Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    DSCF7387.jpg

Noen formening om hvor denne tapen ligger på rangstigen? Sånn rent bortsett fra at innholdet er fantastisk mener jeg. Er jo nesten så barten faller av hvis man tar opp over Åge men..

Frog79

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Superchrom HDX- som den du har der- er basically en BASF Chromdioxid Super II med Agfamerke. Jeg har over seksti sånne i original BASF CR- og CRS--utgave. Samt en ubrukt Superchrom standard. BASF lisensierte ut sin Secure Mechanism (SM) mekk og laget båndet til den, men huset er Agfa, laget i Leverkusen. Svært god, og mine vil nok bli her, hvis de ikke er for slitne til å reddes iår..Men det er noe med limet på etikettene deres- de løsner etter en tid.

Sist redigert:

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Akkurat. Da blir den nok brukt her gitt. Sitter langt inne og sprette opp nytape før man virkelig trenger det.

Frog79

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Den Åge-skiva der er vanskelig tilgjengelig...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ligger på Spotify i alle fall, og da ligger den nok på Tidal også. Ellers enig i at de tapene fra Agfa er greie taper. Har brukte noen av dem på åttitallet, og var rimelig fornøyd.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Kjøp bekreftet....Look out, magnetic world!!:cool:

Frog: Selvfølgelig har jeg også ca tjue Agfas av forskjellige modeller..Håper bare å få nevene på en pakke med XS Goodbye Edition fra 1991..Europeisk båndkunst kan knapt utføres bedre enn Agfa klarte med den..

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Så får vi se hva resten av de innkommende pakkene mine bærer på til helga..Mye bra, iallefall..derfor garanterer Auditor personligt..hehe.. Rene julaften for et analogdyr. Fikk bekreftet sending av VHSene i kveld- det samme gjelder altså ovennevnte new vintage advarsel til den magnetiske verden i herværende tråd.. Ser ut til at visse Nagaoka- remedier virkelig får sitt bruk iår..Jeg skal forresten også gi Superchromen sin endelige anvendning etter 36 år, i folie men først når det nye opptaksmonsteret er overgått til top marks. Ettersom forseglinga sprakk dagen etter jeg fikk den lille bayreren i hus..Skal lure på om ikke det blir noe klassisk Frank Duval derpå- tapen er jo like bayersk som Stephan og Harry fra samme tid...:cool: Meine Favoriten aus der deutschen Krimi- Reihe...

Tips: Platekompaniet har Sunde-kampanje denne uka, så i morra blir katalogen komplett her.

Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.923
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg fant jeg fant.
    Noen poser med kassetter og en Denon 540. Ikke allverdens spiller, men morsomt å rydde på loftet når man begynner å bli gammel, og finner ting man hadde glemt at man hadde.
    DSC_0050-2.JPG

Best å digitalisere litt, mens det ennå snurrer rundt. Spesielt sånne opptak som man spiller på selv.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.263
    Torget vurderinger
    10
    Koselig tråd dette. Jeg har Nakamichi DR-1, LX3 og Tandberg TCD 320 som alle skal være i god stand, men som ytterst sjelden er i bruk. Mine kunnskaper angående spillere og kassetter er derfor i ferd med å gå i glemmeboken, føler jeg. Denne tråden har imidlertid blitt en vekker og gjort det fristende å prøve ut disse gamle greiene igjen. Har sjekket og funnet at jeg også har en god del forseglede kassetter, i hovedsak TDK MA 60 og 90, Maxell MX og Maxell XLII-S. I tillegg også noe BASF. Så nå lurer jeg på om det er slik at noen av disse båndene passer bedre enn andre til Nakamich DR-1 og LX3? På TCD 320 er det vel kun crome og normalbånd som kan brukes, eller går det greit med metal også?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Ottone: Kjør på!! Se over hva du har. Så skal vi prøve å tette evt kunnskapsforglemmelser hos dere begge.

KH: Vel, du er heldig: MX og XL2S er som skapt for en Tandis, og meget ettertraktet blant Tandbergs Venner- spør Bartesam Fikk inn fire sånne halvannentimere (standard, britiske XL2) tidligere idag, sammen med en svært sjelden Fuji- type GT-2X:cool:. Selvfølgelig går det greit med metal også, men de ville jeg nok spart til en av Nakaene. De to der er også svært gode, så pass på å gi alle tre en dyprens og teknisk sjekk. Nødvendigvis i omvendt rekkefølge. Alltid første bud, det. Reimer byttes ,om nødvendig. Remedier for rens finnes å få kjøpt- jeg har selv noen ekstra sett på vei. Finn så ut hvilken av spillerne som har det største potensialet gjennom å lytte på de mer interessante tapene. Og forseglet tape er ALLTID interessant. FINN DEM! Vis oss hva du har, du også..Dersom overvekten ligger på TDK er mitt forslag å beholde en eller to Nakamichier, og bruke dem. Tandbergere skinner med Maxell:rolleyes:

Sist redigert:

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Disse rensekassetter er jeg skeptiske til, de kan man bruke i spillere der har skuff, eller om man har båndspiller i bilen hvor det er meget vanskeligt å komme til med bomullspinner.
    Avmagnetisering er jeg også skeptisk til, mange båndspillere gjør det selv automatisk når man slår de på, andre trenger ikke avmagnetiseres i det hele tatt.
    Der var snakk om pressvalser, om disse blir litt rare, med tydelige spor i midten, da kan de slipes lett og de ser da ut som nye.
    Vær veldig obs på kvalitet om du kjøper nye, jeg kjøpte nye til min 440A men de var konstruert feil og da de var innstallert gikk den valse ved slettehodet imot selve akslen så der var mye wow der. Tok meg en god stund å lokalisere feilen for samtidig hadde jeg skiftet motor og belte.
    K.H., du kan ta opp med metal på din Tandberg, men den kan sikkert ikke slette de igjen. Jeg bruker ikke metal med min 440A.
    Tandberg er legendariske mht hva de kan få til med jernbånd, type I, så jeg bruker mest de. LX3 er en meget god spiller, kun to hoder men fantastisk god lyd.
    Tror jeg de neste dagene må gå igjennom både 440A og Nakamichi LX5 med litt målinger, de har nesten ikke blitt brukt det siste året, det er tid for lidt sjekking og finjustering.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.263
    Torget vurderinger
    10
    Niels; Hva bruker du for å rense lydhoder og pressvalser? Har selv benyttet Q-tips lett fuktet med rødsprit, slik at den fordamper raskt og derfor ikke skader gummien, forhåpentligvis.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg hadde en lengre prat med en som har jobbet med Sony i over 30 år og han var ikke så begeistret for rensekassetter.
    (Jeg bruker rensevæska som fulgte med rensekassetten jeg kjøpe hos Elektronisk Bureau når jeg bruker bomullspinner, men jeg bruker rensekassetten også av og til :))

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Koselig tråd dette. Jeg har Nakamichi DR-1, LX3 og Tandberg TCD 320 som alle skal være i god stand, men som ytterst sjelden er i bruk. Mine kunnskaper angående spillere og kassetter er derfor i ferd med å gå i glemmeboken, føler jeg. Denne tråden har imidlertid blitt en vekker og gjort det fristende å prøve ut disse gamle greiene igjen. Har sjekket og funnet at jeg også har en god del forseglede kassetter, i hovedsak TDK MA 60 og 90, Maxell MX og Maxell XLII-S. I tillegg også noe BASF. Så nå lurer jeg på om det er slik at noen av disse båndene passer bedre enn andre til Nakamich DR-1 og LX3? På TCD 320 er det vel kun crome og normalbånd som kan brukes, eller går det greit med metal også?
    Gratulerer med fine spillere og kassetter, du har det du trenger......;) Vi prøver å ha en hyggelig tone i denne tråden, her er det plass til alt som bruker kassett. Og her slipper vi press og mas om utstyr i hundretusenkronersklassen. Hmm, det ble jaggu meg et langt ord. Og det fine er jo at et godt kalibrert opptak låter jo kjempebra.

Sist redigert:

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Kina åpner nye muligheter...

Har generelt holdt meg unna deck og hifi produsert tidligere enn 85 grunnet mulig kondensator trøbbel. Men takket være pakke i posten her om dagen så har jeg en god unnskyldning for å kjøpe gammelt ræl.. :)

DSCF7388.jpg

Frog79

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Måtte krype til korset og lage meg plass til flere kassetter, 59cm x 4 blir jo plass til ca. 140 kassetter :).
    Blir bare en enkel sak, materialene kostet 113,- kroner, litt pussing, skruing og et lag med klarlakk så er den godkjent av interiørpolitiet ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde en lengre prat med en som har jobbet med Sony i over 30 år og han var ikke så begeistret for rensekassetter.
    (Jeg bruker rensevæska som fulgte med rensekassetten jeg kjøpe hos Elektronisk Bureau når jeg bruker bomullspinner, men jeg bruker rensekassetten også av og til :))
    Spørs om han har erfaring med Nagaoka-rensekassetter. Jeg hadde aldri hørt om dem før i denne tråden. Jeg vil tro den manglende begeistringen skyldes de kjipe rensekassettene mange har brukt i alle år.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Spørs om han har erfaring med Nagaoka-rensekassetter. Jeg hadde aldri hørt om dem før i denne tråden. Jeg vil tro den manglende begeistringen skyldes de kjipe rensekassettene mange har brukt i alle år.
    Det er mulig at du har rett i det. Det var forøvrig han som konstaterte at reel motoren i min 850ES var slitt, uten at det betyr så mye egentlig. Han kunne forøvrig fortelle at kassett var helt, helt ute hos Sony. Ikke en reservedel å oppdrive. Heller ikke servicemanualer. Game over.
    Men ikke her. Vi kjører på. Fikk inn denne i dag. (Den siste de hadde nede i Frankrike)
    20170111_151705.jpg

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Niels, Baluba, Terje-A: Mr. Sony Strikes Again... I februar kommer det masse Sony hit, Terje- om alt går som planlagt. Ang. rensing: Nagaoka er IKKE kjipt- i motsetning til storhetstidas cleaners.. Og nøkkelen er altså flerfordig: Ikke bruk for mye, ikke for ofte, tidoble- minst- den anbefalte tørketida og fjern alle spor av bomull og andre fibre. Alle båndspillere- det være seg for kassett, halvtoms eller tommesbånd ala Otari er følsomme for grums , partikler og eddies som er der de ikke skal være. Det var noe av det første jeg lærte på "teknikken"..Dog GRADEN av følsomhet for problemene kan være svært forskjellig fra maskin til annen.

Pekaill: Hvor mange sånne skal du ha?:rolleyes: Den der trenger en spenningskonverter.

Sist redigert:

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Pekaill, har du flaks kan du skifte sikring og re-wire transformeren, går sikkert ikke men kanskje service manualen har svar på det. Ellers vet "Lucky" det på Tapeheads, han vet alt om NAD.
    brukte vanligvis isopropyl alkohol men den har gått tapt i flyttelasset tror jeg. Hernede i Spania kan kjøpe sprit på butikken men i mellomtiden har jeg en flaske med noe rensemiddel kjøpt for 30 år siden. Kanskje den er utgått på dato....hehe.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Niels, Baluba, Terje-A: Mr. Sony Strikes Again... I februar kommer det masse Sony hit, Terje- om alt går som planlagt. Ang. rensing: Nagaoka er IKKE kjipt- i motsetning til storhetstidas cleaners.. Og nøkkelen er altså flerfordig: Ikke bruk for mye, ikke for ofte, tidoble- minst- den anbefalte tørketida og fjern alle spor av bomull og andre fibre. Alle båndspillere- det være seg for kassett, halvtoms eller tommesbånd ala Otari er følsomme for grums , partikler og eddies som er der de ikke skal være. Det var noe av det første jeg lærte på "teknikken"..Dog GRADEN av følsomhet for problemene kan være svært forskjellig fra maskin til annen.

Pekaill: Hvor mange sånne skal du ha?:rolleyes: Den der trenger en spenningskonverter.
    Bestilte billetter i dag slik at vi kommer til Akihabara den 15. Juni.
    Fint hvis noen her har tips om bruktsjapper med aktuelle ting, sier ikke nei til en Sony TC-K555ESJ. Men da må nok jeg også ha en spenningskonverter. Finner jeg bare en feit Walkman og kassetter så slipper vi det. Auditor drømmer jo om et lass med Denon. Vi får se, vi får se. Kanskje jeg finner en slepebrøler i en retrosjappe også, men Sanyo M7900 må det være. :eek: Eller kanskje det rett og slett bare blir en god whisky.... Men det duger det også. Jeg tar det som det kommer.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig! Denon er det lov å håpe på, ja. En masse av dem!! Dog er Fujis topptapes en god nummer to, Terje. Sier ikke nei takk til en gild flaske sake heller, på siden av tapene. Blir du lenge i Akihabara? Er det forresten du som har kjøpt de Fujiene Marcus74 hadde ute?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Selvfølgelig! Denon er det lov å håpe på, ja. En masse av dem!! Dog er Fujis topptapes en god nummer to, Terje. Sier ikke nei takk til en gild flaske sake heller, på siden av tapene. Blir du lenge i Akihabara? Er det forresten du som har kjøpt de Fujiene Marcus74 hadde ute?
    Blir 4 overnattinger i solens land. Deretter bærer det tilbake til smilets land.:) Der blir vi en god stund.
    Har ikke kjøpt noe fra Marcus74.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Den som bare kunne blitt med....Ei uke i Tokyo hadde passa fint, det. Iskald Kirin i hotellbaren, sushi til middag,, fulgt av en god natts søvn før man raider Akihabara...Banzai, sier nå jeg..

Vel..når ikke det er mulig får jeg hive på kompletteringen av Sundekatalogen, og sjekke dem for feil. Hele syv ikke før herværende titler kom inn i ettermiddag. Begynner med billene som bor i Noas Bark:cool:

Sist redigert:

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    God morgen godtfolk.

Hvor ligger TDK D90 sammenlignet med Maxell UR`n man får kjøpt nå til dags?

Frog79

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Spør du fordi du nettopp har huka en Yamaha K720 fra Oslo? Vel..jeg rangerer D90 som et bedre bånd enn UR..

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Vurderte kun teipene i den annonsen ja.. Men nå har jeg bestilt ifra Tapeline så vet ikke hvor aktuelt det blir for min del..

Koster en god del og få sendt det innad i Norge. Og da tok jeg heller en bestilling ifra UK da det nesten blir samme kostnad men med forhåpentligvis bedre tape.. :) (Aurex Chrome C90)

Frog79

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Hvor mange har du bestilt?

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719
    Bare 5 som en test. Duger de så blir det flere.. Ble vel 230,- totalt.. Ikke billig men.
    Gjelder å holde seg under tollgrensa på 350,- (?) og da vettu :)

Frog79

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den Yamaha-en med taper ble nok solgt kjapt. Et røverkjøp hvis maskinen er i orden. Når det kommer til D-90 så hadde jeg stabler av D-60 stående til demotapedistribusjon den tiden jeg var i management. Det var min foretrukne normaltape til slikt fordi den fungerer godt på så og si alle deck.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Frog: Ikke billig? Det der ER direkte røverkjøp, da de TDKene der har den beste normalbåndskvaliteten som er å oppdrive- bare slått av Denon DX.
    Baluba: Dragonslayer i hus for ti sekunder siden....gjenstår bare å teste/rense. Men først: KAFFE:cool: Henta VHS og That? s også.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vurderte kun teipene i den annonsen ja.. Men nå har jeg bestilt ifra Tapeline så vet ikke hvor aktuelt det blir for min del..

Koster en god del og få sendt det innad i Norge. Og da tok jeg heller en bestilling ifra UK da det nesten blir samme kostnad men med forhåpentligvis bedre tape.. :) (Aurex Chrome C90)

Frog79
    Takk for infoen, jeg satt meg ned og bestilte 10 stykker i C85 lengde. Kassetter og bokser kom på ca. 300,- så får vi se hva på kvaliteten. :confused: Det er et begrenset antall hos Tapeline også. Hmmm.
    Jeg bestilte også en eske That's chrometape fra EB igår. Disse har jeg noen av fra før og er veldig gode med jevn kvalitet. Men de har jo bare C60. Disse er fra tidlig nittitall. Fikk tilbakemelding om at de selger mye tape for tiden. Mine kommer om 2 uker. (Hvis det er flere igjen på lager i Nederland da) Jeg tror 2017 blir det året hvor vi oppdager at chrome og Metal tape virkelig begynner å bli vanskelig å få tak i. Dvs prisene går opp.

Som nevnt lenger opp i tråden så har jeg utvidet hyllekapasiteten med 140 og dette må jo fylles opp.;)

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Det er det, Pekaill! Jeg har selv altså fått i hus en Dragon Slayer idag- og det en strøken en også. For tidligere idag kom alle tre pakkene jeg har ventet på på døra:

a) Over 30 forseglede VHSer. Der ser det dog ut til at flere av dem er amerikansk-kjøpte originalt, så da trengs det vel en videokonverter her- vi brukte som kjent PAL i Norge.

b) 25 nye That´s CDMH/CDIV + diverse rens

c) Det som må være Norges mest strøkne, japanske superdeck, fullt kapabel til å gruse både ES og Dragon altså- en Denon DRS 810. I original emballasje, ikke brukt siden 1994 -da var den ny. Og med den urtøffe, horisontale skuffemekken. Funker- og ser ut som - en CD.Nettopp avmagnetisert den, men venter litt med rens, da den allerede graver ut det som bor i alle mine kassetter:rolleyes: Denne har jeg ventet på..

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er det, Pekaill! Jeg har selv altså fått i hus en Dragon Slayer idag- og det en strøken en også. For tidligere idag kom alle tre pakkene jeg har ventet på på døra:

a) Over 30 forseglede VHSer. Der ser det dog ut til at flere av dem er amerikansk-kjøpte originalt, så da trengs det vel en videokonverter her- vi brukte som kjent PAL i Norge.

b) 25 nye That´s CDMH/CDIV + diverse rens

c) Det som må være Norges mest strøkne, japanske superdeck, fullt kapabel til å gruse både ES og Dragon altså- en Denon DRS 810. I original emballasje, ikke brukt siden 1994 -da var den ny. Og med den urtøffe, horisontale skuffemekken. Funker- og ser ut som - en CD.Nettopp avmagnetisert den, men venter litt med rens, da den allerede graver ut det som bor i alle mine kassetter:rolleyes: Denne har jeg ventet på..
    Gratulerer med en feit Denon, men til prisen av $500 i 1991-92 så tror jeg ikke den gruser en Sony ES som kostet over det dobbelte.
    Sony hadde et par værstingdeck som i utgangspunktet ble forbeholdt det japanske markedet. (TC-K555ESJ og TC-KA7ES) Disse hadde også veldig god elektronikk. Hvert å google disse hvis man er nysgjerrig.

Du er jo glad i Denon så jeg unner deg den av hele mitt hjerte. :)Og det er helt sikkert en veldig fin spiller.

Tror det var smart av deg å kjøpe flere That's også. Det gjelder å sikre seg.

frog79

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Antall liker
    719

Frog79
    Takk for infoen, jeg satt meg ned og bestilte 10 stykker i C85 lengde. Kassetter og bokser kom på ca. 300,- så får vi se hva på kvaliteten. :confused: Det er et begrenset antall hos Tapeline også. Hmmm.
    Jeg bestilte også en eske That's chrometape fra EB igår. Disse har jeg noen av fra før og er veldig gode med jevn kvalitet. Men de har jo bare C60. Disse er fra tidlig nittitall. Fikk tilbakemelding om at de selger mye tape for tiden. Mine kommer om 2 uker. (Hvis det er flere igjen på lager i Nederland da) Jeg tror 2017 blir det året hvor vi oppdager at chrome og Metal tape virkelig begynner å bli vanskelig å få tak i. Dvs prisene går opp.

Som nevnt lenger opp i tråden så har jeg utvidet hyllekapasiteten med 140 og dette må jo fylles opp.;)
    Så det kosta ikke mere for 10 da nei.. Var nå som svarte.. Well next time!

Frog79

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn