Vidar P
Æresmedlem
Kjør igang med Vivaldi, det er CD1. Det er så bra at man blir rent glad av å høre på Schneiderhan. Hele boksen er forresten veldig bra imo!
Mvh Vidar P
Mvh Vidar P
Bestilte denne prompte. Fikk melding fra mdt i dag. Det er tomt.Vidar P skrev:Råtips følger; mdt har tydeligvis noen form for lavpris på Andante sine luksus-sett; £10 for de er temmelig billig (noe rundt halv pris ift US f.eks); nå som jeg har sikret meg Fischer-settet og sitter i solveggen på terrassen med et glass riesling auslese og nyter Fischer på full guff fra stua, så tør jeg meddele om dette varpet.
http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//AN2070.htm
Mvh Vidar P
Hehehe. Ikke uten grunn at jeg bestilte før jeg varsletkjoenik skrev:Bestilte denne prompte. Fikk melding fra mdt i dag. Det er tomt.Vidar P skrev:Råtips følger; mdt har tydeligvis noen form for lavpris på Andante sine luksus-sett; £10 for de er temmelig billig (noe rundt halv pris ift US f.eks); nå som jeg har sikret meg Fischer-settet og sitter i solveggen på terrassen med et glass riesling auslese og nyter Fischer på full guff fra stua, så tør jeg meddele om dette varpet.
http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//AN2070.htm
Mvh Vidar P
med Szell i stereo og Ackermann i mono. Kjennerne sier at Ackermann skal være best, den har jeg aldri hørt, sverger heller til della Casa under Bøhm.Vidar P skrev:Valentino; 4 siste er jo alltid verdt å eie mange versjoner av, har Schwarzkopf spilt inn flere? Hvilken er dette?
Mvh Vidar P
Jeg bestilte selv noen av disse, og har mottatt Edwin Fischer, Karl Bøhm/LSO, Mengelberg, Furtwangler/Bøhm "Fidelio"; samt at en Stokowski-boks ligger i rest. Usansynlig lav pris for disse suverene boksene hvor flere allerede er komplett umulig å få tak i. Når det gjelder remastringer er Andante alltid blant de beste.Vidar P skrev:Har jeg nevnt disse Andante luksusboksene før? De er gode, og latterlig billig om dagen på mdt.
Mvh Vidar P
Vidar P skrev:Fricsay er alltid morsomt å høre ja.
Nå er det Menuhin som solist i Mozarts 4. fiolinkonsert, med Van Beinum/Concertgebouw.
Faktisk fra en turne, innspilt i Musikvereinsaal Wien i 1956.
http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//AND4060.htm
Har jeg nevnt disse Andante luksusboksene før? De er gode, og latterlig billig om dagen på mdt.
Menuhin kan jeg som vanlig styre meg, for å si det mildt; ikke for å si noe galt om Tellefsen, men Menuhin er enda verre i mine ører; null progresjon og "schwung", bare sviskete og klissen vakkerklang... helt intetsigende i mine ører iallefall. Heldigvis er boksen full av gode fremførelser forøvrig.
Mvh Vidar P
Så, endelig hjemom en tur etter ferien. Flere Andante-sett på salg på mdt;kibsgard skrev:En fantastisk Bruckner 8 (min favoritt symfoni!) med Furtwängler/WP fra 24/4-1954........
Jeg har den Böhm/LSO boksen. Jeg har ikke fått hørt gjennom hele, men den inneholder i alle fall en heidundrende Schumann PC med Gilels!Vidar P skrev:
Tror ikke vol. 1 noen gang har vært på tilbud, så da er det i så fall Amazon marketplace til rundt $35. Denne boksen er rett og slett desert island materiale for meg. Inneholder også noen fantastiske preluder med Cortot. Den blir vel ikke lenge på markedet.Vidar P skrev:Kibsgard; har du tips til hvor vol1 Chopin kan kjøpes? Tomt på MDT. Berkshire?
Jeg har brukt kvelden til å høre gjennom disse Medici-skivene som snarest; førsteinntrykket er at disse er virkelig energiske gedigne fremførelser, og lydkvaliteten er noe av det beste jeg kan minnes å ha hørt på historiske innspillinger (og deres remasteringer og gjenutgivelser)!
Mvh Vidar P
Jeg har bestilt fra Berkshire noen ganger og det har fungert meget bra. De har jo de beste prisene på markedet da de mottar restlager fra div. labels. Men man må handle raskt for de har ikke så altfor mange eksemplarer. Slik jeg ser det har du bestilt riktig tittel. Gled deg (hvis du har sansen for Chopin)!!Vidar P skrev:Kibsgard, nok en gang takkes det på det ydmykeste. Jeg var heldig og fant AN 1150 (Chopin Vol1 håper jeg) på Berkshire, der koster den $28, så godt under mva-grensa heldigvis. Bestilte selvsagt, så får vi se om det kommer; jeg har aldri handlet der før.
http://www.berkshirerecordoutlet.co...l=ANDANTE&genre=&RPP=25&pprice=&submit=Search
Når det gjelder Medici Arts, og denne serien Medici Masters, så står det på baksidene "From the producers of BB Legends".
Denne serien virker å holde skyhøy kvalitet så langt. Alle mine seks (så langt) skiver derfra er flunkende nye, merket 2007 og 2008 på baksiden; innspillingenes alder og opphav varierer.
Mvh Vidar P