Ingeniøren
Hi-Fi freak
Passlabs Do It Yourselves står det vel ...., svære saker men det likner Pass - i alle fall når det gjelder ringkjerne og lytterhva er så dette ?
Passlabs Do It Yourselves står det vel ...., svære saker men det likner Pass - i alle fall når det gjelder ringkjerne og lytterhva er så dette ?
det er allså klasse A effekt jeg kikker etter, men takk for link til en god test av ett ukjent merke for megHva med Karan KA I-180? Link til anmeldelser:
SonicFlare - Hi-Fi reviews, audio events, show coverage, photos and more Karen KA I-180 Integrated Amp Review by Sean Fowler
Karan Acoustics KA I-180 mkII (Hi-Fi+ 77) | AVguide
Disse anmeldelsene er to forskjellige versjoner vel og merke. MKI og MKII
Den blir solgt hos Audiosearch.no i Skien ihvertfall og blir skrytt opp i skyene Sikkert andre her inne som har vært mer borti den enn meg. Den er også fantastisk liten, lett og lekker til å være såpass kraftig.
HeiHei jokris, hvorfor gå over bekken etter vann...?
Effektforsterkeren Musical Innovation MI 9.1 burde være en opplagt kandidat:
Effekt: 2 x 80W klasse A
Trafo: 2 x 650 VA
Kondensatorbank: 376.000 uF
24 stk Sanken utgangstransistorer
Zero feedback
Ingen kondensatorer i signalveien(!)
Pris: 40K
Vis vedlegget 150055
Technics hadde jo klasse AA.. Må jo være dobbelt så bra som A
Vis vedlegget 150065
Enig med trådstarter. Spørres det etter klasse A skal man vise til klasse A produkter.
det er jo bra, var det jeg mente også, følger med i skyggene på MI tråden@jokris: MI 9.1 har gått noen måneder over tiden nå.
Det virker som om Roar Malmin ikke vil slippe den før han er 100% fornøyd.
Mvh Salty
hifiens svar på penis forlenger ?
er dessverre ikke en dyktig diy ;( typePasslabs Do It Yourselves står det vel ...., svære saker men det likner Pass - i alle fall når det gjelder ringkjerne og lytterhva er så dette ?
Jorkis. Sier bare 845..... Tror mc2102 passer bedre til belle en 2x275. Vil tro at mellomtonen vil bli noe anstrengt, samt miste definisjon. Ellers så var bat vk60 en innertier til bellene. Adyton cordis 1.8 ble skrikende, mc7000 manglet bass.
Er iallefall mine erfaringer med dem..
disse burde jeg selvfølgelig hatt med på lista, det er kanskje den forsterkeren jeg har hatt flest kosestunder foranKlasse A hele veien? Desse kan da heller ikke være feil. men kjører klasse A til 10 eller 25watt (valgfritt) Og ut i fra erfaringer med mindre modeller så har ikke jeg lagt merke til at dette merke mangler krefter.
Parasound JC-1
Ikke testet med alk horna, men 275 var på grensen med jbl drivere og standardhorn. 845 er et bæltøft rør i mine ører og det morsomste jeg har hørt mot klipsch belle.Jorkis. Sier bare 845..... Tror mc2102 passer bedre til belle en 2x275. Vil tro at mellomtonen vil bli noe anstrengt, samt miste definisjon. Ellers så var bat vk60 en innertier til bellene. Adyton cordis 1.8 ble skrikende, mc7000 manglet bass.
takker, var det med jbl og alk horn du testet de med ? er helt grønn på 845 rør, bat har jeg kikket på før, fine de, AR ref75 er vel også kommet på lista over rørforsterkeri, ellers har jeg virkelig lyst på å teste en grom ren Klasse A
Mc2102 er aldri galt
kan du peke i retning av noen gode 845 da ? cluet blir å matche mot EAR 912 ogsåIkke testet med alk horna, men 275 var på grensen med jbl drivere og standardhorn. 845 er et bæltøft rør i mine ører og det morsomste jeg har hørt mot klipsch belle.Jorkis. Sier bare 845..... Tror mc2102 passer bedre til belle en 2x275. Vil tro at mellomtonen vil bli noe anstrengt, samt miste definisjon. Ellers så var bat vk60 en innertier til bellene. Adyton cordis 1.8 ble skrikende, mc7000 manglet bass.
takker, var det med jbl og alk horn du testet de med ? er helt grønn på 845 rør, bat har jeg kikket på før, fine de, AR ref75 er vel også kommet på lista over rørforsterkeri, ellers har jeg virkelig lyst på å teste en grom ren Klasse A
Mc2102 er aldri galt
Testet 845 sammen med ear 868(eller no lignende nummer) fabelaktig. Årsaken til at jeg ikke havnet med den preen var at riaa ikke hadde subsonic filter, noe jeg trengte den gang.
de jeg hadde var kraftig modifiserte tonewin. Jeg ser at tonewin har kommet med ny modell. Vanskelig å få fatt i brukt da de er farlige å bygge med sine 1000-1100volt. Tror det finnes mange gode 845 blokker som er produsert uten at jeg kan nevne noen spesifikk da jeg ikke har hørt så mange andre.
Fyttipokker, disse så brutale ut!
mine var single ended på 16w.......
MC2102 er hakket vassere enn mc275, helt klart og helt enig jeg hører veldig mye på sjangeren rock, lite på klassisk og slikt du har myyyyyyye større rom enn meg også ikke minstHar kun testet med en 275 siste modell. Det må bli krafig bedre med to dersom det skal matche 2102. 275 er tøff så det holder, men jeg oppfattet dem som too much. Gøy på rock, men ikke så morro på klassisk, jazz osv.
Husk at mine erfaringer er kun mine da og kun fasit for meg og i mitt hjem.
er denne ren klasse a da ?Usher R1.5 Vis vedlegget 150122
Takker for en god oppsummering, jeg er nettopp ute etter en godt oppløst forsterker, med det mener jeg også ikke skarpJeg elsker klasse-A
Har bakover i tiden hatt litt av hvert, AB, rør, klasse D og flere klasse A (flere First Watt samt en Sugden).
La meg si det slik på bakrunn av noe av min erfaring. Her bruker jeg ordet skarp om at lyden er mer forvrengt, mindre oppløst osv:
Sugden er dobbelt så skarp som First Watt.
McIntosh AB transistor er dobbelt så skarp som Sugden.
Electrocompaniet er dobbelt så skarp som Sugden.
Og veldig mange moderne AB forsterkere er dobbelt så skarpe som Electrocompaniet.
En high end klasse a er ekstremt mer oppløst og uanstrengt i klangen all verdens AB forsterkere.
Subjektivt sett fra min side da
kanskje litt uklokt av meg å nevne den i tråden her, har den dog på min liste over kandidater, og der har den vært de siste år , så en eller annen gang ......Unnskyld innblanding fra newbie i aktuelle tema... spennende tråd! Men trodde MC275 var klasse AB2 jeg? Trodde det var det som var så genialt med utgangstrafoene på denne. Og det har jeg faktisk trodd i 15 år... til og med hatt den i eget eie (flaut, hvis feil... puhh,, men jeg tror ikke jeg er alene om det). Riktignok klasse a i Stereophile, men det er visst noe annet.
den får jeg også kikke nærmere påCoda S5.5 50watt klasse A
her er det bare å anbefale utifra eget utstyr /erfaringer osv, kule amper, men noe mange rør kanskjeDisse eller andre fra samme produsent kan også være verdt å vurdere.
Vis vedlegget 150139
Har selv minstemann S30, og er vel ikke bra å anbefale egne prod. kanskje...
Så vidt jeg husker så har vel du også muligheter for forskjelige tapninger til mellomtonen i filteret ditt.
Måtte dempe litt ekstra hos meg på mine ForteII
Om du vil ha litt effekt å gå på , så er kanskje disse noe.
Ellers så så jeg lenge et sett med M60 på børsen; 60W i 8 Ohm
Ma 1:
Balanced Differential Design®Class-A operation
Patented Circlotronic® direct-coupled (OTL) output stage
Automatic biasing system
V-Cap Teflon coupling capacitors come standard
Built in VU meter for tube and output monitoring
Easily monostrapped for greatly increased power
Uses only one gain stage for supreme clarity of sound
Proprietary precision components used throughout
Low-noise "star" grounding topology
Fully hand wired point to point
Stable with all input and load conditions
Exclusively uses Octal-Triode based vacuum tubes
Classic open chassis construction with Wrinkletex™ finish
Three-year general coverage warranty with one year warranty on output tubes
Output power
140 watts per channel into 8 Ω load
135 watts per channel into 4 Ω load
Impedance
Input Impedance: 100 KΩ single-ended, 200 KΩ balanced
Output Impedance: ~2.3 Ω (power method standard measurement)
Input
2.8 V sensitivity
RCA and XLR true balanced input
Tube complement
( per channel ) 14 x 6AS7G output tube
5 x 6SN7 driver tube
Gain
25 dB ( for 8 Ω )
Power Bandwidth
2 Hz-75 KHz within ½ dB
Frequency response
( 1 watt, open loop ) 20 Hz squarewave Tilt; unmeasureable
1Hz-200KHz within 3 dB
Distortion
Total Harmonic Distortion ( THD ) typically 0.5% at full power
Intermodulation ( IM ) distortion typically under .005% at full power
Phase shift less than 1° @ 20KHz
Output section risetime
600 V/µs
Power consumption
( per channel ) 500 watts
Power Supply storage
( per channel ) 600 Joules
Det var som pokker da - jeg som hadde tenkt å høre med deg om 211 blokkene mine kunne vært noe for deg.......for å summere litt så er Belles,Xindac,MI, MF,Plinius, Pass labs, Accuphase og DIY foreløpig nevnt, forsterkeren skal brukes på Klipsch, såvidt jeg har skjønt så passer de fleste Klasse A amper godt til jobben, med noen unntak sikkert
Emotikon sine rørblokker er jo lekre som faen, og spiller sikkert knakende bra, men de får jeg plasseringsproblemer med dessverre, 2 x Mc 275 er også under vurdering forøvrig, er vel eneste røralternativet, bortsett fra noen audio reaserch blokker som ligger på brukten
Det var som pokker da - jeg som hadde tenkt å høre med deg om 211 blokkene mine kunne vært noe for deg.......for å summere litt så er Belles,Xindac,MI, MF,Plinius, Pass labs, Accuphase og DIY foreløpig nevnt, forsterkeren skal brukes på Klipsch, såvidt jeg har skjønt så passer de fleste Klasse A amper godt til jobben, med noen unntak sikkert
Emotikon sine rørblokker er jo lekre som faen, og spiller sikkert knakende bra, men de får jeg plasseringsproblemer med dessverre, 2 x Mc 275 er også under vurdering forøvrig, er vel eneste røralternativet, bortsett fra noen audio reaserch blokker som ligger på brukten