Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Fin den du, kanskje jeg spretter en Suono og tar den opp? :D
    Gjør det, om du ikke har den på CD alllerede.
    Fantastisk skive. Herlig musikk, super lydkvalitet, Fantastiske nede på jorden tekster som virker som hanss egen selvopplevte dagligdag.

    Hva med: "Jag vaknade i morse, og trodde jag var død, og nedstigen i helvete,
    men det var bare clockradion som gått på med osædvanlig glød........... 😂 😂
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det finnes på svensk også. Bare lytt på Oscar Danielsson "schysst & populär"



    Schysst & populär
    Oscar Danielson

    Man vill va killen med kontanter
    Men ändå ha creditkortet i baren
    Men det är inte så
    En kompis han vann en miljon jag vann en badenbaden stol
    Det är lätt att tappa tron
    Man borde le och säga kul för dig
    Turen har vänt det börjar lossna för dig
    Och det är just det man gör
    Man är väl schysst och populär
    Det är inte där skon klämmer
    Nej visst peppar man sina vänner
    Men det är en anna sak hur man känner

    Varje gång som det går bra
    För nån av mina vänner
    Dör nånting inom mig
    Sån är jag
    Varje gång som lyckan ler
    Mot nån av mina vänner
    Gråter jag tyst för mig själv
    Sån är jag

    Begåvning är en underbar sak
    Som han har
    Alla lyssnar han har alla svar
    Han är unik
    Han borde stoppas upp eller läggas ner i sprit
    Han är allt som jag skulle vilja va
    Man borde le och säga
    Intressant det där du sa
    Där fick du till det
    Det lät verkligen bra
    Och det är just det man gör
    Man är väl schysst och populär
    Det är inte där skon klämmer
    Nej visst peppar man sina vänner
    Men det är en anna sak hur man kämmer

    Varje gång som det går bra
    För nån av mina vänner
    Dör nånting inom mig
    Sån är jag
    Varje gång som lyckan ler
    För nån av mina vänner
    Gråter jag tysst för mig själv
    Sån är jag
    Varje gång som det går bra
    För nån av mina vänner
    Dör nånting inom mig
    Sån är jag
    Varje gång som lyckan ler
    För nån av mina vänner
    Gråter jag tysst för mig själv
    Sån är jag
    Takk for tips, dette er bra og Oscar er på Qobus :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Komfort et al: Det gjør vi da alle. La oss bare si at jeg både tar og gir FAIR priser. Den Sonyen er VERD 800 kroner FOR RIKTIG KJØPER. Det jeg får mest vondt av her er SELGERNE. De som ikke veit, legger ut for billig og faller som bytte for hensynsløse kjøpere- de veit som oftest hva det er de kjøper. I sånne ekstreme tilfeller som med Suono her, FORTELLER jeg gjerne selgeren at dette er for lavt, byr en fair pris og begge ender som fornøyde. Gjør du ikke det, forlenges istedet tiden der det forventes urealistisk LAVE priser, tilgangen minker kraftig pga det og de REALISTISKE prisene blir ENDA høyere igjen. En ond sirkel, det. Selvfølgelig skal prisene stemme overens med varene, men enkelte kjøpere bør istedet begynne å se på egen praksis..Det lønner deg å være fair i lengden. Det skal KOMBINERES med markedskunnskap. Hensynsløs utnyttelse liker jeg ikke..i noen retning😡
    Det finnes ikke hensynsløse kjøpere bare heldige eller uheldige. Selgere derimot kan være noen hensynsløse jævler som selger dritt for en million. Når en selger selger noe veldig billig så betyr det bare at selger ikke har noe forhold til det som selges, ev. at selger ønsker å bli kvitt det raskt og enkelt. Her var afen heldig og det skal vi gratulere han med. Du har selv kjøpt mange TDK SA-XS av meg til en svært, svært hyggelig pris for noen år siden etter at jeg fikk tak i et stort parti av dem på Finn. Jeg hørte ingenting da om at prisen var hensynsløs lav.
    Men happy, det var du. Og jeg synes også det var hyggelig å selge disse billige, Jeg hadde jo ikke betalt stort for dem.
    Tenk deg grundig om nå Auditor, gled deg over andres kjøp og salg, vi er voksne mennesker og det som er gull for noen er gråstein for andre.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Takk for test-link, @torstej! Nerden i meg elsker å lese sånt.

    Og, den minnet meg på at jeg fikk med en gjeng Memorex dbs og Scotch Scream på en handel for et par år siden. De må jeg grave frem. Ikke at de får noe skryt, men de ser jo så knall ut og som skapt for tidlig 90-talls mix.

    maxresdefault.jpg
    scotch screamr.jpg
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Det finnes ikke hensynsløse kjøpere bare heldige eller uheldige. Selgere derimot kan være noen hensynsløse jævler som selger dritt for en million. Når en selger selger noe veldig billig så betyr det bare at selger ikke har noe forhold til det som selges, ev. at selger ønsker å bli kvitt det raskt og enkelt. Her var afen heldig og det skal vi gratulere han med. Du har selv kjøpt mange TDK SA-XS av meg til en svært, svært hyggelig pris for noen år siden etter at jeg fikk tak i et stort parti av dem på Finn. Jeg hørte ingenting da om at prisen var hensynsløs lav.
    Men happy, det var du. Og jeg synes også det var hyggelig å selge disse billige, Jeg hadde jo ikke betalt stort for dem.
    Tenk deg grundig om nå Auditor, gled deg over andres kjøp og salg, vi er voksne mennesker og det som er gull for noen er gråstein for andre.
    Veldig godt innlegg! Vi kan jo alle bli misunnelige eller grønne av sjalusi på hva enkelte har for godsaker i denne tråden, men de er da ikke idioter av den grunn! Jeg tipper at f.eks BirgerG ikke har betalt full eBay-pris for Nak-stacken sin, men det er da kjempefint! Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, det går helt fint å skulle ønske at det var en selv som gjorde et kupp, og samtidig glede seg over at en entusiast gjorde en god handel på noe vedkommende ser nytten i!

    Bare en tanke - hvor mange Suono tror dere ikke har endt opp på fyllinga etter tømming av dødsbo?

    Forresten veldig interessant at du nevner TDK SA-XS. For et par år siden fikk jeg en PM på forumet med tilbud om å kjøpe akkurat TDK SA-XS til en pris godt over gjengs eBay-pris den gang da. Ingen premiering for å gjette hvem som sendte den PM-en. Når man ser hvordan prisene på kassetter har utviklet seg så skulle man kanskje slått til, men men.
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Takk for test-link, @torstej! Nerden i meg elsker å lese sånt.

    Og, den minnet meg på at jeg fikk med en gjeng Memorex dbs og Scotch Scream på en handel for et par år siden. De må jeg grave frem. Ikke at de får noe skryt, men de ser jo så knall ut og som skapt for tidlig 90-talls mix.

    Vis vedlegget 790308 Vis vedlegget 790309
    Har lest litt om de party-kassettene på Tapeheads, og de med tre og tre hull på hub-ene skal visst være de beste! Synes Type 1 er veldig kurant til diverse 90-tallsmusikk med mye bass.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Har lest litt om de party-kassettene på Tapeheads, og de med tre og tre hull på hub-ene skal visst være de beste! Synes Type 1 er veldig kurant til diverse 90-tallsmusikk med mye bass.
    Ja, jeg ramlet litt ned i det dragsuget nå jeg også, ser blant annet cassettecomback på youtube har en gjennomgang av forskjeller og hvordan man ser om det er Memorex, SKC eller Sahean (staving) som har laget de. Så det blir litt artig å se hvilken type jeg har, og å få testet de.

    Ja, om man banker type 1 skikkelig så kan det bli veldig gode opptak. Men inntrykket mitt er at de må ha omtrent akkurat så høyt nivå som de takler for at de skal skinne.
    Det siste opptaket jeg gjorde på TDK AR la jeg på +6, uten at det var antydning til klaging, neste gang kommer jeg til å prøve +8 for å se om det tåler enda mer.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Heldigvis samler jeg ikke på kassetter. Kjøper det jeg mener jeg trenger av solid kvalitet. Ikke nødvendig å kjøpe kassetter til 500 til 1000 kr. stk. når en har opptaksutstyr, som analyserer og gir greie type en kassetter frekvens gang, som 95% av andre spillere kan drømme om med god metall kassetter. Om jeg er ute etter båndstøy fritt, finnes det digitale opptakere. En Sony DTC2000ES, tre Tascam DA30 MKll, topp Sony MD bærbar og en midt på treet stasjonær.

    Jeg kjøper om prisen føles rett for meg!
    (noen ganger er selger enig ;) )
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Veldig godt innlegg! Vi kan jo alle bli misunnelige eller grønne av sjalusi på hva enkelte har for godsaker i denne tråden, men de er da ikke idioter av den grunn! Jeg tipper at f.eks BirgerG ikke har betalt full eBay-pris for Nak-stacken sin, men det er da kjempefint! Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, det går helt fint å skulle ønske at det var en selv som gjorde et kupp, og samtidig glede seg over at en entusiast gjorde en god handel på noe vedkommende ser nytten i!

    Bare en tanke - hvor mange Suono tror dere ikke har endt opp på fyllinga etter tømming av dødsbo?

    Forresten veldig interessant at du nevner TDK SA-XS. For et par år siden fikk jeg en PM på forumet med tilbud om å kjøpe akkurat TDK SA-XS til en pris godt over gjengs eBay-pris den gang da. Ingen premiering for å gjette hvem som sendte den PM-en. Når man ser hvordan prisene på kassetter har utviklet seg så skulle man kanskje slått til, men men.
    Dette var nesten det verste å lese. Sett det i sammenheng med nogle poster fra i går, og du ser klasseeksempel på dobbel-moral, løgner og falskhet ut over alle grenser. Burde vel være nokk til aldrig noen sinde å handle med den mannen igjen
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Heldigvis samler jeg ikke på kassetter. Kjøper det jeg mener jeg trenger av solid kvalitet. Ikke nødvendig å kjøpe kassetter til 500 til 1000 kr. stk. når en har opptaksutstyr, som analyserer og gir greie type en kassetter frekvens gang, som 95% av andre spillere kan drømme om med god metall kassetter. Om jeg er ute etter båndstøy fritt, finnes det digitale opptakere. En Sony DTC2000ES, tre Tascam DA30 MKll, topp Sony MD bærbar og en midt på treet stasjonær.

    Jeg kjøper om prisen føles rett for meg!
    (noen ganger er selger enig ;) )
    En kompis mente at det skal vanskelig gjøres å få til et dårlig opptak, nesten uansett bånd, når man har en god opptaker med test-toner og god mekanikk. Jeg er ganske enig i det, og man kan jo justere til man blir blå for å få henta ut det siste fra båndet, men Sonyen min kalibrerer de aller fleste bånd til det jeg vil kalle perfeksjon.

    Dere som har opptakere med kalibreringsfunksjon - sier dere dere fornøyd når maskinen viser OK, eller gjør dere ytterligere justeringer selv? Jeg har prøvd å trimme litt bias på egen hånd, men synes faktisk opptakerens standard gir den beste lyden.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Veldig fint med auto kalibrering og forskjellige fabrikanter har litt forskjellig metode for det så om man er fornøyd er det jo fint, sparer masse tid.
    Hadde en Aiwa AD-F770 og synes ikke den alltid gjorde det så bra men man kan jo alltid skylde på båndet. Om ikke alle parametre kunne justeres optimalt ville den gjøre et kompromis og resultatet var ikke alltid bra.
    På maskiner uten auto må man nesten ha en form for software, eller bra multimeter så man kan se hva man justerer, f.eks. det å justere 1000hz bias til maks verdi er ikke alltid lett med bare vu metre, kanal balanse, kalibrere playback level til samme som source osv er litt lotto med bare ørene, det kan være ok men man vet jo aldrig hvor presist det er. Da kommer å sammenlikne response 400hz og 15000hz og da er man gjerne helt på vidderne.
    Så auto er veldig fint og stoler du på den, og synes lyden er perfekt, ja da har du ikke noe å klage over.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Du gjør samme greia gang på gang, slenger ut en hel masse tullete påstander og når du får motbør stikker du hodet i sanden en stund før du igjen kommer med noe lignende neste gang. Det blir en heller laber diskusjon når du gang på gang forlater banen etter halvspilt omgang. Er du glad i å føre monologer så kan Facebook eller Twitter anbefales, eller hva med en blogg?
    Men tåler denne tråden en sånn diskusjon?? Jeg har prøvd å få opp temperaturen her et par ganger, men resultatet er massivt hylekor til moderator......
    Dette tror jeg auditor er klar over og legger ballen død før han blir bedt om det/moderert osv..osv...
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Men tåler denne tråden en sånn diskusjon?? Jeg har prøvd å få opp temperaturen her et par ganger, men resultatet er massivt hylekor til moderator......
    Dette tror jeg auditor er klar over og legger ballen død før han blir bedt om det/moderert osv..osv...
    Jeg har ingen problemer med en livlig diskusjon, men da må det også være en diskusjon! Det jeg reagerer på er at Auditor slenger ut en hel masse påstander, og når det blir motbør eller han blir bedt om å utdype så er han stille som en østers, eller så hopper han bare galant videre til neste tema.

    Det er f.eks flere som har spurt Auditor om hvorfor han har en, etter de flestes mening, voldsom pris på de MA110-båndene han selger, og hvorfor han ikke en gang har bilder i annonsen. Det er ikke svarplikt her, men han annonserte de også her i tråden, så da mener ihvertfall jeg at det er på sin plass med litt mer informasjon enn hva som fremgår på Finn.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.849
    Antall liker
    38.600
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har ingen problemer med en livlig diskusjon, men da må det også være en diskusjon! Det jeg reagerer på er at Auditor slenger ut en hel masse påstander, og når det blir motbør eller han blir bedt om å utdype så er han stille som en østers, eller så hopper han bare galant videre til neste tema.

    Det er f.eks flere som har spurt Auditor om hvorfor han har en, etter de flestes mening, voldsom pris på de MA110-båndene han selger, og hvorfor han ikke en gang har bilder i annonsen. Det er ikke svarplikt her, men han annonserte de også her i tråden, så da mener ihvertfall jeg at det er på sin plass med litt mer informasjon enn hva som fremgår på Finn.
    Det er som det pleier med den mannen :mad: Tror ikke han har noe som helst og bare sitter å googler og finner på en masse svada.
    Den mannen må stoppes

    mvh
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Heldigere enn enn du strengt tatt burde hatt lov til ?
    Går det virkelig ikke an å glede seg over andres gode kjøp ??
    Misunnelse er det jeg leser ! :mad:
    Det er viktig å være ærlig med deg selv, selvfølgelig er vi misunnelige! Ellers hadde vi ikke brydd oss :)

    Så er det dette med å være ærlige mot andre......
    Vi er alle enige om at hvis man selger en defekt kassettspiller og lyver å sier at den er ok, så er ikke det greit.
    Da er vi også enige om at hvis man lyver til en selger om verdien el. om et produkt så er ikke det heller greit.
    Det auditor snakker om er å manipulere situasjonen med løgn i kraft av sin "kunnskap" om kassetter for å oppnå en god pris.
    Hvis selger bare vil bli kvitt varene er joe det noe helt annet. Selger har også et ansvar om å sette seg inn i verdien på det han selger.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    fra alvor til morro alvor husker jeg kjøpte en luxman kasettspiller an av prest en gang her på østlandet. han sa og lovet den fungerte men gjorde den det? den presten kjente ikke til guds ord hvertfall. han svindlet meg!!! jeg henta den i mengihets huset til og med. det var siste gang jeg stoler på en prest. :LOL:
    her tapte jeg noen tusen men pytt pytt. jeg lærte noe viktig den dagen.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Jeg har ingen problemer med en livlig diskusjon, men da må det også være en diskusjon! Det jeg reagerer på er at Auditor slenger ut en hel masse påstander, og når det blir motbør eller han blir bedt om å utdype så er han stille som en østers, eller så hopper han bare galant videre til neste tema.

    Det er f.eks flere som har spurt Auditor om hvorfor han har en, etter de flestes mening, voldsom pris på de MA110-båndene han selger, og hvorfor han ikke en gang har bilder i annonsen. Det er ikke svarplikt her, men han annonserte de også her i tråden, så da mener ihvertfall jeg at det er på sin plass med litt mer informasjon enn hva som fremgår på Finn.
    Ja, jeg skjønner det. Men det er like provoserende å komme med knusende argumenter som blir moderert!
    Vi kan godt dra i gang denne pris diskusjonen igjen, jeg synes den er bra. Mange møter seg selv i døra ;-)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    En kompis mente at det skal vanskelig gjøres å få til et dårlig opptak, nesten uansett bånd, når man har en god opptaker med test-toner og god mekanikk. Jeg er ganske enig i det, og man kan jo justere til man blir blå for å få henta ut det siste fra båndet, men Sonyen min kalibrerer de aller fleste bånd til det jeg vil kalle perfeksjon.

