen kassettspiller eller kassetter. eller min andre pc hobby.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    nå tok jeg steget og kjøpe meg en ny stepdown trafo så jeg får se om det er noe liv i bic'ene. så for det bli belter og slikt neste måned, jeg har jo lovet Roberten bilder og rapport av disse i full sving i løpet av mars. Det kommer jeg til å klare lett.
    Dette høres supert ut, gleder meg! :)
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Kom over en slik på finn her om dagen. Har noen sett slike før, evt .kan si no om den. Morsomt design iallefall (de har til og med skrevet "TURBO" på den), og morsomt at prislappen fortsatt sto på. Det meste fra Sveits er jo av bra kvalitet, så hadde jeg fått tak i flere, så hadde det blitt en testrunde, men denne forblir nok forseglet og lagt i samlingen, eller solgt hvis noen mener den er verdt mer enn hundrelappen (inkl. frakt) jeg selv gav for den ... :)

    1644415210670.jpeg

    1644415221496.jpeg


    1644416529005.png



    Snacky
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Kom over en slik på finn her om dagen. Har noen sett slike før, evt .kan si no om den. Morsomt design iallefall, og morsomt at prislappen fortsatt sto på. Det meste fra Sveits er jo av bra kvalitet, så hadde jeg fått tak i flere, så hadde det blitt en testrunde, men denne forblir nok forseglet og lagt i samlingen, eller solgt hvis noen mener den er verdt mer enn hundrelappen (inkl. frakt) jeg selv gav for den ... :)

    Vis vedlegget 789758
    Vis vedlegget 789759

    Vis vedlegget 789765


    Snacky
    Fant denne:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Afen: Det der er Suono for minst 25 000. Har sett dem i budkrig til en stykkpris på tre tusen. Ta vare på dem. En kassett man bruker en enkelt av en gang i århundret. Og KUN med det ALLER BESTE. Stock til MADMAN ACROSS THE WATER, altså..og DRS 810❤

    Selger visste så definitivt ikke hva vedkommende selv hadde klørne i. For din egen del håper jeg du innser hvor ekstremt heldig du har vært, og bruker de platinabarrene riktig.👍😊😡 Verdens dyreste metal, nummer seks på favorittlista mi blant firerne. Sånn en sjanse får du EN gang i livet, og til den prisen håper jeg du fikk iallefall ti bokser. Som jeg ser det , BURDE du MINIMUM gitt fem tusen danske +P&P…en langt mer rettferdig pris.
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg så de selv tidligere men men. viste de kom til og forsvinne fort:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: Forstår du ikke tysk, sier du bare fra. Så oversetter jeg de bildetekstene😎 Lett å se hvor ICM må ha henta bånd til de første der..TURBO refererer til huset😎 Varierte fra OK pluss til miserabel, men du har en av de bedre.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega: Suono ? Ikke alltid..hvis en har missa det selv. Men jeg skjønner hva du mener. Ref mitt eget analogsystem, komplettert for ei uke sia..Var et like stort varp..mtp hva slags utrolig musikalitet som ligger i det. For beskrivelse, se vennetråd for Exposure❤ Nesten Regisk, ikke helt. Og det er mer enn OK. De innehar hver sin helt EGNE sound, disse..begge merker er Crazy Diamonds❤🎶
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    er fornøyd med det jeg har auditor. har vært det ganske lenge. og jeg unner også andre gode kjøp. til realistikse priser jeg kunne sikkert slått til selv på de men det er mitt valg. :) og jeg tipper afen har maskin til og bearbeide de der skal være knall gode kassetter. skal du prøve ut dem afen?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Kom over en slik på finn her om dagen. Har noen sett slike før, evt .kan si no om den. Morsomt design iallefall (de har til og med skrevet "TURBO" på den), og morsomt at prislappen fortsatt sto på. Det meste fra Sveits er jo av bra kvalitet, så hadde jeg fått tak i flere, så hadde det blitt en testrunde, men denne forblir nok forseglet og lagt i samlingen, eller solgt hvis noen mener den er verdt mer enn hundrelappen (inkl. frakt) jeg selv gav for den ... :)

    Vis vedlegget 789758
    Vis vedlegget 789759

    Vis vedlegget 789765


    Snacky
    kunne du solgt meeg en slik ?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega: Skjønner det..Men Suono er så gode at det KANSKJE er ti maskiner i verden som gir dem full uttelling. Inkludert min..Metal blir ikke mer fussy enn dem.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    det finnes flere en 10 gode maskiner i verden tor. i mine øyene finnes det ingen "top deck" men det finnes utrolig mange kule maskiner der ute som er kan gjøre jobben bra på sin måte.
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    God kveld kassettfolk :)
    Da har jeg endelig fått kjøpt en Sony ES kassettspiller, men som alltid er ikke ting som de blie forespeilet.
    Selger sa denne noen ganger ikke vekslet mellom type 1 og type 2, det er nok en sannhet med modifikasjoner, nå når jeg har fått hjem spilleren og undersøkt ser jeg at hele microbryteren til type 1 mangler..
    Jeg klarer ikke å finne denne i delefilmen så det er mulig denne ikke finnes løs.
    Er det noen som har en gåen ES spiller stående som kan selge meg det som trengs? Eller er det noen som vet om en god kilde for deler til disse?
    DSC_1483.JPG
    DSC_1480.JPG
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    69Variant: Det er grunn nok til å heve kjøpet, i min bok..Shitty varebeskrivelse av selger..

    Det gjør det, Vega. Men jeg står for det jeg sier, og det er en grunn til det.
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    er fornøyd med det jeg har auditor. har vært det ganske lenge. og jeg unner også andre gode kjøp. til realistikse priser jeg kunne sikkert slått til selv på de men det er mitt valg. :) og jeg tipper afen har maskin til og bearbeide de der skal være knall gode kassetter. skal du prøve ut dem afen?
    Der er jeg enig! Gøyalt å se hva folk gjør av gode handler, selv om jeg enda er grønn av sjalusi på han som kjøpte MA-XG til 20 spenn stykket på Finn!

    Jeg vet faktisk ikke om jeg skal prøve de. Fikk de jo til en folkelig pris, og det er faktisk ikke første gangen jeg har kjøpt billige Suono, betalte 30 spenn stykket for de her:
    1644444921169.jpeg


    Problemet er bare det at jeg vet med meg selv at når jeg river av plasten der er det som å hive en 500-lapp i ovnen. Har også etter hvert en habil samling med pent brukte bånd, alt fra Sony Metal ES, til Denon HD8, That's FX og mye annet hyggelig. Hovedspilleren er en Sony TC-K790ES. Kanskje ikke det groveste man finner, men tresidene veier opp!
    1644445045605.jpeg


    God kveld kassettfolk :)
    Da har jeg endelig fått kjøpt en Sony ES kassettspiller, men som alltid er ikke ting som de blie forespeilet.
    Selger sa denne noen ganger ikke vekslet mellom type 1 og type 2, det er nok en sannhet med modifikasjoner, nå når jeg har fått hjem spilleren og undersøkt ser jeg at hele microbryteren til type 1 mangler..
    Jeg klarer ikke å finne denne i delefilmen så det er mulig denne ikke finnes løs.
    Er det noen som har en gåen ES spiller stående som kan selge meg det som trengs? Eller er det noen som vet om en god kilde for deler til disse?
    På det bildet du har lagt ut av mekanismen er det korrekt antall "fingre" Type 1-fingeren er på venstre side:
    1644444576572.png


    Jeg har søkt etter de plast-greiene selv, og de er så og si umulig å få i. Mest sannsynlig er det kontaktfeil, det er to "fingre" inni hver plast-dings. Få på kontaktrens så blir det nok bedre! Kan også være problemer med loddingen på kretskortet, men det har jeg ikke vært borti selv.
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Jeg har også et par andre kurante spillere, men de får dessverre alt for lite spilletid sammenlignet med Sonyen.

    Denon DR-M44HX:
    1644445171919.jpeg


    Har også en Pioneer CT-959 med kanskje den feteste innmaten noensinne?
    1644445319346.jpeg
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Toppers :) Da er det mulig løsningen er nermere en først antatt, så veldig ut som det mangler en der.
    Jeg fikk ikke noen god kalibrering heller men jeg må få orden på valget av tape før jeg ser mer på det.
    Avspilling virker ok
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    Jeg vet faktisk ikke om jeg skal prøve de. Fikk de jo til en folkelig pris, og det er faktisk ikke første gangen jeg har kjøpt billige Suono, betalte 30 spenn stykket for de her:
    [klipp]
    Problemet er bare det at jeg vet med meg selv at når jeg river av plasten der er det som å hive en 500-lapp i ovnen.
    Jeg skjønner godt hva du mener, så dersom det er med noen veldig eksklusive slengere i en lot jeg kjøper passer jeg på å bruke de kjapt for å unngå at jeg utvikler en bånd-fetisj og ikke får meg til å sprette plasten.

    Gratulerer med ny spiller, @69Variant!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Toppers :) Da er det mulig løsningen er nermere en først antatt, så veldig ut som det mangler en der.
    Jeg fikk ikke noen god kalibrering heller men jeg må få orden på valget av tape før jeg ser mer på det.
    Avspilling virker ok
    Det er kanskje mulig å improvisere en løsning også, jeg måtte finne en løsning da jeg fikk problemer med å ta opp på min KA3ES, spilleren fikk ikke noe strøm via venstre finger uansett hva jeg gjorde med fingeren, usikker på hva som egentlig var feil med den. Spilleren trodde altså at jeg hadde fjernet plastbiten på kassetten for å hindre opptak. Løsningen var å lodde en ledningsstump på en 1cm der hvor fingeren skal sende strøm inn i kortet fra et punkt til et annet. Etter dette kan min KA3ES ta opp på alle kassetter også de som ev. har fjernet plastbiten på kassetten. Dette er ok løsning for meg, modifikasjonen synes ikke, så dette lever jeg godt med. :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Hvilke japanske kassettspillere av kjente merker vil dere anbefale med tanke på lydkvalitet, tilgang på slitedeler og som også er relativt enkle å få utført service på. Prisklasse ca. 5 - 10000.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    det finnes flere en 10 gode maskiner i verden tor. i mine øyene finnes det ingen "top deck" men det finnes utrolig mange kule maskiner der ute som er kan gjøre jobben bra på sin måte.
    I mine øyne: Topp deck: Nakamichi 1000ZXL, ZX-9, CR-7, Tandberg TCD 910, Beocord 9000. (et par helt i hælane også)

    Denon, Sony, Luxman/Alpine, Revox/Studer kommer ikke opp til disse!
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Deler? Kan bli vanskeligt.
    Trist, der var en B&O Beocord 9000 i DK for 3000,- men den er solgt, se på DBA.DK....
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Hvilke japanske kassettspillere av kjente merker vil dere anbefale med tanke på lydkvalitet, tilgang på slitedeler og som også er relativt enkle å få utført service på. Prisklasse ca. 5 - 10000.
    Nakamichi.
    Modeller i pris sjiktet: BX 300/MR-1, CR-4/-5 og ZX-7 om du er svært heldig, 582/582Z og du kan også være heldig å "få" en 680ZX under 10 med utført service. Men av og til kan de virkelige toppene dukke opp under 10 men vil nok kreve kyndig service, som nok øker kost med minimum 3000, men mer sannsynlig 5000+ Samme service kostnad vil også gjelde de første. Ny idler vil kreves på alle om det ikke nylig er byttet tar fort en til to timer avhengig av om Classic, eller Sankyo transport.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvilke japanske kassettspillere av kjente merker vil dere anbefale med tanke på lydkvalitet, tilgang på slitedeler og som også er relativt enkle å få utført service på. Prisklasse ca. 5 - 10000.
    Nakamichi, Pioneer, og Sony, disse er det solgt mange av, de er populære og derfor finnes det litt deler å få tak i, særlig i USA.
    Pioneer er kanskje i en særstilling når det gjelder popularitet, de ble solgt via det amerikanske forsvaret til "Enlisted Personell" og derfor har kanskje mange godt voksne et forhold til disse fra syttitallet. Grunnen til at jeg nevner dette er at det finnes flere firmaer i USA som har spesialisert på disse.:).Aiwa og Technics kan også være aktuelle kandidater. Men Akai har et rykte for å være krevende å ta service på.

    Det største problemet med deler uansett merke er hoder, drev og sære plastdeler.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn