V
vredensgnag
Gjest
Fordi?Veggen skrev:Jepp, men selv med 2010 data inne så er IPCC modellen for høy.
Fordi?Veggen skrev:Jepp, men selv med 2010 data inne så er IPCC modellen for høy.
Kan vi flytte diskusjonen vekk fra denne tullingen? Og slippe å se en eneste referanse til scienceandpublicpolicy.org, som er en kjøpt og betalt front-organisasjon som har fått som oppgave å så tvil omkring global oppvarming, på vegne av hydrokarbon-industrien.His contribution to the IPCC's Fourth Assessment Report in 2007 - the correction of a table inserted by IPCC bureaucrats that had overstated tenfold the observed contribution of the Greenland and West Antarctic ice sheets to sea-level rise - earned him the status of Nobel Peace Laureate. His Nobel prize pin, made of gold recovered from a physics experiment, was presented to him by the Emeritus Professor of Physics at the University of Rochester, New York, USA.
Når. ;Dvredensgnag skrev:Du skal se at Gore klokelig valgte villaen oppe i åssiden slik at han skal få strandlinje, når han får rett.
Fremfor å melde "Ingen vilje å spore, altså."Al Gore kjøpte seg nettopp en diger villa som ligger helt i strandkanten. Samtidig postulerer han en havnivåøkning på 7 meter. Om det er sant er det en dårlig investering.
Vi nærmer oss helvette.Audiophile-Arve skrev:Jammen er det varmt i dag.
Pause. 1-0 til RBK så langt.vredensgnag skrev:Du skal se at Gore klokelig valgte villaen oppe i åssiden slik at han skal få strandlinje, når han får rett.
Han sikrer seg i begge ender, har vel nok cash ;Doddgeir skrev:Og som ikke det var nok, kjøpte Al Gore en stor leilighet i St. Regis Building på Waterfront San Fransisco. Høyde over havet 1 meter.
Sjekket på G-earth. Pent strøk.
http://www.ubayp.com/buildings/667Mission-StRegis.html
Jøss, oddgeir. Skulle nesten tro at du sitter rett ved verdenshistoriens mest utrolige informasjonsinnhentingsverktøy eller noe. 8)oddgeir skrev:Og som ikke det var nok, kjøpte Al Gore en stor leilighet i St. Regis Building på Waterfront San Fransisco. Høyde over havet 1 meter.
Sjekket på G-earth. Pent strøk.
http://www.ubayp.com/buildings/667Mission-StRegis.html
Takk for at jeg slapp, Oddgeir! Jeg kunne uansett ikke gjort mer enn en brøkdel av hva Abrahams fikk til; jeg takker professoren og Vredensgnag ærbødigst for hjelpen.oddgeir skrev:Honk skal få slippe. Men se for en fin aktivitet vi har fått i denne tråden. Jeg vil anbefale alle å google Monckton. Han har unektelig noe fine poenger.
En liten historie jeg ikke har sjekket ennå. Al Gore kjøpte seg nettopp en diger villa som ligger helt i strandkanten. Samtidig postulerer han en havnivåøkning på 7 meter. Om det er sant er det en dårlig investering.
det samme kan sies om Michael Moore, selv om han ikke akkurat snakker om klimaHonkey-Chateau skrev:På mange måter minner han meg om James Randi. Bra til mye, men en rallende idiot når han møter noe han ikke forstår.
Honkey
Sikkert. Poenget var?Supertramp skrev:det samme kan sies om Michael Moore, selv om han ikke akkurat snakker om klimaHonkey-Chateau skrev:På mange måter minner han meg om James Randi. Bra til mye, men en rallende idiot når han møter noe han ikke forstår.
Honkey
Et varmt helvete er en forestilling fra midtøsten, der flere verdensreligioner har sitt opphav, deriblant vår egen. I norrøn mytologi derimot var helheimen kald, naturlig nok siden vi som oftest strir med å holde varmen.Skink_123 skrev:Vi nærmer oss helvette.Audiophile-Arve skrev:Jammen er det varmt i dag.
Ikke jeg heller. Men det er jo fornøyelig å leke Poirot, når du gjør meg oppmerksom på at jeg sitter med hele verden foran meg på tastaturet. Spesielt når en bolig flytter seg fra åssiden til sjøkanten.vredensgnag skrev:Fornøyelig med disse henvisningene til hvor Al Gore bor, var ikke en gang klar over at klimaskeptikerne la slik energi i akkurat dette, før Oddgeirs bemerkning fikk meg til å gjøre et søk.
Det skulle vært interessant å vite hvem som betaler Monckton.vredensgnag skrev:Monckton er i det minste kjøpt og betalt, medløperne hans gjør jobben gratis.
Helt enig; selv om hver og en av oss kan late som om at vi tar et visst ansvar, er det faktisk slik at de eventuelle seriøse endringene må komme på grunnleggende, tunge strukturer, og dette må gjennomføres på styringsnivå globalt. At noen av disse strukturelle endringer så medfører blant annet melkekartongbretting får så være; det har liten hensikt før apparatet for god bruk av brettede kartonger er operativt.nb skrev:Å være skeptiker / gi blanke / noe lignende er forsåvidt en mer redelig holdning. Jeg har vært borti en del aktivister og selverklært miljøbevisste opp gjennom årene, men har enda ikke truffet noen som er villig til fundamentalt å endre egen livsstil utover kanskje å være flink til å brette melkekartonger, slå av TVen når den ikke er i bruk, ikke ta for mange tørk fra papirdispenseren på dass, ta litt tog i ny og ne, kjøpe kortreist mat (som i mange tilfeller er kontraproduktivt) og lignende. Alle tenkende mennesker burde jo skjønne at det ikke spiller noensomhelst rolle. Blir mye prat og moralisering, lite handling av betydning.
Hvor stort "footprint" noen har er stort sett en funksjon av disponibel inntekt.
Privatpersoner har, i alle fall i sitt private virke, allverdens av valg som faktisk betyr noe for den enkeltes bidrag. Det er bare å slutte å reise langt på ferie, ikke ha bil eller hund, senke innetemperaturen, ikke kjøpe mye stæsj, ikke ha 3 bad, ikke spise altfor mye og en del andre ting. Svært få er villige til å ta de valgene, det var egentlig poenget mitt.Honkey-Chateau skrev:Vi jobber for en bedre verden, visst gjør vi, men underveis benytter vi et apparat vi ikke nødvendigvis velsigner. Men vi har i grunn ikke så mye valg, dessverre.
Han eier begge, selvsagt, også den i Montecito. Pluss ytterligere mange boliger - bl.a. en gigantisk en i sin hjemstat. Faren var også senator, så det er en innflytelsesrik familie.oddgeir skrev:Ikke jeg heller. Men det er jo fornøyelig å leke Poirot, når du gjør meg oppmerksom på at jeg sitter med hele verden foran meg på tastaturet. Spesielt når en bolig flytter seg fra åssiden til sjøkanten.vredensgnag skrev:Fornøyelig med disse henvisningene til hvor Al Gore bor, var ikke en gang klar over at klimaskeptikerne la slik energi i akkurat dette, før Oddgeirs bemerkning fikk meg til å gjøre et søk.
Man bør også skille seg fra kona, for hun vil ustanselig ha ny sofa og fine prydgjenstander, nyere bil, hytte og båt. Prøv å fortelle fruen at ferien i år er vandring i den lokale skogen med telt, mark og fiskestang, say no more.nb skrev:Privatpersoner har, i alle fall i sitt private virke, allverdens av valg som faktisk betyr noe for den enkeltes bidrag. Det er bare å slutte å reise langt på ferie, ikke ha bil eller hund, senke innetemperaturen, ikke kjøpe mye stæsj, ikke ha 3 bad, ikke spise altfor mye og en del andre ting. Svært få er villige til å ta de valgene, det var egentlig poenget mitt.Honkey-Chateau skrev:Vi jobber for en bedre verden, visst gjør vi, men underveis benytter vi et apparat vi ikke nødvendigvis velsigner. Men vi har i grunn ikke så mye valg, dessverre.
Tja, det er som nevnt masser av muligheter allerede. Som vil gjøre en signifikant forskjell i motsetning til det dillet som selverklærte bevisste driver med i dag. Mulighetene er der i stort monn, det er bare å gripe de for den som vil, men det vil jo folk stort sett ikke. Jeg kjenner i alle fall ingen som vil og har ikke møtt noen som vil.Honkey-Chateau skrev:Spøk til side; alt du nevner er vel og bra, men en eventuell dyptgripende endring av vår livsstil må komme gjennom muligheter på strukturelt nivå.
Det gleder meg at fler og fler, ungdom inkludert, får se og oppleve hvor flott det er her i Norge - med eller uten kraftlinjervredensgnag skrev:Ny medlemsrekord i DNT og stint med ungdommer i fjellet i sommer.
http://www.turistforeningen.no/article.php?ar_id=24371&fo_id=15
Jepp, det har blitt trendy å være i naturen i Norge. Det blir f.eks solgt noe slikt som 400.000 sykler i Norge i år, sykkelfabrikanter fra Sør-Europa kommer til Norge for å studere fenomenet. Om grunnen er mote, økonomi eller økt bevissthet vites ikke, men det er forsåvidt kanskje ikke så veldig interessant heller.vredensgnag skrev:Ny medlemsrekord i DNT og stint med ungdommer i fjellet i sommer.
http://www.turistforeningen.no/article.php?ar_id=24371&fo_id=15
Det kan du banne på at det er.Barbaresco skrev:Det er bra å sykle, men det kan da umulig være miljøvennlig å kaste så mange sykler som vi gjør. Enten er de for dårlige, eller så er det oppgraderingsnevroser der også, eller så er vi for late til å ta de med oss når vi flytter, ref. teltene på festivaler.