Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    2
    mteinum skrev:
    Er det noen her som har hørt Klipsch Heresy III?
    Jeg kjenner ikke Heresy selv, men så denne tegningen på et annet forum tidligere i dag. Måtte bare ta den med! ;D

    Frode

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    mteinum skrev:
    Er det noen her som har hørt Klipsch Heresy III?

    Jeg har fått en grei pris fra en tysk selger. Dette er et helt nytt sett. Har lest at pga manglende dypbass så kan man med fordel kombinere denne med en sub, men mellomtone/topp er i toppklasse.

    Det hadde jo vært fristende med en høyttaler i heritage serien - kliss ny - til under 15k

    http://www.vanns.com/shop/servlet/item/features/542999614

    ... Would Mr. Klipsch have been uber-proud of this speaker? Check. Do you need it in your living room? Check.
    empty (Tommy) her på forumet har ett par Hersy II.
    Han har sikkert ett par tanker rundt Heresy generelt :)

    /jan
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har blitt seriøst Klipsched.

    Har akkurat kommet tilbake fra AV Centeret her i kristiansand, tenkte jeg skulle en liten tur innom etter å ha sluppet av kone og barn i dyreparken. Vet ikke om det var her eller på avforum jeg hørte/leste at de hadde tatt inn klipsch. Og de selger visst veldig bra der oppe også. Demoparet av RF-82 var borte vekk, og det som var der var to - rett ut av eska - RF-82. Var så heldig at jeg fikk høre disse på en Fatman iTube182. Liten pen sak på 2x18 W. Elektrocompaniet som signalkilde, tror det var ECC-1.

    Hadde ikke tatt med noen demomusikk, men han hadde en plate i butikken med litt forskjellig. Først Herborg Kråkevik - virket litt spiss i toppen til tider, men du store alpakka hvilket rom disse Klipschene tegnet opp! Det var nesten helt skummelt ;)

    Så var det litt ymse som jeg ikke var helt sikker på hva var. d'sound kom etter hvert og dette begynte å bli bra. Så kom ei låt fra Pink Floyd - the Wall - veldig veldig fint (volumet hadde jeg skrudd opp mellom 9 og 10). Det var som om barnekoret skrek til meg - "VI ER HER!!" ;)

    Innom en James Bond låt med syyyykkkktttt dyp bass - det er absolutt potensiale her ja. Så kom det et par låter fra Siri's Svale Band. Først ut "Like That" - Jeg må si at det var like før jeg fikk tårer i øynene - så bra var det - kontrabass låt veldig overbevisende ut. Vokalstemmer er veldig bra definert i rommet og veldig up-front. Kjempegøy å høre på! "Paper Moon" svingte helt vanvittig.

    Etter å sitte sjokkskadet littegrann - så fikk jeg låne ei Diana Krall plate (All For You) - Ehhh... hva skal jeg si - milde himmel - jeg hørte bare pengene trille ut fra visakortet.... Disse skal jeg ha ;)

    Jeg vet virkelig ikke om jeg tør kjøpe Heresy III uhørt fra tyskland når det står slik godlyd og venter på meg her i byen. Og slik jeg har forstått så blir det bare bedre og bedre etter en del innspilling!
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    mteinum skrev:
    Jeg har blitt seriøst Klipsched.

    Etter å sitte sjokkskadet littegrann - så fikk jeg låne ei Diana Krall plate (All For You) - Ehhh... hva skal jeg si - milde himmel - jeg hørte bare pengene trille ut fra visakortet.... Disse skal jeg ha ;)

    Jeg vet virkelig ikke om jeg tør kjøpe Heresy III uhørt fra tyskland når det står slik godlyd og venter på meg her i byen. Og slik jeg har forstått så blir det bare bedre og bedre etter en del innspilling!
    Tror nok ikke du trår feil med en høytaler fra RF-serien, men disse Heresy høytalerne har dette ubeskrivelige noe som er veldig lett å bli forført av.

    Føler du deg mer trygg på å handle RF i Kristiansand, så gjør det. Mye handler om den "gode følelsen"

    Lykke til - uansett hvilen av dem du velger!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Erland skrev:
    ...har dette ubeskrivelige noe som er veldig lett å bli forført av.
    Jeg vil bli forført ;)

    Fikk et meget bra tilbud fra tyskland og prisdifferansen levert på Heresey III og RF-82 er bare 2000,- Og med HIII (festlig... jeg har Snell KIII...) så har du en litt annen kvalitet også på selve bygget. Disse er tilsynelatende "build to last". Har lest flere plasser der de fortsatt er i daglig bruk etter både 25 og 30 år.

    Nei... nå må jeg male litt - så får jeg se om det ikke blir en bestilling i løpet av dagen.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    mteinum skrev:
    Og her er pakkes de ut hjemme hos en fornøyd kunde:
    http://www.cyclonecj.com/dtel/home/index.html
    Hei Jan R, se her i stua hos amerikaneren, han bruker Forte som bokhyllehøyttalere! ;D
    Den mannen er gal ;D

    /jan
    Har der ikke sett han på Klipsch forum som har Jubilè på sidene foran, LaScala som center og Khorn som bakhøytalere i hjemmekinoen. For å sikre nogenlunde brukbar filmbass, har han to stk Klipsch Pro subber.

    Burde bli lyd i stua av sånt
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Frode skrev:
    mteinum skrev:
    Er det noen her som har hørt Klipsch Heresy III?
    Jeg kjenner ikke Heresy selv, men så denne tegningen på et annet forum tidligere i dag. Måtte bare ta den med! ;D

    Frode

    Fant også denne tegningen på et annet forum idag, det er tydeligvis noen som er glade for den også...



    Da venter jeg bare på bekreftelse fra butikken - så kommer det noen av disse til sørlandet også (hun på toppen blir ikke med, tror ikke madammen hadde blitt så fornøyd med det da)

    Og med det melder jeg meg inn i klubben :)
     

    Vedlegg

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Det høres VIRKELIG ut til at du har blitt Klipsch'd mteinum ;D
    Rett ut av esken så låter det ikke spess bra, det kan låte litt krasst og litt mye "High-End" i mine ører, om et år så låter Klipsch helt annerledes..

    Men de som har hatt Heresy og RF-serien i samme hus, opplever ikke de at enten spiller det ene bra eller så spiller det andre bra.?
    Har hørt dette fra en som har hatt Heresy II, RF-3 MK-II og RF-35..
    Med hans elektronikk og rom, så ble Heresy II helt feil, det låt mer eller mindre grusomt, men på RF-serien så fikk han tenning på alle plugger.!! :eek:

    Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette.?
    Kan noe av årsaken være at Heresy II bare hadde noen få hundre timer.?
    Tenker litt på mteinum her, veldig kjedelig om han har hørt det ene og vil gå for det andre, så er det snakk om to vidt forskjellige verdner....
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det som er helt klart er at Heresy trives best med rør. Dette er nok den største blemma som gjøres ved denne høyttaleren. Har også hørt at HII (2) og Naim ikke låter så veldig bra, en annen klassiker er innspillingstid. Motfase & mono i lang-lang tid er nok veldig så lurt.

    Nå har jeg gjort en god del research, og det viktige for min del var at soundstage skulle ikke være noe mindre en RF-82 - og det skal den heller ikke være. Jeg har heller funnet flere som er fornøyd med HIII enn det motsatte.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Om det finnes noen som skal til USA - nærmere bestemt Colorado i tiden fremover...

    Hot tips for en utmerket porsjon mat, drikke og go'lyd http://www.natalias1912.com/ lokalisert i Silverton CO.

    Eieren er "Klipsch'd og har nettopp kjøpt et par Jubilee for å underholde gjestene både med live og innspilt musikk. For å kunne bruke de UTE, fikk han dem custom bygget i "marine grade plyvood".
    Pr i dag hadde han "bare" et par LaScala, men fikk lyst til å oppgradere uteserveringen og lyden :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hei

    En stund siden sist! Akkurat nå bestitter jeg et par klipsch rf3 mk2, og er veldig fornøyd. Jeg er en av dem, eller han, som "rotekroken" hensviser til. Hadde først rf35 for 2-3 år siden, så heresy II, og nå rf3 mk2.

    rf35 låt litt ubalansert/usammenhengende, og var i mine ører en høyttaler som ikke fikk frem foten helt..

    Heresy II var jeg veldig spent på da de kom på døra, men skuffet altså stort. De låt rett og slett altfor lyst/heftig for min smak. Desverre.

    Rf3 mk2 er i mine ører en veldig heldig løsning. De låter balansert, heftig og får absolutt frem foten.

    Så det er som det har blitt sagt, absolutt mulig å "trå feil" i klipsch sitt sortiment..

    I ettertid har jeg snappet opp et par snell eII fra Rognlien, som skal til dyst når edison forsterkeren er ferdig hos kvanlid, og sony`n ferdig hos upgrade:)

    Disse to høyttalerene stiller jo i litt forskjellig kategorier, men det skal uansett bli spennende å teste 8)

    Ha en fortsatt god sommer!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ikke alltid at hardware matcher nei.
    Aldri hørt Heresy men en dag ;)

    Godt at du er nøyd med RF-3 iaf.
    Kan jo bli spennende med Snell også,du fikk de jo grisebillig.

    En fortsatt god sommer til deg også :)

    /jan
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    montesi skrev:
    Heresy II var jeg veldig spent på da de kom på døra, men skuffet altså stort. De låt rett og slett altfor lyst/heftig for min smak. Desverre.
    Hva er egentlig heftig? er dette det samme som for lyst - for lite bass - for lite balanse mellom lyse og mørke frekvenser? Eller tenker du at de tegner opp unaturlige store rom, eller er det andre ting?

    Nå har H3 blitt kraftig forbedret siden H2 på alle områder, så det blir veldig spennende å se hvordan denne blir.

    Men, nå er det jo mye som spiller inn, rommet, annen hardware og egne preferanser.

    Noen tanker rundt II -> III

    http://64.233.183.104/search?q=cach...i"&hl=no&ct=clnk&cd=16&gl=no&client=firefox-a

    http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-8602-17.html

    Det som er litt rart synes jeg, er at det er så få tester av klipsch, jeg fant en test av RF-15 og en litt mere uformell av La Scala/La Scala II i stereophile. High Fidelity hadde en test av RB-5 i '00. Det er litt flere i Fidelity. Men ellers var det da ganske tynt.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Du vet Klipsch er ikke helt "stuerent" i de finere kretser.

    Man leser ofte når enkelte guruer fra den utenlandske hifipressen uttaler seg etter en sjelsettende opplevelse med Klipsch, sikrer de sin kredibillitet med lignende uttalelser;
    "Til tross for sine feil og mangler, spille Klipsch *XX* veldig engasjerende!
    Sett det før?

    Jeg tror jeg forstår hva montesi mener;
    Heritage serien har gjennom den lange levetiden hatt et rykte på seg for å kunne være veldig skarpt og pågående i toppen. Noe som har overskygget andre kvaliteter og gjort lytting slitsomt. Dette her eiere av eldre Heritage tatt konsekvensen av, og jobbet med elektronikk, kabler, delefiltre og horn for å tilpasse de øvre tonene til resten av høytaleren. Etterhvert som utviklingen har gått fremover hos gutta i Hope, har de også begynt å produsere høytalere med mindre av den hissige lyden. Men helt borte er den ikke, det er jo Klipsch! Man kan være så Klipsch'd man bare vil, men man kan ikke fornekte at med feil elektronikk, kommer den gamle Achilleshelen fram til fulle. RF-serien er nok snillere enn Heritage, men borte er den ikke. Perosnlig har jeg opplevd at nettopp RF3mkII er en smule mer tilbakelent i toppen enn RF5. Har man et litt agressivt lydbilde med eksisterende elektronikk, vil sannsynligvis 3'ern passe vel så godt som 5'ern.

    Personlig gikk jeg gjennom planlegging og bygging av mine Khorn, mye lenger enn fabrikken for å få en mindre agressiv høytaler (Crites C125 diskanter - Trachorn -Alkeng filter). Resultatet er blitt at med gitt elektronikk, og diskantene i nøytalposisjon (ja jeg kan justere), er det heller tilbakelent enn pågående. (Denne attenuatoren kan forøvrig kjøpes fra www.alkeng.com for $85 pr par).

    Det blir sagt at RF-serien er veldig snill med tanke på elektronikken, og spiller fra bruktbart til bra med det meste av utstyr. Slik opplever jeg ikke Heritage, som jeg oppfatter som mye mer kresene. Responsen på matching og endringer er i mine ører mer hørbar. Mrk. jeg skriver IKKE DÅRLIG elektronikk!
    Det er bare snakk om match og tilpasning!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Slik opplever jeg ikke Heritage, som jeg oppfatter som mye mer kresene. Responsen på matching og endringer er i mine ører mer hørbar. Mrk. jeg skriver IKKE DÅRLIG elektronikk!
    Det er bare snakk om match og tilpasning!
    Henger meg på den.

    Forte II'ene mine hadde vel en tendens (i toppen) til å si i fra på enkelte av komponentene som jeg har hatt på låns her.
    Ikke skrikende men kanskje litt vel frampå.
    Dagen "linup" ser ut til å virke 95% bra :) (man blir vel aldri helt nøyd? ;D )
    Har de fleste delene til nye delefilter liggende her,iflg Erland bla er det mye å hente og det tviler jeg ikke på.Høstprosjekt :)
    Missforstå meg rett jeg er ikke på noen måte misfornøyd pr i dag med Forte'ene/anlegget som sådan men det er nok helt sikkert mere å gå på.

    En ting vet jeg,det skal ikke annet enn Klipsch (helst Heritage) inn i huset her på leeenge.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    mteinum skrev:
    montesi skrev:
    Heresy II var jeg veldig spent på da de kom på døra, men skuffet altså stort. De låt rett og slett altfor lyst/heftig for min smak. Desverre.
    Det som er litt rart synes jeg, er at det er så få tester av klipsch, jeg fant en test av RF-15 og en litt mere uformell av La Scala/La Scala II i stereophile. High Fidelity hadde en test av RB-5 i '00. Det er litt flere i Fidelity. Men ellers var det da ganske tynt.
    Jeg har heller ikke sett så mange tester av Klipsch i Norske blader, men her er en i Lyd & Bilde av RB 75.
    http://www.lydogbilde.no/index.php?...8Z121Z116Z116Z97Z108Z101Z114Z101Z&testid=1568
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Men hånden på hjertet, hva er det som er riktig innen Hi-Fi.?
    Det er veldig sjeldent at "test-vinnere" finner veien hjem til meg å jeg beholder dette..
    Hi-Fi som blir slaktet pga feil meg her å feil meg der, det er som regel noe som svinger i mine ører 8)

    KV fikk jo vondt i hele kroppen når Rognlien hadde LaScala i hus, han slaktet de jo sønder å sammen.!
    Er vel ingen annen høyttaler jeg har sett som har blitt så til de grader slaktet på denne måten.!?!
    Rognlien på sin side koste jo vettet ta seg ;D

    Er ikke test-objekter supernøytrale og totalt uten sjel eller farger, så ikke forvent deg en god test..
    Hva er det slike testvinnere forteller deg.?
    Det forteller meg en viktig ting, HOLD DEG UNNA DEN SHITEN.!!

    Se også på mange rør forsterkere som blir testet, alle de som får gode tester, de låter omtrent som transe.!
    Er dette da rørforsterkere for oss som vil at musikken skal svinge.?
    Det er også spesielt de KT-88 med 4 til 8 rør eller mer som får gode tester..
    Fidelity malen til en god forsterker er "High-End" transe som DP, Krell, ML osv..
    Fidelity malen til en god CD spiller er "High-End" klang fra Vincent og opp til Teac Esoteric..
    Fidelity malen til en god høyttaler er Response, B&W osv..
    Fidelity leter ikke etter musikken, de leter kun etter analyse verktøy som kan finne feil i et eller annet, de har glemt musikken.!!
    Har Fidelity sporet helt av å blitt et "kjendis" blad alà SE & HØR.?

    Det er sikkert mange der ute som leser denne tråden og lurer, omtrent ingen produkter som har fått gode eller greie tester hos noen av Klipsch sine venner..
    Du finner nok ingen Fidelity-hatere her, det er ikke poenget mitt heller, men vær litt obs på at det finnes annet som spiller mer musikk (i mine ører hvertfall) enn hva Fidelity anbefaler..
    Dette er ment som en veileder og ikke som et "hat-brev" eller lign, ikke misforstå min mening..
    Bruk gjerne en test som en veileder, men bruk ørene når du tester noe selv 8)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Rotekroken skrev:
    Fidelity malen til en god forsterker er "High-End" transe som DP, Krell, ML osv..
    Fidelity malen til en god CD spiller er "High-End" klang fra Vincent og opp til Teac Esoteric..
    Fidelity malen til en god høyttaler er Response, B&W osv..
    Fidelity leter ikke etter musikken, de leter kun etter analyse verktøy som kan finne feil i et eller annet, de har glemt musikken.!!
    Har Fidelity sporet helt av å blitt et "kjendis" blad alà SE & HØR.?
    Dæven - hvor mye piggtråd spiste du i går? ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Erland skrev:
    Rotekroken skrev:
    Fidelity malen til en god forsterker er "High-End" transe som DP, Krell, ML osv..
    Fidelity malen til en god CD spiller er "High-End" klang fra Vincent og opp til Teac Esoteric..
    Fidelity malen til en god høyttaler er Response, B&W osv..
    Fidelity leter ikke etter musikken, de leter kun etter analyse verktøy som kan finne feil i et eller annet, de har glemt musikken.!!
    Har Fidelity sporet helt av å blitt et "kjendis" blad alà SE & HØR.?
    Dæven - hvor mye piggtråd spiste du i går? ;D
    Piggtråd.? ::)
    Neida, jeg har ikke spist noe jeg ikke tålte og ikke er jeg i "bad mood" eller noe slikt ;D
    Prøver bare å gi en viss pekepinn på hva som er forskjellen mellom hva blader mener er "riktig" Hi-Fi og hva vi andre litt mer "old-school" mener (eller tror) er riktig..

    Det er forskell mellom å sitte som en "prest" perfekt linet opp i stolen og et perfekt oppsatt anlegg med masse uviktige detaljer, slik som at han fyren på bakerste rad i en konsert slipper en fis som ikke sidemann hører, men sikkert lukter :p
    Dette har lite med musikk å gjøre i mine ører..

    Får du derimot full tenning med rockefoten som ikke klarer å stoppe, da er du på riktig vei ;)
    Og rockefot får du (jeg) sjeldent eller aldri med test-vinnere..

    Når sist leste du eller jeg om noen testvinnere i Fidelity som virkelig svinger i virkeligheten.?
    Noe som virkelig får rockefoten til å gå, ber pent om å få sitte der time etter time for du klarer ikke å stoppe å lytte........
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Erland skrev:
    Slik opplever jeg ikke Heritage, som jeg oppfatter som mye mer kresene. Responsen på matching og endringer er i mine ører mer hørbar. Mrk. jeg skriver IKKE DÅRLIG elektronikk!
    Har du lest denne? http://www.klipsch.com/media/news-center/reviews-press-pdfs/30786_eprint.pdf

    La Scala II, fungerer faktisk med bare en hodetelefonforsterker som amp! (Cayin HA-1). Veldig gøy å se at Sam Telling i stereophile likte denne så godt at han faktisk kjøpte den.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Veldig interessant lesing.

    Dog vil jeg bemerke noe som ble debbatert på Klipsch forum i våres vedr. power til Khorn og LaScala.

    I tråden ble det lagt inn en scannet manual som bar PWK sin egen signatur i bunn:
    Der sto det bla;
    Anbefal MINIMUM power: 15W :eek:

    Etter å ha hørt disse ht med 7-10 W, kan jeg ikke si meg enig i dette, men likevel interessant.

    Mrk. også i artikkelen hvor entusiastiske Dennis Haad og Mr Sam ble over komboen LaScala og Cary 805! Kan det være noe i det som sto i manualen til PWK likevel?

    På Klipsch forum finner man Khorn tilhengre i alle kategorier fra de som mener 2-3W er nok, til de som hevder at det er ren blasfemi å ikke utnytte det nesten vanvittige slammet (i den begrensning nedover som Khornet her (ca 33db)) høytalerne når de fòres med mange hundre gode transistorwatt.

    Jeg har selv ikke hatt anledning til å teste med transistor ennå, men kommer nok til å teste en gang.
    Først og fremst fokuserer jeg på de 7 stk GODE watt som skal komme fra de nye ampene. Jeg har tro på at det blir plenty!

    Dog vil jeg nok en gang understreke Heritage sin følsommhet overfor elektronikken.

    Jeg nevnte tidligere at jeg testet RF5 og AN kit2 til min store fornøyelse. Hvilken kombo! *
    Det spillte en god del bedre enn min 30Wpc Strathclyde Push/pull forsterker.
    Ved bruk av samme 2 forsterkere på Khorna, er forskjellen bare så uendelig mye større. Av en eller annen grunn virker den 10W sterke AN forsterkeren faktisk mye kraftigere, og briljerer på en helt annen måte enn hva Stath'en gjør. Selvfølgelig kan 30Wpc spille høyere enn 10, men inntill KT88 røret vrenger av på sin svært så brå måte, er AN forsterkeren overlegen på alle områder.

    *Mine tidligere Klipsch RF5 og nevnte AudioNote Kit2 + annen tilhørende god elektronikk, står forøvrig i Sandefjord hjemme hos Olof fra Upgrade Audio. Jeg anbefaler alle som har anledning å avtale en demo
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Låter'n halvparten så bra som den hele så er det vel ok ;D

    Relativt artig hjemmekino system det der foresten,kan det svinge tro ? :eek: :p

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Tenkte det var på sin plass og krydre denne tråden med litt Klipsch-bilder.

    Det har vært mye tørrprat i det siste......

    Kanskje vil skulle starte vår egen fotoserie med Klipsch-bilder?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Tenkte det var på sin plass og krydre denne tråden med litt Klipsch-bilder.

    Det har vært mye tørrprat i det siste......

    Kanskje vil skulle starte vår egen fotoserie med Klipsch-bilder?
    Tenker du da på "våre egne Klipsch bilder" eller bilder generelt av Klipsch ?
    Og ja,vært endel tørrprat men det holder iaf liv i tråden ;)

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Tenker du da på "våre egne Klipsch bilder" eller bilder generelt av Klipsch ?
    /jan
    Ingen grunn til å være kritisk.
    Egne bilder eller kule bilder fra nettet (bare det har med Klipsch å gjøre).
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    JanR skrev:
    Tenker du da på "våre egne Klipsch bilder" eller bilder generelt av Klipsch ?
    /jan
    Ingen grunn til å være kritisk.
    Egne bilder eller kule bilder fra nettet (bare det har med Klipsch å gjøre).
    Den er jeg med på.
    Finns jo tydeligvis en utømmelig kilde av bilder og "gale" Klipsch følk der ute så ;D

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Som dette for eksempel;

    Dobble Khorn basser, med Oris topp og mellomtone -her snakker vi seriøse høytalere!

    (beklager at jeg "låner" bildet ditt fra bd-sidene Torben, men anlegget ditt ser så tøfft ut at jeg synes de som frekventerer Klipsch-forumet bør se det......)


     

    Exposure

    Medlem
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    mteinum skrev:
    montesi skrev:
    Heresy II var jeg veldig spent på da de kom på døra, men skuffet altså stort. De låt rett og slett altfor lyst/heftig for min smak. Desverre.
    Hva er egentlig heftig? er dette det samme som for lyst - for lite bass - for lite balanse mellom lyse og mørke frekvenser? Eller tenker du at de tegner opp unaturlige store rom, eller er det andre ting?

    Nå har H3 blitt kraftig forbedret siden H2 på alle områder, så det blir veldig spennende å se hvordan denne blir.

    Men, nå er det jo mye som spiller inn, rommet, annen hardware og egne preferanser.

    Noen tanker rundt II -> III

    http://64.233.183.104/search?q=cach...i"&hl=no&ct=clnk&cd=16&gl=no&client=firefox-a

    http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-8602-17.html

    Det som er litt rart synes jeg, er at det er så få tester av klipsch, jeg fant en test av RF-15 og en litt mere uformell av La Scala/La Scala II i stereophile. High Fidelity hadde en test av RB-5 i '00. Det er litt flere i Fidelity. Men ellers var det da ganske tynt.
    Du har ikke tilfeldigvis en kopi av testen av RB-5? Hadde vært artig og lest en test av dem.

    EX
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Exposure skrev:
    Du har ikke tilfeldigvis en kopi av testen av RB-5? Hadde vært artig og lest en test av dem.
    Det har jeg, og du får en pm - as we speak.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mye bra der gett :)
    jubilation.ws,utrolig artig billedserie det der.
    Bøyer meg i støvet for de som faktisk har tålmodighet og ikke minst evner/tålmodighet til å gi seg på ett sånt prosjekt.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nei desverre :-[ (skammer meg)
    Høre me'n,må ringe inn der i løpet av uken uansett.
    Hvis ikke får man iaf tak i den der ute,amazon bla :)

    /jan
     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Lurer på å bll klipsch venn jeg også hehe. Har iallefall planer om å høre på stativ modell fra dem. Men spørsmålet mitt er hvordan vil de spille Leonard Cohen? Er det noen erfaringer? De vil i hvertfall foreløbig bli brukt på ECI 2
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Raven8 skrev:
    Lurer på å bll klipsch venn jeg også hehe. Har iallefall planer om å høre på stativ modell fra dem. Men spørsmålet mitt er hvordan vil de spille Leonard Cohen? Er det noen erfaringer? De vil i hvertfall foreløbig bli brukt på ECI 2
    Kravet for og bli en Klipsch venn er at man liker musikk! ;D
    Om det er Cohen eller Prøysen spiller ingen rolle, men Cohen sin stemme blir ikke akkurat mindre ved og bli spillt via Klipsch. ;)
    Forøvrig skal vel ikke EC være noen dårlig match. :)

    Hvilken modell var det du tenkte å lytte på?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn