Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Noen nye armkabler dukket opp som må testes ordentlig. Jelco og Oyade virker som produsenter som lager veldig bra value for money produkter...... i allfall i forhold til mye annet som finnes der ute.


    IMG_9262.jpg
    IMG_9254.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Fikk min nye 12" arm også....... men selvfølgelig var "bolt" diametern på Jelco armen 3 mm for liten rund baut til og passe på tre punkts feste på Montegiro spilleren, så der må jeg få laget/maskinert en helt ny sokkel..... blir mye pes da det må lages forsenkede hull med en omkrets/boltsirkel og hull tvers i gjennom med en annen boltsirkel....... så jeg får se hva jeg finner på etterhvert.
    Men noen bilder kan jeg da spandere.


    IMG_9257.jpg
    IMG_9258.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.076
    Antall liker
    33.796
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Har nylig bestilt en Oyaide armkabel fra Japan , er spent på hva du synes om den kontra Jelco kabelen. Er på utkikk etter en kabel til i den prisklassen.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    IMG_9279.jpg



    Gleder meg til og gå i gang med dette parret, har blitt anbefalt de av flere vinyl-guruer....... så disse må testes ut, så får jeg se hvordan denne pickupen fyller skoene til Lyra Atlas og hvordan den står seg i mot Air Tight Pc7, Soundsmith Hyperion og Miyajima Madake.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg går og venter på topp modellen til XLO av armkabler........ når jeg har fått den skal jeg sammenligne armkabler fra 1200 kroner og opp til ca 35,000........ og jeg skal som vanlig fortelle nøyaktig hva jeg mener uten unødvendige innpakninger ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Noe som sier meg at den der (inkl step-up´n) koster litt pææng:)
     

    Creed

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Innlegg
    281
    Antall liker
    151
    Vi gleder oss til å lese din erfaring med det nye gullet.

    Creed
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    .... jeg gleder meg jeg også ;)


    PTB...... jeg får prislista med norske priser i morgen....... ser at den ligger på 12.000 USD på den andre siden av innsjøen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Samsvarer bra med prisen hos Akellis Audio i Sverige og omtrentlig det man omregner USD hos norsk retail om dagen. Men ja - dyyyrt.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.519
    Antall liker
    102.845
    Torget vurderinger
    23
    Jeg holder pusten...
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så tok jeg til "fornuften" og solgte D80'ene alikevel....... etter og ha stått ubrukt i 3 år så var vel det riktig besluttning.... selv om det salget satt langt inne.
    Litt opprensing i pickup skuffen har det blitt også, men her må det ryddes og selges enda mer før jeg begynner og storhandle igjen.

    Så var det store spørsmålet om jeg egentlig har hjerte til og kvitte meg med Usher Mini Dancer ONE Diamond høytalerne som jeg har avertert også....... de spiller bare så bra i mellomtonen og passer egentlig veldig bra inn i rommet ......... det er liksom ikke så vanskelig og kvitte seg med de store Rockportene fordi de ikke passer inn i rommet........ hadde jeg hatt ei stue på 40-50-60 kvm hadde jeg nok aldri engang vurdert salg av de, men og kvitte seg med alt som passer inn i rommet også..... blir kanskje for mye av det gode. Jeg har jo et sett Graham stativ høytalere også som spiller fantastisk bra....... så det er kanskje ikke så himmla synd på meg alikevel når det kommer til et stykke ;) ........... og det står et sett høytalere nede i Moss som jeg har veeeeeldig lyst på....... men så var det det med fornuften igjen da........ valgets kvaler, akk ja :cool:
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ble litt hektisk i går når de nye høytalerne ankom Trondmeg...... beklager det...... vi får ta det igjen en annen gang.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så har jeg endelig hatt litt tid til og dure litt i kjelleren, klokka ble 02.00 i går før jeg visste ord av det, men etter frokost i dag så dura jeg videre........ og faktisk har jeg fått gjort en hel del. Litt nytt har kommet i hus og blitt montert opp og høytalere har blitt flyttet på hit og dit og det har blitt målt opp i alle bauer og kanter....... så nå står det meste der det skal stå.
    Rockportene har blitt parkert inntil videre, det samme har Ushere og Graham'er....... så får jeg se om jeg greier og få noe bra resultat med B&W 802D....... førsteinntrykket er i allfall bra. 802D'ene er jo ment og skal brukes i annlegg no2, men forsterkeriet ikke helt på plass i det anlegget grunnet utbyttinger, så forsterkeri fra anlegg no3 har overtatt plassen så lenge.... kompromier.... kompromier ;)



    IMG_9326.jpg
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ellers går det litt fremover på ku-pick fronten også om dagen og litt nymonteringer og omrokkeringer for kontroll av test resutater foretas.

    Air Tight Pc7 har havnet i Jelco SA 750 armen med Oyade karbonfiber shell og kabling av fineste sort fastskrudd med Soundsmith sine skruer som jo er ekstremt brukervennelige kontra og sitte og fikkle med mini skruer og muttere....... og man kan velge material og tyngde på skruene til og med...... meget bra..... er godt noen har skjønt det :cool:

    IMG_9324.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Etterhvert skal Air Tight Pc7 over i Graham armen....... og Miyajima Kansui skal få prøve seg litt igjen i Linn Ekos armen som var veldig vellykket sist gang jeg prøvde det....... må få hørt litt mer på den comboen før pickupen blir solgt..... skjønt det kan godt hende at jeg beholder den selv.... kan jo ikke selge alle "go" pickupene. Miyajima pickupene virker og trives veldig godt på Linn's LP12 spiller og spiller bedre enn noen annen pickup jeg har hørt på en LP12... så antaglighvis er dette en "keeper combo".
    I villfarelsen og i oppryddings-øyeblikket så solgte jeg EAR 324 riaa'en min, men der er savnet allerede blitt for stort..... så jeg har bestillt meg en ny en...... nytter ikke og leve uten en sådan ;)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg skal ikke forsøke og forlede noen til og tro at "gullet mitt" er noen topp modell tiltross for en mildest talt frisk pris....... denne der i mot ER nåværende topp modell fra MySonic labs:


    My-Sonic-Lab-Signature-Platinum-MC.jpg



    ........ og den er enda 15000.- dyrere enn min....... må få meg en sånn en ;)
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Blir det noen omtale av Grahamene etterhvert? Spent på inntrykket du har fått av de. Rockport er FETT!
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jaudå...... Graham test kommer, men det blir nok først litt utpå sensommeren vil jeg tro....... de er liksom litt annerledes høytaleren som blir vanskelig og gi fra seg igjen..... merker det allerede nå..... og testen er ikke ferdig engang. Grahamene har sett alle de andre forholdshvis store høytalerne i kåken våres og har tydlighvis bestemt seg for at den skal prestere minst like stor og livsbejaende lyd som de andre....... og det gjør de, alt unntatt den dypeste bassen gjengis veldig bra. Jeg driver og skal anskaffe meg en integrert forsterker som jeg tror vil bli helt konge sammen med Grahamene...... men det gjenstår og se og ikke minst høre om hva jeg tror.. er forenlig med virkeligheten ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    .......fastskrudd med Soundsmith sine skruer som jo er ekstremt brukervennelige kontra og sitte og fikkle med mini skruer og muttere....... og man kan velge material og tyngde på skruene til og med...... meget bra..... er godt noen har skjønt det :cool:
    Hvor skaffes disse fra?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    .......fastskrudd med Soundsmith sine skruer som jo er ekstremt brukervennelige kontra og sitte og fikkle med mini skruer og muttere....... og man kan velge material og tyngde på skruene til og med...... meget bra..... er godt noen har skjønt det :cool:
    Hvor skaffes disse fra?



    Innbiller meg at Audiaktøren og daCapo hifi kan skaffe disse eller at de har de inne.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Skjer litt i kjelleren igjen nå. Er i hvile modus mellom oppussing av noen soverom og da blir det during i kjelleren........ litt nytt er det der også....... og mer skal det bli....... "ting" er bestilt.
    Men bilder forteller MYE mer enn skriblerier....... vi begynner med:


    Et oversiktsbilde:


    IMG_9535.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.516
    Antall liker
    7.564
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Noen tilskudd på elektronikk fronten har det også blitt, men der skal det renses opp og selges litt......... tror jeg ;):

    IMG_9539.jpg
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Det er morsomt å lytte til disse vintage greiene også. I gamle dager var det ikke så mange merker å forholde seg til som nå. Jeg holder meg til old brands:)
    Har foresten en gammel Systemdek IIX på loftet med en Scorpio arm og Linn Itok pickup tror jeg det er. Arvet den av en gammel onkel Har ikke spillt på denne ennå. mvh. Guit
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har foresten en gammel Systemdek IIX på loftet med en Scorpio arm og Linn Itok pickup tror jeg det er. Arvet den av en gammel onkel Har ikke spillt på denne ennå. mvh. Guit
    Systemdek IIX og Helius Scorpio har jeg hørt, en god kombinasjon! Hvor godt Ittok passer inn i selskapet vet jeg dog ikke. Høres uansett ut som noe som burde reddes ned fra et loft.....

    /Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn