Den er fin. Jeg mente jeg hadde alle Andsnes fra den tiden, men den mangler. Ikke lett å få tak i på CD lengre. Innspilt i Symphony Hall i Birmingham, en av de beste konsertsalene jeg har opplevd, og det klinger fint.Siste Fretex-ervervelse:
Vis vedlegget 843187
Spiller Benjamin Britten-delen nå. Spennende musikk! Dynamikk så det holder!
Har hele symfoni-pakken med Jansons og synes den er meget meget bra. Var først tenkt på å kjøpe den med Gergiev men da til dobbel pris. Har ikke angret det minste. Jansons tolkninger er ikke helt hundre prosent på riktig alle symfoniene, men det meste er svært svært bra.Dystert, intenst og krevende. Men veldig givende også. Skrevet i 43, så det var vel ikke så mye å glede seg over i Sovjet. Tror det er beleiringen av hans fødeby Leningrad som var i tankene hans. Vis vedlegget 844571
Enig med det du sier berxter, og må samtidig innrømme at jeg ikke har hørt Sawallish sin Solennelle. Vi sang messen under Flagstad-festivalen i sommer, og under innstuderingen hørte jeg på mye av det som finnes tilgjengelig på streaming. "Trampeorgel" og piano er ganske så fint som akkompagnement, og koret bør være av moderat størrelse.Hverken spesielt liten eller alvorlig; altfor sjeldent innspilt, og gjerne da med altfor store krefter, jeg husker med gru en med Pavarotti (Gandolfi?) som etter min mening var en perversitet. Dette er min perfekte innspilling: Eh, det er nok ikke umulig at jeg kan ha nevnt den tidligere...
Creed på HM er tolerabel...