berxter skrev:"Celi" dirigerer Bruckner 4:
B
Du har rett og slett kastet deg over "minimalismen" for tiden?ottone skrev:BWV 988 på harpe
fungerer, det.
Godt å lese at også kresne folk* setter pris på musiseringen og dynamikken som ofte preger Minnesota & Oue sine plater.pengesluk skrev:Flott orkestermusikk, egner seg for de som er nysgjerrige på klassisk musikk men som bare har hørt "sviskene" og ikke fått fot.
Spor nr. to, Richard Strauss' Dance of the Seven Veils from Salome, er et fantastisk morsomt musikkstykke og orkesteret gjør en knallgod jobb med dette (og resten av CD'en også)
Heh. Lite minimalisme i den Goldberg-varianten jeg strever med for tiden, heller tvert imot.emotikon skrev:Du har rett og slett kastet deg over "minimalismen" for tiden?ottone skrev:BWV 988 på harpe
............
fungerer, det.
Hehe.. jo takk.. og dette orkesteret er BRA, dirigenten likeså. Første kuttet er forøvrig på en annen innspilling med samme dirigent; Tutti! som er en sampler for orkesterverker utgitt av RR. Kuttet er Rimsky-Korsakov's ettersigende egen favoritt "Dance of the Tumblers" fra operaen "The Snow Maiden". Også dette flott og grandios musikk med typisk russisk/østeuropeisk berg- og dalbane partier og drama.Ole I skrev:Godt å lese at også kresne folk* setter pris på musiseringen og dynamikken som ofte preger Minnesota & Oue sine plater.pengesluk skrev:Flott orkestermusikk, egner seg for de som er nysgjerrige på klassisk musikk men som bare har hørt "sviskene" og ikke fått fot.
Spor nr. to, Richard Strauss' Dance of the Seven Veils from Salome, er et fantastisk morsomt musikkstykke og orkesteret gjør en knallgod jobb med dette (og resten av CD'en også)
* med dette menes f.eks deg som jeg anser som en kresen type, på en positiv måte
Nettopp tilbake fra Oseana (kulturhuset i Os) hvor utdrag av denne sjarmerende perlen (jeg har også den viste CDen) ble spilt.emotikon skrev:Da er julen i gang for min del.
Charpentier; Pastorale de Noel
Les Arts Florissants - William Christie
DET er en utroligt flott utgivelse!berxter skrev:Mozart c-moll i kveld også, nå dirigert av Fricsay:
B