|
Det er også en referanse etter min mening.Jøgga skrev:Mendelssohn-symfoniene med Abbado i farten.
Tiltredes med overbevisning.erato skrev:Det er også en referanse etter min mening.Jøgga skrev:Mendelssohn-symfoniene med Abbado i farten.
Det kan det!Vidar P skrev:........Brahms-symfonier, bare med Furtwängler og Berlin/Wiener. Står ikke tilbake for Klemperer, dersom det kan være av interesse
![]()
.....................
Mvh Vidar P
Vidar P skrev:Svetlanov her også. Miaskovsky-boksen viser med all ønskelig tydelighet hvilken stor dirigent han var! Jeg er igang med å jobbe meg gjennom den, og det er en stor fryd.
Min 16CD boks kostet £28.94 fra MDT.
Mvh Vidar P
Har du hørt Wolfgang Sawallisch dirigere Schumanns symfonier? Hvis ikke kan de anbefales. Siden jeg er inne på Schumann - Mahlers orkestreringer er gode, særlig når Chailly står på podiet (men prøv ikke Chaillys tolkninger av Brahms' symfonier - det fungerer ikke så godt).Jøgga skrev:Wolfgang Sawallisch dirigerer London Philharmnic i Brahms 1. symfoni og jeg liker det godt.
Og det er vel altrapsodien med Ludwig også.erato skrev:Klemperers tyske Requiem er referansen.
Veldig pent antrukket til å være middels amatører syns jeg.emotikon skrev:Tragisk er det :'(
Om dere klarer å holde ut til slutten, skjønner man hvorfor noen ikke makter å høre på klassisk musikk, om dette her er det de fikk høre som førstegangslytter....
............
Ja, faktisk sett i lys av dette eksempeletJøgga skrev:Veldig pent antrukket til å være middels amatører syns jeg.emotikon skrev:Tragisk er det :'(
Om dere klarer å holde ut til slutten, skjønner man hvorfor noen ikke makter å høre på klassisk musikk, om dette her er det de fikk høre som førstegangslytter....
............
Takke meg til et janitsjar skolekorps da![]()
Tar det du sier til etteretning og forsøker å lytte med "nye" ører ved neste gjennomspilling...Vidar P skrev:Jeg synes Bøhm i disse innspillingene byr på en innsikt som er vel verdt å merke seg jeg. Det raser ikke avgårde i turbofart, med ungdommelig fres som i nonchalance glatt hopper bukk over viktige men mer subtile poenger fra Mozarts hånd, og følgelig synes de ikke alltid like "imponerende" ved første lytt... men jeg er sikker på at senere reaquintance med de sannsynligvis vil gi mer enn man først trodde at de hadde å by på. Imo selvsagt.
Mvh Vidar P
Skal prøve om noe sånt hjelper. Trodde for et øyeblikk her at det gikk i nyere kammermusikk fra Estland, eller sentralstimulerende løsemidler.Valentino skrev:Komm süßer Tod und das Mädchen, Jøgga!
Hagenkvartetten, kirurgisk.