Gull! Takker.Jeg ser og hører kutt med Toscanini og NBC symfoniorchestra i deres aller første TV-overførte framførelse.
Og historiske Proms opptak.
En fin dokumentar om historien om klassisk musikk på fjernsyn,
Går nå på NRK2!
Ja, Gullkorn etter gullkorn etter gullkorn. Music in the Air, fra BBC.Gull! Takker.
MAHLER Symphony nr, 5
Chicago Symphony Orchestra - Georg Solti
(Vinyl-Decca-1970)
WOW......
Det var til og med hardcover på denne boksen, kan ikke huske sist nye billigboks som ble levert med det.Det kan godt være Philips innspillingene. Opptak fra Amsterdam 1964-1967. Denne boksen er vel laget for det italienske markedet og selges av amazon.it. 9 CDer som kommer godt under mva-grensen. 22,87€ før man trekker fra mva. Du må regne ca 10€ i frakt, så totalt kommer det seg vel på omtrent 27€.
Sonate Per Pianoforte. the Piano Sonatas: Arrau, Beethoven: Amazon.it: Musica
Hei.....
ottone:
Sitter her og vurderer storinnkjøp fra naive. Disse Vivaldi-boksene tiltaler meg. Har allerede lyttet gjennom en av dem. En til er på vei.
Så de Azzolini platene. Ligger i "bestilles-boksen" Takk for bekreftelse av at de er bra.Hei.....
ottone:
Sitter her og vurderer storinnkjøp fra naive. Disse Vivaldi-boksene tiltaler meg. Har allerede lyttet gjennom en av dem. En til er på vei.
Jeg liker de CDene jeg har hørt av denne serien, har 8-9 stk, friske tolkninger med god lyd. Og sære, spennende cover på alle sammen. Ikke alle får like gode kritikker ser jeg, men det skal noe til for en så omfattende komplett serie. Vivaldi Edition fra Naïve, altså.
Du må få med deg de to med fagottkonsertene, spilt av Azzolini. Fabelaktige plater begge to, og jeg håper han kommer med resten av konsertene.
Jepp, Vivaldi passer fint til mange mils kjøring.Dagens post ankom akkurat i tide før vi kjører på ferie.
Jeg kaller det ikke hifi, men musikk må vi jo ha i bilen, og Vivaldi er perfekt til bilkjøring.
PS: Åh, emotikon, sånt rom vil jeg og ha!