Terje-A
Æresmedlem
Og der hentet jeg min Pioneer CT-S610, ser ut som ny, den har fått nye reimer og hatt service. Derfor demagnetiserte jeg den. Og når jeg først var igang tok jeg en runde på de andre i benken også. 1 sekund er nok.
Der var den ja,ser strøken ut.Og der hentet jeg min Pioneer CT-S610, ser ut som ny, den har fått nye reimer og hatt service. Derfor demagnetiserte jeg den. Og når jeg først var igang tok jeg en runde på de andre i benken også. 1 sekund er nok.
Vis vedlegget 650320
Gratulerer med en fin NAD spiller, se post 5834 hvis du ønsker at noen skal ta en sjekk på den. Reimskifte, en kontroll av elektronikken og ikke minst få justert capstanrollers og hodene optimalt er gull. Jeg har som sagt positiv erfaring med Teletor i Oslo.Hei godtfolk.
Har en NAD 6300, nylig bytta reel motor. Så nå spiller den.
Skulle gjerne fått levert den til noen som kan reparere den for forvrengt lyd ved innspilling. Spiller av uten forvrengning.
Forvrengt lyd uansett innspillings nivå. Begge kanaler.
Forvrengning ved monitor funksjon og avspilling av bånd.
Bruker man monitor funksjon uten å trykke record, blir lyd ikke forvrengt.
Skulle hatt sett med reimer også, sånn i tilfelle. Gammel spiller, men er omtrent ikke brukt. Har spurt om det samme på Facebook, men kanskje noen reparatører her inne... Har hele monitor serien til NAD, så hadde vært fint om kassett spiller også virket.
John
Det burde det ikke gjøre, eBay er åpent som vanlig og pensjonister har da jevn inntekt uavhengig av virus og annen skitt.Kjøpte meg en 770ES selv for ca mnd siden. Plaget av vanlige feil, så den går ikke. Belter har ankommet, men skal vel bytte et pa små kondensatorer også.
Var nok egentlig ute etter trippel 7en, men tror kontoen tar en lang sommerferie fra slikt nå?
Takk for tips.Gratulerer med en fin NAD spiller, se post 5834 hvis du ønsker at noen skal ta en sjekk på den. Reimskifte, en kontroll av elektronikken og ikke minst få justert capstanrollers og hodene optimalt er gull. Jeg har som sagt positiv erfaring med Teletor i Oslo.
Kjøp av bil ....Det burde det ikke gjøre, eBay er åpent som vanlig og pensjonister har da jevn inntekt uavhengig av virus og annen skitt.
Spennende! Var det denne motoren du fikset opp? (guiden viser en klassisk Sankyo-transport med tannhjul og ikke gummihjul som BX-2 har)Da ble fjær kontakter renset og etter noe plunder fikk jeg sammen transporten og satt den tilbake.
Det er de kobber kontaktene, som sitter over kontrollmotoren. Venstre og helt oppe på bildet du linket til. Alle motorer ok. Vanlig skriver type papir, bløtt med isopropanol. Klem kontaktene på fjærene sammen og dra fram og tilbake for fjærning av oksyd belegg.Spennende! Var det denne motoren du fikset opp? (guiden viser en klassisk Sankyo-transport med tannhjul og ikke gummihjul som BX-2 har)
Nja, jeg har en Alpine AL-60 koblet opp om jeg absolutt må spille kassetter.Steinar.Sv: Og begge har nok godt av et oversyn hvis du ønsker å fortsatt bruke formatet. De maskinene har en liten rekke klassiske niggles som faktisk er beskrevet i etpar gode servicevideoer på YT.
Lydkvaliteten blir helt topp hvis hodene er ok og alt er justert 100% korrekt. Er capstanvalsene også helt ok så slipper du båndsalat.Jeg har en rimelig Luxman-spiller stående på loftet. Savner kassetter av rent nostalgiske grunner, men verken lydkvaliteten, spoling eller båndsalat er noe jeg har behov for i 2020
Gratulerer med god jobb . Men WM-D3 blir en annen skål. Opptaksfunksjonen tilfører et printkort til og da blir det trangt hvis den har behov for ny reim og nytt drev. Men det er en fin spiller, amorphous hoder og greier. Utrolig hva Sony fikk til i disse fantastiske årene.Idag fick jag hem min nya rem till min Sony WM-EX618. Jag beställde en från detta ställe (dyrare), säkert så känner ni redan till det, men jag lägger ändå upp adressen ifall någon inte vet var de ska beställa remmar från till sina Walkmans. Det är en firma som ligger i Slovakien. Men jag har även beställt ytterligare två påsar á 50 remmar var i diametern 0.5 - 1 mm från en firma i Tyskland (billigare). De bör komma viken dag som helst.
Vis vedlegget 653643
Den passade mycket bra så det var bara att byta. Och kan ni tänka er att även jag klarade detta lekande lätt! Hallelujah!
Jag skulle ju självklart ha tagit en bild på mekaniken när jag ändå hade Sonyn öppnad, men det får bli nästa gång eller med någon annan Walkman. Men fina byggen är det hur som. Jo, jag glömde ju nästan att skriva att den låter mycket bra (för att vara en Walkman).
Nu är det ju så att jag fick blodad tand när det gäller Walkmans som jag skrev sist. Så jag har köpt några (trasiga) Walkmans som jag kan öva mig på ... de är samtliga i kosmetiskt bra skick, men ingen av dem fungerar som den ska. Troligen så är det bara remmen som behöver bytas (hoppas jag), vilket kan vara i lite olika svårighetsgrader har jag förstått ... men som tur är så finns ju din bästa vän Youtube.
Och så har jag köpt en Walkman av lite bättre sort i väntan på en Sony WM-D6C som jag trodde skulle komma förra veckan, men som förmodligen kan hitta hit om en till två veckor. Den jag skulle köpt visade sig vara behäftad med en fel i uppspelningen så den gick alldeles for fort. Men mannen som jag ska köpa den av har tre som tur är, så någon av dem bör ju fungera som det är tänkt.
Den Walkman jag har köpt heter Sony Walkman Professional WM-D3 och den hittade jag igår kväll i Wien Österrike. Den var ägd av en fågelskådare som hade haft den till att spela in olika fåglars läte med några gånger. Så den är inte mycket använd och ser mycket fin ut, men det som var det bästa av allt var att den har kvar axelremsväskan, mikrofonen, väggvårtan och original hörlurar. Så förutom själva lådan så är den så komplett den kan bli. Och det tycker ju en nörd som jag om!
Den bör komma senast nästa vecka, så det blir några nya bilder på både den och de övriga Walkmans när de har kommit hit allesammans. Tills dess, ha det bra och se upp för lågt flygande virus!
WM-DC6 bruker 4 stk AA batterier, derfor er det noen som tenker de skal spare batteriene ved å bruke en 6V DC strømforsyning. Problemet oppstår når man prøver det med en uoriginal strømforsyning, siden 90% av disse har standard + i senterpinne og - i kroppen på kontakten, mens Sony valgte motsatt på D6C. Feil polaritet ødelegger motorkontrolleren i D6C, men den kan byttes ut hvis man kan lodde SMD-komponenter:-snip-
Och så har jag köpt en Walkman av lite bättre sort i väntan på en Sony WM-D6C som jag trodde skulle komma förra veckan, men som förmodligen kan hitta hit om en till två veckor. Den jag skulle köpt visade sig vara behäftad med en fel i uppspelningen så den gick alldeles for fort. Men mannen som jag ska köpa den av har tre som tur är, så någon av dem bör ju fungera som det är tänkt.
-snip-
Det er mulig, men det blir «smalt», altså. HiFi-nerd-smalt Nå har jeg akkurat pakket vekk CD-ene mine, så da er jeg ikke så klar for en bunke kassetter i stua.Lydkvaliteten blir helt topp hvis hodene er ok og alt er justert 100% korrekt. Er capstanvalsene også helt ok så slipper du båndsalat.
Invester noen kroner i justering av hoder og båndtransporten og du får hakeslepp hvis du prøver metaltape