Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    SOEDAL skrev:
    Noen som har hørt B2? Vurderer et par som skal fungere vekselvis som bakhøyttalere i hjemmekinoen og som tokanals høyttalere sammen med en liten rørforsterker.
    En kjapp tlf til Håkon (fryd hifi) burde vel gi det ett par svar vil jeg tro :)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Trenger litt hjelp her!
    Går i tanker om å få meg røreffekt, men hva skal jeg ha til mine RB 75?
    Forslag mottas, Hvilke rørtyper bør jeg satse på?
    Kommer mest sannsynlig til å kjøpe brukt og ikke altfor dyrt, maks 10000 kroner.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Erland skrev:
    Takket være Olof ble det lyd i helga.

    Khorn'a "fores" frem til tirsdag av AudioNote kit2.

    Jeg går rundt med et stort glis, for dette låter sinnsykt bra i mine ører!
    Vil du si at AN KIT-2 er noe som svinger.?
    Burde jeg angre bittert på at jeg ikke kjøpte den KIT-2 jeg holdt på å kjøpe i vinter.?
    Har du hørt KIT-1 i forhold til KIT-2.?
    Vurderer STERKT å gå for en SE, helst triode i steden for en "fake" EL34 triode (ultra linear)..
    Det har sikkert noe med smak å behag å gjøre, men jeg syns faktisk at det er mer liv i en 300B enn det er i EL34, selv om Copland har gjort ekstremt mye mer med lyden enn noen annen EL34 amp jeg har hørt..

    Om noen har forslag til aktive eller passive integrerte triode forsterkere, så tar jeg gjerne imot forslag selv om dette er tråden for Klipsch venner, den skal tross alt spille på Klipsch RF-5 ;)
    Pris inntil 12k bruktbørs penger..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Trenger litt hjelp her!
    Går i tanker om å få meg røreffekt, men hva skal jeg ha til mine RB 75?
    Forslag mottas, Hvilke rørtyper bør jeg satse på?
    Kommer mest sannsynlig til å kjøpe brukt og ikke altfor dyrt, maks 10000 kroner.
    Nå har jeg kun hørt AA 300B på RB 75 så det her blir litt "synsing/tipping".
    Så av rør amp's vil jeg nok tro 300B/2A3 vil fungere bra.Kanskje en AN amp,kit1 eller kit2 ?
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,2727.0.html
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,2449.0.html
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,1918.0.html
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,1791.0.html
    Noe der som kanskje er verdt å vurdere ? :)

    /jan
     

    Lapavoni

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Etter å ha vært hang-around i de forskjellige vennetrådene så ble det til slutt Klipsch på meg. Et par RF-82 ruver nå i stua. De er store!

    Da jeg skulle flytte over mine soundcare spikes fra mine gamle høyttalere oppdaget jeg at diameteren var riktig, men avstanden mellom gjengene var større på Klipsch enn på mine gamle høyttalere. Er det noen her som har nye Klipsch som med sikkerhet kan si hvilken type spikes jeg må anskaffe meg? I tabellen til Soundcare kan det se ut til at det er de som heter 1/4".
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Trenger litt hjelp her!
    Går i tanker om å få meg røreffekt, men hva skal jeg ha til mine RB 75?
    Forslag mottas, Hvilke rørtyper bør jeg satse på?
    Kommer mest sannsynlig til å kjøpe brukt og ikke altfor dyrt, maks 10000 kroner.
    Nå har jeg kun hørt AA 300B på RB 75 så det her blir litt "synsing/tipping".
    Så av rør amp's vil jeg nok tro 300B/2A3 vil fungere bra.Kanskje en AN amp,kit1 eller kit2 ?
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,2727.0.html
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,2449.0.html
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,1918.0.html
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,1791.0.html
    Noe der som kanskje er verdt å vurdere ? :)

    /jan
    Her var det mye snadder ja, de Cayin blokkene er litt interesante, forsåvidt 2A3 også, men er den integrert? Dyr tenker jeg?
    Skal forøvrig låne en forsterker fra i morgen AN kit2 så det kan bli spennende.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Lapavoni skrev:
    Etter å ha vært hang-around i de forskjellige vennetrådene så ble det til slutt Klipsch på meg. Et par RF-82 ruver nå i stua. De er store!

    Da jeg skulle flytte over mine soundcare spikes fra mine gamle høyttalere oppdaget jeg at diameteren var riktig, men avstanden mellom gjengene var større på Klipsch enn på mine gamle høyttalere. Er det noen her som har nye Klipsch som med sikkerhet kan si hvilken type spikes jeg må anskaffe meg? I tabellen til Soundcare kan det se ut til at det er de som heter 1/4".
    Gratulerer og velkommen til vennetråden med mest besøk. ;) ;) :D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Lapavoni skrev:
    Etter å ha vært hang-around i de forskjellige vennetrådene så ble det til slutt Klipsch på meg. Et par RF-82 ruver nå i stua. De er store!

    Da jeg skulle flytte over mine soundcare spikes fra mine gamle høyttalere oppdaget jeg at diameteren var riktig, men avstanden mellom gjengene var større på Klipsch enn på mine gamle høyttalere. Er det noen her som har nye Klipsch som med sikkerhet kan si hvilken type spikes jeg må anskaffe meg? I tabellen til Soundcare kan det se ut til at det er de som heter 1/4".
    Gratulerer med nye høyttalere.!
    Jeg bruker std SoundCare på mine RF-5 men jeg skulle hatt SC med tommer ikke millimeter gjenger, det er jo amerikanske høyttalere vettu ;)
    Skrudde alle så langt inn jeg kom UTEN å true dem inn, justerte kontra mutter inntil og foretok en minimal justering ut der det var nødvendig..

    Hvis du må ha nye SC som passer, så gir du bare beskjed om at de skal brukes til tommer og ikke millimeter, er vel ikke mer enn 289,- for en pakke og du får solgt et brukt sett (8 stk) for 450,- eller rundt der, så det er ikke store tapet økonomisk..

    Jeg skulle fått surret meg til å fått tak i steinpodier av sort Larvik kitt på 30x40cm for å ha under høyttalere, men det var dette med å få ut den berømte fingren da vettu :p
    Sitter i en høy sofa og jeg er litt høy, så lydbilde peker litt nedover, kan selvfølgelig ha noe med at jeg ikke har justert høyttalerene litt opp i forkant også..
     

    Lapavoni

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Jeg får ta med en av de originale spikene så kan jeg sammenligne slik at det blir riktig. Akkurat som om høyttalerne ikke er høye nok. Ekstra spikes må man ha.

    Jeg var veldig fornøyd med mine Cabasse Jersey, bortsett fra at de bare gikk ned til 45 hz og at de var i feil farge ::). For hver oppgradering på komponentsiden så ga de mer, men nå altså......de nye RF-82 er et nummer større alle veier. Både,diskant, mellomtone og bass. Også er de svarte :) Tenke dere til at for inntil tre måneder siden så hadde jeg aldri hørt på en Klipsch-høyttaler. Alt dette snakket om at de var skjærende i diskanten og trengte rett elektronikk og lang innspiling og bare passet til piggtrådmusikk gjorde til at Klipsch aldri var en kandidat de to første gangene jeg kjøpte høyttalere. Det var vel da jeg så på Rotekroken sitt oppsett at jeg ble nysgjerrig. Så dyr elektronikk også et par billige Klipsch i den andre enden! Jeg fant ut at dette må jo testes. Jeg stakk innom Stereofil etter et møte i byen en dag. For virkelig å finne ut av denne påstanden om skjærende diskant så var det på med White Stripes og de verste partiene med slide og distorsion. Når ikke disse partiene skar i ørene så var jo dette påståtte problemet ute av verden. Senere fikk jeg demo hos Håkon Rognlien hvor vi pløyde igjennom alle musikksjangre og Klipschene de leverte varene. Så da Cabassene var solgt så var det bare å bestille. Elektronikken jeg forer de med nå er en Rega Apollo, Marantz SR7500 og Hegel H2.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Du har blitt "Klipsch'd" ;D

    Gratulerer og velkommen i "klubben".

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Continuo skrev:
    Trenger litt hjelp her!
    Går i tanker om å få meg røreffekt, men hva skal jeg ha til mine RB 75?
    Forslag mottas, Hvilke rørtyper bør jeg satse på?
    Kommer mest sannsynlig til å kjøpe brukt og ikke altfor dyrt, maks 10000 kroner.
    Til under 10k er det ikke mye av den kvaliteten du søker å finne, verken brukt eller nytt.
    Mellom 10 og 20 derimot, vil det finnes endel gobiter.
    Vilken type rørforsterker du foretrekker må du nesten finne ut av selv, men AN kit2 er sikkert ikke et mye galt valg.
    God jakt. ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Jeg melder meg inn i klipsch venner jeg også, selv om jeg ikke har det selv. Har fått klipsch på AV centeret her i Kristiansand, og nå har jeg fått hørt masse på spesiellt rf82. Ustyrtelig morsom høyttaler. Hadde en del fordommer mot disse, men de aller fleste er nå kastet på båten.
    Skjønner dere godt jeg :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.162
    Antall liker
    3.995
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    thomand skrev:
    Har fått klipsch på AV centeret her i Kristiansand, og nå har jeg fått hørt masse på spesiellt rf82. Ustyrtelig morsom høyttaler.
    Oi! sier du det. Vet du hvilke andre modeller de har inne? Jeg må vel snart ta meg en tur opp dit.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Det vet jeg, for jeg skal faktisk jobbe der i neste uke (ferievikar). Hele synergi rangen er på plass, og rf 62 og 82 pluss pluss.
    Stikk innom du. Spør etter Thomas.
    Når jeg tenker meg om, så tror jeg det var tomt for 82, men kommer inn igjen på onsdag.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    thomand skrev:
    Jeg melder meg inn i klipsch venner jeg også, selv om jeg ikke har det selv. Har fått klipsch på AV centeret her i Kristiansand, og nå har jeg fått hørt masse på spesiellt rf82. Ustyrtelig morsom høyttaler. Hadde en del fordommer mot disse, men de aller fleste er nå kastet på båten.
    Skjønner dere godt jeg :)
    Gratulerer!
    Morsomt å høre at du har blitt Klipsch'd. :D

    Fordommene er tydeligvis et problem for Klipsch.
    Det er synd, for folk vet ikke hva de går glipp av. 8)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Continuo skrev:
    thomand skrev:
    Jeg melder meg inn i klipsch venner jeg også, selv om jeg ikke har det selv. Har fått klipsch på AV centeret her i Kristiansand, og nå har jeg fått hørt masse på spesiellt rf82. Ustyrtelig morsom høyttaler. Hadde en del fordommer mot disse, men de aller fleste er nå kastet på båten.
    Skjønner dere godt jeg :)
    Gratulerer!
    Morsomt å høre at du har blitt Klipsch'd. :D

    Fordommene er tydeligvis et problem for Klipsch.
    Det er synd for folk vet ikke hva de går glipp av. 8)
    Takk, he he.
    Er nok blitt litt klipsch`d ja. (Men ikke nok til å hive ut patosene dog ;) )

    Har overhørt en del fordommer når jeg har vært innom butikken ja, men de aller aller fleste spiser det i seg etter en liten lytt. Spesiellt på hjemmekino. Der er det helt vannvidd.

    Jeg pleier aldri å like høyttalere som er up front, men klipsch ble unntaket. De er aggresive, men på en veldig behagelig måte. De spiller rett og slett musikk.

    Gøy når man får seg noen positive overraskelser.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    BHO skrev:
    Continuo skrev:
    Trenger litt hjelp her!
    Går i tanker om å få meg røreffekt, men hva skal jeg ha til mine RB 75?
    Forslag mottas, Hvilke rørtyper bør jeg satse på?
    Kommer mest sannsynlig til å kjøpe brukt og ikke altfor dyrt, maks 10000 kroner.
    Til under 10k er det ikke mye av den kvaliteten du søker å finne, verken brukt eller nytt.
    Mellom 10 og 20 derimot, vil det finnes endel gobiter.
    Vilken type rørforsterker du foretrekker må du nesten finne ut av selv, men AN kit2 er sikkert ikke et mye galt valg.
    God jakt. ;D
    Du har nok rett med tanke på under 10. Kansje noe brukt som ikke har så høy annenhåndsverdi? :p

    Har i kveld satt opp AN kit2 og førsteintrykket er gåsehud, ståpels og atter gåsehud. ;D
    Tror det kan bli ei morsom uke. ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    thomand skrev:
    Continuo skrev:
    thomand skrev:
    Jeg melder meg inn i klipsch venner jeg også, selv om jeg ikke har det selv. Har fått klipsch på AV centeret her i Kristiansand, og nå har jeg fått hørt masse på spesiellt rf82. Ustyrtelig morsom høyttaler. Hadde en del fordommer mot disse, men de aller fleste er nå kastet på båten.
    Skjønner dere godt jeg :)
    Gratulerer!
    Morsomt å høre at du har blitt Klipsch'd. :D

    Fordommene er tydeligvis et problem for Klipsch.
    Det er synd for folk vet ikke hva de går glipp av. 8)
    Takk, he he.
    Er nok blitt litt klipsch`d ja. (Men ikke nok til å hive ut patosene dog ;) )

    Har overhørt en del fordommer når jeg har vært innom butikken ja, men de aller aller fleste spiser det i seg etter en liten lytt. Spesiellt på hjemmekino. Der er det helt vannvidd.

    Jeg pleier aldri å like høyttalere som er up front, men klipsch ble unntaket. De er aggresive, men på en veldig behagelig måte. De spiller rett og slett musikk.

    Gøy når man får seg noen positive overraskelser.
    Hvis du synes de er vannvidd på hjemmekino så ta de med hjem for å spille musikk på de i stedet. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hold oss oppdatert på amp fronten Cont.
    Tviler ikke på at det spiller med AN kit2 ;)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Continuo, bruker du Graaf som pre sammen med KIT-2 eller kjører du den alene.?
    Som JanR sier, du får holde oss oppdatert ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rotekroken skrev:
    Continuo, bruker du Graaf som pre sammen med KIT-2 eller kjører du den alene.?
    Som JanR sier, du får holde oss oppdatert ;)
    Bruker Graaf, men har tenkt å prøve uten også, har ikke fått lyttet så mye enda.
    Men det lille jeg har lyttet er ikke det verste jeg har hørt. ;)
    Oppdateringer følger!
    Jeg har jo også hørt kit 2 sammen med AN M2 og Klipsch RF 5 og i mine ører er det veldig bra. :D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Bruker Graaf, men har tenkt å prøve uten også, har ikke fått lyttet så mye enda.
    Men det lille jeg har lyttet er ikke det verste jeg har hørt. ;)
    oppdateringer følger!
    Jeg har jo også hørt kit 2 sammen med AN M2 og Klipsch RF 5 og i mine ører er det veldig bra. :D
    Hmm.. Cherry RF-5.?
    Du har vel ikke vært innom Olof på UA.?
    Jeg vurderer nettopp KIT-1 eller KIT-2 sammen med M2 eller lign på RF-5..
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rotekroken skrev:
    Bruker Graaf, men har tenkt å prøve uten også, har ikke fått lyttet så mye enda.
    Men det lille jeg har lyttet er ikke det verste jeg har hørt. ;)
    oppdateringer følger!
    Jeg har jo også hørt kit 2 sammen med AN M2 og Klipsch RF 5 og i mine ører er det veldig bra. :D
    Hmm.. Cherry RF-5.?
    Du har vel ikke vært innom Olof på UA.?
    Jeg vurderer nettopp KIT-1 eller KIT-2 sammen med M2 eller lign på RF-5..
    De er vel ikke cherry?
    Joda, hos Olof!
    Du bør satse på KIT 2. :D
     

    mcern

    Fersking
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Jeg har kikket litt på nettet for å se om jeg kan skaffe meg et par Klipschorn til en fornuftig penge.
    Onecall selger nye Klipschorn for ca 3750 USD pluss frakt med Fedex på rundt 665 USD. 4415 USD x kurs på for tiden 5,8 = 25607 NOK. Det er ikke noe toll, så da beregnes det kun mva på 0,25% og man får en pris inkl. mva på 32009 NOK fraktet til Norge. Enten er det noe jeg ikke har fått med meg her, eller så selges disse høyttalerne til en latterlig høy pris i Norge på 133.000 NOK. Garantien mister man sannsynligvis og det kan jo være en viss utrygghet, men for 100.000 NOK kan man reparere mye:) Rett meg gjerne hvis noe av dette er feil og dersom noen vil handle sammen med meg for å spare på frakten, så ta gjerne kontakt.
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.595
    Antall liker
    560
    Det er vel ikke stk.pris da? Hvis denne prisen virkelig stemmer kan du skrive opp ett par til meg og!! :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    mcern skrev:
    Jeg har kikket litt på nettet for å se om jeg kan skaffe meg et par Klipschorn til en fornuftig penge.
    Onecall selger nye Klipschorn for ca 3750 USD pluss frakt med Fedex på rundt 665 USD. 4415 USD x kurs på for tiden 5,8 = 25607 NOK. Det er ikke noe toll, så da beregnes det kun mva på 0,25% og man får en pris inkl. mva på 32009 NOK fraktet til Norge. Enten er det noe jeg ikke har fått med meg her, eller så selges disse høyttalerne til en latterlig høy pris i Norge på 133.000 NOK. Garantien mister man sannsynligvis og det kan jo være en viss utrygghet, men for 100.000 NOK kan man reparere mye:) Rett meg gjerne hvis noe av dette er feil og dersom noen vil handle sammen med meg for å spare på frakten, så ta gjerne kontakt.
    Mener det her har vært oppe før.
    Konklusjonen da var vel at det var stk pris.
    Hvorfor er det ikke toll/tollgebyr på de ?

    /jan
     

    mcern

    Fersking
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Nei, det var vel for godt til å være sant. Jeg trodde det bare var danskene som drev og lurte folk på den måten:) Prisen blir da 63900 ink. mva og frakt. Allikevel er jo dette under halv pris av listepris i Norge. Men på en annen side er det jo fortsatt nesten 64000 kroner, da:)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    De er nok verdt det og mere til vil jeg tro ;)

    Men igjen,hvorfor er det ikke tollgebyr på de ?

    /jan
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.595
    Antall liker
    560
    Det er ikke toll på stereoutstyr. Kun Moms.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jaerbu skrev:
    Det er ikke toll på stereoutstyr. Kun Moms.
    Det er vel tollgebyret som er problemet ikke toll som sådan ?
    Uansett,kjekt å vite,lagt på minnet ;)

    /jan
     

    Lapavoni

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    mcern skrev:
    Jeg har kikket litt på nettet for å se om jeg kan skaffe meg et par Klipschorn til en fornuftig penge.
    Onecall selger nye Klipschorn for ca 3750 USD pluss frakt med Fedex på rundt 665 USD. 4415 USD x kurs på for tiden 5,8 = 25607 NOK. Det er ikke noe toll, så da beregnes det kun mva på 0,25% og man får en pris inkl. mva på 32009 NOK fraktet til Norge. Enten er det noe jeg ikke har fått med meg her, eller så selges disse høyttalerne til en latterlig høy pris i Norge på 133.000 NOK. Garantien mister man sannsynligvis og det kan jo være en viss utrygghet, men for 100.000 NOK kan man reparere mye:) Rett meg gjerne hvis noe av dette er feil og dersom noen vil handle sammen med meg for å spare på frakten, så ta gjerne kontakt.
    Jeg tror USD 3750 er per stk. Det står Ea i parentes. Jeg tror det betyr "Each". Og når jeg sammenligner med andre nettsted som tilbyr disse i par så går det opp. Uansett så ser det ut til at prisen levert på døra blir langt lavere enn det du indikerer er norsk veil. pris.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Fordommene er tydeligvis et problem for Klipsch.
    Det er synd, for folk vet ikke hva de går glipp av. 8)
    Og enda så er Klipsch den produsenten som selger flest høyttalere.! :eek:
    Det er nok flere som kommer til å oppleve det at Klipsch ikke er hva de "tror" det er, men la de folka ha den troen til de en vakker dag våkner opp å ser hva de har gått glipp av ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Fordommene er tydeligvis et problem for Klipsch.
    Det er synd, for folk vet ikke hva de går glipp av. 8)
    Og enda så er Klipsch den produsenten som selger flest høyttalere.! :eek:
    Det er nok flere som kommer til å oppleve det at Klipsch ikke er hva de "tror" det er, men la de folka ha den troen til de en vakker dag våkner opp å ser hva de har gått glipp av ;D

    Hallelujah !
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Noen som har noe positivt/negativt å si om RB 35? Har en 20 kvm stue som er så og si helt kvadratisk.
    NB: er livredd utstyr som skriker i toppen.

    mvh
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Noen som har noe positivt/negativt å si om RB 35? Har en 20 kvm stue som er så og si helt kvadratisk.
    NB: er livredd utstyr som skriker i toppen.

    mvh
    Tror ikke RB35 er så veldig skrikende at det gjør noe :) Kan selfølgelig krasje totalt med resten av anlegget eller evt ikke være innspilt men skrikende er de ikke.
    Men skulle jeg kjøpt meg en Klipsch i RB serien så hadde ikke RB35 vært førstevalget men det er meg ;)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Torsen skrev:
    Noen som har noe positivt/negativt å si om RB 35? Har en 20 kvm stue som er så og si helt kvadratisk.
    NB: er livredd utstyr som skriker i toppen.

    mvh
    Du må prøve hvis du har anledning! :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Torsen skrev:
    Noen som har noe positivt/negativt å si om RB 35? Har en 20 kvm stue som er så og si helt kvadratisk.
    NB: er livredd utstyr som skriker i toppen.

    mvh
    NB: du er da livredd slike høyttalere som B&W og dems like.?
    Uinnspilte Klipsch kan virke litt hissige i toppen, men nå er ikke RB-35 noen nyhet og jeg regner med at de er godt innspilte.?
    Da har du nok bare hørt grusomme rykter på ryktebørsen, slike rykter som noen sammenligner Klipsch med Cerwin Vega osv.?

    Jeg har hørt på RB-35 men jeg har ikke lyttet, de sto på små hyller i passe ståhøyde, første jeg la merke til var at detaljer i musikken kom veldig godt frem selv på så lavt volum at du kunne snakket normalt i det rommet..
    Jeg har ingen store erfaringer med RB-35 men regner med at det er snakk om brukte høyttalere som du ikke skal gi all verden for.?
    I såfall så er det lett å få solgt de til samme pris om det ikke låter slik du forventer at det skal..
    Min anbefaling i så måte er: LØP Å KJØP.! 8)

    PS: smaker RB-35 godt i dine ører, så finnes det noen få brukte RB-75 og nye RF-81 å få tak i ;)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Det er brukt det er snakk om ja. Saken er at jeg knapt har hørt Klipsch noe særlig, og kjenner derved ikke signaturen så godt. Men det lille jeg minnes var positivt. Musikken går i Neil Young, Dire strites, Dylan pop/rock etc...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn