Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Lenge siden jeg har vært aktiv i tråden min her nå, men våkner vel etterhvert ;)


    Guttungen sendte meg et bilde i morges..... ikke noe hifi relatert..... men morsomt hvis noen klarer og gjette hvor han er ?



    Bjørnøya 25052019.jpg
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.718
    Torget vurderinger
    1
    Yrkesfisker-Vesterålen?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Kjellern til Rudi? Vannskade? Nordkapp? Ligner litt.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    616
    Antall liker
    426
    Nordkyn halvøya i Finnmark.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ja navngivingen av fiilen burde jeg tenkt på før jeg la ut bildet......my bad :mad:............. anyway har jeg aldri sett bilder derfra før og syntes det var gøy at guttungen er der oppe.
    Han kokkelerer sammen med en annen kokk og to "slaver" for 90 mann inkl helikopter crew...... så kanskje jeg snart må slutte og kalle ham guttungen ?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tøff jobb han har. Har selv vært kokk under dørken (Marinenbåten Hitra). Ikke alltid like koselig når det var litt sjø og alt skvatt omkring. Samtidig veldig takknemlige kunder :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det står jo Bjørnøya om man legger musepekeren over bildet...:rolleyes:
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Tøff jobb han har. Har selv vært kokk under dørken (Marinenbåten Hitra). Ikke alltid like koselig når det var litt sjø og alt skvatt omkring. Samtidig veldig takknemlige kunder :)


    Tidligere i vinter hadde de med bla 18 tyske forskere og journalister og noen av de skrev i en tysk avis at kjøkkenet ombord på KV Andenes holdt meget høy standard, men at det var tidevis vanskelig og holde all den gode maten nede ;).......(kan jo være vanskelig for noen og enhver og holde maten nede i nord-atlanteren i Januar).
    Jeg har "piska" guttungen opp gjennom årene med opplæring i matlagning og vært steinhard mot ham på kjøkkenet, men med kun 6'ere på kokk og resturantfag og stående tilbud som kokk på flere resturanter....... så har det gått opp for ham hvorfor jeg var så streng med ham og ikke minst har vi fått brev fra skipssjefen at han gjør en meget god jobb ombord og opprettholder den høye standarden de nå er blitt vant til og at han helst ser at han ikke drar hjem på perm..... ha ha.
    Må passe på at junior ikke får se all skrytet jeg gjør om ham i denne tråden, han må ikke bli eplekjekk.... ha ha.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ja jeg scrolla forbi alt etter at jeg så på bildet :cool:
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    .
    En annen forsterker som er her nå for tiden er rør-effekt trinnet fra RM.....ikke Roar Malmin, men Roger Majevski....... desverre røk et rør under transporten, så den venter på nye rør, men gleder meg til og høre denne.

    Vis vedlegget 534568
    Gjort deg opp noe inntrykk av rør-ampen?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ikke så ofte jeg har så mye og fortelle om i denne tråden lenger, men i dag/kveld hadde jeg stor innrykk av gjester hvorav en av de var selveste Yutaka Miura..... sjefen for Air Tight og han var ikke den eneste som kom på besøk, redaktør Kazuhiko Takahashi fra High-end bladet Tube kingdom/Stereo Sound og Henrik & Kim fra Exotic audio Exotic audio kom også innom, vi hadde en riktig så hyggelig aften, men merkelig nok snakket vi ikke mye om stereo....... alle som kommer på Horten messen kan treffe de på lørdag og søndag........men skrytebilder forteller mer en masse preik ;):


    19092019 Miura san5.jpg


    19092019 Miura san.jpg
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Vi fikk (kona og jeg altså) en flott gave fra Miura-san også, et "hans" og "hennes" sett med ekte Japanske spisepinner, vi følte vårs dypt beæret både av besøk og av gaven....... spørs om ikke dette settet går rett inn et display skap.....kommer nok ikke til og bli brukt dette nei.
    Jeg vet dette ikke har noe med stereo og gjøre, men dere får bære over med meg........ det er ikke hver dag jeg får hverken slikt besøk eller gaver.


    Gave fra Miurasan.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ute på tur...... nesten aldri sur..... hvertfall ikke i dag hvor jeg ble innvitert hjem til en kamerat av en kamerat, han ville så gjerne at jeg skulle høre på anlegget hans og komme med innspill........ jeg må kanskje legge til at jeg for tiden befinner meg i Ungarn litt utpå "bygda"........ og overraskelsen var derfor ganske stor når jeg fikk se hva han hadde og by på........ døkk får sjå sjølve:


    Istvan3.jpg


    Istvan2.jpg


    Istvan.jpg



    Her gikk det i Prima Luna, Accuphase, Martin Logan med mere, riktig så gøy.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Istvan heter mannen som eier sulamitten, jeg hjalp ham litegranne med høyttaler plassering og vi kontroll målte med laser etterpå og han ble vesentlig mer happy etterpå når han hørte hvor mye vi greide og stramme opp focuset........ Martin Logan'ene skal ikke stå mye feil før det hele flyter utover og det hele blir ganske så uryddig....... men han var fornøyd..... så da var jeg fornøyd. Skal besøke Istvan flere ganger senere........ kanskje uten medbrakte og unger og bedre halvdeler.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Accuphasene på bildet viste seg og være mono blokker, jeg viste ikke at Accuphase hadde mono blokker med 2 VU metere....... jeg var helt sikker på at det var stereo trinn, men joggu var det bare en inngang på baksiden og et sett med utganger........ forstår liksom ikke helt hva som er poenget med 2 VU metere, men men.
    Martin Logan Quest høyttalerne var renoverte og spillte pent og pyntlig. Alle difusorer og absorbenter har Istvan laget til selv og den grå bakveggen er laget av 30mm dempemateriale, noe han også har i himlingen og profilene i taket........ faktisk var rommet i grenseland til og være litt overdempet.... men det spilte pent og avslappet. Prima Luna cd spilleren med rør på toppen var litt kul synes jeg. Den brune boksen i tre i midten av et strømfilter laget i Ungarn som var for pre og cd spiller med max uttak på 550 watt. ML'ene måtte stå litt vel nære bakveggen, noe jeg påpekte, hvorpå Istvan sa at på baksiden var det et soverom....... så han mente kanskje at neste år så fikk han lage litt større rom..... han rengnet med noen protester fra kona....... men som han sa: må man.... så må man.......that's the spirit sier jeg.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Accuphasene på bildet viste seg og være mono blokker, jeg viste ikke at Accuphase hadde mono blokker med 2 VU metere....... jeg var helt sikker på at det var stereo trinn, men joggu var det bare en inngang på baksiden og et sett med utganger........ forstår liksom ikke helt hva som er poenget med 2 VU metere, men men.
    Vet du hvilken modell?
    Finner ingen slik i arkivet til Accu, kan den være bygd om?

    Prima Luna cd spilleren med rør på toppen var litt kul synes jeg.
    Enig, den så ikke dum ut.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Accuphasene på bildet viste seg og være mono blokker, jeg viste ikke at Accuphase hadde mono blokker med 2 VU metere....... jeg var helt sikker på at det var stereo trinn, men joggu var det bare en inngang på baksiden og et sett med utganger........ forstår liksom ikke helt hva som er poenget med 2 VU metere, men men.
    Vet du hvilken modell?
    Finner ingen slik i arkivet til Accu, kan den være bygd om?


    Har aldri sett noe slikt jeg heller, så veldig originalt ut på baksiden...... men hva vet jeg.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så.... i kveld var det familie middag......... og for og si det sånn:........ det er ikke lett og holde seg edru på en slik middag....... spesielt den flasken med det klare innholdet er sett med mine øyne ....og smak den mest "giftige"......... og "Suboticia"; Serbisk rompunch er spesiell for min gane.


    Familiemiddag2.jpg


    Familiemiddag.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Kom på at jeg satt og snakket med Miura-san.... altså sjefen for Air Tight sist week-end og jeg spurte ham litt fleipende om de ikke hadde noen store forsterkere og ikke bare disse "fisle" forsterkerne til 145.000 kroner som han viste frem på Horten messen......... svaret var: Joda, men de selges bare i Japan og i USA........ så jeg spurte om litt info og fikk ut av ham at de hadde 22 stk 6550 utgangsrør............. pr side........ så spurte jeg om prisen........ de kunne leveres i flere versjoner, men i USA var de største priset til 155.000............. dollar.......... pr stk......EHHHHH javel ja...... fikk beskjed om at jeg kunne høre de når jeg kommer innom, Miura har et par stående....... jeg som trodde at det var Audio Note og Kondo som laget de dyreste forsterkerne....... ehhh feil igjen.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Audio power Labs 883 mono trinn har en listepris på $ 175 000 pr stk så det finns dyrere der ute :)

    O
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Audio power Labs 883 mono trinn har en listepris på $ 175 000 pr stk så det finns dyrere der ute :)

    O


    Skulle vel bli ca 3,2 mill + mva her til lands det da......... skulle ikke forundre meg om det finnes kjøpere til de her også........ men det må nok en fet lotto kupong til her i gården før noe slikt kan komme til hus hos meg........ jeg syntes mono blokkene mine var svindyre, men de kostet 1/10 del........ så det er rene discount ting i forhold.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Telefonen ringte i går efta's....... øssfollingene var ute på tur (Lagga & Lassemannen) og ville ha kaffe & musikk på hjemveien.......... og det måtte de jo få........ ;)


    Morten (Lagga) har inntatt godstolen foran et av de mindre anleggene og ser ut til og ha det koselig med Diana Krall.

    thumbnail.jpg


    Lasse forteller om Ungarske rør forsterkere og Morten ser ut til og lure på hva som mangler borte på toppen av stereobenken ?

    20191009_181707 (1).jpg





    Koselig med besøk.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ellers er det ikke stort og melde for tiden........ stenlegging på gårdsplassen, 60 meter lang hekk, barn & familie tar tid......... tok en "Steinost" her forleden....... dvs jeg gjorde det hjemme og ikke i Horten's gater...... jeg valgte og overse et trappetrinn her hjemme og tok en noose-dive og landa et par meter fra der trappa egentlig slutter....... det gjorde vondt....... har fått noen souvernir kuler på leggen og i anklen og sikkert en brist i arm og skulder...... men ikke noe ikke et par Globoid kan fikse..... vel kanskje ;)........ fordelen er at nå har jeg tid til og lytte litt på musikk og småjustere litt igjen..... så noe godt kom det da ut av det hele.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.929
    Antall liker
    27.648
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det passet jaggu fint Rudi, just what the doctor ordered. :rolleyes:

    Det er et riktig så fortryllende lite anlegg du har der, de ProAc'ene bokser helt klart over sin klasse.
    - og den dagen jeg ikke kan kose med Diana Krall - ligger jeg i penalet....

    Ellers god bedring, snakker om forslått kæll, det så IKKE godt ut.
    ShineySmileysShock.jpg


    /Morten
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det passet jaggu fint Rudi, just what the doctor ordered. :rolleyes:

    Det er et riktig så fortryllende lite anlegg du har der, de ProAc'ene bokser helt klart over sin klasse.
    - og den dagen jeg ikke kan kose med Diana Krall - ligger jeg i penalet....

    Ellers god bedring, snakker om forslått kæll, det så IKKE godt ut.
    Vis vedlegget 556379

    /Morten



    Ja, jeg koser meg med vesle anlegget, det spiller pent og avslappet....... mest overrasket er jeg egeentlig at den gamle Hafler preampen fra 1977 henger med i svingene og Marantz klasse A mono blokkene er jo ikke akkurat siste mote heller...... men det spiller som dere hørte likandes.

    Jeg kan jo si at jeg ga Morten & Lasse en Yello "massasje" også før de gikk med litt trøkk fra "tv" JBL'ene mine, de drar til godt i bassen.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Ellers er det ikke stort og melde for tiden........ stenlegging på gårdsplassen, 60 meter lang hekk, barn & familie tar tid......... tok en "Steinost" her forleden....... dvs jeg gjorde det hjemme og ikke i Horten's gater...... jeg valgte og overse et trappetrinn her hjemme og tok en noose-dive og landa et par meter fra der trappa egentlig slutter....... det gjorde vondt....... har fått noen souvernir kuler på leggen og i anklen og sikkert en brist i arm og skulder...... men ikke noe ikke et par Globoid kan fikse..... vel kanskje ;)........ fordelen er at nå har jeg tid til og lytte litt på musikk og småjustere litt igjen..... så noe godt kom det da ut av det hele.
    Å faen Rudi, det var vel i grunn det siste du trengte gitt tidligere uhell og karosseriets tilstand :p
    God bedring. Kjør på med masse "bedøvende" musikk, ønsket drikke og korrekt styrkegrad på din ungarske kokekunst for å glemme dette så godt det går :cool: Vet du er en tøffing, men ro ned litt en stund nå.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.396
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ellers er det ikke stort og melde for tiden........ stenlegging på gårdsplassen, 60 meter lang hekk, barn & familie tar tid......... tok en "Steinost" her forleden....... dvs jeg gjorde det hjemme og ikke i Horten's gater...... jeg valgte og overse et trappetrinn her hjemme og tok en noose-dive og landa et par meter fra der trappa egentlig slutter....... det gjorde vondt....... har fått noen souvernir kuler på leggen og i anklen og sikkert en brist i arm og skulder...... men ikke noe ikke et par Globoid kan fikse..... vel kanskje ;)........ fordelen er at nå har jeg tid til og lytte litt på musikk og småjustere litt igjen..... så noe godt kom det da ut av det hele.
    Å faen Rudi, det var vel i grunn det siste du trengte gitt tidligere uhell og karosseriets tilstand :p
    God bedring. Kjør på med masse "bedøvende" musikk, ønsket drikke og korrekt styrkegrad på din ungarske kokekunst for å glemme dette så godt det går :cool: Vet du er en tøffing, men ro ned litt en stund nå.


    Neida, ser positivt på det jeg...... jeg slo meg jo ikke helt ihjel....... virket i ettertid som et godt forsøk riktignok...... men, men........ og ja da.... jeg er en tøffing sier du, ja en skikkelig beinhard mega-barsking om jeg skal si det selv :cool:........ men egentlig ganske teit som driver med den slags stunt, nei gitt, er for gammal til den slags gitt, har blitt temmelig lat og sedat i det senere........ har dog aka meg ut og lagt litt beleggningssten i kveld..... kan jo ikke sitte inne hele tiden og synes synd på meg selv, kona lurte på om jeg trodde jeg ble noe bedre av og sitte på rompa ute på kald sten........ jeg hadde fint svar til a....... kan'ke bli noe værre i allfall ;)

    Men tusen takk for at du tenker på meg, er glad for det....... håper Øssfoldgjengen kommer på besøk igjen snart og at du henger deg på.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ellers er det ikke stort og melde for tiden........ stenlegging på gårdsplassen, 60 meter lang hekk, barn & familie tar tid......... tok en "Steinost" her forleden....... dvs jeg gjorde det hjemme og ikke i Horten's gater...... jeg valgte og overse et trappetrinn her hjemme og tok en noose-dive og landa et par meter fra der trappa egentlig slutter....... det gjorde vondt....... har fått noen souvernir kuler på leggen og i anklen og sikkert en brist i arm og skulder...... men ikke noe ikke et par Globoid kan fikse..... vel kanskje ;)........ fordelen er at nå har jeg tid til og lytte litt på musikk og småjustere litt igjen..... så noe godt kom det da ut av det hele.
    Er noe som heter å hoppe etter Virkola :=)
    Er ikke nødvendig å prøve ting som ikke fungerer, gjør heller det som virker.
    Men det gikk sånn passe bra?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn