pengesluk skrev:
Nå skal du ikke kverulere, PM..... du skjønner hva jeg mener. Du har selv åpnet denne tråden, CD = dynamikk. Uanstrengt flyt av musikk. Sjokkerende ærlig og brutalt nakent, slik det er i virkeligheten.
jeg er som alltid ydmyk overfor hjelp, og det får en jo her .Takk - takk.. Var ikke ment som kverulering, men mer som en meningsytring om at for meg - er ønsket om mer dynamikk , ikke nødvendigvis likelydene med at jeg ønsker og gi slipp på andre kvaliteter.
Jeg vet det lar seg gjøre - har jo hørt ditt oppsett lmc, hvor du har beholdt hifi kvalitetene og parret det med spilleglede og dynamikk.
Jeg har ennå tilgode og høre 4" jbl , hørte et oppsett på messa 2 år siden; usher m 2x15 + trehorn og tad4001 ? syntes dette var langt dårligere enn trioene i naborommet.
Jeg tar uttalelsene her om at tad,jbl etc vil kunne spille fletta av det meste alvorlig, men ønsker nok og høre slikt i et ordentlig oppsett først.
Som jeg skrev tidligere i tråden har jeg liggende klart elementer til neste prosjekt, tanken var å kjøre dette ferdig som en siste krampe med konvensjonelle løsninger også ta dette oppimot hornting. tenkte kansje at bassløsningen kunne i en periode benyttes også mot horn NÅR jeg kommer dit.
Siste krampa med tradisjonellt er pr. side ; beyma amt - 2 x thiel c79/6 - 6 x seas w18 ex( aktivt) . bassen er uklar, men vingler mellom ting jeg har liggende; ( pr side) 3 x focal 13KX eller pd2150 eller jbl e145/altec515ghp, ligger også ettpar jbl2227/visaton tiw400.
Hadde jeg hatt plass ville det nok blitt pd2150 med en altec 515 oppå, men vi bor trangt..
Håper ingen føler seg snytt av at undertegnede ikke har handlet inn horn i øst og vest og lavet en byggetråd, men har nok lært å ha litt is i magen og lytte på ting og høre med folk som har forsøkt ting, før jeg kaster meg uti.
Må si du er modig lmc som selger unna , men du har tatt riktige valg før - og vi følger nøye med !
mvh