Jeg kjenner ikke Heresy selv, men så denne tegningen på et annet forum tidligere i dag. Måtte bare ta den med! ;Dmteinum skrev:Er det noen her som har hørt Klipsch Heresy III?
Frode
Jeg kjenner ikke Heresy selv, men så denne tegningen på et annet forum tidligere i dag. Måtte bare ta den med! ;Dmteinum skrev:Er det noen her som har hørt Klipsch Heresy III?
empty (Tommy) her på forumet har ett par Hersy II.mteinum skrev:Er det noen her som har hørt Klipsch Heresy III?
Jeg har fått en grei pris fra en tysk selger. Dette er et helt nytt sett. Har lest at pga manglende dypbass så kan man med fordel kombinere denne med en sub, men mellomtone/topp er i toppklasse.
Det hadde jo vært fristende med en høyttaler i heritage serien - kliss ny - til under 15k
http://www.vanns.com/shop/servlet/item/features/542999614
... Would Mr. Klipsch have been uber-proud of this speaker? Check. Do you need it in your living room? Check.
Tror nok ikke du trår feil med en høytaler fra RF-serien, men disse Heresy høytalerne har dette ubeskrivelige noe som er veldig lett å bli forført av.mteinum skrev:Jeg har blitt seriøst Klipsched.
Etter å sitte sjokkskadet littegrann - så fikk jeg låne ei Diana Krall plate (All For You) - Ehhh... hva skal jeg si - milde himmel - jeg hørte bare pengene trille ut fra visakortet.... Disse skal jeg ha
Jeg vet virkelig ikke om jeg tør kjøpe Heresy III uhørt fra tyskland når det står slik godlyd og venter på meg her i byen. Og slik jeg har forstått så blir det bare bedre og bedre etter en del innspilling!
Jeg vil bli forførtErland skrev:...har dette ubeskrivelige noe som er veldig lett å bli forført av.
Har der ikke sett han på Klipsch forum som har Jubilè på sidene foran, LaScala som center og Khorn som bakhøytalere i hjemmekinoen. For å sikre nogenlunde brukbar filmbass, har han to stk Klipsch Pro subber.JanR skrev:Den mannen er gal ;DContinuo skrev:Hei Jan R, se her i stua hos amerikaneren, han bruker Forte som bokhyllehøyttalere! ;Dmteinum skrev:Og her er pakkes de ut hjemme hos en fornøyd kunde:
http://www.cyclonecj.com/dtel/home/index.html
/jan
Fant også denne tegningen på et annet forum idag, det er tydeligvis noen som er glade for den også...Frode skrev:Jeg kjenner ikke Heresy selv, men så denne tegningen på et annet forum tidligere i dag. Måtte bare ta den med! ;Dmteinum skrev:Er det noen her som har hørt Klipsch Heresy III?
Frode
Hva er egentlig heftig? er dette det samme som for lyst - for lite bass - for lite balanse mellom lyse og mørke frekvenser? Eller tenker du at de tegner opp unaturlige store rom, eller er det andre ting?montesi skrev:Heresy II var jeg veldig spent på da de kom på døra, men skuffet altså stort. De låt rett og slett altfor lyst/heftig for min smak. Desverre.
Henger meg på den.Erland skrev:Slik opplever jeg ikke Heritage, som jeg oppfatter som mye mer kresene. Responsen på matching og endringer er i mine ører mer hørbar. Mrk. jeg skriver IKKE DÅRLIG elektronikk!
Det er bare snakk om match og tilpasning!
Jeg har heller ikke sett så mange tester av Klipsch i Norske blader, men her er en i Lyd & Bilde av RB 75.mteinum skrev:Det som er litt rart synes jeg, er at det er så få tester av klipsch, jeg fant en test av RF-15 og en litt mere uformell av La Scala/La Scala II i stereophile. High Fidelity hadde en test av RB-5 i '00. Det er litt flere i Fidelity. Men ellers var det da ganske tynt.montesi skrev:Heresy II var jeg veldig spent på da de kom på døra, men skuffet altså stort. De låt rett og slett altfor lyst/heftig for min smak. Desverre.
Dæven - hvor mye piggtråd spiste du i går? ;DRotekroken skrev:Fidelity malen til en god forsterker er "High-End" transe som DP, Krell, ML osv..
Fidelity malen til en god CD spiller er "High-End" klang fra Vincent og opp til Teac Esoteric..
Fidelity malen til en god høyttaler er Response, B&W osv..
Fidelity leter ikke etter musikken, de leter kun etter analyse verktøy som kan finne feil i et eller annet, de har glemt musikken.!!
Har Fidelity sporet helt av å blitt et "kjendis" blad alà SE & HØR.?
Piggtråd.? :Erland skrev:Dæven - hvor mye piggtråd spiste du i går? ;DRotekroken skrev:Fidelity malen til en god forsterker er "High-End" transe som DP, Krell, ML osv..
Fidelity malen til en god CD spiller er "High-End" klang fra Vincent og opp til Teac Esoteric..
Fidelity malen til en god høyttaler er Response, B&W osv..
Fidelity leter ikke etter musikken, de leter kun etter analyse verktøy som kan finne feil i et eller annet, de har glemt musikken.!!
Har Fidelity sporet helt av å blitt et "kjendis" blad alà SE & HØR.?
Har du lest denne? http://www.klipsch.com/media/news-center/reviews-press-pdfs/30786_eprint.pdfErland skrev:Slik opplever jeg ikke Heritage, som jeg oppfatter som mye mer kresene. Responsen på matching og endringer er i mine ører mer hørbar. Mrk. jeg skriver IKKE DÅRLIG elektronikk!
Tenker du da på "våre egne Klipsch bilder" eller bilder generelt av Klipsch ?Erland skrev:Tenkte det var på sin plass og krydre denne tråden med litt Klipsch-bilder.
Det har vært mye tørrprat i det siste......
Kanskje vil skulle starte vår egen fotoserie med Klipsch-bilder?
Ingen grunn til å være kritisk.JanR skrev:Tenker du da på "våre egne Klipsch bilder" eller bilder generelt av Klipsch ?
/jan
Den er jeg med på.Erland skrev:Ingen grunn til å være kritisk.JanR skrev:Tenker du da på "våre egne Klipsch bilder" eller bilder generelt av Klipsch ?
/jan
Egne bilder eller kule bilder fra nettet (bare det har med Klipsch å gjøre).
Du har ikke tilfeldigvis en kopi av testen av RB-5? Hadde vært artig og lest en test av dem.mteinum skrev:Hva er egentlig heftig? er dette det samme som for lyst - for lite bass - for lite balanse mellom lyse og mørke frekvenser? Eller tenker du at de tegner opp unaturlige store rom, eller er det andre ting?montesi skrev:Heresy II var jeg veldig spent på da de kom på døra, men skuffet altså stort. De låt rett og slett altfor lyst/heftig for min smak. Desverre.
Nå har H3 blitt kraftig forbedret siden H2 på alle områder, så det blir veldig spennende å se hvordan denne blir.
Men, nå er det jo mye som spiller inn, rommet, annen hardware og egne preferanser.
Noen tanker rundt II -> III
http://64.233.183.104/search?q=cach...i"&hl=no&ct=clnk&cd=16&gl=no&client=firefox-a
http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-8602-17.html
Det som er litt rart synes jeg, er at det er så få tester av klipsch, jeg fant en test av RF-15 og en litt mere uformell av La Scala/La Scala II i stereophile. High Fidelity hadde en test av RB-5 i '00. Det er litt flere i Fidelity. Men ellers var det da ganske tynt.
Det har jeg, og du får en pm - as we speak.Exposure skrev:Du har ikke tilfeldigvis en kopi av testen av RB-5? Hadde vært artig og lest en test av dem.
Da fyrer vi løs med disse linkene, mye fint!Erland skrev:Egne bilder eller kule bilder fra nettet (bare det har med Klipsch å gjøre).
Har du ikke den ?JanR skrev:
Kravet for og bli en Klipsch venn er at man liker musikk! ;DRaven8 skrev:Lurer på å bll klipsch venn jeg også hehe. Har iallefall planer om å høre på stativ modell fra dem. Men spørsmålet mitt er hvordan vil de spille Leonard Cohen? Er det noen erfaringer? De vil i hvertfall foreløbig bli brukt på ECI 2