Nå er det vel flere her inne som synes at julenisser urettferdig i år, som prioriterer andre gaveideer enn denne. For min del er det nok mer den nye DGG-boksen som passer best under treet, eventuelt den operaboksen som er så rimelig på Kompaniet. Eller kanskje noen kunne spore opp eksemplarer av både fransk og tysk Harmonia Mundi jubileumsboksen. Bokser med RCA Living Stereo eller Mercury Living Presence er også mer enn velkommen på julaften, kanskje spesielt RCA siden jeg har kopiert en god del Mercury, mens det er glissent med RCA.
Den røde boksen fikk jeg heldigvis rippe hos en venn, så derfor ble jeg glad for den linken som står et annet sted her. Å bruke internett er mye enklere enn å sitte med briller på nesen, og coveret i hånden. Hvis det er fakta man er interessert er det i alle fall slik. Derfor digger jeg wiki og google-funksjonene i Jriver. De som ikke har prøvd Jriver enda bør teste programmet bare for å prøve de funksjonene. For det er vel ikke noe alle programmer har? I alle fall ikke Foobar og iTunes. Det er faktisk overraskende praktisk når du ønsker å holde deg borte fra nettet for å fokusere på musikken. Da er det greit å ha tilgang til både Wikipedia, Google (med artistens navn allerede lagt inn) og YouTube direkte i playeren.
Nå ja, det var egentlig ikke årsaken til at jeg åpnet denne tråden å skrive dette, men jeg hadde faktisk en agenda. Og det er å medgi at dette er en av mine favoritt-tråder på sentralen. Det er faktisk denne tråden som ofte trigger kjøpetrangen mer, selv om jeg er restriktiv til å la meg influere av denslags følelser. Det er en virkelig konstruktiv og informativ tråd om stor musikk, og ikke lyd. Det er litt snodig at lyd virker langt mindre viktig i denne delen av forumet. Det mases i alle fall ikke så mye om det her.
Så jeg vil takke de som er så innvidde i historiske innspillinger at de faktisk tilfører meg kunnskap som jeg setter stor pris på.