Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Takk til alle som støtter oss........ jeg tar det som en bekreftelse på at det vi driver med er noe bra, jeg har egentlig aldri tenkt i de baner...... vi har bare liksom startet det og sørget for og følge opp best mulig året etter og så har bare årene rullet på og det hele har blitt til en vane.........det er liksom det vi gjør hvert år....no big deal.

    Må dog si at det er rørende for oss at så mange vil støtte oss.

    Vi satt i går kveld og pratet om .....dersomattehvisomatte vi skulle få inn "masse" penger så er det en gymsal på et college i Cavite City som leies ut til fester og slikt og dattera mi kjenner rektor der, så kanskje ??...... den har plass til 500 barn... DET HADDE BLITT STORT DET ;)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det hele har tatt meg litt på senga.....altså at noen vil støtte det vi driver med og attpåtil mange som vil være med og støtte oss........ den siste er nå en som sendte meg en PM fordi en annen på HFS hadde hjulpet ham og han ville ikke ha betalt for tjenesten, men ville heller at han som fikk hjelpen skulle Vippse oss en mindre sum i stedet........ slikt er rørende for oss og høre.
     

    kgyran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2005
    Innlegg
    264
    Antall liker
    240
    Sted
    Røra
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    duc916 gjorde meg en tjeneste. Han ville ikke ha noe for jobben men foreslo ett bidrag til denne saken. Jeg har vippset over et bidrag fra oss.

    God jul og godt nyttår

    Mvh

    Kenneth
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.326
    Antall liker
    8.375
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Synes denne tråden bør komme opp så ofte som mulig.
    En helt utrolig innsats som blir gjort her for små barn som ikke har det like godt som oss.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Synes denne tråden bør komme opp så ofte som mulig.
    En helt utrolig innsats som blir gjort her for små barn som ikke har det like godt som oss.


    Vi kan sikkert la det roe seg litt nå.....det er lenge til jul :)......... men vi har fått en kjempefin start og 18 medlemmer her på HFS har donert penger til opplegget våres og det er 18 flere enn hva vi hadde for bare en uke siden og allerede nå har vi en fin start sum til gatebarns fest i 2019.
    Vi trenger omtrendt det 3 dobble av hva vi har fått inn til nå for og opprettholde hva vi har gjort tidligere år, men kona og jeg skal spare i 11 måneder, så målet våres skal vi nå på en eller annen måte....... og kanskje til høsten så lar Høvdingen her på HFS oss og ha en innsammlingstråd også ser vi hvor vi havner og hvor stort vi kan lage arrangementet.

    Jeg skrev i et foregående innlegg at en fest med 500 barn ville vært stort...... men det vil antaglivis være for stort for oss, for det ville medføre leie av lokaler og vi måtte hatt minst 2 vakter + minst 20 frivillige + at vi og familien sikkert måtte holdt på minst en uke med innkjøp og pakking...... ikke noe problem for oss, men familien er i fullt arbeid og barna går på skole så det er nok litt mye "wishfull thinking" fra min side....... skjønt man skal aldri si aldri........ hadde noen sagt til meg for 15 år siden at jeg i fremtiden skulle lage julefest for over 2000 barn hadde jeg neppe trodd på det...... men her er vi ;)

    Uansett..... takk til alle som støtter oss.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den 3 gangeren skal vi fixe før neste Jul :).

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.333
    Antall liker
    63.110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Greit å høre at du ikke har noen motforestillinger mot dette eller blir provosert for den saks skyld. Selv synes jeg det høres helt meningsløst ut! Hører gjerne fra Høvdingen på hvorfor dette ikke skulle være innafor. At det er OT er jo bare vrøvl så lenge store deler av HFS handler om OT.

    Hadde egentlig tenkt å yte min skjerv til høsten, og da samtidig gi deg en sjanse for selv å bestemme deg for om dette skulle være deres egen greie, eller åpne opp for at det skulle vokse (med alt det fører med seg). Dette provoserte meg såpass at jeg yter min skjerv umiddelbart. PM følger.
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lar evnt. Rudi forklare - alt jeg ønsker er å bli informert om saker som involverer pengeinnsamlinger, felleskjøp og lignende for å være sikker på at ting går rett for seg. Det er ikke alle som har like redelige intensjoner som Rudi, og jeg synes dette er et bra tiltak, og ingenting som er bedre enn å støtte de som trenger det.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Tråden er IKKE stengt ned, men jeg er enig i at dette jo egentlig ikke har noe med hva som er i kjelleren min og gjøre....... så en egen tråd er nok helt klart på sin plass...... det hele bare utviklet seg mye mer enn jeg forutså..... tenkte ikke over at det var andre som syntes det vi drev med var så bra og ville lage så mye positivt "oppstyr".

    Jeg mente jo aldri at dette skulle være noen innsamlingsaksjon i utgangspunktet, mitt utgangspunkt var bare og fortelle litt om hva vi gjør i jula.......punkt slutt ....... men så var det mange av dere som likte hva vi driver med og ønsket og støtte oss......og da utartet det hele seg litt i feil retning i forhold til hva vi jo egentlig driver med her som jo skal handle om hifi.
    Nå er det slik at mange vet hva vi driver med og det er lov og kontakte meg om det er noe man lurer på både om pickuper og gatebarnfester.
    Så i denne tråden så kanskje vi skal tone det hele ned litt ?

    Nå må det ikke misforståes eller rettes kritikk mot Høvdingen, han gjør det han må gjøre som Høvding og passer på.
    Jeg skulle kanskje ikke sagt ja når flere av dere ville støtte oss uten og ha kontaktet admin på HFS først... det er min feil.... men jeg er ivrig og tenkte bare: mer penger = flere glade barn og så tenkte jeg ikke så mye utover det.

    Jeg skal forsøke og lage en ny tråd om det hele, men legger jeg det ut på Off topic så vil det som Karmana sier mest sansynlig raskt drukne i annen svada....... så akkurat hva jeg skal gjøre vet jeg ikke nå....... men jeg er helt sikker på at vi finner ut av noe bra etterhvert.



    Igjen takk til alle som har villet støtte oss, det både rører og gleder oss som driver med dette.
    Rudi.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.185
    Antall liker
    2.655
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror ikke det blir negativt å flytte til egen tråd , du har i allefall nå klart å åpne ett vindu " med formidle til en god del av medlemmene hva du /dere holder på med , du mister ikke kred for det :)
    Du har allerede mange følgere her inne frå før vet jeg :) så gønn på " Rudi
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg tror ikke det blir negativt å flytte til egen tråd , du har i allefall nå klart å åpne ett vindu " med formidle til en god del av medlemmene hva du /dere holder på med , du mister ikke kred for det :)
    Du har allerede mange følgere her inne frå før vet jeg :) så gønn på " Rudi


    Gønn på sier du ... jo.... kanskje ... men det ligger ikke i min natur og skal liksom be eller motta penger fra andre uten at jeg har gjort noe for de....... det er nytt for meg, jeg har ALDRI spurt andre om hjelp eller penger..... ok, jeg skjønner at dette er annerledes fordi det ikke er til meg....... men så lenge det går gjennom meg så er det liksom noe i meg som ikke helt vil....... men det er noe jeg får jobbe litt med.

    Jeg skal skrive en Pm til Høvdingen en dag og spørre om han kan tenke ut en måte og gjøre det hele på uten at det tråkker noen på tærne eller at det blir feil i forhold til hva vi egentlig driver med her på HFS.
    Det er mange folk med mange meninger her på HFS og jeg ser ikke bort i fra at noen kan ha innvendinger eller problemer med hva vi driver med... i tillegg så er jo ikke kona og jeg noen offisiell organisation...... så kanskje litt tricky ?

    Det kjempepositive er at jeg rett som det er får en Pm fra medlemmer som synes det vi driver med er bra...... det er kult.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Bare brutalt vakkert, man stusser jo når kjente organisasjoner tar 97 eller hva d er, Mr Rudi gjør d med hjerte. Ikke rik, men gir helt klart kr til dette.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Skal lage en tråd om barnefesten under Off topic snart.

    Hyggelig at noen vil støtte oss og hva vi driver med........ senest i dag kom det inn en sum........ jeg driver og ser på mulighetene for utvidelse av aktivitetene våres og hva som er praktisk mulig og ikke.

    Snart skal denne tråden begynne og handle litt om stereo igjen....... driver jo og tester litt om dagen og har hatt en del timer nede i kjelleren de siste dagene.....har ikke vært der på en stund, men nå er det full fart igjen ;).......... så får vi bare se om skrivekløen kommer snart.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så altså...... en Nad C162 i nyskick ble innhandlet tidligere i dag som vikar for min syke Qed....... og jammen i meg handlet jeg en liten Rotell effkeforsterker også, fikk en hyggelig pris på de to samlet..... så jeg tenkte hvorfor ikke. Det værste er at den spiller ganske så bra, riktignok med Cary cd spiller og preamp til mange ganger hva effekten kostet.... men dog alikevel.... et hyggelig bekjentskap....... og Nad preampen ser ut til og trives sammen med GAS effekten.....bare fryd og gammen.....happy days..... skal testes mer ut i morgen.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så i dag har jeg fått gjort både det ene og det andre.........kabel testingen fortsetter....... blir jeg noe klokere ??..... neppe.

    Har montert opp Hana SL for test.

    Har montert Zyx Ultimate Dynamic i Jelco rosewood head-shell i den nye Jelco 12" armen.

    Har lekt masse med comboen Rotel RB1050, ProAc ONE SC og Sonus Faber Gravis sub........ og det spiller så det står etter, ikke sånn disco trøkk, men fyldig og respons villig......når man lukker øynene og setter seg tilbake i stolen så høres det ut som dyre fullrange høyttalere, masser med detaljer og STORT lydbilde.....bare gøy og høre på....... men driver og justerer cut-of frekvens og volum på subben.... men er inne på en grei innstilling nå.

    Ellers blir det litt eksprementering med skilletrafo og/eller nettfilter på NAD C162 preampen....... av tidligere erfaringer så er rimelige preamper ikke veldig godt beskyttet mot nettstøy og kan nyte godt av litt ren strøm........ må testes ut....... alt i huset må yte sitt maksimale........ det handler om og optimalisere arbeidsforholdene til alt.



    -2074704964_20190118_202845_3710257_resized.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Lat dag/kveld....... Marilion/Fish dag i dag, spiller gjennom de platene jeg har av de/han....må ha tak på fler....... Hana pickupen overrasker positivt og det gjør Nad preampen også, både riaa og hodetelefon utgang er oppegående på den.....det forventet jeg ikke..... men det er godt og ennå kunne bli overrasket :cool:
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Hva for head-shell er det? Hvordan er den i forhold til orginal aluminium?


    "Har montert Zyx Ultimate Dynamic i Jelco rosewood head-shell i den nye Jelco 12" armen.".....prøver det for og se hvor mye det påvirker lyden fra denne rene og ultra-dynamiske pickupen........skal lytte på det i morgen....det er i allfall planen.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.070
    Antall liker
    16.929
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det håper jeg du kan skrive et par ord om:) Veldig fornøyd med min Zyx 4D ultimate.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har vært litt flink i dag da.......har skrevet ferdig omtale om den nye topp modellen til Jelco.....og den har allerede blitt publisert....... noen ganger så går det unna..... det er bare det og få satt stumpen i gir :).
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så i dag har testingen fortsatt og jeg tenkte at det var på tide og prøve Hana pickupen sammen med en annen riaa og siden jeg nettop har fått igjen min EAR 324 fra en service hvor den hadde et lite brum problem pga en løs skrue inne i riaa'en.... så var det naturlig og prøve den....... MEN så var det det hele startet...... har alltid hatt litt svak jordstøy fra Pioneer PLC590 spilleren med SME M2 armen.... men liksom ikke mer enn at jeg ikke har giddet og søke etter problemet..... men så i dag når jeg byttet riaa så ble problemet MYE større og jeg tenkte at har f'en ikke fikset problemet med 324'en og i stedet laget problemet ennå større ??...... det ble et par fete gloser som ikke egner seg for trykk her. VEl..ok.... det må fikses..... men så hvor er problemet ?.... begynte som vanlig elemeneringsmetoden og byttet ut kabler mellom riaa og forsterker....og da ble det enda værre eller dvs ikke bedre i allfall......så etter mye frem og tilbake fikk jeg til slutt eleminert 324'en ut av det hele fordi problemet var like herlig der når jeg satte inn Trigon riaa'en. Sjekket kontaktene og ledningene i headshellet med lite eller intet annerledes resultat.....vel, vel..... da var det bare og skru av armen, men da fant jeg ut av at hele monteringsplata på spilleren måtte av også.....og voila.... nede i der var problemet.....både jord ledningen til chassi og til armen var løsnet, så til syvende og sist var det relativt kvikt og fikse........ skal tru hvor lang tid det hele hadde tatt om jeg ikke har opparbeidet meg en systemmatisk måte og søke ut slike problemer...... men så endelig er det atter tyst og det hele er klart for morgendagen..... men alikevel var det 2 timer rett i dass ;)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så i dag har det vært inne dag.....har ikke stikket nebbet så mye 2 cm utenfor døra engang..... har i stedet blitt rydde og koble opp dag i kjeller'n..... og 3 platesepillere i action...... må få noen flere timer på Hana og Zyx pickupen...... og så blåste jeg støvet av min gamle Kenwood KD500 og prøvde litt forskjellige pickuper på den ....og et par riaa'er......sparka tåa bort i en gammel KEnwood KR 4070 jeg har stående som har vært ansett for defekt....... det måtte jo sjekkes ut nærmere...... og joggu greide jeg og få liv i den til slutt....litt dårlig kontakt her og der....... måtte da selvfølgelig koble opp noen gamle høyttalere....det ble noen tilalderskommende Kef'er..... MEN så serru..... så spillte det slettes ikke s¨gæli.... og da måtte jeg jo selvfølgelig sjekke ut om en annen pickup kunne få det hele til og lyde bedre...... og med en Garrott P77 så ble det slettes ikke så værst, litt + på bass kontrollen og et hakk på diskanten så spillte det i vei. Det ble noen timer med Manfred Man, Uriah Heep, Nazareth, Hans Thessink og "Ljud och hur det skal låta"........ regner med at søndagen blir lik...... medmindre det kommer altfor mye hvitt ned fra oven..... da blir det litt trim ;)


    585.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Joda Arve.... jeg er litt spent på hvordan pickupene vil utvikle seg..... de må nok enda ha en del timer før de kan anses som tilspillte.

    Dagen i dag har gått med til snemåking.....x2 og en tredje omgang er på vei..... så får litt trim innimellom....... har snøfreser, men tar det hele på den gammeldagse svette og ryggknekkende måten :).

    Men har da fått dura litt i kjelleren i dag også...... driver og går gjennom nederste rad i platehylla og DER er det mye jeg ikke har spillt på mange år....... og etter at Mary Bligh, Monroes, John MIles, Donna Summer, Smokie m.fl har vært spillt på begge sider..... så er det vel bare og innrømme at de platene som var kjedelige for 10, 20 og 30 år siden ikke har blitt noe bedre..... hverken lydmessig eller låtmessig.

    Men begynte med litt opprydding i går og fortsatte i dag og det dukker stadig opp gamle ting....f.eks så fant jeg min gamle pickupeske,,,,,, den hvor utrangerte og/eller u-intresannt pickuper ligger i......og der lå også min gamle Ortofon M20FL, en pickup jeg kjøpte i 1978 og som den gangen var topp modellen til Ortofon av MM pickuper....... så allerede den gangen skulle det "værra orntli"....... det var en pickup jeg spillte på til godt opp på 80 tallet med, men MC pickuper tok jo over mer og mer og den forsvant ned i en skuff...... for så og bli "oppdaget" igjen for ca 10 års tid siden og Svalander ordnet en ny FL stift til den, men tiden var liksom flydd fra den....... men så i dag så tenkte jeg....Kenwood KR4070 og KD500.....hva er mer tidsriktig og montere opp den gamle Ortofonen.... som sagt så gjort....... fant et gammelt CES lettvekts headshell som jeg byttet internkabling i og satte det opp med 1.01 gram stifttrykk....... ja .. ja jeg vet... 0.01 gram for mye.... men skal nok ordne det i morgen :cool: ...... men det ble bare tid til kort lytting i kveld..... men det hørtes ut som en match det gitt...... så etter snømåking no3 i morgen.... så blir det vintage lytting så det står etter...... og litt mer tilspilling av pickuper da ;D
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.950
    Antall liker
    27.951
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er gøy!
    Jeg har hatt litt tid med Kenwood KD600/SME 3009 II/Ortofon MC10 de siste dagene, det var overraskende festlig. :cool:

    / Morten
     

    Tears

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2018
    Innlegg
    134
    Antall liker
    64
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    0
    Har masser med bilder fra før digitalkameraenes tid som en gang skal scannes. Bla fra tiden hvor jeg drev med ting som Apogee, Dali Mega Line, Electrocompaniet 250R mono blokker (de var det ikke mange av, faktisk vel bare mine), Krell 100 watts rene klasse A mono blokker, en del ARC utstyr også, noe av det ser man på bildene her over, Gryphon Anthelion med Sonata (det først settet i Norge)...... og masser av andre ting...... utstyr som var heftig den gangen. Det var mye rart som var innom den vesle leiligheten i Oslo gitt :cool:
    Har de siste månedene begynt å se litt på Megaline og er i tenkeboksen rundt det å faktisk forsøke å få tak i et par. Kan du dele noen erfaringer fra når du hadde disse? Hvis du har bilde av plassering i "vanlig" stue hadde det vært interessant å se også. Bildene på nettet er ofte produktbilder eller tatt på messer.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har masser med bilder fra før digitalkameraenes tid som en gang skal scannes. Bla fra tiden hvor jeg drev med ting som Apogee, Dali Mega Line, Electrocompaniet 250R mono blokker (de var det ikke mange av, faktisk vel bare mine), Krell 100 watts rene klasse A mono blokker, en del ARC utstyr også, noe av det ser man på bildene her over, Gryphon Anthelion med Sonata (det først settet i Norge)...... og masser av andre ting...... utstyr som var heftig den gangen. Det var mye rart som var innom den vesle leiligheten i Oslo gitt :cool:
    Har de siste månedene begynt å se litt på Megaline og er i tenkeboksen rundt det å faktisk forsøke å få tak i et par. Kan du dele noen erfaringer fra når du hadde disse? Hvis du har bilde av plassering i "vanlig" stue hadde det vært interessant å se også. Bildene på nettet er ofte produktbilder eller tatt på messer.



    Har jo flere bilder av disse fra hjemme hos meg, men har flere store kasser med papirbilder jeg aldri har hatt tid til og sortere så kan ikke hjelpe deg med bilder i denne omgang.

    Plasseringen jeg hadde var ca 1,5 m fra bakvegg og ca 1m fra sidevegger med vinkling slik at man akkurat så innersideveggen på høyttalerne i lytteposisjon, da fikk jeg optimalt frekvensområdet fra diskantene. De er som andre båndhøyttalere mega egoist høyttalere...... og så må må du ha ass med forsterkere da...... helst minst 3 stereo slutt trinn. De er enkle og ha med og gjøre da de er 3 delte, så selv om de kom på en pall så er de greie og håndtere. Men har du satt de sammen, så er de drita tunge og flytte på for finjsutering.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Litt sånn lettere fornøyd med meg selv i dag...... var en tur og besøkte Dr Malmin i Hokksund i dag med mono blokkene mine.
    Det er en mismatch mellom den nye ARC preampen og Stratosene og jeg ville sjekke de sistnevnte for og være sikker på at det ikke var de som var problemet...... jeg har det siste halvåret syntes at Stratosene har hatt litt lite "gnist" oppover i toneområdet og mener og huske at de liksom var litt mer virile i toppen enn de er nå...... så lempa de inn i Golf'en og i vei bar det til Hokksund.
    Vel inne på verkstedet til Roar så ble de koblet opp en etter en og målt på alle mulige måter...... og skulle du sett..... hørslen min er oppegående enda gitt (selvskryt)...... for målingene viste at opp til 1 khz så var de perfekte, men så oppover begynte firkantpulsene og få svakt skrånende sider og det gjør at de har blitt litt snille i toppen....... så på sikt nå så blir det et kondisbytte...... det blir nok ikke gratis for kondisene som skal inn i Stratosene må være fra øverste hylle...... hvis ikke får jeg neppe sove ;)........ men greit og vite at hørslen fremdeles er oppegående og at jeg fremdeles får med meg selv små forskjeller i anlegget.
    Kanskje jeg kan gi meg selv yttligere et par år som tester av utstyr :cool:....... har vurdert om det er på tide og legge inn årene vedr testing.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det er mye rart på besøk og som er her på mer permanent basis og jeg bytter ut litt og selger og kjøper litt for tiden....... er gøy med litt nytt en gang i blandt.

    Som nevnt tidligere så har jeg vært med mono blokkene mine hos Dr Malmin i Hokksund, men har ikke kommet noe lengre med de, men kan konstantere at de trives i lag med Cary preampen.

    De minste ProAc One SC har blitt byttet ut med ProAc D30R, noe som var et greit bytte...... ikke noen stor oppgradering, men jeg oppnådde hva jeg ville med litt luftigere topp og mer dypbass, samt at jeg kan spille litt høyere....... ellers må jeg bare si at i et mindre rom er One SC fremdeles en mega bra liten høyttaler som spiller fletta av det meste av små høyttalere.

    På forsterkerfronten er det mye nytt for tiden........ det dukket plutselig opp et sett Marantz MA24 på finn.no og jeg regnet med at de ville bli revet avgårde med engang, men for en gangs skyld hadde jeg flaks og kom først i rekka........ så nå står disse små varmeovnene i kjelleren her...... og jeg er happy som bare det. MA24 begynner og bli riktig så ettertraktede i utlandet og selges der for ganske så høye summer for tiden...... og de spiller som ei kule, tiltross for bare 30w i 8 ohm så spiller de med autoritet og tyngde i bassen som som man opp i store dyre forsterkere for og finne.

    En annen forsterker som er her nå for tiden er rør-effekt trinnet fra RM.....ikke Roar Malmin, men Roger Majevski....... desverre røk et rør under transporten, så den venter på nye rør, men gleder meg til og høre denne.

    Min kjære gamle Proceed cd spiller må tilbake til den norske RM igjen da den etter renoveringen ikke vil gi fra seg et pip....... så tilbake til dr RM, gleder meg litt til og spille noen cd plater igjen via denne....... den kostet ufattelige 29,900.- rundt slutten av 80 tallet og var den gangen en av verdens beste cd spillere og en solid utgiftspost for den gangen en ung Rudi.

    QED Vector Refernce preampen min spiller etter renoveringen bedre enn noensinne og skal etterhvert nå få prøve seg med litt dyrere effekt forsterkere for og se hvor langt opp den greier og følge opp lydmessig.

    Det var litt nytt om hva som skjer i kjelleren....... de kommende ukene er spennende for meg da det skal dukke opp masser med annet utstyr.


    KT88.2.jpg



    Ma24.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Vedr Gatebarnsfestene vi arrangerer på Philipinene så kommer det snart et nytt innlegg på off-topic siden her på HFS, det hele skal godkjennes av Høvdingen først, men da blir det mulig for de som måtte ønske det og støtte det vi driver med.

    Det er flere her inne som har fortsatt og sette inn penger på spare kontoen og til og med en som moren har blitt med på det hele........ og en annen gir 200 hver måned via autogiro........ jeg kan ikke si annet enn at det gleder meg at andre vil være med på hjelpe til økonomisk og jeg lover at hver eneste krone skal bli brukt på best mulig måte.
    Slik det ser ut nå så, blir det ikke EN fest i år, men TO og det er ene og alene pga dere som hjelper til her på HFS....... men mer om det i nytt inlegg kanskje allerede neste uke.
     

    Lars DK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    184
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    En annen forsterker som er her nå for tiden er rør-effekt trinnet fra RM.....ikke Roar Malmin, men Roger Majevski....... desverre røk et rør under transporten, så den venter på nye rør, men gleder meg til og høre denne.

    Vis vedlegget 534568
    Tillykke med alt det nye grej, specielt den RM-200, fantastisk rørforstærker.

    Jeg tænker at det kan være min gamle? Så ser den således ud bagfra:

    WP_20140709_15_53_03_Pro.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    En annen forsterker som er her nå for tiden er rør-effekt trinnet fra RM.....ikke Roar Malmin, men Roger Majevski....... desverre røk et rør under transporten, så den venter på nye rør, men gleder meg til og høre denne.

    Vis vedlegget 534568
    Tillykke med alt det nye grej, specielt den RM-200, fantastisk rørforstærker.

    Jeg tænker at det kan være min gamle? Så ser den således ud bagfra:

    Vis vedlegget 534614



    Hvorvidt dette er din gamle forsterker vet jeg ingenting om......og slik ser de vel alle ut bakfra ?....... det jeg vet er at den kom fra flere tusen kilometer nord for Dk........ og jeg venter fremdeles på nye rør til den...... de har blitt sendt til et for meg nytt postkontor et godt stykke unna der jeg bor..... vet ikke helt hva posten tenker med noen ganger........ men de kommer vel hit på et tidspunkt...... kanskje.
     

    Lars DK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    184
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    En annen forsterker som er her nå for tiden er rør-effekt trinnet fra RM.....ikke Roar Malmin, men Roger Majevski....... desverre røk et rør under transporten, så den venter på nye rør, men gleder meg til og høre denne.

    Vis vedlegget 534568
    Tillykke med alt det nye grej, specielt den RM-200, fantastisk rørforstærker.

    Jeg tænker at det kan være min gamle? Så ser den således ud bagfra:

    Vis vedlegget 534614



    Hvorvidt dette er din gamle forsterker vet jeg ingenting om......og slik ser de vel alle ut bakfra ?....... det jeg vet er at den kom fra flere tusen kilometer nord for Dk........ og jeg venter fremdeles på nye rør til den...... de har blitt sendt til et for meg nytt postkontor et godt stykke unna der jeg bor..... vet ikke helt hva posten tenker med noen ganger........ men de kommer vel hit på et tidspunkt...... kanskje.
    Nej, det er sandsynligvis den eneste i verden, som ser sådan ud :cool:

    Jeg har selv monteret de XLR input stik fra Cardas.

    Desuden har jeg drejet et cylindrisk stykke på de messingskruer til højttalerterminalerne.

    Så du har en "special version" ;)

    Have fun...

    WP_20140709_14_10_40_Pro.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    En annen forsterker som er her nå for tiden er rør-effekt trinnet fra RM.....ikke Roar Malmin, men Roger Majevski....... desverre røk et rør under transporten, så den venter på nye rør, men gleder meg til og høre denne.

    Vis vedlegget 534568
    Tillykke med alt det nye grej, specielt den RM-200, fantastisk rørforstærker.

    Jeg tænker at det kan være min gamle? Så ser den således ud bagfra:

    Vis vedlegget 534614



    Hvorvidt dette er din gamle forsterker vet jeg ingenting om......og slik ser de vel alle ut bakfra ?....... det jeg vet er at den kom fra flere tusen kilometer nord for Dk........ og jeg venter fremdeles på nye rør til den...... de har blitt sendt til et for meg nytt postkontor et godt stykke unna der jeg bor..... vet ikke helt hva posten tenker med noen ganger........ men de kommer vel hit på et tidspunkt...... kanskje.
    Nej, det er sandsynligvis den eneste i verden, som ser sådan ud :cool:

    Jeg har selv monteret de XLR input stik fra Cardas.

    Desuden har jeg drejet et cylindrisk stykke på de messingskruer til højttalerterminalerne.

    Så du har en "special version" ;)

    Have fun...

    Vis vedlegget 535781




    Så hva var gunnen til at du solgte den ?
     

    Lars DK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    184
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Hvorvidt dette er din gamle forsterker vet jeg ingenting om......og slik ser de vel alle ut bakfra ?....... det jeg vet er at den kom fra flere tusen kilometer nord for Dk........ og jeg venter fremdeles på nye rør til den...... de har blitt sendt til et for meg nytt postkontor et godt stykke unna der jeg bor..... vet ikke helt hva posten tenker med noen ganger........ men de kommer vel hit på et tidspunkt...... kanskje.
    Nej, det er sandsynligvis den eneste i verden, som ser sådan ud :cool:

    Jeg har selv monteret de XLR input stik fra Cardas.

    Desuden har jeg drejet et cylindrisk stykke på de messingskruer til højttalerterminalerne.

    Så du har en "special version" ;)

    Have fun...

    Vis vedlegget 535781




    Så hva var gunnen til at du solgte den ?
    Jeg havde den fra ny, i 8 år, og tænkte at nu var det tid til at prøve noget nyt. Men jeg har faktisk lidt fortrudt at jeg solgte den, ville godt have haft den som back up forstærker eller til lidt afveksling. Tror den er blandt de få ting, som jeg har fortrudt lidt at jeg har solgt.

    En af de gode ting ved den er, at den er ret strømstærk af en rørforstærker at være. Den kan trække selv meget besværlige højttalere, lav Ohm/svære fasesving på grund af konstruktionen og de fantastiske trafoer, som forøvrigt er viklet af mester selv.
    Ok, når du bruger 1 eller 2 Ohm højttalerterminalerne, så falder udgangseffekten en del, men har man nogenlunde følsomme højttalere så har jeg ikke manglet lydstyrke.
    Jeg har brugt 1 og 2 Ohms terminalerne på en del højttalere, med stor succes.

    Som du nok sikkert ved fra andre rørforstærkere, så er friske gode og gerne udmålte effektrør ret afgørende for hvor godt den spiller.
    Den slider ikke så meget på rørene som så mange andre rørforstærkere (ARC f.eks.). Igen på grund af konstruktionen.

    Vil tro at den er blandt de allerbedste KT 88 push pull forstærkere som er lavet.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn