Vidar P
Æresmedlem
Aiai. Den har jeg i hylla, men har ikke dypdykket i den ennå, ble inspirert nå! Noen betraktninger å dele?leon skrev:Cd 2 Wolf.
Aiai. Den har jeg i hylla, men har ikke dypdykket i den ennå, ble inspirert nå! Noen betraktninger å dele?leon skrev:Cd 2 Wolf.
Hørte igjennom de 4 første cdene i dag, jeg har ikke noen erfaringer med EvelynVidar P skrev:Aiai. Den har jeg i hylla, men har ikke dypdykket i den ennå, ble inspirert nå! Noen betraktninger å dele?leon skrev:Cd 2 Wolf.
Cd 5leon skrev:Hørte igjennom de 4 første cdene i dag, jeg har ikke noen erfaringer med EvelynVidar P skrev:Aiai. Den har jeg i hylla, men har ikke dypdykket i den ennå, ble inspirert nå! Noen betraktninger å dele?leon skrev:Cd 2 Wolf.
Lear & Thomas Stewart fra før. Rett og slett nytt for meg, men veldig spennende!
Etter første gangs lytting er det cd 4 med Bach St John Passion, Handel Samson og
Otto Nicolai Te deum som har gitt mest inntrykk.
Fantastisk lyd er gjennom gående.
Morsomt med disse orginal masters utgivelsene, har ikke skuffet til nå
Everest startet å gi ut LP'er med klassisk musikk i 1958. Hadde en morsom katalog noen år, og de var veldig langt fremme med sin innspillingsteknologi, og følgelig låter masterne ofte veldig bra. En rekke svært interessante artister herunder bl.a Stokowski. Bør vel nevne Goossens og Sargent også, og en lang rekke andre.leon skrev:Ja, svært fornøyd med Speakers Corner, flotte utgivelser. Everest-innspillingerVidar P skrev:Det er hovedsaklig Classic, Speakers Corner og slikt? Må huske å hanke med deg noen Everest-innspillinger om du samler på slike plater, det er en liten med veldig morsom katalog de har på bl.a Classic.
kjenner jeg ikke, link ?
Det jeg finner i boksen er:Vidar P skrev:Står det noe om hvem som har gjort remasteringene Emotikon? Er det Decca sine egne?
Er enig i det, tror jeg betalte nesten like mye bare for Tosca som boksen kommer på med toll.Vidar P skrev:Du kan jo fort ha flaks allikevel da Minutten, dessuten så er boksen vel verdt fortollingsgebyr og mva uansett!