kjøperåd kompresjonsdriver

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    yggdrasill skrev:
    permorten skrev:
    Greia er jo at utvalget av gode 2" drivere er stort og begynner vi med tad4003 /fostex t500 er problemet løst
    Ooops den var vel ikke helt heldig. Tad 4003 er 1,5". Du får prøve på nytt.
    Ok - den der var litt vèl kjapp, tad 4003 er vel verken løsningen på horninteressrtes våte drømmer eller 1,5 "

    Denne ble tatt frem fordi, på nett virker det som det er bred enighet om, at akkurat denne er meget bra og siste stoppested før prisene eksploderer. Det er virker faktisk som det er uenighet om det faktisk er noe særlig mer å hente selv om du øker prisen. Kvaliteten er fastsatt og smaken er avgjørende for videre valg.


    Jeg la ut ei liste med drivere her forleden

    http://www.stereo-lab.de/EN/driver-information.html

    og her er tad ført opp som 1,535" altså 39 mm

    mvh
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    pengesluk skrev:
    permorten skrev:
    "begynner å mase" ??

    Ikke la dette bli et hårsårt kjerringforum

    Les hva jeg skriver

    Alle skjønner at knowhow er bra og ha, men skal vi komme videre må informasjon deles...

    Greia er jo at utvalget av gode 2" drivere er stort og begynner vi med tad4003 /fostex t500 er problemet løst - hvis du ikke ønsker å lage et showoff med kr. Kr.

    Så kommer vi til området jeg ønsker å fokusere på , forstår at ikke alle er like interessert i dette og det er helt ok !

    Det er ikke slik at om bassen er jævlig bra og mellomtonen likeså - så kan vi glemme området som "gnåler" imellom - bare ved og dempe det ettpar db.
    "Les hva jeg skriver"..... det siste du skrev/etterlyste var "hva gør alt bedre på samtlige punkter enn Trio" - og for å besvare det noenlunde ærlig så fikk du en smørbrødliste med ting som setter deg i stand til å finne det du spør om. Men hverken JEG eller andre kan/bør fortelle deg HVA du skal velge, all tid dette er sterkt subjektivt og jeg ikke kjenner dine preferanser, rammebetingelser etc.

    Ref dette med 100-800 hz. så tror jeg du misforstår meg litt. Ikke noe område som ikke er interessant, eller MER interessant enn noe annet. Langt i fra. Men det blir litt kjelkete å fokusere på f.eks. 100-800 som spesifikt "target" - ok, du KAN selvsagt gjøre det, da ville jeg begynt med Cogent DS-1428 eller ALE A7550 eller P1260 som driver alternativ. Svir det for mye så kan du trappe ned til TAD TM-1201. Men du kommer allikevel ikke unna at det hele henger sammen, og hvorden en liten del av frekvensområde ender opp med å låte er så utrolig avhengig av det andre rundt uansett. En liten endring i bassen, og mellomtone forandrer karakter. Samme med de andre områdene innbyrdes. Det ER ikke enkelt dette, da hadde langt flere hatt god lyd. Det er ikke så billig heller, selv om det er kostnadseffektivt. Det finnes tusenvis av alternative måter å sette sammen et godt høyttalersystem på, og det er nesten umulig å bare rive av seg et par løsninger basert på andres ønsker. Håper du ser det. Dette er ikke LEGO, og alle har sine subjektive meninger og oppfatninger om hvordan lyden skal være, hvordan ting skal se ut, størrelse, pris osv. osv.

    Du nevner at utvalget av 2" drivere er stort, men bare man velger nevnte produkter så er alt på stell. Livsfarlig å tro dette, dersom du ikke har hørt akkurat den kombinasjonen, med en tilhørende nedre mellomtone/bass som matcher, hjemme i din egen stue på det utstyret du forøvrig har tenkt å benytte.

    Stort mer informasjon tror jeg ikke jeg evner å dele med deg om dette her, så nå skal jeg ikke mase mer men la deg få gjøre de valg du ønsker.

    Et riktig godt nytt år ønskes!
    Jeg er nok heller ikke mer fokusert på 100 -800 området en alle andre, men var spent på hva som var udiskutabelt bedre enn trio og da spesielt i dette området.

    Som jeg skrev, tror jeg ikke ( før jeg hører det ) at en 15" har en bedre gjengivelse av nevnte område.

    Nå skal en nok være forsiktig med å trekke for korte slutninger mellom tradisjonelle høyttalere og horn, men normalt sett har en 8" langt mer å gjøre oppe ved 600 enn en 15", bortsett fra at den ganske tidlig får pustevansker da..
    Montert i horn - som AG har gjort det får en vel både i pose og sekk ? ; en mindre enhet- mer kontrollerbar/ mindre oppbrytninger kombinert med høy følsomhet. tilogmed med en direktivitet mer lik mellomtonen.

    Det var her jeg var , lurte på hvordan, løsningen lå jo i dagen ; dyrere / større kompresjonsdrivere event tad 1201 - også i horn. Takk for tålmodigheten

    mvh
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.252
    Antall liker
    105.633
    Torget vurderinger
    23
    Kort innpå:

    RIKTIG 15" element kan låte minst like fett og oppløst som en kompresjonsdriver, og dersom driveren/hornet til alt overmål ikke er kvalitetsmessig på topp så er saken enkel..

    FWIW, på Trio er det du kaller "basshornet" et vanlig 8" element som egentlig tynes litt for langt ned i kombinasjon med benyttet størrelse på selve hornet.

    Du må gjerne tro hva du vil om den saken, men gjør ikke troen om til religion før du har hørt noen alternativer!!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kunne fex vært erstattet av en TAD 1201 i det hornet regner jeg med
    jeg for min del er imot religion;
    det virker bare hemmende :eek:
    mvh
    Leif
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    749
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor er egentlig folk så livredde for at en 15" element skal spille opp til 6-7-800hz?

    Sikkert de som mener JBL DD66000 ikke spiller bra, men ihvertfall på den udiskutable toppmodellen til JBL (gjennom tidene) er delefrekvens mellom 15" og mellomtonehornet 700hz (og på JBL K2 S9900 er den oppe i 900hz)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    beats me 2 ::)
    Altec 15 i 816A til 800 låt knall!
    JBL 2226 i 140 ltr BR til 800 låter knall!
    mvh
    Leif
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.175
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Tannoy deler på 1100 Hz med 15" i Prestige serien. Og der er det mellomtone som begeistrer stort :D
    -m
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    husk på at en "Imperial hz" er bare 0.4793 metriske! ::)
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.252
    Antall liker
    105.633
    Torget vurderinger
    23
    Mine dipolbasstårn med 5 x 16" er SPIKRAKE til 1.000 Hz. og faller med 2 dB til 2.000 Hz.
    Og de spiller knallbra også, i hvertfall til 1 Khz. som er det høyeste jeg har delt de så langt.

    Mine ElectroVoice 15" coaxialelementer deles på 1.500 Hz. og låter aldeles fantastisk. Produsert i 1957.

    Mine Altec 604 15" coaxialelementer deles på 1.500 Hz. og spiller sanseløst bra, både i dipol og i kabinett. Studio referanse i mange år.

    Mine Fertin 38EX field-coil 15" basselementer spiller som en drøm helt opp til 750 Hz. som er det høyeste jeg har delt de så langt.

    Mine Altec GPA 414 12" Alnico har noe av den beste mellomtone jeg har hørt noensinne. Period.
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.175
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Og mannen som satt dette i system het Hertz, derfor skal det skrives Hz og ikke hz. Samme med Ohm, Bell (dB)
    og endel andre enheter ;D
    -m
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.252
    Antall liker
    105.633
    Torget vurderinger
    23
    madman skrev:
    Og mannen som satt dette i system het Hertz, derfor skal det skrives Hz og ikke hz. Samme med Ohm, Bell (dB)
    og endel andre enheter ;D
    -m
    Se å få gips på den andre neven også, du. Kverulant. :-* :-*
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.252
    Antall liker
    105.633
    Torget vurderinger
    23
    Madman melder seg inn i Ohm's Lov...
     

    Vedlegg

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.031
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nå må dere balkongfyrstene slutte å krangle da :D

    Håvard
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.252
    Antall liker
    105.633
    Torget vurderinger
    23
    Det var Morten som bynte, så! :( :(
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det er fordi han er vant til å sutte på totten, men den smaker bomull ::)
    mvh
    Leif
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.175
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Og sånn går dagene her oppe hos oss eleverte ::)
    -m
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hva med å stikke tommelen i jorda og få noe gjort!? ;D
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    har brukt 15" helt til 2.5khz (18db oktav). det var litt i grenseland, men ~1.5khz burde gå fint. 5-600hz er blåbær! :p
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    pengesluk skrev:
    Kort innpå:

    RIKTIG 15" element kan låte minst like fett og oppløst som en kompresjonsdriver, og dersom driveren/hornet til alt overmål ikke er kvalitetsmessig på topp så er saken enkel..

    FWIW, på Trio er det du kaller "basshornet" et vanlig 8" element som egentlig tynes litt for langt ned i kombinasjon med benyttet størrelse på selve hornet.

    Du må gjerne tro hva du vil om den saken, men gjør ikke troen om til religion før du har hørt noen alternativer!!
    Jeg har ikke hørt alle 15", skal innrømme det. Kan vel tenke meg vi er litt i fulltone land, med enheter som har lav masse/ stor motor/liten x-Max . Må få se å få hørt på noe av dette.

    Er klar over det med trio, dette er heller ikke ideelt. Men en 8" med 12 gram masse vil TRO (amen ! ) er mer impulsiv , og en stk enhet gir 104 db. Hvilken 15" kan matche det ?

    Jeg er riktignok ikke drevet med horn før , men lang fartstid med forskjellige andre ting, har den erfaringen at allt er tro inntil du har et ferdig produkt foran deg , fordi det er et utrolig antall variabler.

    Jeg har nok et mer åpent sinn enn de fleste og mine valg er basert på en størst mulig mengde informasjon ( derfor denne tråden ).

    Religion ; nei takk

    Mvh
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    LMC skrev:
    kunne fex vært erstattet av en TAD 1201 i det hornet regner jeg med
    jeg for min del er imot religion;
    det virker bare hemmende :eek:
    mvh
    Leif
    Da får jeg vel sende den i retur ; putt en tad TM-1201 inn i hornresp og se om du får til et tilfredsstillende resultat , sikkert et flott element , men lurer på om den ikke har litt i overkant masse ? Mener også å ha lest noe engang om akkurat dette på en annen diy side.

    Hvis noen har slikt spillende - vil jeg med dette invitere meg selv til en liten demo !

    Amen !
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    den diskusjonen hadde jeg nettopp med Sluket for ikke lenge siden etter å ha lest det samme, og iflg ham stemmer det dårlig
    mvh
    Leif
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    Spennende , var jo ettpar for salg her sentralen for noen år siden, men slo det fra meg, har angret siden..
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.118
    Antall liker
    3.660
    Torget vurderinger
    9
    Virker som du er ute etter en fasit. Da tror jeg tråden her blir lang...

    Mvh
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.426
    Antall liker
    3.268
    Og dessuten er det mange stier til toppen av fjellet.
    Mange måter å gjøre ting på .... ;)
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    bia skrev:
    Virker som du er ute etter en fasit. Da tror jeg tråden her blir lang...

    Mvh
    Ikke fasit, meningsutveksling . Tråden fortsetter vel sålenge det er mer enn 'en som ønsker å diskutere temaet ?

    Mvh
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    slowmotion skrev:
    Og dessuten er det mange stier til toppen av fjellet.
    Mange måter å gjøre ting på .... ;)
    Kansje vi snakker om forskellige fjell ? Så lenge vi selv føler vi er langt oppe er det ok.

    Vi må vel innse at vi ikke kan bli enige om allt, men veien er vel en del av målet, og det er vi selv som avgjør når vi er nær toppen.

    Subjektive lytteinntrykk og smak er vanskelige ting, det virker som vi blir samstemte når det er ting som virkelig er bra.

    Mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.118
    Antall liker
    3.660
    Torget vurderinger
    9
    permorten skrev:
    bia skrev:
    Virker som du er ute etter en fasit. Da tror jeg tråden her blir lang...

    Mvh
    Ikke fasit, meningsutveksling . Tråden fortsetter vel sålenge det er mer enn 'en som ønsker å diskutere temaet ?

    Mvh
    Fint det,
    synes tråden er artig den. Men litt bastant kan det jo virke med usagn som f.eks. dette:

    Som jeg skrev, tror jeg ikke ( før jeg hører det ) at en 15" har en bedre gjengivelse av nevnte område.
    ;)

    Mvh
     

    K.V.S

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.04.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    10
    pengesluk skrev:
    Mine dipolbasstårn med 5 x 16" er SPIKRAKE til 1.000 Hz. og faller med 2 dB til 2.000 Hz.
    Og de spiller knallbra også, i hvertfall til 1 Khz. som er det høyeste jeg har delt de så langt.

    Mine ElectroVoice 15" coaxialelementer deles på 1.500 Hz. og låter aldeles fantastisk. Produsert i 1957.

    Mine Altec 604 15" coaxialelementer deles på 1.500 Hz. og spiller sanseløst bra, både i dipol og i kabinett. Studio referanse i mange år.

    Mine Fertin 38EX field-coil 15" basselementer spiller som en drøm helt opp til 750 Hz. som er det høyeste jeg har delt de så langt.

    Mine Altec GPA 414 12" Alnico har noe av den beste mellomtone jeg har hørt noensinne. Period.
    Interessant!! Bestilte mine 604-8H-lll + x-over hos GPA den 21.12.11, skal inn et Altec 620-basert kabinett. Har kun lest om dette elementet, men skal visst være bra... ;) rimelig spent på hvordan det høres ut i toner, og ikke bare ord fra internet.... :)


    Mvh Kjell
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    bia skrev:
    permorten skrev:
    bia skrev:
    Virker som du er ute etter en fasit. Da tror jeg tråden her blir lang...

    Mvh
    Ikke fasit, meningsutveksling . Tråden fortsetter vel sålenge det er mer enn 'en som ønsker å diskutere temaet ?

    Mvh
    Fint det,
    synes tråden er artig den. Men litt bastant kan det jo virke med usagn som f.eks. dette:

    Som jeg skrev, tror jeg ikke ( før jeg hører det ) at en 15" har en bedre gjengivelse av nevnte område.
    ;)

    Mvh
    Beklager hvis jeg virker bastant, det var virkelig ikke meningen, lurer på hvordan jeg skulle utformet setningen for ikke å virke slik ? Jeg er jo villig til å lytte ?

    Mvh
     

    K.V.S

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.04.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    10
    Jeg syns også dette er en interessant tråd å følge med på, her har kommet mange forslag på alternative drivere og byggeprinsipper, mange veier til rom etc, men hvis en ikke får hørt på et oppsett eller lignende en kunne tenke seg, da er vel eneste utvei å gå for det en har mest tro (!?) på, eller syns kan passe best i eget oppsett.
    For min del har jeg brukt noen timer (understatement!!) på å falle ned på mitt valg av diy-prosjekt, det er jo så mye å velge mellom, men budsjettet er lite.
    Du har vel en tenkt sum du vil bruke på prosjektet ditt. Hva får du for pengene, en kommer vel til en viss sum der det koster mer enn det smaker, spesielt hvis en har begrenset økonomi. Men er budsjettet så høyt at en kan velge fra "øverste hylle" så kan en vel ikke gå seg helt bort.


    Mvh Kjell
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    godt poeng;
    om tråden ikke bare er et resultat av selskapssyke, er det lurt å gå ut med en ca maksramme for prosjektet og be om forslag som i alle fall tangerer rammen
    da vil man snart "home in " på realiserbare og evt også utprøvde alternativer
    når vi svinger mellom faital pro og TAD blir det vanskelig å konkludere
    da blir det mest drømming om ultimate kombinasjoner, som svært få har forutsetninger for å mene noe om, og dessuten er disse i høyeste grad subjektive
    mvh
    Leif
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    Kunne vært interessant å hørt hva slags løsning du har valgt, da jeg startet denne tråden var jeg iferd med å bygge nytt selv, men var nok påvirket av noen lytteopplevelser med trio.
    Tenkte og snuse litt og samle informasjon om temaet, mens jeg ferdiggjorde hva jeg hadde planlagt.

    Dette med horn/driver er nok en nesten ny verden for meg og mange som har devet med tradisjonell hifi, ikke bare utvalget, men mangfoldigheten/oppfinnsomheten, i tillegg har nok samme brukergruppe også en link til dette med fulltoner , store elementer benyttet langt opp.

    Nesten som å oppdage hifi påny ! morsomt for en aldrende hifi interessert !

    Har jo registrert at disse tingene har vært der, men aldri forsøkt å gå inn i materialet.

    det er slik at jeg har begynt å vingle litt med mitt egentlig påbegynte prosjekt..

    du kommer innpå økonomi, slik det ser ut for meg ( akkurat nå ) trenger ikke innstegsprisen være ekstrem, som et starter prosjekt kunne en kansje tenke seg ettpar brukte jbl drivere 2445-46-47 eller kansje radian 950 oppgraderbart til beryllium hvis en føler det er riktig, fra mt driveren og nedover ettpar eighteen sound 8m400 i horn som muliggens kunne nå 120 -150 hz , diskant er kansje et problem , men rimelige starter ting fra beyma ?

    når det gjelder horn ville ovennevnte enheter kunne passe inn i jmlc 350 og 200, eller hvis en er ute etter et "flatere" design , slik at enhetenes senter kommer nærmere , forsøke seg på å benytte oppskriften fra hornresp og finne frem verktøyet og mekke selv. For jbl sitt vedkommende finnes jo ett stort utvalg horn.

    Med på kjøpet får en nok denne x- faktoren som fler her har advart mot , endel justering , banning og ny justering med påfølgende håravfall osv. må påbergnes, kansje en kommer i mål.

    allt løse tanker selvsagt og med rom for diskusjon !



    mvh
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    LMC skrev:
    godt poeng;
    om tråden ikke bare er et resultat av selskapssyke, er det lurt å gå ut med en ca maksramme for prosjektet og be om forslag som i alle fall tangerer rammen
    da vil man snart "home in " på realiserbare og evt også utprøvde alternativer
    når vi svinger mellom faital pro og TAD blir det vanskelig å konkludere
    da blir det mest drømming om ultimate kombinasjoner, som svært få har forutsetninger for å mene noe om, og dessuten er disse i høyeste grad subjektive
    mvh
    Leif
    Jeg har forklart min morivasjon med denne tråden flere ganger, samle informasjon.


    selskapssyke ? da er jeg nok på feil forum !

    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    he-he....regnet med at du ville noe med dette ja.
    trikset er at jeg/vi har ikke bestemt meg/oss, og jeg driver en utstrakt testing av alternativer i samarbeide med Grelv, og foreløpig har vi ikke åpnet vognene for gratispassasjerer, noe det forøvrig er rikelig av ifht betalende ::)
    jeg har kjøpt et knippe drivere og har, og har kjøpt/lånt et knippe horn og der står vi
    sist innkjøpte drivere er TAD TH-4001 med originale be membran, som ligger på Posten as we speak
    om noen har 1,4-2 toms hf/mid drivere de ønsker å låne bort til eksperimentet
    som er noe annet enn:
    Altec 299-16A med phenolic membran
    BMS 4592ND coax
    Jbl 2445 med alu membran
    Jbl 2446 med ribbed titanium membran og truextent
    TAD TH-4001
    vil det uten tvil kjøpe en plass lenger fremme i køen for offentliggjøring av resultater ;D

    mvh
    Leif
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    jeg var vel delvis klar over noe av dette, jeg har ingen baktanker ( ! ) med noe som helst, hadde tenkt å ta kontakt med grelv på sikt, siden han er blitt beryllium eier - dette er jo kjempespennende.

    Har ikke noe problem med at du eller andre vil holde testresultater privat, har ihverfall ikke tenkt å betale for slik informasjon !

    denne tråden ble startet før - meg bekjent, dere startet noe slags testing, og jeg ønsker dere all mulig lykke, og håper dere finner ut av hvilkekombinasjoner som fungerer for DERE.

    Spørsmål; tad 4001 vanskelig å få tak på ? normal brukt pris ?

    mvh
     

    yggdrasill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    72
    Antall liker
    10
    Tad 4001 seiler forbi på ePay hele tiden. Både med og uten membran. Jeg ville droppet membran og kjøpt nye membraner, da du vet at disse normalt har fått juling i sitt driftsmiljø.

    Normalen er vel $3-600 pr driver uten membran.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    trodde ikke på baktanker
    har ikke tenkt å ta betalt for resultatene; bare ikke interessert i å ha masse folk tråkkende imellom bena våre før vi er klare
    ja
    billigste rabbatterte nypris over 5K USD
    problemer er at de fleste har vært brukt i PA sammenheng og det er vanskelig å vite hva slags tilstand de er i brukt
    siste som gikk med Radian membran var 1.400 usd paret
    original membran koster usd 1200 stykk + moms
    siste som gikk uten membran gikk for snaue 1K usd paret
    de går alltid fort som F !
    mvh
    Leif

    de som går billigst ser ofte herpa ut med rust etc og du vet ikke om magneten er slått ut av stilling....da er den ikke verdt noe som helst!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.981
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    forresten til tipset om å kjøpe uten membran:
    du skal vite hva du driver med når du trakterer "giftige" membran til 1.200 usd + frakt og moms/stykk!
    det er ikke bare å smokke de inn!
    mvh
    Leif
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn