KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Takk for tips! Mullard/Tesla komboen som står i nå låter også utmerket. Sånn som Steelhead står i racket nå må alt kobles fra og forsterkeren løftes ut for å komme til rørene, så jeg tror ikke det blir så mye rulling med det første. Men det er alltid greit å hamstre litt rør så man er fremtidssikret. Og de blir ikke billigere med årene heller...
    Dette er en glimrende anledning til tungvindt merarbeid. Lite slår oppkobling av mange phonokabler til samme riaa. Med flere jordledninger og trangt om plassen så er dette en ypperlig anledning til, om ikke å få ut frustrasjon, så i hvert fall føle på den. Likevel, skal du maksimere dette så vil jeg anbefale å kombinere det hele med separate step-uper og litt korte uskjermede kabler, gjerne med separat jordledning. Litt trange phonokontakter og eksperimentering med underlagsremedier som ikke står fast, og du er i mål.Tror du, helt til du skal koble opp en arm som står så langt unna at kabelen ikke er lang nok … da kjenner du på den, frustrasjonen. Litt trange nervebaner i nakken og lang arbeidsøkt med hodet mikset bakover og du får sånn en deilig verk nedover i underarmene.

Elsker det!

Herlig å se så flotte biler. Var selv en tur innom et par Porsche-sentre denne uken. Så får vi se om det skjer noe, men mest sannsynlig ikke. Kanskje jeg må skaffe meg vinterdekk selv, til min 997.2, teller på knappene. Om ikke for å kjøre særlig mye på vinteren så for å kunne strekke høstsesongen til fjells

Utrolig kul, lun og fin lyttestue du har. Jeg liker at det fortsatt er ei stue, selv om jeg forstår at det er ditt gutterom. .

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Dette er en glimrende anledning til tungvindt merarbeid. Lite slår oppkobling av mange phonokabler til samme riaa. Med flere jordledninger og trangt om plassen så er dette en ypperlig anledning til, om ikke å få ut frustrasjon, så i hvert fall føle på den. Likevel, skal du maksimere dette så vil jeg anbefale å kombinere det hele med separate step-uper og litt korte uskjermede kabler, gjerne med separat jordledning. Litt trange phonokontakter og eksperimentering med underlagsremedier som ikke står fast, og du er i mål.Tror du, helt til du skal koble opp en arm som står så langt unna at kabelen ikke er lang nok … da kjenner du på den, frustrasjonen. Litt trange nervebaner i nakken og lang arbeidsøkt med hodet mikset bakover og du får sånn en deilig verk nedover i underarmene.

Elsker det!

Herlig å se så flotte biler. Var selv en tur innom et par Porsche-sentre denne uken. Så får vi se om det skjer noe, men mest sannsynlig ikke. Kanskje jeg må skaffe meg vinterdekk selv, til min 997.2, teller på knappene. Om ikke for å kjøre særlig mye på vinteren så for å kunne strekke høstsesongen til fjells

Utrolig kul, lun og fin lyttestue du har. Jeg liker at det fortsatt er ei stue, selv om jeg forstår at det er ditt gutterom. .
    Det er vel ingen som er så sprø at de holder på sånn som du beskriver...😂
    Har et lite prosjekt for dagen. Skal montere 78 stift på CEC spilleren og sjekke ut om det er noe gull i posen med 78-plater. Men mistenker at det er mest shellac😋

Ingen dum idé å skaffe vinterdekk til 997! En ting er å utvide høstsesongen, men det muliggjør også ekstra tidlige vårturer på fjellet, med taket nede, når de vinterstengte veiene akkurat har åpnet og det fortsatt kan forekomme partier med snø.

Hyggelig at du liker rommet! Det er kjellerstue og stort sett gutterom. Men noen ganger må jeg vike når ungene har venninner på besøk. Da sitter jeg stort sett i "designstua" og furter.
    Mens resten av huset har blitt modernisert er dette rommet uendret fra byggeåret (1980). Her er det kun to ting som gjelder, og det er best mulig lyd, og kos. Og det er det er jo kanskje litt tankevekkende at det eneste rommet i huset som ikke er pusset opp også er det triveligste rommet å være i...

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Du milde! Etter å ha gjort alt klart innser jeg at CEC ikke spiller 78, kun 33 og 45.
    Ja nå kjenner jeg litt frustrasjon...
    Da får jeg bruke det ledige headshellet til 4-point og montere på Garrard´en...🥵

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Du milde! Etter å ha gjort alt klart innser jeg at CEC ikke spiller 78, kun 33 og 45.
    Ja nå kjenner jeg litt frustrasjon...
    Da får jeg bruke det ledige headshellet til 4-point og montere på Garrard´en...🥵
    Helt nydelig! Den situasjonen burde jeg så klart hatt med i min oppsummering i innlegg #2201.
    Jeg smiler ikke av skadefryd men av gjenkjennelse … Av og til tenker jeg at det er forunderlig at jeg er i stand til noe som helst 😊

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Etter litt frustrasjon er pickup montert på kompatibel platespiller

IMG_3284.jpeg

Her er det utgivelser fra Decca, EMI, Columbia. Fine greier.

IMG_3276.jpeg

Setter på den første plata, og litt over tre minutter senere gjør jeg en ubehagelig oppdagelse. Sangen er ferdig, det er på tide å snu plata...😳
    Og jeg som synes at 45rpm kan bli litt masete.

Men hvordan låter det da?
    Vel, forestill deg at du hører nydelig musikk, svakt i det fjerne, mens treverket omkring deg i lytterommet står i full fyr.
    Slik låter det.

Tror kanskje disse platene passer bedre til min onkel sin sveivegrammofon🙄

Sist redigert:

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Da har fortroppen landet på fjellet. 10 dager med fri, lykke! Resten av gjengen kommer opp på mandag.
    Bakhjulsdrevet P-bil på glatta er artig! Nytt av året er sugeproppstativ på taket.

IMG_3481.jpeg

IMG_3482.jpeg

Fått fyr i peisen og anlegget er også fyrt opp. Blir alltid "overrasket" over hvor bra Naim Muso låter her på hytta. Veldig bra punch og godt nyansert bass, og åpen lyd med en størrelse på lydbildet som ikke burde være mulig mtp at det kommer fra en boks. Blir ofte sittende å lytte til musikk her på samme måte som jeg gjør hjemme.

Et par cover anbefalinger...
    En nydelig Dylan cover

Og en litt mer rytmiskfunky Hendrix cover

Begge gjør seg veldig bra på en brukbar stereo, som jeg jeg tror de fleste her har.

Ønsker besøkere av tråden er god påske!🐣🐥

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Er en stund siden påske. Her kommer en smånarsissistisk og 50-årskriseaktig oppdatering.
    Det har vært en svært god mai i Bergen, og Norge.

En anselig mengde 2000-metere er besteget i Jotunheimen (mange igjen...)

IMG_3685.jpeg

IMG_3777.jpeg

Guttatur på 17.mai, første gang på 20 år🤩

IMG_3715.jpeg

Var fint lenger ned i terrenget også

IMG_3650.jpeg

Rangletur langs elva et stykke opp fra Borgund (langs gamleveien).

IMG_3651.jpeg

IMG_3657.jpeg

Koser meg glugg ihjel med denne kjerra som verken har turbo eller firehjulsdrift. Gud bedre så herlig det er å dra den til 7500 omdreininger på 2 og 3 gir

IMG_3660.jpeg

I mai var det også F1 i Monaco. 20 åringen har drømt om F1 i Monaco og jeg var ikke veldig vanskelig å overtale. Veldig gøy!

IMG_3848.jpeg

Skidmarks´ene til Perez. Tipper det så verre ut i underbuksa hans...

IMG_4016.jpeg

Juni har vært mer som man forventer i Bergen.
    Bergen Fjellmaraton gjennomført i går, gjørmehelvete, 10 grader, og haglebyger. Slo fruen med fire minutter. Hun er et seigt skinn så fornøyd med det!
    Smartklokken gir klar beskjed om at i dag er det hviledag.
    Da er det bare å legge beina på bordet i kjellerstua!

IMG_4027.jpeg

For 2-3 mnd siden satte jeg inn Tungsol KT120 i Rogue monoblokkene. Lit mindre litt glød/varme i mellomtonen, men alt annet ble bedre. Og det er fortsatt en fantastisk klang i mellomtonen.

IMG_4034.jpeg

Har hatt Spendor Classic 100 en stund nå og blir mer og mer glad i disse høytalerne. Knakende gode!
    Herlig mellomtone og diskant, men det som nok har overrasket meg mest fra starten har vært kvaliteten på bassen. Den metter rommet bra, er fyldig men samtidig definert og nyansert, og deilig bouncy. Og med med KT120 blir det litt tightere og mer punchy. Tool på vinyl er helt magisk. Trommingen til Danny Carey gir ståpels!
    Litt overraskende også at lydbildet med KT120 oppleves større, samtidig som dybden i lydbildet oppleves å øke.

IMG_4030.jpeg

Og til slutt...selv om man hører mye musikk og er oppsøkende av natur...Noe ganger skjønner man at det er bra ting man ikke har fått med seg.
    Siste par månedene har jeg hatt stor glede av å oppdage og utforske The Mars Volta.
    Spesielt de første albumene Frances the mute og Deloused at the crematorium. Anbefales for rocka prog´ere!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Da steelhead kom inn i anlegget for et par år siden ble det laget en høyst provisorisk og ikke så visuelt tiltrekkende løsning i racket. Det har stått på prosjektlisten siden, og nå har jeg omsider gjort noe med det.

IMG_4038.jpeg

Under forberedelsene i snekkerbua ble jeg påminnet et annet prosjekt som stoppet opp i startgropen...

IMG_4040.jpeg

Etter å ha kjørt simuleringstester på SINTEF, og med endelig godkjenning fra Det Norske Veritas i boks, kunne pilarene monteres.

IMG_4041.jpeg

Steelhead på plass

IMG_4045.jpeg

Dermed kunne også Lector`en rykke opp på en litt mer betjeningsvennlig hylle.

Da er vel platespilleren neste...😏

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Ferietid

IMG_4090.jpeg

Bare 17 uker igjen til New York Maraton. Svogeren min løp dette løpet på 3:30 for 10 år siden. For et år siden begynte han å spørre om ikke jeg og fruen ville være med. Jeg avviste det kategorisk. Jeg hatet å løpe på asfalt. Løping i skogen og på fjellet var helt supert, relativt korte turer, i selskap med bikkja og evt. fruen. Men satte jeg foten på asfalt ble alt vondt og fælt.
    Så løp jeg en fjellmaraton i Jotunheimen, bare for å vise at jeg taklet distansen (1700 høydemeter i tillegg) og at min motvilje mot asfaltmaraton ikke hadde noe med manglende evner å gjøre...
    Slik så jeg ut da jeg prøvde å smile til fotografen omkring 3,5 mil inn i løpet...
    Jepp, klarte ikke å åpne øynene engang, bare en slags ansiktskrampe.

I3Flnj_J.jpeg

På nyttårsaften i år, i relativt tung champagnerus, kom temaet på banen igjen, og plutselig fremstod asfalt maraton som en utrolig god idé. Billetter ble bestilt, på stigende promillle.
    Har siden da kjøpt asfalt løpesko og faktisk begynt å like å løpe på asfalt. Selv om jeg naturligvis foretrekker skogen og fjellet (bikkja også!).

Her handles franske proteiner etter et par mil i fjellene bak rivieraen.

IMG_4105.jpeg

Rett før ferien hadde jeg en kjøretur til Osterøy like utenfor Bergen, nord-europas største innenlandsøy. Har som vane å hilse på andre entusiaster, så da jeg møtte en boble hilste jeg som vanlig. Så at sjåføren var en ung gutt, og han ble åpenbart overrasket da jeg hilste og rakk ikke å respondere.
    Dagen etter ser jeg på facebooksiden "porscheentusiaster norge" at en 18 år gammel gutt skriver at en møtende porsche hilste på ham og det fikk ham til å legge ut en melding på nettet om at han gjerne ønsket kontakt med porscheeiere i området. Han hadde interesse for fotografi og ville gjerne ta bilder av porscher.
    Jeg responderte på meldingen, fortalte at det var jeg som hadde hilst på ham, og vi avtalte å møtes for fotoshoot.

Fotografering Jonas Øvsthus-1.jpeg

Hyggelig ungdom med svært gode porsche kunnskaper. Han fikk også kjøre mellom locations. Veldig kjekt å oppleve entusiasmen til denne unge fyren.
    Synes han var flink til å fotografere også. Instagram: @jonas_ovsthus

Fotografering Jonas Øvsthus-3.jpeg

Fotografering Jonas Øvsthus-6.jpeg

Fotografering Jonas Øvsthus-8.jpeg

Fotografering Jonas Øvsthus-9.jpeg

Ikke noe nytt på hifi-fronten...😙

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Da har høytalerne fått litt TLC med olje og pussklut. Ble riktig så bra.

IMG_4282.jpeg

IMG_4281.jpeg

Reference3A har også fått en puss.

IMG_4294.jpeg

Ikke rart det alltid er en lang kø av hissige bobiler bak meg når jeg er ute og koser meg i lillebilen. Note to self: Ikke stå på bremsepedalen før absolutt hver eneste sving og tunnelmunning, det sliter veldig på klossene...

IMG_4266.jpeg

Roe ned med litt jaaazz.
    Dette er sist ankomne. Glimrende album! Anbefales å sjekke ut på strømmetjeneste om det ikke står i vinylhylla allerede.

IMG_4297.jpeg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Noen stemningbilder før det er natta. Siste plate ut er Peter Tosh. Et av favorittalbumene i min lille reggae samling.

IMG_4306.jpeg

IMG_4305.jpeg

God stemning nedi strømforsyningen til Steelhead

IMG_4301.jpeg

IMG_4206.jpeg

IMG_4210.jpeg

🙂

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel ikke til å stikke under en stol at denne hobbyen har en viss nerdefaktor
    Jeg hadde det som nok må betegnes som min tyngste nerdeperiode i 12-14 års alderen.
    Titt og ofte tok jeg bussen inn til Frimerkehuset i Bergen sentrum og svidde av sparepengene. I 1987 var jeg tolv år gammel. Da fikk jeg denne boka i bursdagspresang. Den har ligget på loftet til faren min inntil i går.

IMG_4330.jpeg

Det ble jobbet hardt å for å gjøre den komplett. Trålte loftet til besteforeldrene mine og andre slektninger og fikk med meg hauger av gammel korrespondense.
    Jeg er nå i ferd med spore opp resten av samlingen.

IMG_4335.jpeg

IMG_4334.jpeg

IMG_4331.jpeg

Sist redigert:

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Skal få det hele taksert. Ikke bli overrasket om jeg har sagt opp jobben og dratt på jordomseiling innen kort tid:cool:

I mellomtiden koser jeg meg med denne dama😍

IMG_4350.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.417
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min tidligere husvin som jeg alltid kommer tilbake til innimellom 🥰 Value for money! Når jeg snakker om value for money. Var du på kjegling torsdag? Mer enn sympatiske priser! Fortsetter med buss til kjegling 😆

Hører gjerne om hvor hvis du takserer frimerkene. Har et par album her, som jeg ikke har hatt fremme på maaange år, hvor en god del av dem er fra 1800-tallet. Det var sikkert mer schwung over priser på frimerker tidligere, men det sitter vel fremdeles en gammel filatelist her og der 😊

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Fattigmanns bordeaux, men mye for pengene ja!
    Var innom på torsdag. Utvilsomt byens billigste bar. Ikke mye insentiver for redusere alkoholinntaket der nei😋
    Gir en lyd om min frimerkekontakt ønsker flere oppdrag. Det vil jeg jo absolutt tro.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Stilig den der, men er vel fake news…?!!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Har vært noen flotte dager nå som høsten har startet.

Topptur i Jotunheimen, på vei opp Falkebreen og pionerruta som går opp litt til høyre for personene på bildet.

IMG_2088.jpeg

Falketind i bakgrunnen

IMG_2101.jpeg

Men vi tar til høyre mot Stølsnostinen

IMG_4368.jpeg

Stølsnostinden

IMG_4375.jpeg

Toppen

IMG_4378.jpeg

Retur via Stølsnosbreen. Blåis og ukomfortabelt å gå ned. Men ned må man, og vakkert er det!

IMG_4384.jpeg

Nydelig forhold på byfjellene i Bergen også.

IMG_4407.jpeg

Og inn i mellom får man seg et par timer i kjellerstua med litt godt lesestoff. Finværet har noen ulemper også. Ser at det er på høy tid med en vindusvask her nede...🙄

IMG_4409.jpeg

IMG_4412.jpeg

Krysser fingrene for å vi får litt mer av dette været utover høsten🤞

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Sluppet i går. Gikk for hvit vinyl siden jeg har de to første på farget vinyl.
    Hatt noen gjennomlyttinger allerede. Helt prima, både musikk og pressing👌

IMG_4512.jpeg

IMG_4511.jpeg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Mye god innsats de siste 10 mnd har ledet frem til dette øyeblikket.

IMG_4581.jpeg

New York City Marathon gjennomført på, for meg, respektable 3:41.
    Helt fantastisk opplevelse! En fest fra start til mål med kjempestemning langs hele løypa gjennom alle fem bydelene.

IMG_4582.jpeg

En lett frokost dagen derpå og så et par dager med turistaktiviteter i nydelig høstvær.

IMG_4587.jpeg

IMG_4615.jpeg

IMG_4618.jpeg

Her hjemme har det kommet inn en Nait 5i mk2 i lilleanlegget. Låter utmerket og overall er den bedre enn Audiolab 8000A.

IMG_4630.jpeg

Men havner stort sett foran hovedanlegget til slutt.

IMG_4528.jpeg

I morgen blir det spennende hifi-besøk. Skal knipse noen bilder.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Har i dag tilbrakt noen timer foran et meget habilt anlegg.

Platespilleren ble faktisk ikke benyttet. Vi ble for oppslukt med plukking fra våre digitale spillelister og på slutten med blue ray og youtube konsertvideoer...
    Men det låter nok brukbart...Clearaudio Ovation med Hana PU og Whest Audio 60se pro.

IMG_4644.jpeg

IMG_4645.jpeg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Skilletrafoer til forsterkeren som er et stort stereobeist men med en strømforsyning til hver kanal, så i praksis monoforsterkere i en boks.

IMG_4637.jpeg

Strøm regenering til resten av komponentene.

IMG_4646.jpeg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Cd spiller fra tyske Audionet.

IMG_4639.jpeg

Hegel dac til TV lyd og multimediaspiller fra EC.

IMG_4647.jpeg

Musikkstrømmin via Lumin og roon nucleus. Husker ikke modellbetegnelse på Lumin, men garantert ikke basismodellen...

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Fikk aldri sett platesamlingen. Håper ikke det er den som ligger på den midterste hyllen i racket...

Forforsterker og forsterker fra Serbia. Forsterkeren er 600W, klasse A, eller noe klasse A aktige greier, a´la Sugden Masteclass kanskje. I hvert fall noe spesiell klasse A teknologi siden forsterkeren ikke blir glødende varm. Kanskje noen av dere vet?

IMG_4642.jpeg

Den er STOR

To-boks forforsterker

IMG_4643.jpeg

Lumin på toppen

IMG_4641.jpeg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    IMG_4632.jpeg

Tipper rommet er 4,5-5 meter bredt. Bak lytteposisjon er det en peis men ellers åpent videre bak i stua. Også åpent til høyre for sofaen.
    Ingen problemer med bassen. Den er kontant, ikke for tørr og ikke for bløt, men med tilsynelatende uendelige reserver. Hjelper litt med to Velodyne sub´er med 15 tommers elementer og 1200 klasse D watt hver. Vi vekslet endel mellom på og mutet sub, og også med kun én sub. Jeg er av den klare oppfatning at så lenge begge sub´ene er plassert på samme sted holder det lenge med én. På noen musikk låt det best uten sub, mens på noe musikk gav det ekstra varme og fylde. Spesielt klassisk musikk låt best med sub.
    Man hører at kraftreservene er "uendelige". Det er en ro og uanstrenghet selv om man drar på ordentlig.
    Jeg er ikke glad i lys/krass/klinisk lyd. Det ble jeg ikke utsatt for her. Lyden er svært oppløst, aldri krass i diskanten. Tonalitet vil jeg si er såvidt på den varme siden av nøytral.
    Det som overrasket meg noe var mangel på dybde i lydbilde. Har en mistanke om at giga-tv´en som er vinklet direkte mot lytteposisjon kan ha noe å si ift dette!??
    Noe vet om det finnes lettvekts diffusorer som man kunne hektet av og på skjermen ved behov?

Uansett, svært habilt anlegg og god lyd.

Avsluttet med denne klassikeren som jeg tror mange kjenner igjen🙂

IMG_4651.jpeg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    I stua er det innebygningshøytalere som gjelder. Spiller i hver sin retning i de to delene av stua. Dette fungerer overraskende bra til hverdagslyd. "Stort" lydbilde.
    Skjer åpenbart noe akustisk når lyden går to veier i to store rom.

IMG_4274.jpeg

IMG_4275.jpeg

For en tid tilbake fikk jeg tak i toppmodellen til Vector Research, VRX 9100. Iflg selger som har hatt den fra ny er den nær NOS. Ser strøken ut.
    Denne erstatter VRX 7100 som jeg har brukt i mange år og tilfører endel ekstra kraft.

IMG_4669.jpeg

IMG_4670.jpeg

Ellers er det meldt kaldt vær i Bergen fremover. Da er det bare å sko seg.

IMG_4672.jpeg

Yngstejenta og en venninne har begynt å komme i julemodus. Mulig jeg har blitt litt gammel og grumpy, men begynner ikke jula tidligere og tidligere...?
    Uansett, greit med nybakte kake"menn" etter hardt fysisk arbeide.

IMG_4673.jpeg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Det er sikkert OT og upassande, men det er noko herleg befriande med at du legg vinterdekk på Porschen.
    Hele tråden har jo blitt relativt OT siden trådtittelen refererer til undertegnedes stereoanlegg og ikke til biler, løpeturer, eller kakemenn. Så OT trenger man ikke være redd for her😋
    Men befriende hva? At jeg gjør det selv, eller at den får vinterdekk i det hele tatt? Tipper du mener det siste, og jeg er enig med deg. Selv om jeg også har forståelse for at mange velger å ha bilen i vinteropplag, spesielt klassikerne.
    Jeg er mer selektiv med bruken på vinteren. Mye styr med å vaske etter bruk slik at den ikke blir stående for lenge nedsaltet. Velger derfor stort sett turer på tørre dager eller etter store snøfall. Eller når abstinensene blir for sterke...

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Sunnmøre
    At jeg gjør det selv, eller at den får vinterdekk i det hele tatt? Tipper du mener det siste, og jeg er enig med deg. Selv om jeg også har forståelse for at mange velger å ha bilen i vinteropplag, spesielt klassikerne.
    Ja, det at du køyrer bilen heile året :love:

Eg skjønar jo kvifor folk ikkje gjer det, både fordi bilen tek skade og fordi ein bil frå 1980-talet (eller eldre) fort kan medverka til annan skade også vinterstid.

Men det er litt som med andre ting: Det er dumt å få sydd ein dress på Savile Row og berre bruka han to gonger i året.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn