- Ble medlem
- 05.11.2014
- Antall liker
- 719
Noen formening om hvor denne tapen ligger på rangstigen? Sånn rent bortsett fra at innholdet er fantastisk mener jeg. Er jo nesten så barten faller av hvis man tar opp over Åge men..
Frog79
Gratulerer med fine spillere og kassetter, du har det du trenger......Koselig tråd dette. Jeg har Nakamichi DR-1, LX3 og Tandberg TCD 320 som alle skal være i god stand, men som ytterst sjelden er i bruk. Mine kunnskaper angående spillere og kassetter er derfor i ferd med å gå i glemmeboken, føler jeg. Denne tråden har imidlertid blitt en vekker og gjort det fristende å prøve ut disse gamle greiene igjen. Har sjekket og funnet at jeg også har en god del forseglede kassetter, i hovedsak TDK MA 60 og 90, Maxell MX og Maxell XLII-S. I tillegg også noe BASF. Så nå lurer jeg på om det er slik at noen av disse båndene passer bedre enn andre til Nakamich DR-1 og LX3? På TCD 320 er det vel kun crome og normalbånd som kan brukes, eller går det greit med metal også?
Spørs om han har erfaring med Nagaoka-rensekassetter. Jeg hadde aldri hørt om dem før i denne tråden. Jeg vil tro den manglende begeistringen skyldes de kjipe rensekassettene mange har brukt i alle år.Jeg hadde en lengre prat med en som har jobbet med Sony i over 30 år og han var ikke så begeistret for rensekassetter.
(Jeg bruker rensevæska som fulgte med rensekassetten jeg kjøpe hos Elektronisk Bureau når jeg bruker bomullspinner, men jeg bruker rensekassetten også av og til)
Det er mulig at du har rett i det. Det var forøvrig han som konstaterte at reel motoren i min 850ES var slitt, uten at det betyr så mye egentlig. Han kunne forøvrig fortelle at kassett var helt, helt ute hos Sony. Ikke en reservedel å oppdrive. Heller ikke servicemanualer. Game over.Spørs om han har erfaring med Nagaoka-rensekassetter. Jeg hadde aldri hørt om dem før i denne tråden. Jeg vil tro den manglende begeistringen skyldes de kjipe rensekassettene mange har brukt i alle år.Jeg hadde en lengre prat med en som har jobbet med Sony i over 30 år og han var ikke så begeistret for rensekassetter.
(Jeg bruker rensevæska som fulgte med rensekassetten jeg kjøpe hos Elektronisk Bureau når jeg bruker bomullspinner, men jeg bruker rensekassetten også av og til)
Bestilte billetter i dag slik at vi kommer til Akihabara den 15. Juni.Niels, Baluba, Terje-A: Mr. Sony Strikes Again... I februar kommer det masse Sony hit, Terje- om alt går som planlagt. Ang. rensing: Nagaoka er IKKE kjipt- i motsetning til storhetstidas cleaners.. Og nøkkelen er altså flerfordig: Ikke bruk for mye, ikke for ofte, tidoble- minst- den anbefalte tørketida og fjern alle spor av bomull og andre fibre. Alle båndspillere- det være seg for kassett, halvtoms eller tommesbånd ala Otari er følsomme for grums , partikler og eddies som er der de ikke skal være. Det var noe av det første jeg lærte på "teknikken"..Dog GRADEN av følsomhet for problemene kan være svært forskjellig fra maskin til annen.
Pekaill: Hvor mange sånne skal du ha?Den der trenger en spenningskonverter.
Blir 4 overnattinger i solens land. Deretter bærer det tilbake til smilets land.Selvfølgelig! Denon er det lov å håpe på, ja. En masse av dem!! Dog er Fujis topptapes en god nummer to, Terje. Sier ikke nei takk til en gild flaske sake heller, på siden av tapene. Blir du lenge i Akihabara? Er det forresten du som har kjøpt de Fujiene Marcus74 hadde ute?
Legg igjen ett par til oss dødelige og daFrog: Hvor mange har du bestilt?
Takk for infoen, jeg satt meg ned og bestilte 10 stykker i C85 lengde. Kassetter og bokser kom på ca. 300,- så får vi se hva på kvaliteten.Vurderte kun teipene i den annonsen ja.. Men nå har jeg bestilt ifra Tapeline så vet ikke hvor aktuelt det blir for min del..
Koster en god del og få sendt det innad i Norge. Og da tok jeg heller en bestilling ifra UK da det nesten blir samme kostnad men med forhåpentligvis bedre tape..(Aurex Chrome C90)
Frog79
Men av og til så er det deilig, er det ikke
Gratulerer med en feit Denon, men til prisen av $500 i 1991-92 så tror jeg ikke den gruser en Sony ES som kostet over det dobbelte.Det er det, Pekaill! Jeg har selv altså fått i hus en Dragon Slayer idag- og det en strøken en også. For tidligere idag kom alle tre pakkene jeg har ventet på på døra:
a) Over 30 forseglede VHSer. Der ser det dog ut til at flere av dem er amerikansk-kjøpte originalt, så da trengs det vel en videokonverter her- vi brukte som kjent PAL i Norge.
b) 25 nye That´s CDMH/CDIV + diverse rens
c) Det som må være Norges mest strøkne, japanske superdeck, fullt kapabel til å gruse både ES og Dragon altså- en Denon DRS 810. I original emballasje, ikke brukt siden 1994 -da var den ny. Og med den urtøffe, horisontale skuffemekken. Funker- og ser ut som - en CD.Nettopp avmagnetisert den, men venter litt med rens, da den allerede graver ut det som bor i alle mine kassetterDenne har jeg ventet på..
Så det kosta ikke mere for 10 da nei.. Var nå som svarte.. Well next time!Takk for infoen, jeg satt meg ned og bestilte 10 stykker i C85 lengde. Kassetter og bokser kom på ca. 300,- så får vi se hva på kvaliteten.Vurderte kun teipene i den annonsen ja.. Men nå har jeg bestilt ifra Tapeline så vet ikke hvor aktuelt det blir for min del..
Koster en god del og få sendt det innad i Norge. Og da tok jeg heller en bestilling ifra UK da det nesten blir samme kostnad men med forhåpentligvis bedre tape..(Aurex Chrome C90)
Frog79Det er et begrenset antall hos Tapeline også. Hmmm.
Jeg bestilte også en eske That's chrometape fra EB igår. Disse har jeg noen av fra før og er veldig gode med jevn kvalitet. Men de har jo bare C60. Disse er fra tidlig nittitall. Fikk tilbakemelding om at de selger mye tape for tiden. Mine kommer om 2 uker. (Hvis det er flere igjen på lager i Nederland da) Jeg tror 2017 blir det året hvor vi oppdager at chrome og Metal tape virkelig begynner å bli vanskelig å få tak i. Dvs prisene går opp.
Som nevnt lenger opp i tråden så har jeg utvidet hyllekapasiteten med 140 og dette må jo fylles opp.![]()