KLIMAPROFITØRENE
BBking skrev:
Hauge (Bellona) (Båter, dyre dresser, reiser, en hel karriere basert på manglende utdannelse kombinert med bløffmakeri).
Oddekalv (Køddekalv) ( en brutal tulling som snakker høyt, flippet ut etter ungdomsskolen, båt sponset av næringslivet)
Gore (feit, teit, svære biler, gigantisk hus, over-rated)
Solheim (bare dum, forhatt i Sri Lanka, lot tamilene blø)
Disse slimålene med sine feite profittglis har i årevis levd fett på "klimatrusselen".
Overdrivelsene og dramaturgien gjør dem totalt utroverdige.
De er svindlere og sjarlataner.
Her skjærer du veldig over én kam, BBking.
Solheim har jeg hatt anledning til å både overvære, lytte til og møte -- det siste jeg ville kalt ham er dum. Han er sylskarp - Sri Lanka er det vanskelig å sette på hans skuldre. Nordmenn har vært naive så det holder der nede. Hatet folkegruppene mellom er slik at lite vil nytte. Den ene gruppen har som mål å utrydde tamilene ...
Solheim har stått for en rekke riktig gode initiativer både innen mer effektiv u-hjelp og på miljøsiden, og er overbevist om at løsningen ligger gjennom å frigjøre målrettet innsats fra næringslivet, innenfor rammer samfunnet kan leve med.
Bellona-Hauge har jeg lite til overs for, og der leverer du kanskje noen treffende karakteristikker. Han ble godt beskrevet i en Dagsnytt 18 sending, der Torbjørn Berntsen tok for seg Hauge. Programleder sa at Hauge "ledet miljøbevegelsen." Da lo Berntsen godt, og sa at Hauge er en smart konsulent som leder et konsulentfirma som har solgt seg til næringslivet, for å hjelpe dette med å få redusert motstand fra nettopp miljøbevegelsen. Godt sagt.
Et lavpunkt for SV var da Halvorsen kom til valgvake etter å ha blitt kjørt i Hauges Tesla ... hun var i ekstase og meldte at "slike biler var framtida." Gudene vet hva hun mente.
Gore er blitt en enkel skyteskive - han har levert mye godt og gjennomtenkt, men er også mellom to stoler, der han er i ferd med å posisjonere seg for å tjene på miljøinnsatsen. Og da kan man fort sette spørsmålstegn ved de egentlige motivene.
Men om jeg skal velge mellom dem som vil tjene på å få fortsette å svine til og forurense, og dem som vil tjene på å rydde opp - så blir det et enkelt valg.
Oddekalv skal jeg ikke uttale meg om, annet enn at han er en allerhelvetes dyktig hjortejeger, og da er mye tilgitt fra min side. ;D