KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Canales skrev:
    men at det kommer svære hornhøyttalere inn i det kjoenikske hjem med tid og stunder er jeg helt overbevist om, hehe.
    Skulle nesten tro du var synsk ;D

ceroxol skrev:
    kjoenik skrev:
    Bruker vektige argumenter som sikkerheten til barna våre som også må kunne bruke kjellerstua. 150 kilos hornhøytalere er praktisk talt uveltelige. Et argument som er så godt at jeg blir helt rørt av meg selv ;D
    He he.. Kjenner igjen de argumentene der gitt, fruemor hoppet rett på og vips; velkommen AG Duo.. ;D

kjoenik skrev:
    Mye fokus rettes for tiden mot denne fem ukers krabatinnen.
    Herlige bilder! Gratulerer så mye! :D
    Takk!

Man må trykke på de rette knappene, ingen enkel kunst.

Karlinn skrev:
    Flott gutt der :)

Blir det annen bydel?
    I wish ;) ;D
    Det er en jente, tredje i rekken :)

Nye huset ligger nok ikke mer enn 7-800 meter i luftlinje fra der vi bor nå.

karlinn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    hehe unnskyld

Vanskelig at se forskjell noe de er så liten.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjoenik skrev:
    Canales skrev:
    men at det kommer svære hornhøyttalere inn i det kjoenikske hjem med tid og stunder er jeg helt overbevist om, hehe.

jammen det er jeg jo, vettu. 8)
    alle musikkelskere/audiofile det er håp for, ender før eller siden opp med hornhøyttalere.
    ta roda, f.eks.
    der har trompeten fått en annen lyd.
    "Hadde jeg selv helt plutselig fått noen kroner jeg bare måtte bruke på hifi, så tipper jeg det hadde vært et par Uno Nano på vei inn her helvetes kjapt!", skriver han nå.
    stor kontrast ifht for 2-3 år siden. ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Canales skrev:
    kjoenik skrev:
    Canales skrev:

alle musikkelskere/audiofile det er håp for, ender før eller siden opp med hornhøyttalere.
    ta roda, f.eks.
    "Hadde jeg selv helt plutselig fått noen kroner jeg bare måtte bruke på hifi, så tipper jeg det hadde vært et par Uno Nano på vei inn her helvetes kjapt!", skriver han nå.
    Dagens! Eller ukas, rett og slett. ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.135
    Torget vurderinger
    23
    Hørte om en som var på vei fra Marten :eek: :eek: og over i horn - DET må vel være ytterlighetenes to punkter??

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pengesluk skrev:
    Hørte om en som var på vei fra Marten :eek: :eek: og over i horn - DET må vel være ytterlighetenes to punkter??
    paradigmeskifte som; om man over natten går fra å tro at jorden er flat til at man vet den er rund

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.135
    Torget vurderinger
    23
    - fra Porsgrunn Porselen asjett til å få hele verden servert på et fat!! Sorry for OT Kjønik..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.135
    Torget vurderinger
    23
    Skal du ikke snart ha skikkelige horn? ( altså ikke sånne skaphorn som gjemmer seg inne i kabinettene) ::) ::)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har horn. Det gjenstår bare å få høytalere som har det også!

olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    596
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil med dette få gratulere med familieforøkelse. Fine bilder.
    Jenta skal vel snart begynne å høre på seriøs musikk. I den anledning vil jeg komme med et musikkforslag. MUSIC FOR BABIES av HOWIE B. Dette er altå spesiallaget musikk for babies. Hvordan vil den lille reagere?????

Ellers har jeg fått en viss forståelse for at du skal konvertere til hornhøytalere? Hvis så er tilfelle synes jeg det er sørgelig. :'( :'( Det er noe rart med horn. De liksom bare vokser og vokser men bare i størrelse, ikke i lyd. :'( :'(

Nok et sørgelig innlegg fra Olllie

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Såså Ollie, jeg tar med noen oppmuntrende piller neste gang vi møtes ;)
    Takk for gratulasjoner!
    Anbefalingen din høres spennende ut! Jeg har ikke sjekket men mener da bestemt at Howie B lager ganske upbeat musikk (med fare for at DJ Howie B som jeg tenker på har tatt navnet til en gammel jazzlegende som jeg burde hatt kjennskap til).
    Den lille ville nok like Howie B, men det er svært tvilsomt om han kan konkurrere med støvsugeren. Den er virkelig beroligende!

Spiller vel ingen rolle om ikke lyden blir større så lenge høytalerne blir større ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Canales skrev:
    kjoenik skrev:
    Canales skrev:

ta roda, f.eks.
    Moro på min bekostning?
    Dere horn-nisser har jo pinadø blitt mer på repetisjon en målemafiaen? :D

Uno har vært i drømmene siden Vidar Mørch gikk amok i Audio, det er litt mer enn 2-3 år siden. ;)
    Noe av det som trekker meg i retning Uno er (som med andre AG) kombinasjonen horn og aktive subber.
    Uten denne løsningen blir det fort stygt eller lite bass....

Musicus la ut en fargekombinasjon for Uno som er helt sjukt vakkert.
    Flower BirdsEye Maple & Light Amber Bronze

R

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Birds eye maple er ikke helt etter min smak men må si at finsishen på hornene var lekker. Synes generelt G2 er et (svært) solid løft designmessig.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Canales skrev:
    kjoenik skrev:
    Canales skrev:

ta roda, f.eks.
    Moro på min bekostning?
    Dere horn-nisser har jo pinadø blitt mer på repetisjon en målemafiaen? :D

Uno har vært i drømmene siden Vidar Mørch gikk amok i Audio, det er litt mer enn 2-3 år siden. ;)
    Noe av det som trekker meg i retning Uno er (som med andre AG) kombinasjonen horn og aktive subber.
    Uten denne løsningen blir det fort stygt eller lite bass....

Musicus la ut en fargekombinasjon for Uno som er helt sjukt vakkert.
    Flower BirdsEye Maple & Light Amber Bronze

R
    Nydelig!

Bare synd at det er horn.....

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Mye dissing av hornhøytalere her nå. Hornhøytalere er jo generelt ansett som det eneste riktige og dere kan fort bli sett på som dissidenter ;)

M

musicus

Gjest
    Hadde jeg hatt plassen skulle jeg strukket meg langt for å hente hjem de avbildede AG`ne, nydelig!!, men som ett overraskende positivt kompromiss (både lyd og plasserings messig) kom Aspara HL2 :D :)...

mvh

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    kjoenik skrev:
    Mye dissing av hornhøytalere her nå. Hornhøytalere er jo generelt ansett som det eneste riktige og dere kan fort bli sett på som dissidenter ;)
    Er det slike du skal ha ? Nydelige saker låter sikkert helt fortreffelig de der...
    Fint med eget rom om en stund er jeg der også.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    pengesluk skrev:
    Er det lov`a ?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    johnnygrandis skrev:
    kjoenik skrev:
    Er det slike du skal ha ? Nydelige saker låter sikkert helt fortreffelig de der...
    Bra at du får eget rom. Er sikker på at det blir himmelsk.

Vet ikke helt om det er slike ht jeg skal ha. De er jo ikke så mye større enn de jeg har, selv om de har horn. Må vente og se om Canales klarer å få koblet opp krystallkula si på nettet slik at han evt kan fortelle hvilken produsent og modell det blir.

Har forøvrig ikke fått spart så mye siden i formiddag. Ha tålmodighet 8)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    kjoenik skrev:
    ;D ;D

Er faktisk veldig imponert over dere som - med kjærring, hus, bil og unger - klarer å spare hundrevis av tusen kroner til hifi!
    Stemmer for en læringstråd om emnet stiftet fast på toppen av sidene her. :)

R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    for min del, så har vel "sparingen" foregått på den måten at jeg har oppgradert jevnt og trutt de siste 15-16 årene...
    noen tusinger ekstra merkes ikke så godt for hver oppgraderingsetappe (selv om det riktignok også har blitt noen jafs på titalls tusen), og ploootselig satt jeg med et anlegg som koster ca. ti ganger mer enn det jeg noen gang hadde tenkt å bruke på hi-fi. :-\

uansett, nå er pengene blåst og anlegget står her, og jeg har det igrunnen helt ålreit. 8)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Canales skrev:
    for min del, så har vel "sparingen" foregått på den måten at jeg har oppgradert jevnt og trutt de siste 15-16 årene...
    noen tusinger ekstra merkes ikke så godt for hver oppgraderingsetappe (selv om det riktignok også har blitt noen jafs på titalls tusen), og ploootselig satt jeg med et anlegg som koster ca. ti ganger mer enn det jeg noen gang hadde tenkt å bruke på hi-fi. :-\

uansett, nå er pengene blåst og anlegget står her, og jeg har det igrunnen helt ålreit. 8)
    +1

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    kjoenik skrev:
    johnnygrandis skrev:
    kjoenik skrev:
    Bra at du får eget rom. Er sikker på at det blir himmelsk.

Vet ikke helt om det er slike ht jeg skal ha. De er jo ikke så mye større enn de jeg har, selv om de har horn. Må vente og se om Canales klarer å få koblet opp krystallkula si på nettet slik at han evt kan fortelle hvilken produsent og modell det blir.

Trodde gryta var full nå ;D Du vet vi audiofæle har ikke god tålmodighet ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjoenik skrev:
    Må vente og se om Canales klarer å få koblet opp krystallkula si på nettet slik at han evt kan fortelle hvilken produsent og modell det blir.

krystallkula går helt amok nå.
    snurrer og blinker og er helt på styr. :eek:

men, ja, snåsacanales kan skimte noe konkret der inne i kaoset. 8)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    kjoenik skrev:
    ;D ;D

Er faktisk veldig imponert over dere som - med kjærring, hus, bil og unger - klarer å spare hundrevis av tusen kroner til hifi!

R
    Finn dæ ei rik ei Roda - det jøke noka om ho e veldi gammel heller, det bruke å hjælpe ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Canales skrev:

Er vel sånn for de fleste, egentlig. Har bare holdt på i ti år selv, så det er fortsatt håp. ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    johnnygrandis skrev:
    RoDa skrev:
    kjoenik skrev:
    ;D ;D

R
    Finn dæ ei rik ei Roda - det jøke noka om ho e veldi gammel heller, det bruke å hjælpe ;D

De gamle gir alt hver gang, for de tror det er det siste. :D
    Eller var det noe annet du tenkte på, kanskje....? ::)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    RoDa skrev:
    Canales skrev:

Er vel sånn for de fleste, egentlig. Har bare holdt på i ti år selv, så det er fortsatt håp. ;D

;)

pssst! aldri i verden om jeg hadde hatt råd til å punge ut for f.eks. et par ag mezzo dersom det ikke var for denne etappevise oppgraderingen. :eek:

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    johnnygrandis skrev:
    RoDa skrev:
    kjoenik skrev:
    ;D ;D

R

De gamle gir alt hver gang, for de tror det er det siste. :D
    Eller var det noe annet du tenkte på, kanskje....? ::)
    He he riktig..

ALT FOR DEN AUDIOFILE FRIHET !! :-X ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Canales skrev:
    RoDa skrev:
    Canales skrev:

;)

pssst! aldri i verden om jeg hadde hatt råd til å punge ut for f.eks. et par ag mezzo dersom det ikke var for denne etappevise oppgraderingen. :eek:
    Pfføii! Du, Redaktør Vadseth, Redaktør R.E.S., Redaktør Lasse Svendsen.......Alle med høi-end anlegg.
    Tilfeldighet? I think not, dere redaktører har ræva full av pængskit.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    i wish, roda, i wish...

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Du får ta deg en liten Norgesturne(eller Oslotur) før du avgjør hva du velger! ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    Du får ta deg en liten Norgesturne(eller Oslotur) før du avgjør hva du velger! ;D
    Burde nok gjort det ja, men da må jeg jo spare enda lenger. Har ikke hørt en eneste komponent før jeg har kjøpt den, noensinne. Kanskje (ikke) dumt å begynne med det nå...!?! ::)

Stemmer for nytt nick til synske Canales

SNÅSANALES, med brødteksten: The little medium with big horns ;D

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    Burde nok gjort det ja, men da må jeg jo spare enda lenger. Har ikke hørt en eneste komponent før jeg har kjøpt den, noensinne. Kanskje (ikke) dumt å begynne med det nå...!?! ::)

Stemmer for nytt nick til synske Canales

SNÅSANALES, med brødteksten: The little medium with big horns ;D
    Call me ;)

Neida, men av og til kan en endring av planene være til det bedre! :D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Siden katta er ute av sekken (ref.AG-tråden) legger jeg ut bilde av det som er på vei. Skulle egentlig være en big surprise til bildeinnvielsen av den nye kjellerstua, men etter 10 min på treff med gutta i Bergen Lydlaug i går kveld sprakk jeg og plapret i vei ::)
    Skulle egentlig spare denne gangen men hadde noen midler som var satt av til en regnfull dag. Og gjett hva det gjorde her i Bergen for et par dager siden... 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ojoj, lekkert.

Gratulerer så mye :)

ps: skjønner godt at du slet med å holde det der hemmelig ;)

/jan

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.275
    Torget vurderinger
    10
    Endelig en pen "ropert" å se...Virkelig stilig...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn