OMF
Æresmedlem
Men da kunne du jo vært såpass real at du kommenterte Asbjørn sine innlegg som hevder dette isteden for å komme med stikk til meg når jeg kommenterer at det bærer preg av kreativ bokføring.Men da er vi over i det absurde.
Men da kunne du jo vært såpass real at du kommenterte Asbjørn sine innlegg som hevder dette isteden for å komme med stikk til meg når jeg kommenterer at det bærer preg av kreativ bokføring.Men da er vi over i det absurde.
Det sier vel mest noe om hvor energieffektive elbiler er som transportform.Og så var vi over i det absurde.
Det var ikke rettet spesifikt til deg.Men da kunne du jo vært såpass real at du kommenterte Asbjørn sine innlegg som hevder dette isteden for å komme med stikk til meg når jeg kommenterer at det bærer preg av kreativ bokføring.
Vel hadde vært bedre om du levde opp til egne standarder og diskuterte sak da - og ikke kom med personangrep.Det var ikke rettet spesifikt til deg.
Det sagt så mener jeg at du stadig argumenterer som godt plassert i klimaeskaspistleiren.
Satt akkurat og tenkte i de baner.Det pessimistiske manifest
En tysk sosiologiprofessor viser hvordan moderne kapitalisme gjør klimakampen umulig å vinne.klassekampen.no
Nettopp derfor er eneste vei som kan ha noen særlig sjanse for suksess å erstatte fossildreven teknologi med mer energi- og CO2-effektive teknologier. Som kjent endte ikke steinalderen fordi man gikk tom for stein. Jeg tror fortsatt det mest kraftfulle jeg noensinne gjorde for å få ned norske CO2-utslipp var å kjøpe Tesla i august 2013 og gli forbi køene i rushtiden, glatt som en oljet makrell. Misunnelse er en kraftig motivator for endring.Satt akkurat og tenkte i de baner.
Eneste måten å konte klimatrusselen er redusert forbruk.
Det er ikke solceller på taket eller Tesla Tuslere på E18 som redder kloden.
Men selv i rike Norge er det ikke noe sug etter redusert forbruk, tvertimot vil vi ha reallønnsvekst.
For ikke å snakke om Kina, India og Afrika eller Sør Amerika
Det er neppe lavere forbruk du kan selge inn til de massene.
Jeg er på ingen måte klimaskeptiker eller fornekter, men jeg er en jævla klima pessimist.
Man driver vel å regner på om det lønner seg å redde verden. Forløpet er svaret negativt.Det pessimistiske manifest
En tysk sosiologiprofessor viser hvordan moderne kapitalisme gjør klimakampen umulig å vinne.klassekampen.no
Det er litt uheldig at kraftverk fortsatt oppgis i Megawatt. Det er en grei nok forenkling om det er snakk om kjernekraft eller termisk kraft, men for ikke-regulerbare fornybare kilder er det til dels grovt misvisende. En vindpark produserer typisk et sted rundt 30% av hva den i teorien kunne med optimale vindforhold døgnet rundt, året rundt mens det for solkraft er enda større forskjell og med enda mer betydelige variasjoner alt etter hvor i verden det er plassert. I Norge får man, regnet i energi, under gode forhold for solkraft ca 10% av hva installert effekt alene skulle tilsi.Usikker på sannhetgehalten men kan jo hende vi trenger atomkraft ja
Follow
𝟱𝟳𝗚𝗪 𝗼𝗳 𝗻𝘂𝗰𝗹𝗲𝗮𝗿 𝗽𝗼𝘄𝗲𝗿 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝗲𝗱 𝟰𝟳% 𝗺𝗼𝗿𝗲 𝗲𝗻𝗲𝗿𝗴𝘆 𝘁𝗵𝗮𝗻 𝟲𝟬𝟵𝗚𝗪 𝗼𝗳 𝘀𝗼𝗹𝗮𝗿 𝗽𝗮𝗻𝗲𝗹𝘀 𝗱𝘂𝗿𝗶𝗻𝗴 𝟮𝟬𝟮𝟯 𝗶𝗻 𝗖𝗵𝗶𝗻𝗮. This is the harsh reality of variable renewable energy. Putting this into perspective, one nuclear gigawatt generates energy equivalent to 15.8 solar gigawatts.
Det som er litt spesielt er at det nå rammer hele landet nesten samtidig. Og selvfølgelig det er havet som er det største energimagasinet , 90% av energiopptaket skjer i havet. Det varme havet vet vi ikke helt hvordan vil slå inn bare at det vil det.Lett å glemme hvor langt syd USA er, store deler av sydligste USA er ørken, holdt kunstig i gang ved omdirigering av elver og aircondition.
Men det har visst vært varmt før.
Dette er mer bekymringsfullt.
Mer enn ett år med rekordhett Atlanterhav: - Helt ukjent terreng
Hva skjer i Atlanterhavet? Forskerne sliter med å forklare en 16 måneder lang rekke med oppsiktsvekkende varmerekorder.www.aftenposten.no
Bra Los Angeles, San Francisco og Boston så flott at minst 3 byer slipper unna da! Har familie på de stedene og de nyter været alle sammenSer ut som det blir nok en varm og brennende (bokstavelig ) sommer over there. Det kom tidlig i år.
Vis vedlegget 1034498
USA koker: Nesten hele kontinentet er blodrødt (vg.no)
Lurer på hvem de stemmer på...Bra Los Angeles, San Francisco og Boston så flott at minst 3 byer slipper unna da! Har familie på de stedene og de nyter været alle sammen
Jeg kom med en liten oppdatering på været og jeg får jo håpe at det ikke er politisk styrtLurer på hvem de stemmer på...
Nå var det vel ikke været jeg siktet til, men når det først er nevnt så er det vel slik at når unormalt vær er et direkte resultat av menneskapte klimaendringer så er det vel i praksis politisk styrt?Jeg kom med en liten oppdatering på været og jeg får jo håpe at det ikke er politisk styrt
Jeg nevner det flotte været i tre Anerikanske byer så blander du inn politikk! Ser jo værmeldingene bruker blodrøde kart i Norge også når temperaturen er over 20 graderNå var det vel ikke været jeg siktet til, men når det først er nevnt så er det vel slik at når unormalt vær er et direkte resultat av menneskapte klimaendringer så er det vel i praksis politisk styrt?
?Hei hvor det går!