nilsen64
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 17.06.2007
- Antall liker
- 89
denne er da feiende flott
Ja, det er litt av en Mahler 7 versjon (Tahra TAH 4032). Kanskje av de aller beste - etter min mening. Mvh.kondrashins mahler nr 7
fin innspilning fra 79
Fra andre rad i Grieghallen lød det helt utmerketFestspill fra Bergen, direkte på P2, nettradio gjennom musikkvenn SuperUniti.
Leif Ove spiller Beethoven konsert nr 1, med Mahler Kammerorkester, i Grieghallen.
Litt skuffet over en overfladisk og firkantet andre sats, men det var kanskje bare meg.
Kanskje det er festpillstemningen og været som ikke helt egner seg til en god LvB.
Dynamikken komprimeres på radiosendingen, det irriterer, heter det limiter? Er vel for at de tunghørte skal slippe å skru på høreapparatet hele tiden.
Ellers låter det greit, og trivelig fredagsunderholdning i solskinnet.
ed: Fint, han skal jo spille nr3 også. Den er klart bedre. Da kan jeg fylle glasset imens.
Helt riktig. Jeg er aldri i riktig by under festspillene. Altfor mye som skjer på andre fronter, og fremdeles en liten mannsalder til pensjonsalderen.Fra andre rad i Grieghallen lød det helt utmerket
Andsnes, orkesteret, fremføring og LvB helt topp. Kan være det var festspillstemning og været. ?
Du var kanskje i feil by for anledningen?
Kikket etter i Philips-boksen min, men der sto det ikke noe om opptaket. Den ble utgitt i 1982.Det kan godt være Philips innspillingene. Opptak fra Amsterdam 1964-1967. Denne boksen er vel laget for det italienske markedet og selges av amazon.it. 9 CDer som kommer godt under mva-grensen. 22,87€ før man trekker fra mva. Du må regne ca 10€ i frakt, så totalt kommer det seg vel på omtrent 27€.
Sonate Per Pianoforte. the Piano Sonatas: Arrau, Beethoven: Amazon.it: Musica