Fra den store bunken under treet henter vi fram
Grieg :den store balladen, med Leif Ove selvfølgelig
Balladen er jo faktisk stor, den.
Og Mozart sine konserter med Barenboim surrer og går innimellom, og jeg må innrømme at jeg liker det. Han er en robust og kraftfull pianist, men det mangler ikke på nyanser og varme her syns jeg. Dessuten setter jeg pris på å ha forskjellige tolkninger i samlingen, Mozart tåler å bli 'håndtert' (med unntak av Gould, han var slem !) så denne kommer jeg til å leve godt med. Innspillingene er fra 1967-74 og gjort i Abbey Road, klare og fine uten å bli for tørt.
ed:Førsteinntrykket er at de tidligere konsertene kler den robuste stilen best. Syklusen med Berlinerne har jeg ikke hørt, men det var synd at Vidar P gav den bort, han kunne heller sendt den til meg ;D
Disse EMI-boksene har jeg gode erfaringer med, og nå må jeg bestille Sibelius-boksen med Berglund, Bruckner med Jochum og Strauss med Rudolf Kempe. Her snakker vi om spesialister på hver sine! Jeg gleder meg faktisk veldig til den siste. Og jula varer helt til påske.......
Kaffen er tom, og nå er det ut på tur med Haydns Årstidene på iPoden. For et liv.
J