    Dere som har opptakere med kalibreringsfunksjon - sier dere dere fornøyd når maskinen viser OK, eller gjør dere ytterligere justeringer selv? Jeg har prøvd å trimme litt bias på egen hånd, men synes faktisk opptakerens standard gir den beste lyden.
    Jeg tror kompisen din din har helt rett.

    Gitt at spilleren er i orden, og vært i passe jevnlig bruk etter at det ble tatt service på den, tenker jeg det er helt greit/best å slå seg til ro med kalibreringsresultatet fra spilleren. Jeg har i hvert fall ingen tanke om at jeg får det til bedre, ikke har jeg utstyr heller.

    Hadde jeg hatt utstyr kunne det vært gøy å lært seg hvordan man tester kassetter, jeg synes jo det er ganske herlig lesning inne på

    Ellers har det vært noen lærerike dager i denne tråden, satt særlig pris på innleggene om TDK SA-XS, og inntrykket mitt av at det er lite poeng i å bruke tid på mytoman raljering er forsterket.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Takk for tips. Som Tandberg-mann har jeg lenge hatt veldig lyst på en 440A. Den sies å spille veldig bra og Tandberg har jeg også etter hvert fått litt erfaring med å vedlikeholde, i alle fall på det mekaniske. Men det er en ting som gjør med litt skeptisk og det er dette med tendensen til å ville spise bånd. Har hatt litt dårlige erfaringer med en 420A når det gjelder dette og så også Niels nevne dette med sin 440A. Det er jo veldig synd å kanskje få ødelagt verdifulle opptak. Aldri opplevd noe slikt med f.eks Nakamichi DR-1 som jeg har solgt og LX3 som nå er på service.
    2 tips til.

    1) Kjøp en spiller som er i god stand. Man kan kjøpe en av disse toppspillerne som er nevnt, men dersom den ikke er i god stand så vil en langt lavere ansett spiller i god stand kunne kjøre ringer rundt den.

    2) Prøv spilleren hos selger før pengene overføres. Vi har sett mange nok eksempler på selgere som hevder at det de selger er tipp topp, og så viser det seg at det ikke er tilfellet. Det trenger ikke å være spekulativt fra selger sin side heller, kan like gjerne være fordi selger ikke har god nok kunnskap om spilleren han selger.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Helt enig med siste taler.

    Basert på egen erfaring, jeg tror ikke det er noe av utstyret jeg har kjøpt som ikke har trengt en service i løpet av de to første årene jeg har hatt det. Så å lese seg opp på feil som ofte dukker opp på ting man er interessert i, sjekke om det er reparerbart og hva prisen eventuelt vil være, og så fakturere det inn i prisen først som sist kan være like greit. Det er tross alt gamle greier det er snakk om, og ting kan skje.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    10
    2 tips til.

    1) Kjøp en spiller som er i god stand. Man kan kjøpe en av disse toppspillerne som er nevnt, men dersom den ikke er i god stand så vil en langt lavere ansett spiller i god stand kunne kjøre ringer rundt den.

    2) Prøv spilleren hos selger før pengene overføres. Vi har sett mange nok eksempler på selgere som hevder at det de selger er tipp topp, og så viser det seg at det ikke er tilfellet. Det trenger ikke å være spekulativt fra selger sin side heller, kan like gjerne være fordi selger ikke har god nok kunnskap om spilleren han selger.
    Veldig enig, men bor man i Hammerfest er det vanskelig å få hørt før kjøp. Og løfter om tipp, topp stand kan man ikke alltid stole på, nei. Ei heller løfte om utbedringer hvis noe skulle vise seg å være feil. Det har jeg erfart et par ganger, også fra folk jeg i utgangspunktet hadde stor tillit til. I så måte kan det nesten virke som man ser det som en fordel å selge til en som bor langt unna.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er det noen som har gode forslag på hva man kan lagre kassetter i. Helst noe kasse/eskelignende som er stablebart og som er lett tingjengelig å få kjøpt som hos feks Europris, Biltema, Jula etc
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen som har gode forslag på hva man kan lagre kassetter i. Helst noe kasse/eskelignende som er stablebart og som er lett tingjengelig å få kjøpt som hos feks Europris, Biltema, Jula etc
    Jeg bruker treetui for vinflasker. Passer bra og er solide.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Vis vedlegget 790468
    i dag kom det noe hyggelig i posten fra snacky:) 5 stk til fair og hyggelig pris.
    Takk for hyggelig tilbakemelding. Prisen er nesten i overkant fair etter min mening (hehe), men det har vært bare hyggelig å kunne glede alle dere her inne som har kjøpt et antall av disse av meg. Men, slike priser på type II, uansett merke, dukker neppe opp igjen, noensinne. Dessverre, dessverre ...

    PS!! Jeg har fortsatt noen og tjue igjen av disse, for de som ennå ikke har trykket på knappen ... :)


    Snacky
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det har vært nevnt tidligere at man må regne med å sende alt man kjøper på service i løpet av kort tid.
    Jeg har kjøpt mange kassettspillere de siste årene og det er stort sett korrekt. Men man kan være heldig og treffe på seriøse selgere også. Denne kjøpte jeg på eBay av bruker ohmbob i Florida, det var mange bilder som viste hva som var gjort, bl.a. en pose med alle komponentene som var byttet ut. (Den posen fulgte også med spilleren). Denne er med andre ord helt strøken og fungerer som den skal. Og for å legge til: Prisen var USD 549,- og ifølge ohmbob så er den restaurert til å bli tilnærmet mint condition.
    1644593272115_IMG_20220211_162644370.jpg
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    har sett 100stk til 1500kr+ fratkt. men det er skjeldent det dukker opp gode tilbud nå om dagen. :) men man må kjøpe store kvanta for og få de gode prisene i dag. man må og bruke tid på og lete. tid er vel penger det og for noen.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg var heldig med CT-F1000, i tillegg er CT-S610 som jeg bruker også satt rett i hylla og fungerer glimrende. Ble kjøpt for 219 euro og ifølge selger er det byttet reimer og capstanhjul. Jeg har ikke vært like heldig med de andre spillerne jeg har kjøpt. Det har blitt noen servicer hos Teletor.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    har sett 100stk til 1500kr+ fratkt. men det er skjeldent det dukker opp gode tilbud nå om dagen. :) men man må kjøpe store kvanta for og få de gode prisene i dag. man må og bruke tid på og lete. tid er vel penger det og for noen.
    Da burde du ha slått til :)

    Jeg var forresten forleden på nippet til å kjøpe 350 stk. Memorex DBS60 (1997) til ca.10 kroner stykket, men når jeg tenkte på hvor lang tid det hadde tatt å kvitte seg med et så stort parti (som jeg ikke ville fått solgt for mer en 19kr stykket) og ikke minst hvor mye jobb/pakkekostnader det ville medført, så meldte jeg pass. Et sted går grensen for meg også ... :)


    Snacky
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ser ut til jeg må se på min LX5 litt. Den har blitt lagret og bare slått på engang iblandt. Nå tok jeg den frem for å inspisere og den har en "clicking noise" , litt svak, men den er der uten bånd i også. Den var ellers helt tyst før. Idler og belter er ganske nye egentlig, fra Marrs. Tok av lokket og ser at idler vibrerer litt når den spiller.
    Birger vet kanskje alt om dette, kan kanskje lage en liten video og laste opp på Youtube.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    10
    Ser ut til jeg må se på min LX5 litt. Den har blitt lagret og bare slått på engang iblandt. Nå tok jeg den frem for å inspisere og den har en "clicking noise" , litt svak, men den er der uten bånd i også. Den var ellers helt tyst før. Idler og belter er ganske nye egentlig, fra Marrs. Tok av lokket og ser at idler vibrerer litt når den spiller.
    Birger vet kanskje alt om dette, kan kanskje lage en liten video og laste opp på Youtube.
    Har du typebetegnelse, eventuelt mål, på beltet? Sikkert samme belte som på LX3, som jeg har problemer med å finne riktig belte til. De jeg har kjøpt på virker begge litt for korte (FRSP 9.2 og FRSP 9.6).
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Mange som har fått mye fint i posten, gitt! Jeg har endelig fått kloa i en neve Fuji JP-IIx Pro. Har sett etter disse en stund, men det har ikke vært enkelt å få i de til en OK pris. Heldigvis har jeg en venninne som kan portugisisk, så da ordnet det seg med en liten handel!

    1644596328858.jpeg
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Har du typebetegnelse, eventuelt mål, på beltet? Sikkert samme belte som på LX3, som jeg har problemer med å finne riktig belte til. De jeg har kjøpt på virker begge litt for korte (FRSP 9.2 og FRSP 9.6).
    Har kontaktet en på Tapeheads der sikkert vet.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn