Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2


    Ja, jeg vet vel godt at det finnes et metningspunkt for Bruckners musikk for folk flest, men nå er altså nok en av de beste komplett-innspillingene (riktignok uten nullene) tilgjengelig for småpenger. Gielen har sluttet å dirigere og orkesteret er kraftig forandret fra og med i år, så dette er allerede et stykke europeisk kulturhistorie. Et supert orkester ble det etter hvert under Gielens ledelse, og dette er Bruckner på høyde med Wand/NDR, München eller Berlin, Maazel i Bayern eller hvem som helst.

    Det som særpreger Gielens tolkninger, er kombinasjonen av absolutt kontroll og evnen til ekstatisk heftighet. Det er langt på vei unikt hvordan han ikke vakler mht. tempo, fremdrift eller struktur uansett hvor intens musiseringen er. Han bygger intensitet innenfra - i frasering, dynamikk og uttrykk - uten rubato, brudd eller at overgangen til neste sekvens blir forstyrret.

    Underveis i denne syklusen tenkte jeg mer enn en gang: Hvis Carlos Kleiber hadde dirigert Bruckner, kunne det ha vært noe a la dette. De to kjente hverandre godt og leste partiturer sammen.
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Tusen takk for at du minner meg om Bruckner, awe, det blir forhåpentligvis snart tid for hans symfonier igjen for min del. Akkurat nå er det Prokofiev, Vaughan Williams og andre symfonikere fra +/- mellomkrigstiden (og ikke minst krigsårene) som oppholder meg! Veldig mye å ta av, forresten - tips om favoritter mottas med takk!

    I tillegg til at jeg leser Ketil Bjørnstads litt merkelige dobbeltbiografi Veien til Mozart. Delene om Bjørnstads oppvekst er kanskje ikke like interessant som å dukke ned i brevene mellom faren Leopold og sønnen Wolfgang Amadeus. Ikke helt en drømmefar der, vil jeg si, Leopold. Men boken gir i alle fall plenty av grunner til å ta fram virkelig supre, sunne Mozartinnspillinger. Som denne:

    61apaRgSkXL.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Honegger beskriver krigens vesen og virkning fra innsiden, synes jeg. Karajan får frem fryktelig gru og forferdelse her, og opptakene fanger stemningen svært livaktig.


     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3


    Ja, jeg vet vel godt at det finnes et metningspunkt for Bruckners musikk for folk flest, men nå er altså nok en av de beste komplett-innspillingene (riktignok uten nullene) tilgjengelig for småpenger. Gielen har sluttet å dirigere og orkesteret er kraftig forandret fra og med i år, så dette er allerede et stykke europeisk kulturhistorie. Et supert orkester ble det etter hvert under Gielens ledelse, og dette er Bruckner på høyde med Wand/NDR, München eller Berlin, Maazel i Bayern eller hvem som helst.

    Det som særpreger Gielens tolkninger, er kombinasjonen av absolutt kontroll og evnen til ekstatisk heftighet. Det er langt på vei unikt hvordan han ikke vakler mht. tempo, fremdrift eller struktur uansett hvor intens musiseringen er. Han bygger intensitet innenfra - i frasering, dynamikk og uttrykk - uten rubato, brudd eller at overgangen til neste sekvens blir forstyrret.

    Underveis i denne syklusen tenkte jeg mer enn en gang: Hvis Carlos Kleiber hadde dirigert Bruckner, kunne det ha vært noe a la dette. De to kjente hverandre godt og leste partiturer sammen.
    Jeg ser på Presto Classical at boksen koster NOK 255 mens nedlasting i FLAC koster 1032...
     

    opd

    Medlem
    Ble medlem
    10.03.2004
    Innlegg
    9
    Antall liker
    7
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Føler jeg skylder å gjøre oppmerksom på all glede jeg har av denne tråden. Her er det mange gode anbefalinger som jeg har hatt mye glede av uten å ha kommentert det spesielt. Ser det er noen gjengangere som bidrar utover det vanlige. Føler meg vel som en blindpassasjer på denne reisen. Så jeg tenkte at jeg i det minste bør formidle at "lillebror ser dere". I det siste har jeg hatt spesielt glede av anbefalingen på Bruckners symfonier med Simone Young. Jeg har mange ganger prøvd meg på Bruckner, men har ikke fått grepet på det. Det blir en opplevelse av mye lyd uten at det melodiske griper meg. Da faller jeg fort tilbake på Mahler som er en av mine absolutte favoritter. En sen kveldsstund slukkes lyset og så lar jeg meg bare henføre. Det oppleves veldig spesielt å bli sånn tatt fatt i. Fort litt utpå natta før transen slipper da. Bruckner har altså fått et visst innpass nå. Utover symfoni 6 som ble nevnt har jeg falt for symfoni 3 som er blitt repetert noen ganger nå. Siste del av andre sats har noen umiskjennelige likhetstrekk med et annet kjent verk jeg ikke evner å komme på. Men der er det kanskje andre som kan hjelpe meg?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    CD-spiller er tingen for klassisk-samlere i 2016, Steinar.
    Jeg har cd-spiller jeg, men rører den ei.

    Jeg foretrekker å anbringe mitt mødige legeme i en dertil egnet stol, for så å gripe etter en fjernkontroll for å holde kontroll.

    Så kan jeg svitsje frem og tilbake mellom det jeg har latt meg lure til å kjøpe etter påtrykk fra brukerne her inne.
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.697
    Antall liker
    10.016
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    CD-spiller er tingen for klassisk-samlere i 2016, Steinar.
    Jeg har cd-spiller jeg, men rører den ei.

    Jeg foretrekker å anbringe mitt mødige legeme i en dertil egnet stol, for så å gripe etter en fjernkontroll for å holde kontroll.

    Så kan jeg svitsje frem og tilbake mellom det jeg har latt meg lure til å kjøpe etter påtrykk fra brukerne her inne.
    Hvis den tar opp plass i stua di, kan du bare sende den til meg. Sender deg postadresse på PM. Send gjerne med CD-samlingen. Dekker porto.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    CD-spiller er tingen for klassisk-samlere i 2016, Steinar.
    Jeg har cd-spiller jeg, men rører den ei.

    Jeg foretrekker å anbringe mitt mødige legeme i en dertil egnet stol, for så å gripe etter en fjernkontroll for å holde kontroll.

    Så kan jeg svitsje frem og tilbake mellom det jeg har latt meg lure til å kjøpe etter påtrykk fra brukerne her inne.
    Hvis den tar opp plass i stua di, kan du bare sende den til meg. Sender deg postadresse på PM. Send gjerne med CD-samlingen. Dekker porto.
    Hehe. For å kunne sende den til deg, må jeg jo røre den. Og det har jeg allerede forklart at jeg ikke gjør. Og henting er uaktuelt.

    Enda mer seriøst: I hovedanlegget i kjellerstuen har jeg ingen spiller. Der går det kun i SB Touch. Jeg ser jo faren for at det blir mer hopping fra det ene til det andre, sammenlignet med cd-spiller der man må fysisk bevege på seg for å bytte cd, og dermed gjerne lytter til hele albumet før man bytter. Men betjeningskomforten med SB betyr også litt.

    Skal jeg spille en fysisk cd, benytter jeg et av minianlegget oppe i stuen. Og liker jeg det jeg hører, ripper jeg den :) Mao, det beste av Lunds to verdener.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Med din kresne forsterker-løsning, Steinar, ville jeg sett meg om etter et drivverk av topp kvalitet. Accuphase og CEC, det kunne kanskje ha vært noe. Just a thought. Sikkert lurt å foreta seg noe før erato ribber deg fullstendig. Han er minst like glupsk på CD'er som jeg, har jeg forstått. Nå hiver jeg ut en sofa til for å ta unna for de ukentlige forsyningene. Det valget havner komfortabelt i kategorien "Opplagte prioriteringer".

    Og jeg lytter til dem også! I dag har jeg brukt et par givende timer på Hans Rotts eneste større fullførte verk, symfoni i E-dur fra 1880. Han døde 25 år gammel i 1884 av tuberkulose, men de siste fire årene satte alvorlige mentale lidelser ham ut av spill. Elev og protesjé av Bruckner, beundret av Mahler og et av flere ofre for drittsekken Brahms' destruktive kritikk.

    Symfonien er breddfull av ideer og talent, om enn uferdig. Virkelig interessant, imponerende selvstendig og med gripende uttrykk og nerve. Det store interpretatoriske spørsmålet er om dirigenten skal pynte på svakhetene eller satse fullt på det som er der. Paavo Järvi gir på og radiosymfoniorkesteret i Frankfurt spiller gnistrende godt.

     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Formiddagens opera;
    Rautavaara; Kaivos
    Tampere Philharmonic Orch. - Lintu

    Rautavaara Kaivos.jpg


    Som å se en spenningsfilm. Dynamisk og variert.
    Nevnte jeg superb innspilling? Her får en også bruk for membranareal.
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Med din kresne forsterker-løsning, Steinar, ville jeg sett meg om etter et drivverk av topp kvalitet. Accuphase og CEC, det kunne kanskje ha vært noe. Just a thought. Sikkert lurt å foreta seg noe før erato ribber deg fullstendig. Han er minst like glupsk på CD'er som jeg, har jeg forstått. Nå hiver jeg ut en sofa til for å ta unna for de ukentlige forsyningene. Det valget havner komfortabelt i kategorien "Opplagte prioriteringer".

    Og jeg lytter til dem også! I dag har jeg brukt et par givende timer på Hans Rotts eneste større fullførte verk, symfoni i E-dur fra 1880. Han døde 25 år gammel i 1884 av tuberkulose, men de siste fire årene satte alvorlige mentale lidelser ham ut av spill. Elev og protesjé av Bruckner, beundret av Mahler og et av flere ofre for drittsekken Brahms' destruktive kritikk.

    Symfonien er breddfull av ideer og talent, om enn uferdig. Virkelig interessant, imponerende selvstendig og med gripende uttrykk og nerve. Det store interpretatoriske spørsmålet er om dirigenten skal pynte på svakhetene eller satse fullt på det som er der. Paavo Järvi gir på og radiosymfoniorkesteret i Frankfurt spiller gnistrende godt.

    Desto større grunn til å rippe ;)

    Og de fysiske cd'er jeg kjøper, putter jeg i fôrede plastlommer fra Case Logic og oppbevarer dem i bokser fra noe jeg tror heter Media Posso. Sparer masse plass.

    Forøvrig er det dyrt for Steinar å lese musikkanbefalingene dine, i tillegg til andres. Jeg nevner i fleng Rott.

    Men det er givende! :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Masse Boulez på Tidal.
    Det låter så sprell levende nær sagt uansett hva den mannen gjør. Gjorde. Ravel, Stravinskij, Mahler, her er det bare å kose seg. En del strålende innspillinger her!
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.697
    Antall liker
    10.016
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den Rottplata ha jeg selvsagt, jeg har vel faktisk et parinnspillinger av denne og Jærvi sin er vel hakket bedre enn konkurrenten på Hyperion. Mange interessante ansatser i denne musikken, og hvor stor innflytelse ideene her hadde på Mahler, og hva Rott kunne blitt til under andre omstendigheter, er det interessant å spekulere i.

    Her går det i denne:



    Med ankomsten av denne er et av de få gjenværende hullene i Handelsamlingen plugget.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.697
    Antall liker
    10.016
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig bestilte jeg denne boksen under mvagrensa fra amazon.uk:



    Det lille jeg har hørt av innspillinger fra 50-tallet av disse folka i det tysk-østerrikske kjernerepertoar har vært magisk (noen CDer er gjenutgitt i Australsk Deccas Eloquence serie).
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Ingen overraskelse at du har Rott på radaren, erato, og takk for input på spennende kvartett-innspillinger fra 50-tallet. Hiver meg på forhåndsbestillingen.

    Scribendum har mye av den sorten: Vegh og Barylli er allerede i hus. Husker jeg ikke feil, var otare også begeistret for Vegh i Beethoven. Som med Busch og Griller, er dette tolkninger med karakter og innlevelse.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Rott var et nytt bekjentskap, absolutt en interessant komponist.
    Tiltredes! Jeg lyttet litt til førstesatsen på youtube og synes det var riktig vakkert. Så får bæsjen Brahms mene hva han vil, hvor han nå måtte befinne seg.

    Så - NB! awe - jeg har lastet den ned. Bombe. Jeg valgte meg innspillingen på BIS med Norrköping S O under Leif Segerstam. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har alltid hatt litt sans for østeuropeisk folkemusikk, og nå har jeg nok en gang lyttet til Bartoks Rumenske Folkedanser:

    bartok fischer.jpg


    Skulle man ha en velutviklet sans for sære taktarter, kunne man jo gi seg i kast med denne:

    Farmers market.jpg


    ;)
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.828
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2


    Nå er den kommet, Steinar. Etter opp. 9, 17, 20, 33 og 50 med denne kvartetten og Hyperions nydelige produksjoner, må det være lov å ha en berettiget forventning om mange fine musikkopplevelser. Etter samme selskaps heller begredelige utgivelser med Takacs' gammelmannsvibrato (sakte og med wobbly pitch) i opp. 71 og 74, vet vi at London Haydn Quartet leverer uforlignelig rent, klart og sterkt. True grit, og det til halve prisen.

    Bildet ble veldig stort og gildt, men skitt au: Det kan ikke skade med litt billedkunst til musikken.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hehe. Bildet ble like stort som mine pleier å bli når jeg henter covere fra Amazon UK. Glad du er fornøyd så langt! :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg visste ikke hva som kom idag. Var ikke forberedt.
    Håper flere enn meg får med seg det som sendes på NRK2 Hovedscenen ikveld.
    Dette lover godt.
    Naim og Spendor til kulturTV i familievennlig dagligstue er så godt til spredning av det gode budskap.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.546
    Antall liker
    785
    musicAeterna og "rebellen" Teodor Currentzis med solist Patricia Kopatchinskaja

    Tchaikovskys nydelige fiolinkonsert og her er det detaljrikdom til fingerspissene og lyden er da veldig dynamisk og fin :)
    Friskt og "moderne" spilt.

    Capture.JPG
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Teodor Currentzis er et nytt bekjentskap for meg.
    Fascinerende intensitet og kompromissløs holdning.

    Da er det å hive seg på Spotify og sjekke. Hei hvor det går!
    rameau.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denne har jeg ikke spilt for ofte alle de årene jeg har eid den. Kanskje jeg burde gjøre noe med det nå som jeg befinner meg samme sted som CD-en og har lyst til å høre på den? Samlingen er ikke så stor men utvalget føles stort når det er lenge siden den var samlet. Mangler fortsatt noe, men pytt sann.

    bc890f69-ed5e-4106-9e76-63035f130a74.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Visste hva de gjorde, de, Baluba...den der er fin, den.. Her går det i Glass- og ikke den knuste varianten...:cool: Mangler bare komplett Piano Etudes, Glassworks, Koyaanisqatsi og trilogiens siste..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så du har The Photographer og Songs From Liquid Days? Synes begge de er essensielle når det kommer til Glass på hver sin måte. Liquid Days er eksemplet på hvordan han opererer over genregrensene, og The Photographer er jo bare klassisk Glass.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Takk for påminnelsen om Philip Glass. :)

    Første gang jeg hørte noe av ham, var i en taxi(!) på vei hjem fra en kveld på byen. Sjåføren var ihuga fan av klassisk musikk, og akkurat da var det en symfoni av Glass som sto på menyen. Jeg likte det jeg hørte, men jeg har ikke fått somlet meg til å anskaffe noen av symfoniene hans.

    Jeg har kun disse albumene:

    glass violin concerto.jpg


    glass oeuvres.jpg


    Så da blir mitt spørsmål som vanlig: Hvilke innspillinger av hans symfonier er å anbefale? Hvilke symfonier kan jeg finne ut selv, men for å slippe å tråle gjennom diverse fremførelser av dem, hadde det vært fint å få noen tips her.
     

    btolli

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    325
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    2
    Bilde1.jpg


    Her går det i Handel i dag. Flott plate med Il Giardino Armonico. Som vanlig god innspilling, musikalsk og dynamisk. Anbefales!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.697
    Antall liker
    10.016
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Handels op 6 er flotte saker.

    Her går det i en veldig fin (Gardner nr 2) og en strålende (Veale nr 2) britisk symfoni i flott SACD lyd



    Tenk Vaughan Williams' krigstrilogi med innslag av Walton på den siste.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En så stor ekspert på Glass er jeg nok ikke, selv om jeg har hørt på musikken hans siden jeg ble presentert for den av en lærer på gymnaset. The Photographer var den første jeg kjøpte, det er et ganske tidlig verk som jeg fortsatt synes er mye av essensen i Glass. Vokalmusikken spør du ikke om, så det vil jeg ikke svare på. Har litt på CD og litt på HDD (og kassett, faktisk). Er litt skammelig at jeg ikke har satt meg mer inn i orkestermusikken hans, faktisk.

    Her koser jeg meg med Starker og LSO som spiller cellokonserter av Schubert, Lalo og Saint-Saëns på redbook-CD. Det skal ikke stikkes under en stol at det er ei plate som har fått mye spilletid opp gjennom årene.

    starker saint saens schubert lalo.jpg
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.697
    Antall liker
    10.016
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å nei, far: Bruckner inntas på fastende hjerte og med senket blikk, det være seg i Bergen eller Bayern.

    Forresten, briter og Bruckner er jevnt over ikke 10/10: Vi må nesten tilbake til Klemperers indiske sommer med Philharmonia for rike forekomster av den slags. I Tyskland kverner ethvert radiosymfoniorkester med respekt for seg selv ut en syklus eller to rett som det er, og i Amsterdam, München, Dresden, Wien eller Berlin er det nærmest non stop Bruckner-show. Ja, det er ikke langt unna at muskelorkesteret i Chicago har like mange Bruckner-hits alene som London-orkestrene til sammen. Food for thought? Aber selbstverständlich!

    Da kunne det vel kanskje passe å slå en 10/10-innspilling i bordet?



    Saftig, lidenskapelig og superkonsentrert fra første til siste tone. Youngs Bruckner er historien om en overveldende begavet outsider som nekter å gi seg til tross for all verdens motgang. Her dreier det seg mindre om religiøs mystikk, katolske hundekunster eller Wagner kontra Brahms enn kampen for genuint kunstneriske ambisjoner og retten til å bli hørt. Han fornemmer hvor vanartet han er - på en begrenset, og samtidig dypt innsiktsfull, ulykkelig måte, men vet han har gull i hendene. Buksene er både bokstavelig og billedlig talt for korte, men han må skrive ned det han hører.
    £ 22 på europadisc for hele CD boksen (12 CDer )- NB CD format - frem til midnatt i dag.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.801
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ^ Søren at jeg leste bok i går kveld, og ikke så det innlegget før nå. OOS nå.

    B
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.801
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, jeg har da et par Brucknere fra før...
    Leser i kveld også, og hører på Bach samstundes:
    folder.jpg

    En liten Gammel Opland i tillegg, og det er perfekt.

    B
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn