Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det fantes vel også slike "loop" kassetter som gikk i evig tid, spesielt laget for telefonsvarere og PA

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    724
    Veldig rart. Antar du har sjekket alle de vanlige stedene ...

Snacky
    Ja, har tatt en god google-runde uten å finne ut noe. Prøvde å spille inn på den nå, og hvis det er en kopi så er det ihvertfall en god kopi!

Også litt rart at det ikke står "Made in Germany" på etiketten, for det gjør det på den "vanlige" superferro:
    1644780453301.png

Ser også at den sorte er levert med SM.

Min kassett har også stjerneskruer på huset, imens Agfa hadde flathode, slik som på bildet.

Finner ikke likedan når jeg søker på "gold cassette tape" heller - kan det være noe Agfa har kjøpt inn til et eller annet promo-opplegg?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Rolig nå..Som jeg husker det, har vi da alltid kommet godt ut av det, og fair transaksjoner er da resultatet. Jeg ga da vitterlig deg en mer enn OK pris også da ti Metal XR ville flytte hjem igjen..?😎 Pluss for den femmeren med UX-S fra Frankrike? Of which I have a single one in still playable condition..Så det går vel opp i opp, skulle jeg tro..Veit ikke om jeg kommer til å bygge opp noen større samling krom nå, det får vi se på..måtte være Denon og Fuji, det.. Kan lage ett opptak i måneden de neste ti år, og da har jeg ikke engang rørt typene 1 og 4..hehe..Men normal og HD-M fra Denon skal bygges opp litt til..sålenge jeg har tid- det kommer an på helsen😎Håper ellers at du også finner det du søker..

TT: Den IFBAen er fra 70s eller veldig tidlig 80s, ja. Bigston Corp. Amerikansk produsent , basert i Illinois idag. De laget forøvrig en tøff bærbar, kalt IFBA NT-802. Tipper det er snakk om en utgave laget for amerikanske supermarkeder. Kanskje med Memorex tape i. IFBA er tross alt forkortelsen for INTERNATIONAL FOOD & BEVERAGE ALLIANCE. Og amerikanske Memorex har og produsert for andre. Sånt har vi sett mye av i Norden og UK og- de nordiske er oftest basert på tysk bånd. Den ICMen Snacky viste her oppe er samme greia, med hus og produsent fra Sveits. BBC, Ferguson, Clydesdale, Goodmans, Ritz, Sky og Dixons er engelske ekvivalenter. Bush laget det selv, men hadde deler av produksjonen i Korea. Hos Sunkyong, Saehan, Samsung eller GoldStar/LG..Koreanerne var faktisk utrolig gode på holdbare magnetbånd FØR de oversvømte verden med det som i min bok er undermåls flatskjermer. Spesielt gjaldt det for VHS, og SKC står da i særstilling. Fuji gjorde imo en genistrek ved outsourcing av produksjon til SKC, noe for eksempel den geniale K2 type 2 er et bevis på. Bedre VFM på kassetter enn den skal du lete med lupe etter..måtte være Denon HD8, da..for min park..

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.696
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg er helt rolig Auditor, og som jeg skriver så var både du og jeg fornøyde med handelen den gangen. Poenget med mitt innlegg var ditt innlegg 8268 hvor du skriver bl.a. "om hensynsløse kjøpere og at de bør se på egen praksis"
    Dette oppfattes jo som et stikk til de som er happy med et godt kjøp. Det er ikke bra. Hvis ikke kjøper hadde fått tak i disse for en billig penge så ville de sannsynligvis gått i søpla.
    Men nå synes jeg vi skal avslutte denne diskusjonen. Tråden bør fylles med gode og dårlige kjøp, gode råd og tips, bilder av både spillere og kassetter. ( Der har du litt å gå på) Kan du ikke få hjelp med å ta et par bilder av noe av det du har da? Du har jo mye hjemme hos deg.

S

Snacky

Gjest
    Ja, har tatt en god google-runde uten å finne ut noe. Prøvde å spille inn på den nå, og hvis det er en kopi så er det ihvertfall en god kopi!

Også litt rart at det ikke står "Made in Germany" på etiketten, for det gjør det på den "vanlige" superferro:
    Vis vedlegget 791163
    Ser også at den sorte er levert med SM.

Min kassett har også stjerneskruer på huset, imens Agfa hadde flathode, slik som på bildet.

Finner ikke likedan når jeg søker på "gold cassette tape" heller - kan det være noe Agfa har kjøpt inn til et eller annet promo-opplegg?
    Den kan jo dermed også meget vel være en "knock-off" ...

Snacky

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.591
    Sted
    Hus
    Hadde noen kassetter rundt 1974 med oransje kassetthus av merket EREF. Noen som vet hvor disse ble produsert :unsure:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Bartesam: Det er et nordisk ( svensk) merke, basert på tysk bånd. Jeg har forklart litt om dem høyere opp her..

Terje-A: Intet stikk til noen, men en advarsel om å utvise forsiktighet, sette pris på gode kjøp når de kommer og være generelt OK mot andre. Slik den lille Bibel sier .Ferdig med det. Jeg har også forklart min holdning til bildebruk på nett tidligere, og ber om respekt for den. Jeg bruker ikke bilder. Ferdig sak..

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    724
    Jeg har også forklart min holdning til bildebruk på nett tidligere, og ber om respekt for den. Jeg bruker ikke bilder. Ferdig sak..
    Men hadde det ikke vært på sin plass med noen bilder i den MA110-annonsen du la ut? Jeg setter ihvertfall pris på annonser med bilder, både for å se varen som selges, og fordi det også viser at selger er villig til å gjøre mer enn det absolutte minimum for å legge ut en annonse.

Er fremdeles nysgjerrig på de That's-båndene som bare du kjenner til. Mer info her hadde vært både interessant og relevant for tråden.

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    724
    Den kan jo dermed også meget vel være en "knock-off" ...

Snacky
    Ja, det tror jeg også. Kommer nok fra samme fabrikk som de "Thorens"-kassettene. Synes det bare var litt merkelig at det absolutt ikke var noen knock off-lyd på opptaket.

StefanR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Antall liker
    878
    Sted
    Orkanger
    Bartesam: Det er et nordisk ( svensk) merke, basert på tysk bånd. Jeg har forklart litt om dem høyere opp her..

Terje-A: Intet stikk til noen, men en advarsel om å utvise forsiktighet, sette pris på gode kjøp når de kommer og være generelt OK mot andre. Slik den lille Bibel sier .Ferdig med det. Jeg har også forklart min holdning til bildebruk på nett tidligere, og ber om respekt for den. Jeg bruker ikke bilder. Ferdig sak..
    Bibelen sier så vidt jeg vet ingenting om å sette pris på gode kjøp, men mulig det står noe om Tape jeg ikke har fått med meg.
    Den sier derimot noe om ydmykhet og selvhevdelse, f.eks:
    «For der det er misunnelse og selvhevdelse, der er det uorden og alt som ondt er.»
    Jakob 3,16.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.696
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hadde noen kassetter rundt 1974 med oransje kassetthus av merket EREF. Noen som vet hvor disse ble produsert :unsure:
    Jeg husker de der jeg også. Etter et googlesøk så dukker det opp EREF- Electronics of Scandinavia og dette bildet ligger i innlegg 6982 lenger bak I tråden. Gamle Tandberg kassetter er produsert i Japan, kanskje EREF også ble produsert der ? Det er mulig at Auditor vet dette. Han har mye kunnskap om hvem som lagde hva og hvor.
    thumbnail_IMG_0386.jpg

Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.332
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Til alle dere, som vet alt :)
    Holder stadig på med å pakke ut diverse. Har ikke spillt kasett på mange år nå,
    og er sikker på, at de par spillene jeg har, er alt gummi blevet til svart smør 😁 .
    Men lagret engan alle mine kasetter i en kiste, som så desverre fikk et par hyller over seg med rundt 1000 LP´er,
    så da blev ikke kisten åpnet de neste 20 årene.
    Men fik den åpnet i dag, og skal i gang med å sortere alle kasettene mine (bilder senere), men fandt et lille kuriosum,
    jeg fuldstendigt hadde glemt alt om. Hvordan finner man ut, om dette har noen samleværdi??
    Har aldrig vært spillt:
    IMG_20220214_135532_818.jpg

IMG_20220214_135612_708.jpg

IMG_20220214_135559_835.jpg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Eneste forslaget jeg har er discogs og salgsstatistikken der. Ser det er 2 versjoner av den på kassett. Eventuelt kombinert med popsike.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    I dag ble en etterlengtet pakke levert. Ikke bare har jeg vært på utkikk etter dette i mange år, da jeg først fikk tak i en som traff på alle kriteriene klarte speditøren å sende den på en liten rundtur på de britiske øyer uten helt å vite hvor den befant seg. Men nå er den på hjemmekontor slash musikkrommet mitt.

1.jpg

Denne esken er ikke så pen, men innholdet er for meg gull verdt.

2.jpg

TDK MA-R for justering av azimuth, rensesett og papirene den forlot fabrikken med.

3.jpg

Spesielt fotogen er den kanskje ikke, det er jo litt kjedelig med en kassettspiller man ikke ser kassetten i, uten å ha lokket oppe. Men for meg blir det ikke mye mer moro enn dette.

4.jpg

5.jpg

BirgerG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Antall liker
    1.016
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Roberten. Jeg har tre av de selv, men alle står :rolleyes: Ene med TDK kassetten, men SÅ komplett er fantastisk. Da den ene av mine fungerte, fikk jeg noen av de mest fantastiske opptak, som var mulig. Og enste spiller, som har bedre auto korreksjon for div parametere koster fort 10X så mye og er flere divisjoner vanskeligere å justere til topp nivå. (kan vel hende jeg får rotet meg til å bytte belter og div drivgummi en dag på 9000enene)

Nyyyyyt!!!!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Gratulerer med flott spiller, liker veldig godt designet på disse BO sakene :)

mvh
    Takk! Det gjør naturlig nok jeg også :) Og jeg er veldig fan av ingeniørarbeidet som ligger bak denne serien. Inntil Beolab 5 kom var dette siste gang Bang Olufsen ga ingeniørene sine fritt spillerom og cost no object direktiv for å lage best mulig produkter.
    Jeg har Beomaster 8000, et par Beogram 8002 og en Beogram 8000, Beocord 8004, men har manglet denne. Så det gir ro i sjela :)

Forrige eier var en petimeter, så jeg fikk også med den annonsen som gjorde at valget hans falt på Beocord 9000. For den hadde han selvfølgelig tatt vare på i noen og tyve år. Folk er gale, og godt er det.

EDIT: det gikk plutselig opp for meg at 1984 er litt lenger enn noen og tyve år siden. Så, i 38 år har han tatt vare på denne. Jøssenavn.

beocord9000.jpg

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.696
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I dag ble en etterlengtet pakke levert. Ikke bare har jeg vært på utkikk etter dette i mange år, da jeg først fikk tak i en som traff på alle kriteriene klarte speditøren å sende den på en liten rundtur på de britiske øyer uten helt å vite hvor den befant seg. Men nå er den på hjemmekontor slash musikkrommet mitt.

Vis vedlegget 791398

Denne esken er ikke så pen, men innholdet er for meg gull verdt.

Vis vedlegget 791401

TDK MA-R for justering av azimuth, rensesett og papirene den forlot fabrikken med.

Vis vedlegget 791403

Spesielt fotogen er den kanskje ikke, det er jo litt kjedelig med en kassettspiller man ikke ser kassetten i, uten å ha lokket oppe. Men for meg blir det ikke mye mer moro enn dette.

Vis vedlegget 791404

Vis vedlegget 791405
    Gratulerer, å finne noe man har jaktet på i mange år gir jo nærmest en psykisk orgasme :D . Det er bedre enn det meste.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Gratulerer Roberten. Jeg har tre av de selv, men alle står :rolleyes: Ene med TDK kassetten, men SÅ komplett er fantastisk. Da den ene av mine fungerte, fikk jeg noen av de mest fantastiske opptak, som var mulig. Og enste spiller, som har bedre auto korreksjon for div parametere koster fort 10X så mye og er flere divisjoner vanskeligere å justere til topp nivå. (kan vel hende jeg får rotet meg til å bytte belter og div drivgummi en dag på 9000enene)

Nyyyyyt!!!!
    Takk! Ja, det var liksom mye av moroa å få tak i en komplett med kittet, og som faktisk (bank i bordet,) fungerer som den skal, og har hatt service av en kyndig person. Det er sikkert en del som kan dette, men jeg vet kun om 3, Martin/Dillen på Beoworld, Beolover, og Tim Jarman. Denne har vært hos sistnevnte, og noe bedre garanti kan jeg ikke tenke meg.

Det sagt, det kan godt være den kommer til å trenge en tur innom teletor i løpet av nærmeste fremtid, det er jo tross alt gammalt skrammel, men utgangspunktet bør være godt.

Nå skal den få stå og akklimatisere seg litt så jeg ikke ryker på noe kondensproblematikk, og så er det bare å krysse fingrene.

@Terje-A, helt rett -og den var ganske kraftig :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Slit dem med helsa! @Terje-A! Blir gøy å høre hva du synes om de, kanskje spesielt den nederlanske Chrome Maxima II affæren, og TDK SR som ettersigende skal være forrige generasjons SA uten at jeg har klart å verifisere det. AD synes jeg leverer godt for hva det er, og så lenge man ikke er redd for å mate på. AR er det skrevet såpass mye om på nettet, så der har jeg ikke noe vettugt å tilføye :)

EDIT: og det er jo latskapen som gjør meg ekstra interessert i hva du mener om CMII og SR, for jeg kjøpte 100 stk av hver, men har ikke kommet så langt at jeg har fått lekt så mye med de. Kjekt å få tommel opp eller ned av noen andre, så jeg vet om det er verdt å bruke tid på :)

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.696
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Slit dem med helsa! @Terje-A! Blir gøy å høre hva du synes om de, kanskje spesielt den nederlanske Chrome Maxima II affæren, og TDK SR som ettersigende skal være forrige generasjons SA uten at jeg har klart å verifisere det. AD synes jeg leverer godt for hva det er, og så lenge man ikke er redd for å mate på. AR er det skrevet såpass mye om på nettet, så der har jeg ikke noe vettugt å tilføye :)

EDIT: og det er jo latskapen som gjør meg ekstra interessert i hva du mener om CMII og SR, for jeg kjøpte 100 stk av hver, men har ikke kommet så langt at jeg har fått lekt så mye med de. Kjekt å få tommel opp eller ned av noen andre, så jeg vet om det er verdt å bruke tid på :)
    Tilbakemelding kommer i løpet av noen dager.

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    724
    Ser at Snacky selger noen meget lekre UX-S nå, og tenkte det var interessant å vise frem kvalitetsforskjellen når man sammenligner med nyere UX-S:
    1644861008168.jpeg

Den til venstre er nok fra 1998-99, og den til høyre fra mellom 99-01 en gang. Går fra "Made in Italy" til "Made in EU".
    Det nyeste huset føles veldig billig ut, men opptakene har noenlunde lik kvalitet, selv om den gamle er eldst!

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    man må aldri gi opp og prøve og reparere ! holder på med en luxman k15
    k152.jpg

k154.jpg

tatt ut gummi for idler skift og reel gummi ligger i varmt salmiakk vann. var ikke sprekker eller lingnende i de, så de virket myke og så med en runde renovasjon . men flere ting trengte smøring. løper hjulet til idler satt fast. gamml gugge. jeg bestilte noen deler til denne men var det var som og tro på nissen. size var way off. sa da blir det revovasjon på best billligst mulig måte. ingen ny gummi men jeg har trua på at den skal funke fint. belter er nytt\ helt fint ser det ut som. . hadde problemer med spoling når jeg fikk denne. håper ikke denne sier boom som en luxman k8 som var ment for TT gjorde tidligere i dag. det gikk det noen kondiser et sted på den....

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Takk for tilliten..jeg prøver: EREF baserte delvis på tysk, delvis japansk prod. Om minnet funker😊 Den Bartesam hadde var nok tysk. Som så mange andre var da. Se ellers en ti-tolv sider tidligere i tråden..mitt innlegg om EREF er der et sted.
    Og det utvalget du har kjøpt er også bra. Fullt av overraskelser. Venter inn en pakke selv over helga. Tipper du spesielt vil like AR og SR. Siste to AR jeg hadde var Limited Editions..svært gode❤ Og ikke dyre heller. Tror jeg betalte en monetær blåresept hver hos den tids lokale forhandler nordpå. Kjøpte samtidig en god del D, sistnevnte er idag innspilt og i full funksjon etter 30 år og minst to tusen avspillinger hver..❤ Dønn stabile..som Fuji DR av siste type. Det er bare det at Fuji har en lydkvalitet som ligger midt i krysspunktet mellom TDKen og mine absolutte favoritter i normalsegmentet- tidlig nittitalls Denon DX..Gotta love them, too..De tåler dog ikke fullt så tøff utstyring som Emtec FE1. Har noen utrolig gode DX-opptak jeg gjorde på min tidligere NAD 6350.

Torstej: Vær forsiktig..de der er like de jeg var så uheldig med. Intet stikk til den tids selger..han veit hva han gjør..og det gjelder flere her. Sonys franske avdeling, derimot…la oss bare si at et bedre lim og etpar ekstra skruer i huset nok ville gjort underverker med UX-S..

Utover uka nå er det to ting som gjelder: OL og opptak..Rydder plass til en mer målretta sortering av type 1. Samlingen bygges nå om til flere år med bruk, og da ryker variasjon litt ned, til fordel for kompatibilitet, kvalitet og stabilitet👍 Men jeg kommer til å fortsette å søke visse merker/typer. Enda mer målretta enn tidligere..Og svarer gjerne hvis det lures på noe her. Blir endel helserelatert styr fra nå og ut mars, men…Og deretter begynner konsertsesongen også..

Snakkes!

Sist redigert:

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    k153.jpg

ja nå er mekanikken i orden på k15. spiller og spoler. alt som kunne smøres er smurt. jeg tok fra hverandre det jeg kunne uten og demontere hele mekanismen. nå gjenstår fin justering. dog counteren funker ikke som den skal men får se på det senere. denne var litt knot og holde på med. skulle kontrolert tape path hastighet osv for jeg ta senere. spiller litt for fort etter smøringen tror jeg. :D tja 15% muligens. tar resten senere:)

Sist redigert:

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.207
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    spilt gjennom 3 stk 90 tapes uten problemer. kun litt fort gange. siden klokka ikke er med fungerer heller ei auto stop. mulig skitten photo sensor. men denne skal få full recap med tiden. ikke av meg men en kyndig. pinch rollere er vel det som er next ut. hvor kan man få tak i gummi hjul?. regummiere kan man vel gjøre selv.. jeg kjøper ikke mere ebay deler hvertfall.

torstej

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Antall liker
    1.021
    Torstej: Vær forsiktig..de der er like de jeg var så uheldig med. Intet stikk til den tids selger..han veit hva han gjør..og det gjelder flere her. Sonys franske avdeling, derimot…la oss bare si at et bedre lim og etpar ekstra skruer i huset nok ville gjort underverker med UX-S..
    Sonys franske avdeling har levert kvalitet til meg, så jeg er ikke noe mer forsiktig med disse enn med andre kassetter.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.503
    Ser at rmr kjapt gikk tom for type 4, og det er kanskje ikke rart til den prisen. Noen av dere som slo til?

Jeg lurer litt på å kjøpe noen av de BASF, men prøver å ta til fornuft og fortelle meg selv at jeg ikke har behov. SKC har jeg ikke noe forhold til, så den er lett å stå i mot.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Komfort: Akkurat det bruker jeg skyopptak på, faktisk. VHS spares til film😊 Den prosessen håper jeg å leve lenge nok til å fullføre med en kombinasjon av videomaskin og enda ikke innkjøpt BD-brenner. Men det er det hospitalet som sikrer..håper å slippe dialyse en fem-seks år til..Men jeg er noe skjør nå, ift hva jeg var for etpar år siden, ja…Nå i vinter har jeg måttet følge bamsens søvn- eksempel, og har vært utendørs tilsammen tjue timer siden enden på september..Greit, da, med mye å gjøre innendørs, sant?

Sist redigert:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Terje-A: Takk for tilliten..jeg prøver: EREF baserte delvis på tysk, delvis japansk prod. Om minnet funker😊 Den TT hadde var nok tysk. Som så mange andre var da. Se ellers en ti-tolv sider tidligere i tråden..mitt innlegg om EREF er der et sted.
    Og det utvalget du har kjøpt er også bra. Fullt av overraskelser. Venter inn en pakke selv over helga. Tipper du spesielt vil like AR og SR. Siste to AR jeg hadde var Limited Editions..svært gode❤ Og ikke dyre heller. Tror jeg betalte en monetær blåresept hver hos den tids lokale forhandler nordpå. Kjøpte samtidig en god del D, sistnevnte er idag innspilt og i full funksjon etter 30 år og minst to tusen avspillinger hver..❤ Dønn stabile..som Fuji DR av siste type. Det er bare det at Fuji har en lydkvalitet som ligger midt i krysspunktet mellom TDKen og mine absolutte favoritter i normalsegmentet- tidlig nittitalls Denon DX..Gotta love them, too..De tåler dog ikke fullt så tøff utstyring som Emtec FE1. Har noen utrolig gode DX-opptak jeg gjorde på min tidligere NAD 6350.

Utover uka nå er det to ting som gjelder: OL og opptak..Rydder plass til en mer målretta sortering av type 1. Samlingen bygges nå om til flere år med bruk, og da ryker variasjon litt ned, til fordel for kompatibilitet, kvalitet og stabilitet👍 Men jeg kommer til å fortsette å søke visse merker/typer. Enda mer målretta enn tidligere..Og svarer gjerne hvis det lures på noe her. Blir endel helserelatert styr fra nå og ut mars, men…Og deretter begynner konsertsesongen også..

Snakkes!
    Jeg har aldri hatt EREF. EREF solgte dessuten stereoutstyr og bilstereo på 70tallet som var det absolutte lavmål kvalitetsmessig

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    TT: Min feil..kan ikke huske all info heller. Editert! Dette var tross alt et Medelsvensson- merke, så kvalitativt måtte det kompromisses en del. Sammenlign det gjerne med Samvirkelags-utgaven her over..Track var et annet svensk merke fra senere tid enn EREF.

Sist redigert:

afen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    724
    Da har det igjen vært produksjon i heimen! Har ikke lagd DnB Spessial siden 2020, så her var det mange gode låter å velge i. Lagde like greit tre på rappen her!
    1644919111544.jpeg

Har også lagd en del kassetter til å ha i bilen, her har jeg forsynt meg godt av "restelageret", diverse enkeltbånd som jeg ikke helt vet hvor de kommer fra. Fikk også brukt en del av de sære Fuji-coverene.
    1644919182360.jpeg

1644919188985.jpeg

Må si at alle kassettene gjorde en svært god jobb. Memorex-en skulle nok egentlig hatt dolby, men det ble sånn tålelig greit, ihvertfall når man tenker på hva slags kassett det er.

Apropos UX-S så har jeg noen flere i arkivet:
    1644919509898.jpeg

Den helt til høyre er produsert i Mexico, og har et annet hus enn den jeg viste tidligere. Den er visst ikke noe å henge i grana i følge de på Tapeheads.
    1644919588060.png

Må si jeg synes de Sony-husene fra rundt begynnelsen av 90-tallet er helt utrolig lekre!
    1644919726568.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn