Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Koser meg gløgg ihjel med Ignacy Friedman som spiller Chopin-mazurkaer i London 1930. Imponerende lydkvalitet forresten. CD4 spor 9-14.

Boksen inneholder forøvrig artister fra Paderewski til Cortot, i sedvanlig Andante-innpakning og kvalitet.

http://www.amazon.co.uk/Chopin-Solo...r_1_37?ie=UTF8&s=music&qid=1230289330&sr=8-37

Enkelte Andante-bokser er rimelige på amazon.co.uk for tiden har jeg sett. Hmmm.

Mvh Vidar P

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.580
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fred og ro; Officium et Missae in Nativitate Sancti Ioannis Baptistae med Sta: Sunniva/ Kleivset:

Bernt K

Vedlegg

achri-d

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Det var hanssler salg hos Berkshire i høst og jeg plukket opp Bruckner No. 7

og Beethoven Nos. 4&6

Sanderlings Bruckner No. 7 er kanskje den beste tolkningen av denne symfonien jeg har i min samling, men det eksepsjonelle med denne CDen er lydkvaliteten. Det er sjelden det er så bra gjort. Bortsett fra Fischers Mahler No. 2 er dette antagelig den beste innspillingen jeg har rent teknisk.

Feys Beethoven er ikke "dramatisk" nok for meg - men flott er den. Den ligner kanskje litt på Norrington & LCP, men langt bedre spilt etter min mening. Skal man derimot ha den perfekte sekser - da er det kun denne som gjelder. Mvh

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    achri-d skrev:
    .. Skal man derimot ha den perfekte sekser - da er det kun denne som gjelder. Mvh
    Det er samme konklusjon som jeg har truffet også; Klemperers er det nærmeste jeg har kommet den perfekte Pastoral-symfoni for meg. Den fortjener sin plass Aus der Reihe med bravur.

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.854
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fælt til masing om denne Klemperer-Pastoralen da! Får vel kjøpe den og høre selv.

Her får Brahms' Ungarske danser Rolls Royce-behandling av Gewandhausorchester Leipzig og Kurt Masur. Disse og Dvoraks Slaviske danser har gått på heavy rotation siden de landet på harddisk her.
    Finner ikke coveret på nett, men det er en plate i Philips Laser Line Classics-serien, juvelboksen har hvit seng påtrykt "HIGHTECH". Fabelaktig!

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Fælt til masing om denne Klemperer-Pastoralen da! Får vel kjøpe den og høre selv.
    Det er jo erketypen på "klassisk" Pastoral, perfekt gjennomført fra ende til annen.

Jeg er ikke like sikker på at den nødvendigvis vil falle i din smak; den er vel et stykke fra å spilles på den måten som dine favorittartister ville ha spilt den, om jeg leser preferansene rett; men likefullt vil den være en spennende reise inn i "god gammeldags" Beethoven. Supertransparent, poengtert, glitrende melodiføring, ypperlig balanse i orkesteret, nydelige tempi som er hurtige nok til å få tilstrekkelig fremdrift, og langsomme nok til å gi transparens og klangflater. Helt suveren imo.

Ang de noen ganger litt uvant lave tempi; Klemperer svarte nonchalant til Walter Legges kommentar; ".. you'll get used to it".

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.854
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ikke nødvendigvis, men man vet jo aldri. Ottos Zauberflöte er en favoritt, og knottvrider Walter er med der også (og tanta til Ørkenstorm-Norman, selvfølgelig).

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.854
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ripper Puccini og hører på Scarlatti

Flott plate, på Perahiamanér, selvfølgelig.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.112
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gabrieli og messing lager solskinn i stua

The Antiphonal Music of Gabrieli.
    Messing-seksjonene fra Philadelphia, Cleveland og Chicago. På LP innspilt ca 1968.
    Gullalder for de store amerikanske orkesterne, og blåserekkene her er historiske og til å få ståpels av. Lyden er god, men pickupen min sliter med å spore trompetlyden til Bernard Adelstein, Adolph "Bud" Herseth og resten av gjengen. Dette er en historisk innspilling, once-in-a-lifetime recording, som finnes i flere remaster, også på SACD, på amazon.com. CD ligger i bestilling.
    emotikon bør ha denne...
    J

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hører på Edward Kilenyi (1910-2000) sin legendariske 1937-innspilling av Chopins etuder. Innspilt for Pathe i Paris, og utgitt i England på Columbia. Fins på denne Chopin Vol 2 Andanteboksen jeg avbildet over.

Kilenyi sin innspilling av op 10 var den første virkelig gode innspillingen av verkene, og var standarden i årevis sies det. Forresten hører jeg via mine nye og glimrende AKG K530 kjøpt til latterlige 599,- på cdon.

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.854
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pene er de også, Vidar P! Mine søte nye Sennheiser PX100 er helt greie laptopmonitorer, og så er de ekstremt innerlommefraktbare. Kjekt.

Jeg ripper DSCH og hører Böhms ultralekre "Scene am bach" fra LvB 6. Akkurat ferdig med Jansons' symfoniinnspillinger, og bryter meg på Kvartettene med Emerson.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.854
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    CX300 har Powerful, bass-driven stereo sound i følge Sennheiser. Liker du ikke det? ;D

Bernstein dirigerer sin egen On the Waterfront-suite her.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    CX300 har Powerful, bass-driven stereo sound i følge Sennheiser. Liker du ikke det? ;D

Den har hos meg en utpreget loudness-effekt, og unyansert klæsjete og litt ubehagelig diskant. Men det er ikke det verste; det som gjør den komplett ubrukelig her er det voldsomme støynivået fra ledningen! Selv når du sitter helt i ro i sola, så vil selv en lett bris medfører buldrende lyd som følge av ledningsmediert beinledet støy til øret, og jeg skal ikke engang begynne å snakke om den støyen som oppstår når man beveger seg, slik at ledningen gnir mot klær eller hud. Det er helt fryktelig, og ødelegger lytteopplevelsen. Som forresten ikke er all verden uansett. Bassen er imidlertid ikke verst så lenge den ikke blir overdøvet av ledningsstøy. Men det er bare min mening.

Har akkurat rippet inn Becker/Fagen (pre-Steely Dan) sine innspillinger fra 1968-71 for å ha i iPod'en, og koser meg med CD'en på stereoen. Fabelaktige låter synes jeg, disse ca. 25 låtene (unntatt filmmusikken) før "Can't buy a thrill". Klassisk blir det vel igjen litt senere.

http://www.broberg.pp.se/sd_yougo.htm

Bare så synd at jeg ikke fikk krøkket meg til å skaffe alle innspillingene på dette OOP Catalyst dobbeltalbumet, men jeg har da i det minste "You go where I go".

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Tilbake i den klassiske verden igjen, jeg får ikke gitt slipp på Clara Haskil, som ellers var kjent for sitt samarbeide med Arthur Grumiaux for Philips. Nå spiller hun Mozarts klaverkonsert nr.20 K466, hans lyseste øyeblikk på jord? Orkesteret er Lamoureux dirigert av Igor Markevich i La Maison de la Chimie i Paris i novemberdagene 1960.

Min er selvsagt fra denne Original Masters-boksen, men denne legendariske innspillingen fins også i Philips sin 50-års jubileums-serie.

http://www.amazon.co.uk/Mozart-Pian...1YDF/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1230471718&sr=8-3

Haskil er et svært hyggelig bekjentskap, flere som har et forhold til henne?

Mvh Vidar P

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.112
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Valentino skrev:

Den har hos meg en utpreget loudness-effekt, og unyansert klæsjete og litt ubehagelig diskant. Men det er ikke det verste; det som gjør den komplett ubrukelig her er det voldsomme støynivået fra ledningen! Selv når du sitter helt i ro i sola, så vil selv en lett bris medfører buldrende lyd som følge av ledningsmediert beinledet støy til øret, og jeg skal ikke engang begynne å snakke om den støyen som oppstår når man beveger seg, slik at ledningen gnir mot klær eller hud. Det er helt fryktelig, og ødelegger lytteopplevelsen. Som forresten ikke er all verden uansett. Bassen er imidlertid ikke verst så lenge den ikke blir overdøvet av ledningsstøy. Men det er bare min mening.........................................................
    ....
    Mvh Vidar P
    Jeg har akkurat samme erfaringen med en liknenede Sennheiser, den ledningslyden er fryktelig irriterende. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte dem var at de er de eneste jeg fant som passet i mine øreganger (kom med tre sett gummiringer), og de stenger effektivt lyd ute. Har AKG 319 'isolerende' gummi-kant og flere størrelser?

Og jeg spiller selvfølgelig plater idag også:
    Mozarts vidunderlige K453 konsert nr.17, med Askenazy på Decca LP fra 1979
    Interessante forskjeller mellom gamle Barenboim og Ashkenazy, Moravec og nye Andsnes. Min kone og jeg blir ikke enige om forholdet disse imellom, og det ender med at jeg må bestille både Curzon og Brendel.

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    909
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P - Clara Haskil er fantastisk på Mozart, noen sier jo at hun ble født akkurat for å spille hans musikk. En uparfymert tilnærming som gjør at mange posørpianister kanskje bør revurdere sin oppfatning av hvordan bla.a pianokonsertene kan spilles.
    Joda, stygt sagt om mange gode pianister, men den følelsen kan man faktisk sitte igjen med etter å ha hørt henne spille.

Her hos meg spiller hun nå Beethoven 3&4 pianokonsert, også med Markevitch fra Phillips-samlingen, men utgitt på "tahra"

Du må gjerne gi meg label og nr på hennes versjon av Kinderszenen, den har jeg ikke....matcher den Kempff på DG??

Vedlegg

kibsgard

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    1
    Vidar P skrev:
    Haskil er et svært hyggelig bekjentskap, flere som har et forhold til henne?

Mvh Vidar P
    Clara Haskil og Edwin Fischer er for meg de ypperste naar det gjelder Mozart's pianokonserter (maa kanskje ogsaa ta med Robert Casadesus), og Haskil/Grumiaux har ogsaa spilt inn noen fremragende versjoner av Mozart's fiolinsonater. I dag er det jo de flotteste ansiktene/kroppene som skal pryde selv klassiske CD-cover og da mangler kanskje disse artistene litt snert. Men naar det kommer til innsiktsfullt spill hvor man ikke er redd for aa sette sitt personlige preg paa musikken er Haskil/E. Fischer formidable. Men de har jo dessverre ikke spilt inn alle Mozart's pianokonserter. Jeg har heller ikke hoert Haskil i noe saerlig annet enn Mozart, men det er til gjengjeld en komponist hun behersket tilk fulle.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.112
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gunzi skrev:
    ..................................
    Du må gjerne gi meg label og nr på hennes versjon av Kinderszenen, den har jeg ikke..
    ...........
    MDT har den oppført som Urania URN22358
    http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//URN22358.htm
    Haskil er ukjent for meg til nå, men her må det handles. Og da begynner jeg med Philips Original Masters tror jeg.
    J.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jøgga skrev:
    Gabrieli og messing lager solskinn i stua

The Antiphonal Music of Gabrieli.
    Messing-seksjonene fra Philadelphia, Cleveland og Chicago. På LP innspilt ca 1968.
    Gullalder for de store amerikanske orkesterne, og blåserekkene her er historiske og til å få ståpels av. Lyden er god, men pickupen min sliter med å spore trompetlyden til Bernard Adelstein, Adolph "Bud" Herseth og resten av gjengen. Dette er en historisk innspilling, once-in-a-lifetime recording, som finnes i flere remaster, også på SACD, på amazon.com. CD ligger i bestilling.
    emotikon bør ha denne...
    J
    Ja, det burde jeg Jøgga :)
    Skal se hva jeg får til ;)
    Har jo litt forskjellig av slikt stående....

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    909
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Takk Jøgga

Dere er dyre, men inspirerende venner her inne. Kinderszenen med Haskil er bestillt. Blir spennede å høre henne mot Kempff, Pires, Argerich og Horowitz.

Fant selvfølgelig en del annet jeg syntes jeg fortjente der inne på MDT også...

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.580
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg regner med at d'herrer har Haskil & Grumiaux i Beethovens sonater? Utgitt på Brilliant til nesten ingen penger....
    Her synger FiDi Schubertlieder i utvalg.

Bernt K

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jøgga skrev:
    Gunzi skrev:
    ..................................
    Du må gjerne gi meg label og nr på hennes versjon av Kinderszenen, den har jeg ikke..
    ...........
    MDT har den oppført som Urania URN22358
    http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//URN22358.htm
    Haskil er ukjent for meg til nå, men her må det handles. Og da begynner jeg med Philips Original Masters tror jeg.
    J.
    Rolig i svingene nå; forsiktig med anbefalinger; dette er vel after-copyright mastering, er det ikke? Jeg kjenner ikke den der, men har ingen vellydende plater fra Urania. Meget mulig de fins. På Original Masters derimot, som er audiofilt remasteret etter alle kunstens regler direkte fra 1.generasjons mastertaper og de låter glitrende, som seg hør og bør. Universal sitter jo på de originale tape'ene og låner de ikke ut,
    annet enn etter mye om og men (spør Seemann på Speakers Corner hvor lett det er :) ).

Mvh Vidar P

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    909
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Edit: Der kom du meg i forkjøpet gitt :)

Relevant kommentar Vidar P - da tar jeg like gjerne din anbefaling om hvor en slik audiofil remastring kan finnes. Det burde gi et fint sammenligningsgrunnlag med Urania-innspillingen når den ankommer, både på lydkvalitet og tempo - har av og til opplevd ulik hastighet på forskjellige label med samme innspilling.

Jeg har forøvrig flere Urania cd'er, og har levd med lydkvaliteten, selv om den som du påpeker ikke har vært slående, men godt fungerende som historisk materiale.

Gunzi

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Gunzi, takker og likedan; takker for fine kommentarer om Haskil over, jeg innbiller meg at du har skrytt av henne før (?) og det er i så fall svært berettiget skryt!

Ang gode remasteringer; jeg har levd og åndet i historiske innspillinger så lenge jeg kan huske, men har aldri opplevd noen plateserier med mer interessant innhold og bedre masteringer/lydkvalitet enn Original Masters-seriene fra DGG, Philips og Decca. De er virkelig noe helt for seg selv. Og samlet sett koster ikke hele serien stort mer enn en fjong høyttalerkabel!!! Så om du liker Haskil og verdsetter god lyd og relevante fremførelser, kjøp denne Original Masters-boksen jeg linket til.

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jøgga skrev:
    ... Har AKG 319 'isolerende' gummi-kant og flere størrelser?
    Gummikant har de; men som du ser av bildene så er ikke dette i-øregangen hodetelefoner. Disse henger i aurikkelen. Veldig fast og fint henger de også, selv på treninger, med mine aurikler iallefall. De kommer også med en skumhette som man kan velge å bruke.

Veldig fine til klassisk musikk er de også; de er så artikulerte og lukker ut akkurat passe med bakgrunnsstøy.

Her går det forresten i Austen på NRK1 (thank you so bloody much :) ).

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.854
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tor Espen Aspaas spiller Alban Bergs pianosonate op1. 2Ls opptak hjelper definitivt til å gjøre sakene forståelige.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.854
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mozarts fantastiske divertimento KV563. L'Archibudelli spiller.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.112
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Solomon spiller Beethoven sonater Opus 101 og 106.
    Jeg prøver og prøver, men blir ikke helt fascinert. Hva var det egentlig med denne mannen?
    Går heller og spiller litt selv, litt terping på slutten i K331 kan i hvert fall brukes til å vekke tenåringer.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.580
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Her høres på Orlando di Lasso; Moduli Quinis Vocibus framført så vakkert av Herreweghe & co:

Bernt K

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hører jo på musikk til en stadighet; men måtte nevne disse to som jeg har nytt i aften; to av de mest betydningsfulle hollandske komponister. Til glede for de som liker å befordre seg off-the-beaten-track her i tråden;

Willem Pijper (1894-1947)

Alphons Diepenbrock (1862-1921)

Dette er oppløftende lytte; jeg har just hørt Pijpers 3.symfoni og Diepenbrock's "Marsyas" (La source enchantee). Begge spilt av Concertgebouw under Eduard van Beinum i 1953. Tilfeldigvis i glitrende lydkvalitet fra CD3 i denne boksen;

http://www.deccaclassics.com/music/originalmasters/473110.html

Van Beinum var en spennende musiker!

Mvh Vidar P

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.580
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tankevekkende, og van Beinum-boksen er satt på lista. Her er Geirr Tveitt i gang:

Bernt K

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Geir Tveitt har jeg virkelig fått opp ørene for, har likt hans musikk siden LP'ene kostet nesten-ingenting på brukthandlere i Oslo for nesten 20 år siden; hørte dette glimrende showet på NRK radio for noen måneder siden, det var på høy tid han fikk litt PR.

Her i huset er Elgar en stødig favoritt, og hans vidunderlige Enigmavariasjoner er verker jeg aldri kan hverken høre nok eller få nok versjoner av. Takket være ypperlige transducere fra AKG drevet av eminente egne separate hodetelefonforsterkere fra Naim så kan jeg spille med full sonisk nytelse til alle døgnets tider. Nå i originalmasters-inspirasjon er det Stokowski som dirigerer Czech PO i 1972 på CD3 fra denne boksen; uvant på en Disney-aktig måte, men glimrende.

http://www.deccaclassics.com/music/originalmasters/475145.html

Mvh Vidar P

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    En del "pliktløp" for tiden:

og

Har man kjøpt dem, skal man også høre dem! Jeg er i utgangspunktet ikke veldig glad i stemmen til Callas (den er for rå og upolert) og du Pré har jeg blitt litt skuffet over innimellom. Men jeg er i ferd med å bli omvendt (når det gjelder du Pré). Jeg er nå i gang med Beethovens klavertrioer der hun spiller med Zukerman og Barenboim i 1970, og det er bare flott. Skikkelig romantisk spill, og nydelig, varm, analoglyd.

Når det gjelder Callas-settet imponeres jeg først og fremst av dramatikken i innspillingene (50-tallet) og de andre sangerne. Har i det siste hørt Norma (Bellini), La forza del destino (Verdi) og Il turco in Italia (Rossini), samt noen recitals. Recitalene kan jeg greie meg uten, men operainnspillingene er flotte. Et fantastisk driv (det er Serafin som dirigerer) og alle synger som om det gjelder livet.

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Hører på noe Hanz Zimmer hjemme her nå over Winamp.
    Får kanskje litt på pukkelen for denne posten her men det får stå sin prøve.
    Synspunkter på slik "klassisk" musikk og evt andre i samme gate.

Mvh
    Room

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Postbudet kom med litt musikk av "faren" til filmmusikkgenren idag:

Det blir vel en stund til jeg får hørt på det (nå synger Callas og Gedda Madame Butterfly under ledelse av Karajan fra 1955), men det er ingen grunn til å skamme seg over å høre på filmmusikk.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.580
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg hører Helmut Walcha spille Bachs Kunst der Fuge. Egentlig bare for å sjekke at alt var i orden med SAS-stiften som kom i dag, men det høres ut som om hele greia vil bli spilt.

Bernt K

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn