tråden heter - kjøperåd..., ikke - permorten bygger nytt, spørs bare om jeg orker å dokumentere - må finne frem et kamera - uff mye jobb..
Når det gjelder kompresjonsdriver har jeg handlet, men posten tok affære og svar på klager der tar ifølge posten " lang tid", ( se innlegg over).
har fortsatt drevet og snust på kompresjonsdrivere, og alternativene for oss som ikke ønsker å gå opp på tad nivå er fler bms 4590 , 4591,osv, radian 850,950, eighteen sound 2060,2080 , jbl 2482 ? interessante.
Hva som benyttes lenger ned i hz er jo egentlig like interessant, hvis en tenker passiv deling er ag. sine 600 hz ett fint kompromiss, jeg gjorde følgende eksperiment ( brettet opp skjorte ermene), la inn dataene til jmlc-200 i hornresp. med rett lecleach profil og rette mål - forsøkte med en hel mengde enheter.
Kun en 8" ga godt resultat, men denne så da også ut til å være veldig egnet . Med eighteen sound 8M400 gir jmlc-200 -6 db punkter på ca 130 hz nedover og 600 hz oppover( oppover er nok veldig usikkert) og en LINEÆR RESPONS. Følsomheten ser ut til være omtrent som med andre feks altec 515.
(altec 515 er tydeligvis også en egnet driver til horn, men har personlige reservasjoner med 15" til 600 hz.)
Flott iogforseg, men hvis en tenker f.eks jbl 2447 el.l som mellomtone må denne dempes 5-7 db, løsningen burde kansje være to stk 8m400 pr. side - da i ett eget produsert lecleach horn. Da snakker vi nært 110 db til 130 hz..
Uansett hva som skjer her, må jeg ha et nytt bass system og når bygging starter skal jeg førsøke og dokumentere.
Flott at det er slik ( lineær ! ) respons på denne tråden, og flott at du lmc er i eksperiment mode, det er nok fler som følger med på dette.
mvh