Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Den gamle Harman Kardon Citation 21 preampen har en god riaa innebygd og en habil hodetelefonforsterker innebygd, dog skal det sies at utgangen på linjedelen kunne vært bedre.......men det kan man lett løse ved og ta signalet ut fra tape out og på den måten unngå linjedelens forsterkning og så kjøre signalet inn i f.eks en preamp som den vesle Emblaen som gjør veldig lite galt med signalet den får, på den måten får man en riaa/preamp som kan konkurrere med comboer til flerfoldige titusener, dog er det MEN.........og det er at strømrens er påkrevd da eldre utstyr er dårlig beskyttet mot moderne støykilder/strømnett........hjemme hos meg er forskjellen stor.


    20221201_233246.jpg
     

    wizardm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Innlegg
    256
    Antall liker
    150
    Sted
    Tromsø
    Hei og god kveld

    Den Embla saken er faktisk meget bra , mens jeg skriver så dukker HK citation 21 opp , har både embla & 21

    levde i mange år med citation 21 og Tandberg 3006A på Infinity RS 4001 , funket bare svært.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ja, den vesle Emblaen er billig og latterlig bra..........faktisk kan den få mange dyre preamper til låte rett og slett dårlig ut I forhold.
     

    wizardm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Innlegg
    256
    Antall liker
    150
    Sted
    Tromsø
    Jepp stemmer bra , meget bra faktisk . Hvis jeg skal pirke litt så må det bli at den plukket opp radiosignaler via rca koblingene

    dvs mens vi enda hadde FM signaler i dette landet , spesiellt her oppe ( Tromsø) , har bare brukt den noen få ganger

    etter 2014 , er liksom min lille hemmelighet liggende på vent , bakdelen er ( pga størrelsen ) kun rca innganger .

    Mvh

    Morten
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Søndag = testdag.

    Ser dere noe uvanlig på bildet ? ..........joda.......cd spilleren er påslått, driver med litt eleminerings testing i dag, må finne ut av og hvor problemene i vært komponent er og hva som passer med hva, oppi det hele kommer kabling og det i seg selv er nok til det fort går i surr, men foreløpig har jeg greid og holde tunga rett i munnen........tror jeg.

    20221204_181642.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Harman Kardon Citation 21 har blitt testet ganske nøye de siste dagene og hva jeg gar skrevet tidligere om den står seg vel.........og riaa delen står seg bra selv med platespiller i 150k klassen forspent........med litt mer normal priset spiller med mm pickup blir også resultatet deretter.......det i seg selv forteller at riaa'en er ganske så ærlig. Ved bruk av hodetelefoner og tape out til separat hodetelefonforsterker så står inntrykket seg at det er utgangsdelen i linjedrlen som er det svake punkt, mye det samme som f.eks i EC 3 og EC4, EC3 hsr også en habil riaa, men utgangsdelen i preampen sucks..........det virker som om mange preamper fra 90 tallet har de samme problemene.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Harman Kardon Citation 22 effekttrinnet stortrives sammen med Marantz preampen og Jbl 260 høyttalerne........det spiller i vei då det står etter......22'en har så visst ikke gått ut på datoen.
    Forsterker stand har den fått også.......må jo få den til og føle seg verdsatt :LOL:

    20221204_183508.jpg
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Nå skal jeg gå i gsng med den vesle Embla preampen og teste litt forskjellig med den, så får jeg finne ut av hvor godt den står seg koblet opp mot mye dyrere utstyr enn den antaglighvis noen gang har vært tiltenkt.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Dr Feickert preampens presentasjon er som forventet utmerket uansett hva man kobler til skjønt jeg foretrekker helt klart og bruke de ballanserte utgangene........synes de lyder langt mer oppløst oppover i frekvensområdet......... det og bruke rimelige platespiller comboer med mm eller mi pickuper er ikke sååååå spennende da deres svakheter nådeløst blir avslørt.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    I dag kom denne preampen på besøk utlånt av en kompis, det skal være her en uke eller to, håper og få testet det skikkelig, skal kobles opp i kveld.........det er i allfall planen. Preampen er forøvrig topp modellen til Musical Innovation MI 23,5a.


    20221208_185257.jpg
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Etter litt romstering og flytting av komponenter, så er den oppe og går....... så i morgen blir det lytting nesten hele dagen....... håper jeg........ først med Primare effekt, men så må jeg vel forsøke og vekke Hovalnd'ene opp fra dvalen etterhvert også.
    Problemet nå blir og komme tilbake til normalt lyttemodus og re-sette seg selv......... har jo prøvd 4 forskjellige preamper og 3 effekt-trinn den siste uken........ så nå må jeg tilbake til test modus og gå gjennom hele proceduren systematisk slik at jeg kan få frem "the truth" om hvordan denne preampen låter.
    Skal bli morsomt og høre om Sevald opplever det samme som meg.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Morgendagen skal dedikeres til DrFeikert preampen og kun analog avspilling for og få et sammenlignings grunnlag.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Primare'n blir bare lunka, selv ved uhyrlige volum....... må nok en større varmeovn inn ja....... men Primare'n er grei og sitte på når jeg skal justere noe i racket :) ..... fint med store effektrinn..... kan brukes til så mangt.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Skal snart prøve å finne tid til MI pre test, men det blir ikke helt reelt, da jeg til vanlig bruker dsp og basstårn. Men høyttalerne mine klarer seg helt fint uten, så jeg skal nok få det til å låte fint😀 Men det blir mest for gøy og kun med vinyl😀
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Der bikka det joggu 15 blå gitt....... og til uka skal det bli kaldere........ Hmmmmm Gryphon Antileon, Krell KMA200....... digre ARC mono blokker med ørti rør på toppen...... må jo holde varmen for f'n.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Må nok ren klasse A til ja..... skal man overleve detta.



    1. Søndag 11. des.
      1. Natt: klarvær
      2. Morgen: lettskyet
      3. Ettermiddag: delvis skyet
      4. Kveld: delvis skyet
    2. Maksimum/minimum temperatur:-11°/-20°

      Vind:3m/s
      Se time for time
    3. Mandag 12. des.
      1. Natt: delvis skyet
      2. Morgen: klarvær
      3. Ettermiddag: lettskyet
      4. Kveld: lettskyet
    4. Maksimum/minimum temperatur:-12°/-18°

      Vind:3m/s
      Se time for time
    5. Tirsdag 13. des.
      1. Natt: delvis skyet
      2. Morgen: delvis skyet
      3. Ettermiddag: klarvær
      4. Kveld: klarvær
    6. Maksimum/minimum temperatur:-13°/-17°

      Vind:3m/s
      Se time for time
    7. Onsdag 14. des.
      1. Natt: delvis skyet
      2. Morgen: delvis skyet
      3. Ettermiddag: skyet
      4. Kveld: skyet
    8. Maksimum/minimum temperatur:-11°/-14°

      Vind:4m/s
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Oslo
    Ligger fortsatt Audio Research Ref 610 på torget.
    Burde kunne varme både kropp,sjel og ørene!
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    I lige så......
    Tror du hadde fått hakselpp hadde du hørt hvordan den presterer sammen med M-I preampen.
    Ja det er en god amp, fikk kun testet den på T+A Dac 8 og med Mark Levinson no 38.
    Hadde det ikke vært 60 mil en vei hadde det vært gøy å hørt😉
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ligger fortsatt Audio Research Ref 610 på torget.
    Burde kunne varme både kropp,sjel og ørene!

    Go'e varmeovner det ja....... men lydmessig er jeg ikke fullt så sikker, da synes jeg faktisk de vesentlig mindre 210 (mener jeg å huske de het) er et hakk nærmere mitt lyd ideal. Men har kun hørt de mot hverandre en gang på en messe, så jeg skal ikke være for skråsikker.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ja det er en god amp, fikk kun testet den på T+A Dac 8 og med Mark Levinson no 38.
    Hadde det ikke vært 60 mil en vei hadde det vært gøy å hørt😉


    Ja, det blir et stykke og kjøre ja....... men er du i nærheten eller på kontoret på østlandet, så er det bare og si i fra.

    Den spiller forøvrig sammen med M-I preampen på en måte som jeg neimen ikke er sikker på at folkene på Primare selv har hørt den spille.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ikke optimalt, noe må gjøres......... gamle Audioquest F14 høyttalerkabler må nok også byttes ut.........har massevis med kabler, men de er altfor lange........må få tak på noen korte gode noen.

    20221218_180449.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Comboen Krell 300 iL og Doxa 8,1 Signatur er heftig........ikke direkte bass sky combo, men Krellen er bestemt og forteller Doxaene at her er det jeg som regjerer og resultatet er som sagt ganske massivt.........perfekt for Chris Rhea's The road to hell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så skal det testes ut hva Soundcare føtrer utgjør under høyttalerne og hvis jeg får tak på noen spikes med 6mm gjenger så kan jeg teste ut hva de gjør med bassen også.......mye som testes ut.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    ........ og så kan jeg konstatere at kameraet på Samsung nettbrettet ikke er all verden når det gjelder lysstyrke, ikke i nærheten av min tilalderskommende Samsung mobil tiltross for at dette skal være et fæslig fint nettbrett..........men jeg fikk det gratis med når jeg kjøpte ny tv, så jeg skal vel ikke suttre for mye over det.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Var på besøk hos en kar i nærområdet i dag, noen år tilbake ville han oppgradere sine B&W 800 Nautiluser, men de nye spillte veldig annerledes enn de gamle....... meningen var jo og bytte ut de eldste....... men hva gjør man når man liker den ene på en type musikk og den andre på andre typer musikk ???.......... JO selvfølgelig...... det er da enkelt..... man beholder begge.


    20221219_130849.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Denne gjør en gjesteopptreden i det flyttbare anlegget , forøvrig en gedigen spiller som oser kvalitet og eierglede.......i allfall etter min smak. Min gamle moddede Sony XA5ES får ta en pause. ...... Marantz en skal etterhvert inn i et rent Marantz anlegg men mangler fremdeles en power amp...... og de gror ikke på trær........men med tålmodighet så kanskje en gang..........den som venter på noe godt :)


    20221219_200015.jpg
    20221219_200025.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.513
    Antall liker
    7.552
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Må forøvrig komme med en liten kommentar vedr lydsignaturen til Marantz.........de er jo helt klart ikke nøytrale, men nærmer seg heller hva mange kaller for rørlyd, m.a.o en litt varmere lyd.......til tider formelig elsker jeg denne lyden og spesielt hvis det står klassisk musikk på menyen. Sitter og hører på musikk stykker fra denne cd"en og hva er det de sier ?? ........man blir bergtatt.


    20221219_202351.jpg
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Hei, ja du har vel et point i at Marantz heller mot det varme. Har en SA7S1 som jeg har hatt siden den var ny i 2007. Den fikk laserproblemer for et halvannet år siden. Kjøpte en dCs rigg siden jeg antok at Marantzen ikke var reparerbar og skulle til de evige jaktmarker. Men underlig nok så spiller jeg nå mer på Marantzen enn på dCs riggen etter at Marantzen kom opp å stå igjen.

    JAKr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn