|
Skitkult. Det var en artikkel om bl.a. denne i fidelity for ikke så lenge siden, de har helt rett. Dette er besnærende. Og så viser det at "klassisk musikk" er et vidtspennende begrep.ElusiveDisc skrev:On his new release Orient-Occident, Jordi Savall presents a fascinating dialogue between instrumental music from ancient Christian, Jewish and Muslim Spain, from medieval Italy and Morocco, from Israel , from Persian Afghanistan and from the Ottoman Empire. It provides the listener an opportunity to appreciate the numerous relationships that exist between these Mediterranean cultures that at times all appear to clash. Featuring liner notes by the writer Amin Maalouf, this well-researched album groups together the best musicians from today's performers of ancient Western and traditional Oriental music. It further develops the work begun on La Liva d'Hesperia, an album that was one of Jordi Savall's biggest successes.
Lov og lov, det gjelder å ikke spørre...Valentino skrev:Oj oj, fersk hjerte fra Cecilia til Jøgga! Og det får du lov til? ;D
..................
........
Hun møtte jeg også søndag. Veldig flott dame. Slett ikke noen primadonna i negativ betydning. Hun virket veldig nedpå, blid, ydmyk og sjarmerende. Takket meg så myeJøgga skrev:Åh, Cecilia
PS: jeg skulle gitt blaffen i alt og blitt i Oslo et par dager til, for det var en dame til der jeg skulle treffe !
Bladet er handlet, og op. 18/4 går nå. Kanonbra. Takk skal du og erato ha.MaHa skrev:Pavel Haas Quartet spiller Beethoven String Quartets fra siste BBC cd'en. Dette er saker, altså. Es mus sein, Valentino. Es mus sein. Denne hadde du likt, scherzoen er helt fantastisk.
![]()
Valentino skrev:Bladet er handlet, og op. 18/4 går nå. Kanonbra. Takk skal du og erato ha.MaHa skrev:Pavel Haas Quartet spiller Beethoven String Quartets fra siste BBC cd'en. Dette er saker, altså. Es mus sein, Valentino. Es mus sein. Denne hadde du likt, scherzoen er helt fantastisk.
![]()
Coveret ser iallfall ut som powermetal, men Døden og jenta er jo ein metal-kvartett.Valentino skrev:Men nå: Takács i Schuberts Rosamunde-kvartett, D804 i A-moll.
![]()
Er det innspillingen deres av kvintetten med Cummings på annencello? Den langsomme satsen deres er eksepsjonell på sitt vis. Den henger og vibrerer, som om tiden har stoppet opp, og midtdelen er brutal, rett og slett. Men jeg foretrekker allikevel Veronika og guttas innspilling totalt sett. Den er faktisk ikke OOP heller.Jøgga skrev:The Lindsays spiller nå Schuberts siste kvartetter
![]()
Nyinnkjøpt, og jeg trodde ikke jeg hadde hørt dette før. Men den langsomme satsen i D956, C-dur, er jo en riktig sviske! Hvor i all verden har jeg hørt den før, er det på TV? Ærverdige Morse kanskje?
Det står Cummings på andre, ja. Kvintett, jeg trodde det var kvartett.Valentino skrev:.....................................
Er det innspillingen deres av kvintetten med Cummings på annencello? .......................
.....................
Kanskje hørt den her - http://en.wikipedia.org/wiki/Carrington_(film) ? Den brukes i en av de lange scenene husker jeg. Dessverre ikke min favorittinnspilling (Amadeus/Cohen)..Jøgga skrev:![]()
Nyinnkjøpt, og jeg trodde ikke jeg hadde hørt dette før. Men den langsomme satsen i D956, C-dur, er jo en riktig sviske! Hvor i all verden har jeg hørt den før, er det på TV? Ærverdige Morse kanskje?
Det er mulig, men mest sannsynlig finner jeg nå at det var Inspector Morse, episoden Dead on Time, vi har alle på DVD. Ikke usannsynlig at det er Lindsays som spiller.patro skrev:Kanskje hørt den her - http://en.wikipedia.org/wiki/Carrington_(film) ? Den brukes i en av de lange scenene husker jeg. ..........................Jøgga skrev:![]()
Jøgga skrev:Det flyter av nye kammermusikkplater her.
Nå settes denne i gang:
![]()
Ikke å forakte den heller, med slike gode spillemenn.
Valentino skrev:Den Schnabelinnspillingen er fra '42 mener jeg, MaHa.
---
![]()
Richter spiller Mussorgsky. Fabelaktig!