TAS
Hi-Fi freak
Grattis, tøffe som toget...Moderne retro blir sjeldent fei med klassikere!
Grattis, tøffe som toget...Moderne retro blir sjeldent fei med klassikere!
Ukjent for meg, må lese meg opp!Forsterker, hva med Vera Audio? Nok power.
Dette er vi enige om!Forforsterker har stor betydning for lyden. Tror jeg vil driste meg til å si at det er den viktigste komponenten, sammen med høytalerne.
Dette er en liten boks som skal kverke jordsløyfer i et anlegg. Da jeg introduserte ModWright pre oppstod det samtidig en brum. Denne lot seg kupere ved å fysisk ta på terminalen til pre-ut og på chassis til PSU. Da forsvant det, nesten helt.^ Fortell mer om denne
Interessant! TakkerDette er en liten boks som skal kverke jordsløyfer i et anlegg. Da jeg introduserte ModWright pre oppstod det samtidig en brum. Denne lot seg kupere ved å fysisk ta på terminalen til pre-ut og på chassis til PSU. Da forsvant det, nesten helt.
Koblet inn denne lille boksen mellom jordingsuttak på linje og til effektforsterker. Flikket litt med bryterne, på måfå (orket ikke lese bruksanvisningen), og plutselig forsvant all brum. Nå er det null støy!
Sjekk video av eureka-opplevelsen her
https://youtu.be/5tUBxDlc7D4
Det er min erfaring også. Preampen er utrolig viktig for god lyd, og dessverre i mange tilfeller der folk bruker minst penger. Kan også se ut til at de er vanskelig å få gode da det finnes få virkelig gode preamper, men hauevis av gode effektforsterkere.Lydmessig har introduksjonen av ModWright gitt en total forvandling av lyden. Mer av alt. Spesielt i de dypere frekvensene. Bassen fra JBL 4565 har endelig sluppet ut av boksen, lydbildet er større, mer gjennomsiktig, mer av alt rett og slett. Samme opplevelse som da jeg første gang koblet til Messenger, men mer voldsomt nå siden jeg nok var nærmere målet sist. Så, for første gang siden jeg solgte sjelen min er jeg ganske fornøyd med lyden, og da med en klasse D effekt forsterker...
Forforsterker har stor betydning for lyden. Tror jeg vil driste meg til å si at det er den viktigste komponenten, sammen med høytalerne.
Ser også at ModWright bruker rør i strømforsyningen, noe jeg har god erfaring med i ARC sine produkter. Der har alle de mest vellydene komponentene rør i strømforsyningen.Det er min erfaring også. Preampen er utrolig viktig for god lyd, og dessverre i mange tilfeller der folk bruker minst penger. Kan også se ut til at de er vanskelig å få gode da det finnes få virkelig gode preamper, men hauevis av gode effektforsterkere.
Vær forsiktig med de såkalte NOS 6H30 som har betegnelsen DR. Det er nesten ikke ubrukte rør igjen på markedet, og det er mye svindel ute å går. Prisene er blitt astronomiske. Det er mulig å se forskjell på innmat på DR og standard rør, men er ikke så lett å finne ut om de er brukt eller ikke. Jeg var så heldig for mange år siden å få tak i noen DR rør direkte fra Russland, men dessverre trodde jeg disse ikke var ekte, så kjøpte ikke flere. Ved senere inspeksjon så viste det seg at dette var ekte rør. Har brukt disse noen år nå, men det er snart slutt. Med 15 stk. 6H30 i bruk går det ikke å bruke DR...Ja, skal teste litt forskjellig rør etter hvert. NOS 6h30 koster skjorta men er gode og har lang levetid. Likeretterne i strømforsyningen kan man få relativt rimelig, også som NOS.
God info Jack, mange takk!Vær forsiktig med de såkalte NOS 6H30 som har betegnelsen DR. Det er nesten ikke ubrukte rør igjen på markedet, og det er mye svindel ute å går. Prisene er blitt astronomiske. Det er mulig å se forskjell på innmat på DR og standard rør, men er ikke så lett å finne ut om de er brukt eller ikke. Jeg var så heldig for mange år siden å få tak i noen DR rør direkte fra Russland, men dessverre trodde jeg disse ikke var ekte, så kjøpte ikke flere. Ved senere inspeksjon så viste det seg at dette var ekte rør. Har brukt disse noen år nå, men det er snart slutt. Med 15 stk. 6H30 i bruk går det ikke å bruke DR...
EH 6H30Pi Gold Pins har svært god kvalitet og fungerer godt, men uten levetiden til DR. Prisen er derimot grei. I ARC komponentene har disse en levetid på ca. 3000t i linjedel, og 1500t i strømforsyning.
Kjøper ny riaaOmrokkeringer i racket og lett komprimering. Blir en ekstra hylle på toppen.
Vis vedlegget 752924
Vis vedlegget 752919
Med ModWright har det blitt reneste blue light district
Vis vedlegget 752920
Og endelig en platespiller på plass.
Vis vedlegget 752921
Vis vedlegget 752922
Vis vedlegget 752923
4-point får stå der den står. Ellers måtte jeg begynt å bore i det nye plinthet til Garrarden. Får heller finne en fin 12-tommer til den. Kikker mye på Groovemaster III om dagen. Da ryker jeg vel på en SPU også…
Et annet alternativ er å sende PU7 armen tilbake til Audio Origami i UK for skifte til 12 tommers armrør.
Uansett blir det nå fire armer og bare tre innganger på riia. Hva fanden gjør man med det da…
Du får søke bekreftelse hos tkr, ivarlo og Seskage............Hadde håpet noen skulle skrive noe mer i retning «du trenger bare en spiller og maks to armer»…
Ja, der telles jo antallet vinylrelaterte komponenter i dusin og snes og sånn…Du får søke bekreftelse hos tkr, ivarlo og Seskage............
mvh
Proffen
Mener jeg hadde et slikt dilemma en gang, men fant en elegant løsning...4-point får stå der den står. Ellers måtte jeg begynt å bore i det nye plinthet til Garrarden. Får heller finne en fin 12-tommer til den. Kikker mye på Groovemaster III om dagen. Da ryker jeg vel på en SPU også…
Et annet alternativ er å sende PU7 armen tilbake til Audio Origami i UK for skifte til 12 tommers armrør.
Uansett blir det nå fire armer og bare tre innganger på riia. Hva fanden gjør man med det da…