Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.084
    Antall liker
    657
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri hørt Heresy III så jeg har ingen aning om hvilken av disse som låter best. Eneste jeg vet er at jeg liker lyden hos Continuo godt og at det skyldes en fin kombinasjon av rør og horn :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    FallenA skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Ludo skrev:
    Også har han jo et flott oppsett, flere burde låne øret til dette ;)
    Det kommer :)
    Har trua med en tur "over there" og må nok gjøre alvor av det ganske snart.

    /jan
    Du får si fra når du har tenkt deg over. Må jo få hørt disse Heresy III killerne.
    Når dere har vært der, så hadde det vært hyggelig å få vite hvorfor disse er bedre enn Heresy III ;)
    Blir kanskje vanskelig og fortelle hvorfor de er bedre. Men en lytterapport vil det selvfølgelig bli. Jeg er ganske sikker på at den godeste Continue har bra greier.
    Han mater de jo med 300B. Må jo bli bra da.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Ludo skrev:
    Jeg har aldri hørt Heresy III så jeg har ingen aning om hvilken av disse som låter best. Eneste jeg vet er at jeg liker lyden hos Continuo godt og at det skyldes en fin kombinasjon av rør og horn :)
    Tror egentlig ikke det er noen himmelropende forskjell på II og III. Men II har jeg aldri hørt så det kan bli spennende det.
    Ellers, hr. Ludo er det bare og hive seg på en ferge så kan du få hørt III, hvis du har lyst.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Ellers, hr. Ludo er det bare og hive seg på en ferge så kan du få hørt III, hvis du har lyst.
    Det syns jeg absolutt Herr Ludo skulle gjøre.
    rozzy først så svinger du innom Særp etterpå 8)









    Greit å få høre på noe som spiller hele veien hjem/ned, på 2A3 ;)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Ellers, hr. Ludo er det bare og hive seg på en ferge så kan du få hørt III, hvis du har lyst.










    Greit å få høre på noe som spiller hele veien hjem/ned, på 2A3 ;)

    /jan
    Nånå, Jan. Ikke la det ta helt av for deg nå da, fordi om du har hatt besøk av en psykolog som kom med trøstens ord at det låter ikke så aller verst hos deg, selv om det er langt fra hifi.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Ellers, hr. Ludo er det bare og hive seg på en ferge så kan du få hørt III, hvis du har lyst.










    Greit å få høre på noe som spiller hele veien hjem/ned, på 2A3 ;)

    /jan
    Nånå, Jan. Ikke la det ta helt av for deg nå da, fordi om du har hatt besøk av en psykolog som kom med trøstens ord at det låter ikke så aller verst hos deg, selv om det er langt fra hifi.

    Hehehe ;D

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Nå er Tangent 5000 i hus å fått litt varme..
    Kaldt så låt det virkelig som et 14iz anlegg.!
    Men det var GØY.! ;D ;D ;D
    Moro å være litt 14iz innimellom også ;)
    Litt vel mye CV-faktorer ute å gikk den første halvtimen, men vi mannfolk VET at ikke noe funker rett ut av esken.!
    Spilte rett å slett grisehøyt og rent uten noen form for problem..
    Har kanskje aldri noen gang spilt så høyt å rent noen gang, med noen høyttalere ;D

    Må jobbe med plassering, få rør i effekt på plass og gi de skikkelige føtter..
    Da tror jeg faktisk at det er håp for Tangent, men om du skal ha slike høyttalere til å spille musikk så MÅ du jobbe litt med dem..
    Transistorlyden skinner tvers gjennom å det er ikke noe som tiltaler meg personlig..
    Men la det være sagt med en gang, jeg har aldri hørt Klipsch på transistor å likt det som de triller frem av musikk..
    Klipsch funker ikke uten skikkelige rør å da helst sammen med 300B.!

    Det er noe grovkornhet som jeg ikke liker med Tangent, det kan være at transistor har noe av skylden, men jeg vil velge å gi delefilter og kanskje internkabel skylden for det..
    Det kribler i meg nå for å bytte internkabling og delefilterkomponenter ;D

    Sånn i forhold til KG 5.5 som er nevnt for par dager siden, så trenger jeg ikke å lukke opp dører eller vinduer for å slippe ut trykket, her er det mye mer hurtighet, nesten litt mangel på tyngde nedover i grunntonene..
    Jeg har aldri hørt KG 5.5 spille like bra som Tangent noen gang eller noe sted, så i mine ører parkerer Tangent KG-serien lekende lett på alle punkter..
    Selv transistor på Tangent mot KG på rør..

    Med samma elektronikk på RF-5 så syns jeg at det er vesentlig mer hurtighet i Tangent, men det mangler litt på tyngden, mangler litt lite kjøtt og blod i grunntoneområdet..
    Tangent er litt mer pågående i toppen enn RF-5..
    Spiller litt mer Rock'n Roll enn musikk, ikke slik luftighet og gjennomsiktighet i musikken som RF-5 på samma elektronikk..
    Eneste ankepunktet jeg har hatt mht RF-5 er mangel på "hornbass-egenskaper" og jeg savner ikke hornbass så mye med Tangent, som jeg gjorde med RF-5..
    Jeg vil nesten gi en liten seier til Tangent i grunntoneområdet, selv om det er mer grovkornet..
    Fra grunntoneområdet og opp så har ikke Tangent en sjanse mot RF-5..

    RF-3 er en del mer vilter enn RF-5..
    Tangent er enda mer vilter enn RF-3..
    Tangent er bedre enn noen Klipsch Synergy høyttalere jeg har hørt..
    RF-3 er den beste Klipsch jeg har hatt i hus mht holografi, regelrett grisebanker Tangent på det området der..

    Øvre frekvensområdet er som sagt litt pågående, det kommer nok av grovkornheten og ikke at det er for oppløst å detaljert..
    For det er en del detaljer i toppen som blir maskert og som ikke kommer frem i lyset..
    Har spilt en del variert musikk og det er en del savn i forhold til hva jeg er vant med..

    Når det gjelder mellomste frekvensområde så virker det bedre og mer sømløst, samt mer detaljer enn det er oppover..
    Litt mindre grovkornhet her kanskje.?
    Det er ikke helt sømløst fra mellomtone til bass element..
    Når en gitar spiller tone for tone fra mellomtonen og ned mot basselementet så er det en liten pukkel del, du kan høre at frekvensen svinger mellom mellomtone og bass..
    Det er ikke enkelt å høre dette, men du vil kunne oppleve å høre dette om det er solo instrumenter som spiller i forskjellige frekvenser..
    Jeg har ikke klart å høre overgangen mellom diskant og mellomtone..

    Har vært inne på dette med grunntoneområdet tidligere, men det er noe der som jeg liker, det er også noe som jeg ikke liker der..
    Grovkornheten gjør at jeg ikke klarer å skille instrumenter på samme måte som jeg mener er riktig..
    Men i denne prisklasse/aldersgruppe så har jeg ikke hørt bedre gjengivelse..
    Snell E-III har mer tyngde og kraft, er mer ekte i forhold til resten av frekvensregistret, mer gjennomsiktig og får frem mer detaljer og lettere å skille instrumenter, men blir litt siderompa og treg i forhold til Klipsch generelt..

    Helhetlig inntrykk i hele frekvensområdet så vil jeg si at det er godt samspill mellom elementene..
    Det er ikke mye feil at mellomtone og bass ikke henger helt sømløst sammen, jeg har hatt høyttalere til +50k i hus som sliter mer enn Tangent på akkurat samma området.!
    Høyttalerene står rett på gulvet, men jeg sliter ikke med rom/akustikk problemer av nevneverdig grad..
    Pukkel i bass/mellomtone er et velkjent problem med Klipsch uten Soundcare i mine ører, det er derfor jeg hele tiden faller tilbake til Soundcare på mitt gulv..
    Nå har jeg ingen erfaring med andre gulv, men her har jeg prøvd masse rart og det er ikke noe annet enn Soundcare som får vekk den pukkelen der..
    Som tidligere beskrevet så har jeg kort erfaring med Tangent og mangler erfaring med å sette de riktig opp, så avstander til sider og vinkler vil kanskje også hjelpe til med å få de til å spille enda bedre..

    Dette er en slags "anmeldelse" av Klipsch Tangent T5000 opplevd hos meg og basert på min smak og mine ører gjennom 24 korte timer..
    Med 300B + ny internkabling + nytt delefilter + Soundcare så tror jeg dette kan bli riktig så moro å ha i hus 8)
    Om jeg da får vekk pukkel, grokornhet å får en mer luftighet og gjennomsiktighet, så kan jeg nærme meg RF-5 med "hornbass-egenskaper"..
    Få vekk litt av de "PA" egenskapene som de innehar akkurat nå..
    Det er hvertfall det jeg ønsker, og drømmer om ;D
    Kommer sikkert med oppdateringer etter hvert som jeg skrider frem å får mer erfaring med Tangent..
    Andre som har Tangent, evt andre gode gamle modeller fra Klipsch (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8)) og som har erfaring med andre Klipsch kan kanskje komme med tips/råd å kanskje en lignende anmeldelse.?

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8))

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Tull og tøys, kan aldri bli for mye skriveri om bra saker ;D

    Du får skrike ut når du får satt opp høytalerne bedre og slengt på rør amp.
    Klipsch og transistor er det vel ingen som vite noe om ;)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Andre som har Tangent, evt andre gode gamle modeller fra Klipsch (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8)) og som har erfaring med andre Klipsch kan kanskje komme med tips/råd å kanskje en lignende anmeldelse.?

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Jeg har ingen kommentar til dine opplevelser i tangentverdenen. :-X

    Hilsen kneblet Heresyeier.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8))

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Tull og tøys, kan aldri bli for mye skrivere om bra saker ;D

    Du får skrike ut når du får satt opp høytalerne bedre og slengt på rør amp.
    Klipsch og transistor er det vel ingen som vite noe om ;)

    /jan
    For mye å for lite er like galt, kjære venn ;)

    Klipsch og transistor ser jeg er brukt en del innimellom, men nå begynner jeg å få litt erfaring med transistor og Klipsch..
    Hørt med mine ører så har de ikke peil på hva de går glipp av.!
    Ligger en liten stikkpille der til de som fremdeles tror at Klipsch kan drives av transistor ;D

    Kan hende jeg flytter i løpet av den nærmeste måneden, da blir det ikke tid til å fikle for mye med Hi-Fi vettu..
    Er jeg riktig heldig så får jeg ei RØDSTRØMPE under meg.! :-[
    Har hatt Hi-Fi tørke en god stund nå, men Tangent har gjort at det er litt mer moro å høre på musikk igjen 8)
    Skulle vært moro å hørt Forte og Tangent side om side, helst da originale for å høre hva som bodde i dem begge..
    Ser nesten ut til at vi må ta en liten "test" i Gruben, Borgen og Vikingland :)

    Forte II:
    K-75-K 1" (2.54cm) Polymer diaphragm compression driver..
    K-61-K 1.5" (3.81cm) Phenolic diaphragm compression driver..
    K-25-K 12" (30.48cm) Fiber-composite cone active / KD-15 15" (38.1cm) Fiber-composite cone passive..

    T5000:
    K-75-K 1" (2.54cm) Phenolic diaphragm compression driver..
    K-53-K 1.5" (3.81cm) Phenolic diaphragm compression driver
    K-28-K 12" (30.48cm) Fiber-composite cone active / K-120 12" (30.48cm) Fiber-composite cone passive..

    Heresy II:
    K-76-K 1" (2.54cm) Polyetherimide diaphragm compression driver
    K-53-K 1.75" (3.81cm) Phenolic diaphragm compression driver
    K-24-K 12" (30.48cm) Fiber-composite cone

    Heresy III:
    K-107-TI 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression driver
    K-53-TI 1.75" (4.45 cm) Titanium diaphragm compression driver
    K-28-E 12" (30.48cm) Fiber-composite cone
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Gratulerer med nye høyttalere og takk for en interessant, grundig og god omtale! :)
    Blir spennende å følge med på hvordan dette utarter seg!

    Det er fantastisk morro å spille musikk på Klipsch! Håper du kommer i mål etterhvert og får tweaket vekk de tingene som du ikke var helt komfortabel med! :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Rotekroken skrev:
    Andre som har Tangent, evt andre gode gamle modeller fra Klipsch (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8)) og som har erfaring med andre Klipsch kan kanskje komme med tips/råd å kanskje en lignende anmeldelse.?

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Jeg har ingen kommentar til dine opplevelser i tangentverdenen. :-X

    Hilsen kneblet Heresyeier.
    Her knebles ingen ;D
    Men det er vel et ønske om BREDERE erfaringer med Klipsch sine kreasjoner fra tidenes morgen.? ::)

    Håper inderlig at mitt førsteinntrykk av Tangent er noe jeg kan se tilbake på å undres, HVA I SVARTE.! ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    rolfozzy skrev:
    Rotekroken skrev:
    Andre som har Tangent, evt andre gode gamle modeller fra Klipsch (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8)) og som har erfaring med andre Klipsch kan kanskje komme med tips/råd å kanskje en lignende anmeldelse.?

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Jeg har ingen kommentar til dine opplevelser i tangentverdenen. :-X

    Hilsen kneblet Heresyeier.
    Her knebles ingen ;D
    Men det er vel et ønske om BREDERE erfaringer med Klipsch sine kreasjoner fra tidenes morgen.? ::)

    Håper inderlig at mitt førsteinntrykk av Tangent er noe jeg kan se tilbake på å undres, HVA I SVARTE.! ;D
    OK, kroken. Gratulerer med å ha fått de i hus. Kan sikkert bli brukbart dette, kanskje til og med bra. Noe drit er det nok uansett ikke.

    Jasså, rødstrømpe under deg, kroken ?
    Trodde de ville ligge øverst jeg.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Raist skrev:
    Gratulerer med nye høyttalere og takk for en interessant, grundig og god omtale! :)
    Blir spennende å følge med på hvordan dette utarter seg!

    Det er fantastisk morro å spille musikk på Klipsch! Håper du kommer i mål etterhvert og får tweaket vekk de tingene som du ikke var helt komfortabel med! :)
    Takker for det, LaScala ;D
    Regner ikke med at du bare er en SMULE lykkelig med LaScala :D

    Som jeg skrev til Rozzy, håper inderlig jeg kan se tilbake på den omtalen å tenke, HVA I SVARTE.! ;D
    Syns det er moro å tweake litt, tror faktisk at det er håp for både kasse og elementer i Tangent serien..
    Forøvrig også Klipsch sine valg mht delefilter og delefrekvenser, men at de har brukt noe lurvete komponenter som har tørket ut de siste 15 årene..
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Til Kroken og JanR !

    Kan dere kutte ut det derre Rozzy greiene !

    Ser jo ut som en forkortelse av Rasshøl !
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, kroken, håper du blir fornøyd.

    og, ja, slutt å kalle rolfozzy for rozzy.
    det holder med rosy.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Men det er vel et ønske om BREDERE erfaringer med Klipsch sine kreasjoner fra tidenes morgen.? ::)
    Absolutt :)

    Sånn en kjapp hoderegning så har vi her i tråden (Heritage)
    K-Horn/La Scala/Chorus II/Forte II/Forte/Tangent 500/Cornwall III/Heresy III/Heresy II, noen flere ? (av de gamle)
    Ramlet vel innom noen RF-3/RF-5/RF-63 også.

    Så ja, greit med litt bruker erfaringer fra de forskjellige :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Til Kroken og JanR !

    Kan dere kutte ut det derre Rozzy greiene !

    Ser jo ut som en forkortelse av Rasshøl !
    ::) 8)




    joaquin skrev:
    grattis, kroken, håper du blir fornøyd.

    og, ja, slutt å kalle rolfozzy for rozzy.
    det holder med rosy.
    Da sier vi så ;D ;D

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Rotekroken skrev:
    rolfozzy skrev:
    Rotekroken skrev:
    Andre som har Tangent, evt andre gode gamle modeller fra Klipsch (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8)) og som har erfaring med andre Klipsch kan kanskje komme med tips/råd å kanskje en lignende anmeldelse.?

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Jeg har ingen kommentar til dine opplevelser i tangentverdenen. :-X

    Hilsen kneblet Heresyeier.
    Her knebles ingen ;D
    Men det er vel et ønske om BREDERE erfaringer med Klipsch sine kreasjoner fra tidenes morgen.? ::)

    Håper inderlig at mitt førsteinntrykk av Tangent er noe jeg kan se tilbake på å undres, HVA I SVARTE.! ;D
    OK, kroken. Gratulerer med å ha fått de i hus. Kan sikkert bli brukbart dette, kanskje til og med bra. Noe drit er det nok uansett ikke.

    Jasså, rødstrømpe under deg, kroken ?
    Trodde de ville ligge øverst jeg.
    Er bare noe billige greier som jeg har lyst til å spinne litt videre på dette her..
    Men så moro for så lite penger tror jeg aldri jeg har hatt i hus før, hvertfall ikke uten å bli svett ::)

    Bra er det ikke i dag, rolfozzy, men det er helvetes gøy.! ;D

    Den rødstrømpa det er snakk om, hu vil du aldri i verden vite av.!!!!!!!
    Det blir i såfall naboen under meg :p
    Jeg vet ikke om noen som har vært innom der mer enn en helg før de aldri kommer tilbake, da kan du selv tenke deg :-\

    Brunetten som har kommet inn i mitt liv er en helt annen historie ;)
    Men slike detaljer vil jeg hvertfall ikke skrive om her, men der er det ikke mye negativt å spore, ikke enda hvertfall 8)

    PS: var det Rosita du sa han skulle kalles, Joaqueen.?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Til Kroken og JanR !

    Kan dere kutte ut det derre Rozzy greiene !

    Ser jo ut som en forkortelse av Rasshøl !
    ::) 8)




    joaquin skrev:
    grattis, kroken, håper du blir fornøyd.

    og, ja, slutt å kalle rolfozzy for rozzy.
    det holder med rosy.
    Da sier vi så ;D ;D

    /jan
    Ække så gæernt me rozzy da.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR:
    Hukommelsen er ikke hva den en gang var :-[
    Kan du fortelle historien med gammelt delefilter opp mot det nye igjen.?

    Er det en del grovkornhet i originale Forte.?
    Litt sånn maskering av musikken slik at den ikke slipper frem.?
    Litt hissig betoning som forårsakes av grovkornheten.?

    Har sagt til meg selv at delefilter og internkabling skal bli siste hånd på verket der, men veldig nysgjerrig på hva jeg kan oppnå ved å bytte ut de gamle lurvete greiene med noe nytt og spennende 8)

    Sitter her å ser litt på prisene på nye spoler, det er jo ikke all verdens utgifter..
    Tror heller ikke at spolene kan utgjøre så mye som kondensatorer, så jeg kommer nok ikke til å blakke meg på spoler..
    Vil tro at selv de rimeligste Mundorf kondensatorene vil gi et større og betydelig løft..
    Da kan jeg heller bytte ut til Sild i Olje eller lign om det faktisk er en del å hente rent lydmessig..
    Så informasjon fra folk med erfaring er gull verdt ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    grattis, kroken, håper du blir fornøyd.

    og, ja, slutt å kalle rolfozzy for rozzy.
    det holder med rosy.
    Ikke så fornøyd som jeg ønsket å bli ;D
    Men pr dd så er ikke musikken det viktigste, så det handler bare om å ha noe som man kan kose seg litt med, høre på musikk mer enn å lytte..
    Når jeg har mer tid til å nyte musikken ved å lytte på den, så blir det nok andre boller skal du se 8)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Er det ikke en klipsch som heter KLF også? I så fall, hvor stiller disse seg i forhold til KG og Tagent serien?

    Torsen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Er det ikke en klipsch som heter KLF også? I så fall, hvor stiller disse seg i forhold til KG og Tagent serien?

    Torsen
    Nå har jeg kun hørt KLF-20, på Primare elektronikk og det låt ikke galt.
    Våger meg til å si (i det oppsettet jeg hørte) at de låt som en forfinet KG 5.5.Litt feil å sammenligne direkte kanskje men satt igjen med det inntrykket på det anlegget i det rommet.
    Masse trykk som Klipsch skal ha, litt "ilter" i toppen ved veldig høytspilling men i det hele tatt en ht jeg kunne levd med.
    De er jo relativt store, rent fysisk også.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    JanR:
    Hukommelsen er ikke hva den en gang var :-[
    Kan du fortelle historien med gammelt delefilter opp mot det nye igjen.?
    Gammelt delefilter:
    Spilte meget bra her hos meg, syns nå jeg da.

    Nye delefilter:
    Alt ble bedre.
    Største merkbare forskjell var vel at høytalerne ble mere "borte".

    Ha i bakhodet at jeg sitter langt i fra høytalerne, 4.5-5m.


    Rotekroken skrev:
    JanR:

    Er det en del grovkornhet i originale Forte.?
    Litt sånn maskering av musikken slik at den ikke slipper frem.?
    Litt hissig betoning som forårsakes av grovkornheten.?
    Overhodet ikke. Igjen her hos meg på mitt utstyr.
    Ved delefilter bytte ble diskanten bedre, dvs mere oppløst (føles det som), uendelig dyp, masse luft.
    Bassen ble tightere, strammere/mere korrekt om du vil. Mellomtonen, vel som både BHO og Mbare har ymtet innpå så bør jeg kanskje vurdere å finne fra litt densoteip og ta ett par runder på hornet. Ikke misforstå, det låter ikke dårlig men kanskje en antydning til hardhet en sjelden gang på enkelte stemmer/instrumenter.
    Merker det nok kanskje bedre nå enn før delefilter bytte. Ikke noe jeg legger særlig merke til så plager ikke meg.

    I det hele tatt en bedre høytaler på ale måter uten at det på noen måte har gått utover Klipsch "lyden/signaturen"

    Nå skal det sies at jeg ikke kjøpte så ille dyre delefilter komponenter. Fikk god hjelp av BHO og Erland, som slengte ihopes filtrene.
    Spolene derimot er av bra kvalitet (Eltek) og Duelund motstandere i toppen, verdt hver eneste krone.
    Soni Cap kondiser og litt smått fra Solen. Erland sponset "4 nine'ers silver" kabling.
    Ikke byttet terminaler eller internkabling. Iofs ikke noen planer om det heller, ennå ;)

    Verdt det, tja vil vel påstå det ;D

    Mvh Jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med Tangent, Kroken! :D
    Det ble moro og spille musikk igjen nå forstår jeg, dine lange skriblerier i tråden vitner om en fornøyd Tangent eier. ;)
    Hvis de spiller i nærheten av andre Heritage som jeg har hørt, så har du mange, fine timer foran deg! :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ludo skrev:
    Har vært en tur hos Continuo idag og hørt på Heresy II. Ikveld var høyttalerne plassert nærmere optimalt må jeg si og dette spiller jo bare råflott på 300B. Holografi og realisme var virkelig tilstede, meget sjarmerende spillestil... Rockefoten bra går og går - dette er virkelig ett av de ordentlige gode tegnene med Klipsch!!

    Også har han jo et flott oppsett, flere burde låne øret til dette ;)
    Hyggelig med positive tilbakemeldinger Ludo!
    Jeg kan ta med 300B blokka over til deg ved anledning, så får vi testa den på RF-63. ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    F*n... det er jo alt for få bilder i denne tråden ;)



    300B funker som bare juling!! (Ser at jeg må få tørket litt støv mellom bleieskiftene ;))

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    CW III aka låvedørene (hihi) er absolutt verdt å ta bilder av FA :)
    Dyktig fotograf blitt også du, pøs på med bilder.

    Man kan vel anta at Rote også finner fram kamera ila kort tid ?

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.843
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Se der ja, endelig noen fler bilder.
    Mye lekkert her :D
    Gratulere med Tangent(ene)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper: like imponert over hvor stilrent/ryddig det er i stua di, flott :)


    FA:
    Sånne bilder liker vi, close up så det holder :)

    Alle andre:
    Pøs på med bilder.


    Venter inn en "ny" cd spiller, skal få knipset noen bilder når den er på plass.
    Grei unskyldning for å knipse litt Klipsch bilder ;)

    /jan
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    De ruver ganske godt disse CW III i mitt bitte lille rom.
    Og det er imponerende hvordan de slipper lyden og forsvinner i lydbildet :) :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    FallenA skrev:
    De ruver ganske godt disse CW III i mitt bitte lille rom.
    Og det er imponerende hvordan de slipper lyden og forsvinner i lydbildet :) :D
    CW er en imponerende høyttaler å se på, antar den er enda mer imponerende å høre på! :D
    Kult rack du har, Fallen. :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    JanR:
    Hukommelsen er ikke hva den en gang var :-[
    Kan du fortelle historien med gammelt delefilter opp mot det nye igjen.?
    Gammelt delefilter:
    Spilte meget bra her hos meg, syns nå jeg da.

    Nye delefilter:
    Alt ble bedre.
    Største merkbare forskjell var vel at høytalerne ble mere "borte".

    Ha i bakhodet at jeg sitter langt i fra høytalerne, 4.5-5m.


    Rotekroken skrev:
    JanR:

    Er det en del grovkornhet i originale Forte.?
    Litt sånn maskering av musikken slik at den ikke slipper frem.?
    Litt hissig betoning som forårsakes av grovkornheten.?
    Overhodet ikke. Igjen her hos meg på mitt utstyr.
    Ved delefilter bytte ble diskanten bedre, dvs mere oppløst (føles det som), uendelig dyp, masse luft.
    Bassen ble tightere, strammere/mere korrekt om du vil. Mellomtonen, vel som både BHO og Mbare har ymtet innpå så bør jeg kanskje vurdere å finne fra litt densoteip og ta ett par runder på hornet. Ikke misforstå, det låter ikke dårlig men kanskje en antydning til hardhet en sjelden gang på enkelte stemmer/instrumenter.
    Merker det nok kanskje bedre nå enn før delefilter bytte. Ikke noe jeg legger særlig merke til så plager ikke meg.

    I det hele tatt en bedre høytaler på ale måter uten at det på noen måte har gått utover Klipsch "lyden/signaturen"

    Nå skal det sies at jeg ikke kjøpte så ille dyre delefilter komponenter. Fikk god hjelp av BHO og Erland, som slengte ihopes filtrene.
    Spolene derimot er av bra kvalitet (Eltek) og Duelund motstandere i toppen, verdt hver eneste krone.
    Soni Cap kondiser og litt smått fra Solen. Erland sponset "4 nine'ers silver" kabling.
    Ikke byttet terminaler eller internkabling. Iofs ikke noen planer om det heller, ennå ;)

    Verdt det, tja vil vel påstå det ;D

    Mvh Jan
    Vet du sitter (ligger) på andre siden av rommet når du nyter musikk..
    Det er en del detaljer som svelges av rommet når vi snakker om slike avstander, men det låter bra hos deg likevel..
    De gangene jeg har vært innom hvertfall..
    Må se å få tatt meg en tur å høre modda Forte på 2A3, om du ikke har kommet på bedre tanker å gått opp en klasse til 300B.?

    Jeg sliter også litt med hissighet/pågåenhet rundt øvre mellomtone/nedre diskant område..
    Dette virker for meg som et grovkornhets problem som er relativt lett å løse, ikke en dipp/festkul som gjør at man må sette inn motstander for å få roet det hele ned, å ødelegge frekvenslineariteten å kanskje gå på en stjernesmell som er vanskelig å komme seg ut av igjen..

    Når det gjelder internkabling, så er det jo ingen forskjell på kabler innvendig og utvendig..
    Vi bruker masse penger på kabler utvendig, men innvendig så kan vi akseptere rallamikk :eek:
    Ikke jeg ;D
    Skikkelige høyttaler terminaler gjør at du kan slippe bananer eller spader, skrur lederene rett på terminalene..
    Klipsch sine valg av terminaler ødelegger ganske mye for lyden, de terminalene jeg kjøper å bruker på Tangent kan jeg bytte ut når/om jeg selger de igjen og setter inn de originale..
    Ergo så er det en investering i bedre lyd, også for fremtiden ;)

    Delefilter og internkabel blir et økonomisk tap når jeg selger de, men en fortjeneste for meg rent lydmessig frem til den tid å for neste mann som kanskje skal ta over dem..

    Noen løse tanker pr dd..
    Montere Cardas eller WBT høyttaler terminaler, gjerne brukte..
    Mundorf 1.0 mm sølv/gull internkabel..
    Mundorf delefilter komponenter av det billige slaget i første omgang..
    Dette vil koste meg ca 2k totalt sett..
    Noen som ville gjort det annerledes.?
    Her er det litt sånn prøve/feile metoden som gjelder, om det ikke er noen som har erfaring og som kan komme med gode forslag.?

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde spart penga ang. Mundorf sølv som internkabel.
    Sjøl har jeg brukt Audioquest type 2 på LaScala og type 4 på K-horn.
    Kan ikke si jeg synes det blir helt feil.....billig er det og. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn