Vidar P
Æresmedlem
Vagstol; her er vol 1 og 2 ferskt fra scanneren. Vol 2 er øverst, logisk nok (not). Kan klikkes for forstørrelse.
Vedlegg
-
218.5 KB Visninger: 148
Innebygd radar for slikt vettu Du var ute i grevens tid ser jeg, du fikk den vel for £2.09 du også?leon skrev:E det mulig ? RiktigVidar P skrev:Se der ja, der var det bare en igjen. Kan man gjette på at et eksemplar er på vei til Leon? Hehe..
Kr 39.- I postkassen.Vidar P skrev:Innebygd radar for slikt vettu Du var ute i grevens tid ser jeg, du fikk den vel for £2.09 du også?leon skrev:E det mulig ? RiktigVidar P skrev:Se der ja, der var det bare en igjen. Kan man gjette på at et eksemplar er på vei til Leon? Hehe..
Ja, det er ganske utrolig.Vidar P skrev:Helt utrolig. La oss håpe den er bra, jeg har ikke hørt den, bestilte den jo selv nå. Men sitter i inspirasjon og koser meg med andre Artone-sett i kveld, det er svært så hyggelig.
Så var den bestilt hos amazon.fr (ser du erato, jeg kan snuble meg gjennom på fransk allikevel )Vidar P skrev:Du får si ifra dersom du finner denne Gebhardt-utgaven av Milano-ringen til en anstendig pris, den vil jeg gjerne ha...
"Habituellement expédié sous 3 à 4 semaines."Vidar P skrev:Så var den bestilt hos amazon.fr (ser du erato, jeg kan snuble meg gjennom på fransk allikevel )
Tar denne her jeg hvis det er greit for deg awe, siden det er av litt innspillingshistorisk interesse.awe skrev:Mercury deltok også i den kulturelle utvekslingsavtalen mellom USA og Sovjet rundt 1960, BTS. Kondrashin gjorde innspillinger med Byron Janis som er legendariske, der Rachmaninovs første og Prokofievs tredje vel topper listen. Lydmessig like spennende som Living Stereo fra RCA.
Takk för utfyllande info Vidar P. Den stora frågan är om detta material finns på CD?Vidar P skrev:Tar denne her jeg hvis det er greit for deg awe, siden det er av litt innspillingshistorisk interesse.awe skrev:Mercury deltok også i den kulturelle utvekslingsavtalen mellom USA og Sovjet rundt 1960, BTS. Kondrashin gjorde innspillinger med Byron Janis som er legendariske, der Rachmaninovs første og Prokofievs tredje vel topper listen. Lydmessig like spennende som Living Stereo fra RCA.
Våren 1962 kjørte Mercury faktisk sin egen innspillings-truck over til Moskva for å spille inn russiske artister, denne trucken inneholdt flere tonn av det nyeste nytt av vestlig innspillingsutstyr. Så det er helt rett at dette er state-of-the-art på den tiden, i likhet med RCA's bestrebelser.
Dette var jo omtrent midt under høydepunktet av den kalde krigen, så det var rimelig spesielt på den tiden. Noen års tautrekking frem og tilbake lå følgelig til grunn for tillatelsen fra sovjetiske myndigheter.
https://www.elusivedisc.com/images/euros2.jpg
Dette resulterte i 5 LP'er (såvidt jeg vet), og disse kan faktisk kjøpes nye i en boks fra Speakers Corner nå til dags.
http://store.acousticsounds.com/d/3...ng_Presence_Russian_Recordings-Vinyl_Box_Sets
Morsom historie, her er mer i pdf-format;
http://www.deccaclassics.com/music/mercurylivingpresence/pdfs/mlp_goes_to_russia.pdf
Tänkte mest på ovanstående, som 5 CD box istället för 5 LP...BTS skrev:Takk för utfyllande info Vidar P. Den stora frågan är om detta material finns på CD?Vidar P skrev:https://www.elusivedisc.com/images/euros2.jpg
Dette resulterte i 5 LP'er (såvidt jeg vet), og disse kan faktisk kjøpes nye i en boks fra Speakers Corner nå til dags.
Min Sota Star Saphire mkIII är förlorad i tidens dimmor och CD har härskat i huset många år nu....Vidar P skrev:Det var da voldsomt så kravstor da.... du har vel ikke solgt platespilleren vel?
På disse hybridene som kom for noen år siden så var faktisk det tospors cd-sporet på platene fra akkurat de samme digitale remasterene som Cozart selv bidro til å lage først på 90-tallet. Så selv om SACD-overføringene er relativt nye, så er de digitale cd-remasterene på platene snart 20 år gamle. Men gode er de ingen tvil!awe skrev:Cozarts arv lever godt videre i den remaster-serien som kom for få år siden, med SACD i to eller tre kanaler - eller vanlig CD.
Mitropoulos-boksen virker veldig lovende så langt, en dirigent (og pianist forsåvidt) jeg ikke er mye kjent med pga et usedvanlig lavt antall plater fra ham i hylla, så dette var et hyggelig bekjentskap.Vidar P skrev:Noen som har vurdert å skaffe seg en av de noe omtalte Artone-boksene men ennå ikke kreet seg til det? Her er en sjanse for å skaffe en av disse virkelig morsomme 4CD boksene for en latterlig penge, dvs £2.09 for hele herligheten. Med denne karen (under).
Pr akkurat nå (se detaljer for innlegget) så har de to stk igjen på lager til denne prisen; normalpris er £13.99 inkl VAT for de fleste in-prints i denne serien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimitri_Mitropoulos
Jeg betalte £2.09 fra amazon for min.
http://www.amazon.co.uk/Mitropoulos...r_1_15?ie=UTF8&s=music&qid=1265222754&sr=8-15
Med det samme man bestiller så har de også en Menuhin-boks i samme serien til £4.22 etter VAT-fradrag, for de som liker Menuhin. Jeg vil tro at dette er tidlig Menuhin, så selv jeg kan like det. Bestilte begge jeg iallefall.
Her er det man finner på en label-search (behøver ikke være komplett);
http://www.amazon.co.uk/gp/search/r...um-Submit.x=0&Adv-Srch-Music-Album-Submit.y=0
Det hadde vært fint. Best. den jeg, kom på ca. kr 60.-Vidar P skrev:Fikk den også igår, har ikke fått hørt den da jeg selvsagt satte på Mitropoulos- og Fischer-boksene først (fikk alle tre igår), er jo ikke akkurat noen Menuhin-entusiast. Men har hørt gode ting fra den yngre Menuhin, så har et visst håp. Kan scanne innhold så det er leselig om du er interessert?
Takker for tips, amazon.de er notert.Vidar P skrev:Hvis du liker Artone-boksene, så vil jeg råde deg til en label-search på www.amazon.de innimellom; av og til er det enkelte svinebillige bokser der også. Veldig fine bokser mange av de synes jeg; iallefall for et historisk øre... dette blir en slags "Best Of.." for de artistene boksen er dedikert til, med en del nyanseringer da, avhengig av rettigheter osv.
Men la oss f.eks ta Menuhin da; hans opprinnelige Elgar-konsert er jo der, med Elgar som dirigent og greier... den erkelegendariske urinnspillingen og platepremieren av verket; ikke verst på en 4CD boks med ypperlige lydremasteringer til 60,- inkl alt..
Scannet forsiden og innholdslista inni. Fikk ikke med tidene for cd 3 og 4, da det er bredere enn A4 men artistene og årstall er med.leon skrev:Det hadde vært fint. Best. den jeg, kom på ca. kr 60.-Vidar P skrev:Fikk den også igår, har ikke fått hørt den da jeg selvsagt satte på Mitropoulos- og Fischer-boksene først (fikk alle tre igår), er jo ikke akkurat noen Menuhin-entusiast. Men har hørt gode ting fra den yngre Menuhin, så har et visst håp. Kan scanne innhold så det er leselig om du er interessert?
Det er jo ikke hvilken som helst innspilling heller, det er HMV-premieren av Elgars fiolinkonsert fra '32, den legendariske innspillingen med Elgar selv som dirigent ja.leon skrev:Se der ja, Elgar som dirigent på cd 3...
Det tror jeg også, jeg er jo ellers en Heifetz-entusiast på min hals så skulle bare mangle. Dessverre er min Classic-skive uspillbar, da dens profil likner mye et flak av Maarud potetgull. Jeg skal prøve å rette den ut ved hjelp av lett temperaturøkning og press, så får vi se om det går. Ikke noe å tape iallefall.Gunzi skrev:Jeg tror Heifetz stikker av med kaka i denne sammenhengen Vidar..
Må beklage og komme med en liten rettelse; det var i mars-utgaven av BBC Music jeg leste om denne skiva, i den faste "Building a Library" på side 56/57. Er straks kommet til veis ende i 3.konserten også nå, så jeg rekker PopQuiz ser det ut til.Vidar P skrev:Satt og leste en strålende omtale om Rachmaninov's egen innspilling av konsertene i siste Grammophone..