Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Grandmaster of demonic cultivation
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Pioneer plc 590 er en fantastisk flott og god spiller.
    Lurer på hva slikt skulle kostet i dag? Fin med SME m2.

ogla

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    567
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    16
    Såpass greit låter det at i morgen skal spilleren få en finjustering....er lenge siden den fikk det....må jo tyne ut så mye som mulig, hører nå at den ikke er helt i vater, enten det eller så er antiscatingen litt off.
    Hvordan mener du det høres ut når antiskating ikke er optimalt innjustert? Jeg blir usikker på hva man skal høre etter når man justerer etter øret, er det en jevn presentasjon av lydbildet, dvs at det ikke spiller lavere i en av kanalene?
    Å plassere nåla mellom sporene på runout eller blanke antiskating plater synes jeg gir en for unøyaktig indikasjon når det kommer til finjustering.
    Hva mener du?

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    3.016
    Sted
    I de dype skoger i Viken.
    Torget vurderinger
    34
    Hvordan mener du det høres ut når antiskating ikke er optimalt innjustert? Jeg blir usikker på hva man skal høre etter når man justerer etter øret, er det en jevn presentasjon av lydbildet, dvs at det ikke spiller lavere i en av kanalene?
    Å plassere nåla mellom sporene på runout eller blanke antiskating plater synes jeg gir en for unøyaktig indikasjon når det kommer til finjustering.
    Hva mener du?

Hører mer støy i en kanal enn i den andre, mer "skrape" lyder........ MEN det er litt viktig og få med seg at jeg har spillt "noen" timer på denne comboen og vet hvordan det lyder når alt er korrekt satt opp.

ogla

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    567
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    16
    Ok, takk for tipset 👍

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    3.016
    Sted
    Torget vurderinger
    34
    Lørdag igjen, det betyr during i stereorommet. Justerer videre på et av anleggene, Bose 301 spiller overraskende greit bare man tar av fronttrekkene og tar seg tid til og justere diskant vinkler. Tidsriktig musikk er selvfølgelig viktig også. Driver og varmer opp anlegg no2 også og kanskje blir det liv i det store anlegget i løpet av dagen. Må nok selge et anlegg eller to....bedre det enn at de står ihjel.
    20201010_130935.jpg

.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    3.016
    Sted
    Torget vurderinger
    34
    En time senere så låt det "uuuuuutrolig mye bedre"....... stort værre kunne det jo ikke vært :)
    Litt Japanske reference opera innspillinger og Rammstein på full guffe så våknet anlegget og begynte og oppføre seg normalt igjen.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    3.016
    Sted
    Torget vurderinger
    34
    20201010_132107.jpg

Racket på bilde liker jeg veldig godt fordi det tar store componenter, men jeg har egentlig ikke plass til det lenger........ spørs om ikke brukten er riktig plass for det, men det sitter litt langt inne og kvitte seg med det..... fleksibelt er det å, kan plasseres i et hjørne til og med........ forsøker og overbevise meg om at jeg MÅ beholde det selv...... valgets kvaler.

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    12.428
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    Pene talere ja men er det Marantz mono blokker du har det Rudi? :)

mvh

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    3.016
    Sted
    Torget vurderinger
    34
    11 timer i kjelleren i dag, har lett etter atmer høyt og lavt...må jo ha armer skal jeg få satt opp spillere, de dukket opp til slutt. Møtchi pææng i den stablen.

20201121_220752.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    3.016
    Sted
    Torget vurderinger
    34
    4 spillere og 2 riaa'er oppe og går........det er fremskritt. Går løs på Montegiro spilleren i morgen hvis jeg har roen i kroppen, nytter ikke og være skjelven på hendene når jeg skal holde på med den.

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    3.016
    Sted
    Torget vurderinger
    34
    Skulle aldri ha levert fra meg DrFeikert Blackbird spilleren, den var så utrolig fleksibel når det gjaldt og kunne bytte armer...... og ikke minst så låt den bra uansett hvilken arm jeg satte på den.......... noen som har en Firebird som de vil bytte i noe av hva jeg har ? ......... er egentlig litt flaut og innrømme, men jeg har jo ikke noen Nottingham AnnaLog mere heller..... det skulle være forbudt og selge platespillere.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    3.016
    Sted
    Torget vurderinger
    34
    Det begynner og bli lenge siden jeg laget/skrev en pickup test nå, skal tro om det har kommet noen nye pickuper jeg må teste ?........ forslag ??

Føler litt at det er på tide men en ny platespiller eller to også....... begynner og bli litt kjedelig med de samme gamle spillerne..... ikke at de har gått ut på datoen lydmessig, men det er gøy med noe nytt en gang i blandt.

Fikk nå konstantert at Rockport'ene kan spille høyt og mektig i dag, men de må nok spilles inn litt først fordi de lyder litt nasale i mellomtonen og diskanten kunne også være mer luftig og utstrakt, skjønt de låt helt forferdelig når jeg begynte og spille på de i morges, mens i kveld så låt de vesentlig bedre..... akkurat som om de var litt gamle og støle........ er vel med høyttalerne som med eieren..... fungerer ikke ordentlig før etter kl 11.........men 3d egenskapene er i absolutt topp klasse og det der med og spille mektig...... et digert kirkeorgel kan låte helt fenomenalt....... men det er early days enda, regner med en klar bedring etter et par måneder.

Det er ingen snø her nede i sydøst enda og vær meldingen har ikke varslet om noen snø de kommende ukene, så det blir nok litt tid til og dure litt i kjelleren fremover...... til Onsdag er det meldt +10 grader, så da får jeg kanskje benytte anledningen til og bytte til vinterdekk......... har aldri byttet til vinterdekk så sent på året noen gang...... så kanskje blir det en mild snø løs vinter i år også, hvem vet.

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    2
    God morgen Rudi 😊.
    Tror mange vil like en test av de nye AT ART 9 pick ups.
    Den utgående Art9 var visstnok god og de nye er i følge utenlandske forumsider enda bedre. Spesielt nysgjerrig på low output versjonen.

Fosse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    11.997
    Torget vurderinger
    11
    Flott den Simply Black-spilleren. Det er noe robust og skikkelig over fremtoningen.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    6.126
    Ad testing av nye pick-uper vil jeg vel tro Hana Umami Red er en åpenbar kandidat på MC siden Rudi ;)
    For øvrig betryggende å se at lysten til å leke med alle dine hifi dubbeditter er sterkt oppadgående.
    Ha en fin dag sammen med Montegiro platespilleren.

Ramses

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Antall liker
    19
    Ser ok ut den protraktoren du bruker, Rudi. Hvilken type er det? Er den å få kjøpt her til lands?

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    3.016
    Sted
    Torget vurderinger
    34
    Ad testing av nye pick-uper vil jeg vel tro Hana Umami Red er en åpenbar kandidat på MC siden Rudi ;)
    For øvrig betryggende å se at lysten til å leke med alle dine hifi dubbeditter er sterkt oppadgående.
    Ha en fin dag sammen med Montegiro platespilleren.

Spørs om den er for utlån fra Mala.

Leke med duppeditter sier du..... mnjaaaaa, det er bare at jeg ble lei av egen latskap og fant ut av jeg måtte få finger'n ut av det berømte hølet og gjøre noe........ at det kommer noen hyggelige musikalske resultater ut av det hele gjør jo at man får litt av tenninga tilbake....... men jeg er lat blitt og gidder ikke å pese lenger.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn