Burn-in cd'en gjør jobben sin den og Martin Logan elektrostatene har blitt kvitt litt "mudder" i nedre mellomtone og spiller nå temmelig så bra i mellomtone og diskant..... mulig det er litt og gå på i bassen enda...... men burn-in "terroren" fortsetter kommende uke.
Linn LP12 spilleren er oppe og går og det foretas litt småjusteringer hver dag og den spiller nå mer lettflytende i mellomtonen enn jeg noen gang kan huske og har hørt en LP12 spille........ så der er jeg på vei i riktig retning.
Mitt hovedankepunkt mot LP12 har alltid vært at jeg ikke synes LP12 har det riktige "skyvet" i de nederste oktaver..... og det inntrykket står seg vel egentlig, men med Tranquility montert så er bassen alikevel så punchy at det er lett og tilgi spilleren at den ikke er helt der oppe i den øverste klasse helt der nederst
...... men kanskje med en annen pickup og et annet underlag så kanskje den er der...... det vil tiden vise..... jeg gir i allfall ikke opp.
Ellers prøvde jeg original matten noen lp'er....... men gikk raskt tilbake til korkunderlaget...... synes det blir enda mer oppløsning i lydbildet med den eller kanskje det er mindre mudder i bakgrunnen...... uansett foretrekker jeg LP12 med korkmatte.
Ellers har jeg greid og ikke falle for fristelsen og sette opp Rockport'ene enda....... men det nærmer seg merker jeg.
Jeg får bla ZYX Ultimate Dynamic til test snart og den har jeg tro på i Linn Ekos SE armen..... den skal bli spennende og teste ut........ Zyx liker jeg mer og mer........ jeg liker innovative og ny-tenkende konstruktører som ikke kun koker suppe på gamle spiker og som faktisk forteller hvorfor de gjør de grepene de gjør....... og ikke minst at forbedringene gjenspeiles i ytelsen fra pickupene.
Lp12'en er som sagt oppe og går og blir brukt flittig nå om dagen........ det som slår meg når jeg ser på spilleren er hvor anonym denne spilleren er........ ser liksom ut som hvilken som helst 30.000 kroners LP12 og ikke noen spiller til tett oppunder 200k....... en "sleeper".