Liten grunn til å tvile på det, synes bare å huske at DG var god på å gjøre slikt i jubileumsår, Bethoven Edition kom tror jeg ut i 1976 feks. Brahms datoer er 1833 - 1897 feks. Men som sagt, du har sikkert rett.Vidar P skrev:Jeg synes det står noe om november 1968 på innsiden av boksen (nederste bilde), dechiffreringen fra dette merkelige språket over til et forståelig et er mangelfull i mitt hode, men jeg forsto det slik at boksen er samlet og utgitt 1968?
Mvh Vidar P
Må nesten slenge meg på denne. Nå er jeg ikke noe "klassiskhode", selv om jeg kjøper en god del klassiske plater for tiden, og gir det så absolutt mye spilletid.Vidar P skrev:Det er en observasjon jeg også har gjort; og som først fikk meg interessert i historiske innspillinger. Det er mulig at det har med trender eller "moter" å gjøre i artistmiljøene; det vil vel til alle tider være noe i retning av "gjeldende trender" innen musikkfremføring, nok å se i retning av de skiftende trender innen popmusikk f.eks; hvorfor skulle ikke trender innen klassisk musikk være skiftende? Fokus på forskjellige aspekter ved f.eks en fiolinkonsert kan skifte; en tid skal det være en full tone og artisten må dra maksimalt av tone ut av sitt instrument på bekostning av f.eks tempo, en annen skal det være høy teknisk brillians og tempo på bekostning av tone etc etc..MaHa skrev:Har ikke rukket å spille den mer enn et par ganger så langt. Synes så langt at det er noe av det flotteste jeg har hørt av klassisk, og det er jo tross alt ikke så mye ennå. Det er noe "ekte vare" over disse gamle innspillingene, det er et slags naturlig drama og stemning over det hele, akkurat som utøverne visste mer om hvordan de skulle tolke stykket, det høres bare så riktig ut. Ikke spør meg hvorfor.
Mvh Vidar P
Gjelder dette fremdeles? Jeg bestilte CDer fra JPC for en stund tilbake (ca. 100), og når pakken kom fikk jeg en lapp i postkassa om at pakken var kommet. Jeg dro da ned til hovedpostkontoret for å finne ut hvordan jeg skull forholde meg, og der fikk jeg beskjed om at CDene lå på det lokale postkontoret (en MIX-kiosk).Vidar P skrev:Jeg irriterer meg over dette frekke gebyret på 99,- for mva-behandling. Hva i alle dager er det for noe.. et gebyr vi må betale for at de skal finne ut hvor mye mva vi må betale.
otare skrev:Gjelder dette fremdeles? Jeg bestilte CDer fra JPC for en stund tilbake (ca. 100), og når pakken kom fikk jeg en lapp i postkassa om at pakken var kommet. Jeg dro da ned til hovedpostkontoret for å finne ut hvordan jeg skull forholde meg, og der fikk jeg beskjed om at CDene lå på det lokale postkontoret (en MIX-kiosk).Vidar P skrev:Jeg irriterer meg over dette frekke gebyret på 99,- for mva-behandling. Hva i alle dager er det for noe.. et gebyr vi må betale for at de skal finne ut hvor mye mva vi må betale.
Jeg dro dit og betalte mva (ca. 200 kr) og fikk pakken utlevert. Ikke noe ekstra gebyr.
Var jeg heldig, eller har de endret rutinene?