S
Slubbert
Gjest
Bare litt synd at entropien alltid vil øke i et lukket system.Vi får finne opp en omvendt atomreaktor - som kan omforme den uønskede energien til masse.
Bare litt synd at entropien alltid vil øke i et lukket system.Vi får finne opp en omvendt atomreaktor - som kan omforme den uønskede energien til masse.
Nå må du ikke gjøre dette vanskelig.Bare litt synd at entropien alltid vil øke i et lukket system.Vi får finne opp en omvendt atomreaktor - som kan omforme den uønskede energien til masse.
Om det hadde vært tilfelle, så:Endelig en litt positiv nyhet i sakens anledning. Litt tidlig å sprette champisen (for da slipper vi ut enda mer CO2!), men dog...
- Klimaendringene vil skje saktere enn antatt - VG Nett om Klimatrusselen
Honkey
Jeg var i Australia i en lang periode "vinteren" 86/87, i forbindelse med et seilflymesterskap, og syns det var varmt nok dengang.
At klimaendringer og frykt for dette brukes som brekkstang for å fremme politiske ideologier bør være hevet over enhver tvil. At klimadebatten har blitt politisert er også hevet over enhver tvil, man trenger bare lese denne tråden for å innse det.Tilstår at jeg er rimelig satt ut over enkelte partiers virkelighetsoppfatning...
Frp: CO2 er sosialistenes nye Karl Marx - VG Nett om Frp
Det forstår jeg ikke - eller snarere, det er dette folk ikke har sett konsekvensen av. At det nå er unormalt kaldt i Afghanistan, Kazakhstan, Russland og Kina, skyldes at arktisk kulde forskyves av varmere luftsystemer, ved at jetstrømmen er kommet på avveier. Det er like mye en klimaendring som de ekstreme varmerekordene som settes på den sydlige halvkulen nå. (Og i 2012 ble over 500 varmerekorder satt i USA, men ikke én ny kulderekord.)Det er litt rart at det er klima når det er unormalt varmt, og bare vær når det er kaldt....
Er klimaet proletært?Underholdende hvor lett det var for noen få å manipulere folkemeningen, på tvers av folkets interesser.
Nei, reaksjonært.Er klimaet proletært?Underholdende hvor lett det var for noen få å manipulere folkemeningen, på tvers av folkets interesser.
Diametralt uenig. Det er min oppfatning at det er revolusjonært.Nei, reaksjonært.Er klimaet proletært?Underholdende hvor lett det var for noen få å manipulere folkemeningen, på tvers av folkets interesser.
Vet ikke, i det minste en veldig beskjeden reaksjon.Øsekar...er ikke det litt reaksjonært?