Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.124
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er ett problem som stadig dukker opp, selge noe. Men så klarer man ikke for de det er noe med det utstyret man liker når det kommer til lyd, Har selv flere produkter som står lagret. Og for tiden står blant annet MI1 og MI3 på lager men klarer ikke og selge de så de blir værende, da jeg liker de godt tross størrelsen og antall watt. Nedskalerte for noen år siden til Denon PMA 2500NE i det ene anlegget, også denne vurderer jeg og selge. Men den står her fortsatt. Feiende flott tråd uten kveruleringer, tjafs og tullball.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Jeg, min dust, solgte unna en bråta forsterkersett i fjor. For de ville jeg aldri få bruk for! Yeah, right. Ta lærdom, folks. MI monoblokkene mine røyk nylig på ombygging, og guttungen fikk for seg at integrert amp ikke duger lenger så han forsynte seg grovt av det gjenværende lageret på loftet. Da hadde jeg plutselig bare den gamle Lux’en som effekttrinn. Så det er egentlig bare Metaxaen jeg fikk behov for nå. Men jeg kan alltids ta med resten og. Vipper innom på eftan i morgen. 4D69074A-09B8-48E1-A235-1E1A7DE57DA3.jpeg

Sist redigert:

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.514
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har du hørt eller har du noen formening om den forholdsvis nye Audio Tecnica ART9XA? Veldig lav utgangsspenning men virker litt spennende med denne Non-Magnetic Core teknologien. Minuset er jo at det vil kreve ett meget tyst riaa-trinn med masse gain da. Snuser litt på å hoppe på vinylvogna igjen 😆

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Har du hørt eller har du noen formening om den forholdsvis nye Audio Tecnica ART9XA? Veldig lav utgangsspenning men virker litt spennende med denne Non-Magnetic Core teknologien. Minuset er jo at det vil kreve ett meget tyst riaa-trinn med masse gain da. Snuser litt på å hoppe på vinylvogna igjen 😆

Har ikke hørt den gitt.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Ikke stereo men litt artig for noen få kanskje........minsta driver og skal pusse opp rommet sitt og da måtte det tømmes og all Legoen hennes måtte inn i stua.......joggu har hun vært ivrig i og bygge, når man tar alt ned fra hyllene så ble det litt gitt.

20230222_092153.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Har du og minsta en avtale om at hennes Lego budsjett skal matche ditt HiFi budsjett?

Mnja.... nei .... egentlig ikke, det er jo 6 år og tanter og onkler, samt søsken innvolvert på "sponsor" siden inn i det hele........ men det jeg synes er kult er at hun har bygd alt sammen selv......... selvom Millenium Falcon med rundt 7000 deler og en instruksjonsbok på over 400 sider ble en prøvelse i forifjor jul for en 12 åring, men hun ga ikke opp selvom det var et par mental brakedown på veien. Den lille starship destroyeren forrest/ytterst til høyre bygde hun som 9 åring og den var den som virkelig satte henne på prøve fordi den er til og åpne med fullt interiør og det å åpne den uten at hele skiten faller i fra hverandre er ikke lett......... så den gikk hun i "downmelt" over flere ganger, men med litt hjelp fra mamma og pappa og gjentatte formaninger om og bygge en og en del og følge instruksjonsboka 100% slavisk så klarte hun det til slutt....... alt etterpå inkl den digre starship destroyeren med 6000 +/- deler har egentlig vært easy- peasy og den store bygde hun på tre og en halv dag dag......... jeg trodde hun skulle ha jobb et par uker med den........ minn kommentar til det er: ÆH-ÆH. ........ så jeg er ikke helt sikker på hva vi skal gå for neste gang.

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.124
    Torget vurderinger
    1
    Gå for Lego Death star 75192, den er det størrelse på.

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.124
    Torget vurderinger
    1
    Eller LEGO Eiffeltårnet 10307

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Ja jeg er imponert selv over henne, jeg driver jo og prøver og prente inn i henne at man ikke skal gi opp så lett.......... og at ingenting som er værd og ha kommer lett........ men hun har lært seg og strikke ved og se på youtube videoer og hun ser ut til og ha et talent med tegning også....... så vi får se hva det går og pense henne inn på.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Hun kom hjem plutselig en dag mens hun gikk i sjette klasse og hadde laget sin egen Picasso til lærerens forundring og innimellom dukker det opp flere andre ting hun har tegnet eller malt som er fine..........men nå er jeg jo temmelig partisk så.......

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Jeg la merke til i dag når vi skulle kjøpe maling til veggene i rommet hennes så valgte hun farge på en måte som overrasket både moren, meg og hun som solgte malingen med at hun valgte ut fargen på 30 sekunder og den skulle være silkematt fordi når lyset treffer utenifra og bla bla og når hun bruker led belysning så bla bla....... vi sto alle 3 i butikken og bare måpte og hun som ekspederte kommenterte etterpå at det er bare 1 av 1000 kunder som oppfører seg sånn og som vet hva de skal og ikke minst hvorfor de skal det sånn........ så det er ikke noe poeng for meg og ha innvendinger for og si det sånn ;) .

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Uansett imponerende det minsta har gjort,
    og like gledelig å lese dine etterhvert nesten talløse omtaler av pickups og dets like!

Takk for det....... hyggelig og høre at noen leser de og setter pris på det.... er ikke mange som gidder og komme med hyggelige tilbakemeldinger..... det har vært mange timer med "jobb" som ligger bak kan jeg love deg.
    De siste 3 årene har jeg ikke giddet mye fordi i stedet for og høre at noen setter pris på hva man gjør gratis..... så får man negative kommentarer og eder og galle...... og da blir jeg litt sånn at da kan folk heller gjøre det selv så slipper jeg i allfall pissepreik som bonus for jobben :) ............ men det hender jo at jeg får lysst til og skrible litt..... og da gjør jeg det.......... og spør noen meg om noe på en ordentlig måte..... så gjør jeg alltid mitt beste for og hjelpe de og dele hva jeg kan.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    For en del år siden fant Petre en Philips 752.......også kalt Skaugum i Norge som har blitt stående og samle støv. Jeg kjøpte en slik på avbetaling ca 1975-76 for penga jeg tjente på 2 avisruter. Har alltid hatt lyst til og gjenskape et anlegg fra den tiden.........liksom fra før galskapen tok av helt. En kompis har gått over den sånn litt lett innvendig og sjekket at den ikke er "trafikkfarlig" og i dag har jeg laget en liten workshop og koblet den opp........og via hodetelefon utgangen med noen aldrende AKG hodetelefonr er lyden alldeles ikke gæ-ærn faktisk overaskende bra, litt fet bass som jeg liker og helt greit oppover også. Nå står den og spiller med et sett Tandberg Fasett bruker contour knappen som vel er en loudness knapp.........og det låter gøy det.........jeg koser meg med The road to hell........passende søndagsmusikk det.

20230226_134453.jpg

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Ellers ble vi ferdige med rommet til minsta kl 22.30 i går kveld.........kunne vært ferdig flere timer tidligere men vi har ikke lagt parkettgulv før.......så vi måtte ta opp alt og gjøre det en gang til.......og andre gangen begynte vi i den andre enden av rommet og da gikk det som smurt for da hadde vi lært av våre feil tidligere på dagen og da gikk det lekende lett.
    Alt må læres og vi har liten erfaring med oppussing så det meste er vanskelig med en gang. Er ingen fare forbundet med sette igjen en Lamorgini eller Jaguar V12 hos meg og be meg overhale den, men hjemmesnekkring er mye vanskeligere for meg.........fattern og morfar var byggmestere........så de vender seg vel i grava over meg.......men sånn er det.

Sist redigert:

ToreP

Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Antall liker
    3.072
    Sted
    Trondheim
    Dette er en fin tråd, Rudi!🙂
    Artig å se at noen har en Philips 752 i bruk! Den var min drøm på 70-tallet, men lommeboka var dessverre "i tommeste laget" til noe kjøp!
    Men for noen år siden fant jeg to på Finn, og kjøpte begge! En fra Oslo, den andre fra Stavanger. Etter litt prøving, ble begge levert inn til full overhaling. Utrolig nok var begge i noenlunde bra form, men en del komponenter ble skiftet! Nå låter de bra, begge to!
    Har noen passende høyttalere og et par gamle cd-spillere jeg vil pare dem med, og da tror jeg det vil bli bra!
    Tore

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Ja 752 var en guttedrøm en gang........men jeg gikk raskt videre den gangen mener og huske at før 752 var det div hjemmebygde tildels livsfarlige forsterkere som gjaldt og etter 752 gikk jeg til Kenwood KR9600 og dertter til Yamaha 810 ønsket meg 1010, men den var for dyr for meg.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Jeg hadde hatt moro av og hatt et komplett Philips MFB sett, det fantes en reciver som var en sort utgave av 742 reciveren uten effektdel som het 743 som var kun beregnet på bruk med MFB høyttalere, den hadde vært gøyal og ha. 743 er vel den eneste "pre-civer" jeg vet om

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Har et lite renoverings projekt jeg må finne nye elementer eller foam/ringer til........også dette fra mine ungdomsdager. Interaudio 1000 laget av Bose og også solgt som Studiocraft........kul serie bestående av 4 modeller 1000, 2000, 3000 og 4000, modell 1000 var den første småhøytaler som låt bra den gangen syntes jeg og modell 1000 og 2000 var gode alternativer til Boses egne 301 som var dyrere. Mine modell 1000 trenger dårt litt TLC, men trenger hjelp.

20230226_172411.jpg
    20230226_172317.jpg
    20230226_172302.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Etter en vår med lots of shit happenings og etter det husvedlikehold og hage, biler og fandens oldemor.......og etter det masse fint vær som man liksom ikke kan sitte inne i hele tiden har solen forsvunnet og gradestokken har dykket ned over 10 grader så har det blitt tid litt i kjelleren igjen og når Pioneer M22'en kom hjem, så blir det litt musikk spilling igjen. Så litt frem fra dvalen opplegg både med meg og stereoen.

20230629_175306.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Har et lite renoverings projekt jeg må finne nye elementer eller foam/ringer til........også dette fra mine ungdomsdager. Interaudio 1000 laget av Bose og også solgt som Studiocraft........kul serie bestående av 4 modeller 1000, 2000, 3000 og 4000, modell 1000 var den første småhøytaler som låt bra den gangen syntes jeg og modell 1000 og 2000 var gode alternativer til Boses egne 301 som var dyrere. Mine modell 1000 trenger dårt litt TLC, men trenger hjelp.

Vis vedlegget 896895 Vis vedlegget 896894 Vis vedlegget 896893

Kan se ut til at det går mot en løsning på reconing av de gamle Interaudio ene........det er en kar i Szolnok i Ungarn som driver med dette og når jeg spurte ham........så var svaret:......bare ta de med, det årnær vi. Så da blir det litt hifi relatert i ferien også......må jo sjekke ut hvordan det går med prosjektet til Istvan også.........han mumlet noe her forleden om en vekt oppmot 400kg pr side, men at da blir de for vanskelige og flytte på.........men han ønsker jo og ta'n helt ut, så....... :D

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.011
    Torget vurderinger
    9
    Ahhh, gratulerer!
    M22 er en forsterker jeg alltid har hatt lyst til å høre.
    Kos deg 👍
    Mvh

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Nå har det blitt en time med innspillings og demagnetiserings cd, så nå må jeg finne fren en god Sacd og finne ut hvor godt gammærn klarer seg..........burde kanskje slengt på noe mer lettdrevevt enn Jbl'ene, men skitt au.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.814
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Smooth mellomtone, vekoppløst, stort, dypt og bredt lydbilde..........dyp volumiøs bass, tar godt tak i 12" ene, riktig så koselig er den gamle M22'en.........japanerne kunne lage forsterkere for 45 år siden som holder mål selv i dag.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn