Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Torsen skrev:
    Det er brukt det er snakk om ja. Saken er at jeg knapt har hørt Klipsch noe særlig, og kjenner derved ikke signaturen så godt. Men det lille jeg minnes var positivt. Musikken går i Neil Young, Dire strites, Dylan pop/rock etc...
    Musikk smaken din er jo absolutt mat for Klipsch.! :D
    Det er slik musikk som du skal glemme at du lytter på et anlegg, du skal bare sitte i godstolen å nyte, trampe takten og være "tilstede", jeg kan ikke skjønne annet enn at du MÅ gå for Klipsch.?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Torsen skrev:
    Det er brukt det er snakk om ja. Saken er at jeg knapt har hørt Klipsch noe særlig, og kjenner derved ikke signaturen så godt. Men det lille jeg minnes var positivt. Musikken går i Neil Young, Dire strites, Dylan pop/rock etc...
    Musikk smaken din er jo absolutt mat for Klipsch.! :D
    Det er slik musikk som du skal glemme at du lytter på et anlegg, du skal bare sitte i godstolen å nyte, trampe takten og være "tilstede", jeg kan ikke skjønne annet enn at du MÅ gå for Klipsch.?
    Henger meg på Rote her,det er Klipsch mat så det holder ;)
    Hører på mye rart her sjøl,Bob Dylan/Neil Young/Pink Floyd/Dire Straits/Kari B/Porcupine Tree/Totta er noe av det som snurrer jevnlig her.
    Løp å kjøp ;D

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Torsen skrev:
    Det er brukt det er snakk om ja. Saken er at jeg knapt har hørt Klipsch noe særlig, og kjenner derved ikke signaturen så godt. Men det lille jeg minnes var positivt. Musikken går i Neil Young, Dire strites, Dylan pop/rock etc...
    Musikk smaken din er jo absolutt mat for Klipsch.! :D
    Det er slik musikk som du skal glemme at du lytter på et anlegg, du skal bare sitte i godstolen å nyte, trampe takten og være "tilstede", jeg kan ikke skjønne annet enn at du MÅ gå for Klipsch.?
    Henger meg på Rote her,det er Klipsch mat så det holder ;)
    Hører på mye rart her sjøl,Bob Dylan/Neil Young/Pink Floyd/Dire Straits/Kari B/Porcupine Tree/Totta er noe av det som snurrer jevnlig her.
    Løp å kjøp ;D

    /jan

    Da lurer jeg på en ting. Hva slags musikk kan ikke nytes på Klipsch ?
    Jeg har litt av hvert i hyllene mine, men jeg kan ikke si det er noen musikktype som Klipsch ikke trives med. Hadde det vært sånn så burde man vel se seg om etter andre høytalere kanskje.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Torsen skrev:
    Det er brukt det er snakk om ja. Saken er at jeg knapt har hørt Klipsch noe særlig, og kjenner derved ikke signaturen så godt. Men det lille jeg minnes var positivt. Musikken går i Neil Young, Dire strites, Dylan pop/rock etc...
    Musikk smaken din er jo absolutt mat for Klipsch.! :D
    Det er slik musikk som du skal glemme at du lytter på et anlegg, du skal bare sitte i godstolen å nyte, trampe takten og være "tilstede", jeg kan ikke skjønne annet enn at du MÅ gå for Klipsch.?
    Henger meg på Rote her,det er Klipsch mat så det holder ;)
    Hører på mye rart her sjøl,Bob Dylan/Neil Young/Pink Floyd/Dire Straits/Kari B/Porcupine Tree/Totta er noe av det som snurrer jevnlig her.
    Løp å kjøp ;D

    /jan

    Da lurer jeg på en ting. Hva slags musikk kan ikke nytes på Klipsch ?
    Jeg har litt av hvert i hyllene mine, men jeg kan ikke si det er noen musikktype som Klipsch ikke trives med. Hadde det vært sånn så burde man vel se seg om etter andre høytalere kanskje.
    Godt poeng Rolf.
    Spiller mer eller mindre alt av musikk sjangere her i huset også,ikke hatt noen "krasj" ennå.

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Da lurer jeg på en ting. Hva slags musikk kan ikke nytes på Klipsch ?
    Jeg har litt av hvert i hyllene mine, men jeg kan ikke si det er noen musikktype som Klipsch ikke trives med. Hadde det vært sånn så burde man vel se seg om etter andre høytalere kanskje.
    Ehhh...... Skal vi se her Rolf..... Slik musikk er jo en match made in heaven for Klipsch..... Nei, heller ikke helt riktig..... Slik musikk på Klipsch er som 5 retters gourmet middag på 5 stjernes restaurant...... Mens annen musikk blir som 4 retters gourmet middag på en 5 stjerners restaurant, ja der tror jeg vi satte deg på plass tenker jeg 8)

    Vi kan jo snu litt på flisa og si at med den type musikk smak så bør Klipsch være førstevalget.?

    Om det er slik at jeg skal konsentrere meg om detaljer i musikken, altså det som kalles High-End, da er ikke Klipsch mitt første valg, det blir litt mer type mat for slike høyttalere som B&W og dems like..
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Da lurer jeg på en ting. Hva slags musikk kan ikke nytes på Klipsch ?
    Jeg har litt av hvert i hyllene mine, men jeg kan ikke si det er noen musikktype som Klipsch ikke trives med. Hadde det vært sånn så burde man vel se seg om etter andre høytalere kanskje.
    Ehhh...... Skal vi se her Rolf..... Slik musikk er jo en match made in heaven for Klipsch..... Nei, heller ikke helt riktig..... Slik musikk på Klipsch er som 5 retters gourmet middag på 5 stjernes restaurant...... Mens annen musikk blir som 4 retters gourmet middag på en 5 stjerners restaurant, ja der tror jeg vi satte deg på plass tenker jeg 8)

    Vi kan jo snu litt på flisa og si at med den type musikk smak så bør Klipsch være førstevalget.?

    Om det er slik at jeg skal konsentrere meg om detaljer i musikken, altså det som kalles High-End, da er ikke Klipsch mitt første valg, det blir litt mer type mat for slike høyttalere som B&W og dems like..
    Blir det da høytalere etter musikksmak, eller musikk etter høytalersmak ?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Godt poeng Rolf.
    Spiller mer eller mindre alt av musikk sjangere her i huset også,ikke hatt noen "krasj" ennå.

    /jan
    Bare sånn for å være litt nysgjerrig, har du testet en av de siste platene til Metallica på 110dB + +.?
    Det var Erland som satte meg på sporet av det der, og jeg kan si såpass at det låter ikke spess bra her hos meg, er vel det eneste som har vært litt "krasj" her hos meg..
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Rotekroken skrev:
    Bare sånn for å være litt nysgjerrig, har du testet en av de siste platene til Metallica på 110dB + +.?
    Det var Erland som satte meg på sporet av det der, og jeg kan si såpass at det låter ikke spess bra her hos meg, er vel det eneste som har vært litt "krasj" her hos meg..
    Det er spes Metallica S&M som er "the ultimate challenge"!
    De fleste av de andre innspillingene er såpass rotete i seg selv, at de er vanskelig (for ikke å bruke uttrykket umulige) å bruke som noen målestokk.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Godt poeng Rolf.
    Spiller mer eller mindre alt av musikk sjangere her i huset også,ikke hatt noen "krasj" ennå.

    /jan
    Bare sånn for å være litt nysgjerrig, har du testet en av de siste platene til Metallica på 110dB + +.?
    Det var Erland som satte meg på sporet av det der, og jeg kan si såpass at det låter ikke spess bra her hos meg, er vel det eneste som har vært litt "krasj" her hos meg..
    Jøss, og jeg som trodde det var enda bedre mat for Klipsch. Sikker på at det ikke har noe med innspillingen å gjøre, og ikke bandet? Eller er metallica kanskje bedre for CV? 8) Selv har jeg sjeldent likt Metallica på det utstyret jeg har hatt. Mulig det har vært anlegget mitt, mulig det har vært produksjonen....

    Men uansett så må jeg få orden på signalkilden min. Skal etterhvert gå for Squeezebox og en ekstern dac. Men det blir ikke før til høsten. CD spiller blir for tungrodd. Bruker i dag en håpløst treg dvd spiller, eller gjorde. Det låter så dårlig, at jeg heller velger å bruke mp3 spilleren. Høyttalerne mine er forsåvidt bra. De tåler en trøkk og er kjappe. Null kasseresonanse, men de er litt for tilbakelente etter min smak, og jeg tror de også kunne trengt en hakket kraftigere forsterker for max utnyttelse. Derfor tenker jeg litt klipsch. Tror mine 2x100 W skulle holde. Forsterkeren har jeg nemlig ingen planer med å bytte ut. (Xindac XA6950)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Erland skrev:
    Det er spes Metallica S&M som er "the ultimate challenge"!
    De fleste av de andre innspillingene er såpass rotete i seg selv, at de er vanskelig (for ikke å bruke uttrykket umulige) å bruke som noen målestokk.
    Ahhh.. Jeg som har prøvd det meste av det andre rælet jeg har liggende med Metallica, S&M har jeg ikke men burde kanskje handle inn for å sjekke litt.?
    Er S&M det samlealbumet med symfoni orkester.?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Torsen skrev:
    Jøss, og jeg som trodde det var enda bedre mat for Klipsch. Sikker på at det ikke har noe med innspillingen å gjøre, og ikke bandet? Eller er metallica kanskje bedre for CV? 8) Selv har jeg sjeldent likt Metallica på det utstyret jeg har hatt. Mulig det har vært anlegget mitt, mulig det har vært produksjonen....

    Men uansett så må jeg få orden på signalkilden min. Skal etterhvert gå for Squeezebox og en ekstern dac. Men det blir ikke før til høsten. CD spiller blir for tungrodd. Bruker i dag en håpløst treg dvd spiller, eller gjorde. Det låter så dårlig, at jeg heller velger å bruke mp3 spilleren. Høyttalerne mine er forsåvidt bra. De tåler en trøkk og er kjappe. Null kasseresonanse, men de er litt for tilbakelente etter min smak, og jeg tror de også kunne trengt en hakket kraftigere forsterker for max utnyttelse. Derfor tenker jeg litt klipsch. Tror mine 2x100 W skulle holde. Forsterkeren har jeg nemlig ingen planer med å bytte ut. (Xindac XA6950)
    Ikke noe av det jeg har av Metallica låter spess bra, jeg vil heller si at det låter dårlig..
    Ikke er det helt min type musikk heller, men det var en gang da jeg var ungkar og hadde tre anlegg, forskjellige anlegg i hvert rom kan du si, da låt Metallica bra på det ene, film var også artig på det anlegget..

    De 10 første wattene er jo Klasse A, så jeg tror neppe Xindak amp vil by på noe problem, tror heller at det kan være en meget bra match til Klipsch.?
    Derimot så ser jeg du brukte DVD spiller og bruker MP3 spiller, der har du kanskje en god del å hente med en god CD spiller.?
    Reproduksjon av sølvplater gjøres best i en skikkelig CD spiller i mine ører 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Tror jeg skal få tak i mest mulig Metallica på kassett ;D

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Rotekroken skrev:
    Er S&M det samlealbumet med symfoni orkester.?
    Det er et live album (2 stk cd) hvor Metallica samspiller med SanFransico symfoni orkester under regi av Michael Kahn.
    Samspillet og arangementene er imho helt rå, og det er når orkesteret virkelig trår til for å matche ekektonikken til rockebandet, at mange anlegg begynner å rote det til.

    Masse informasjon å holde styr på her.....
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Har S&M på vinyl, der er det 3 stk LPer....... 8)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Har fått tak i S&M som 1090kbps FLAC og har hørt litt via Foobar 2000 på Sony klokker (kostet engang 1,398,-) koblet rett i hovedkort på PC, men jeg syns det er mye "rot" på den innspillingen også..
    Vi får se om jeg tar meg råd til å kjøpe S&M en dag, skjønner at det er en plate som burde være i samlingen ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rotekroken skrev:
    Vi får se om jeg tar meg råd til å kjøpe S&M en dag, skjønner at det er en plate som burde være i samlingen ;)
    Vel! Det er vel delte meninger om det. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Rotekroken skrev:
    Vi får se om jeg tar meg råd til å kjøpe S&M en dag, skjønner at det er en plate som burde være i samlingen ;)
    Vel! Det er vel delte meninger om det. ;)
    Må og må ;D
    Det som bør/må være i enhver samling er Tool og Porcupine Tree (i den sjangeren)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Rotekroken skrev:
    Vi får se om jeg tar meg råd til å kjøpe S&M en dag, skjønner at det er en plate som burde være i samlingen ;)
    Vel! Det er vel delte meninger om det. ;)
    Må og må ;D
    Det som bør/må være i enhver samling er Tool og Porcupine Tree (i den sjangeren)

    /jan
    Porky er litt sånn engelsk pop-type musikk med noen heavy gitar riff, falsett alà Bee-Gee's, litt "planet-støy" hentet fra Sci/Fi filmer en gang på 80 tallet ellerno.?
    Ikke helt min smak men :-[
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Rotekroken skrev:
    Vi får se om jeg tar meg råd til å kjøpe S&M en dag, skjønner at det er en plate som burde være i samlingen ;)
    Vel! Det er vel delte meninger om det. ;)
    Må og må ;D
    Det som bør/må være i enhver samling er Tool og Porcupine Tree (i den sjangeren)

    /jan
    Porky er litt sånn engelsk pop-type musikk med noen heavy gitar riff, falsett alà Bee-Gee's, litt "planet-støy" hentet fra Sci/Fi filmer en gang på 80 tallet ellerno.?
    Ikke helt min smak men :-[
    Å så feil du tar. Du har ikke hørt på Porcupine Tree ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Å så feil du tar. Du har ikke hørt på Porcupine Tree ;D
    Det var faktisk Porcupine Tree - Deadwing, om du skal ha det inn med T-skjeèr ;D
    Porky er bare en forkortelse, men det er vel også noen artige filmer fra det gode 80 tallet.?
    Skal se om jeg klarer å lide meg gjennom Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet og Porcupine Tree - In Absentia en dag..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Enten så liker man PT eller ikke.
    Godt vi har forskjellig smak.
    Her svinger det iaf som f**,tror nok naboen er enig også ;D

    Hadde en liten Tom Waits runde her i dag,en kompis som svingte innom.
    Han mumlet noe om "3 watt og klipsch...mumle mumle....må ha...mumle mumle...." når han gikk ;)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Enten så liker man PT eller ikke.
    Godt vi har forskjellig smak.
    Her svinger det iaf som f**,tror nok naboen er enig også ;D

    Hadde en liten Tom Waits runde her i dag,en kompis som svingte innom.
    Han mumlet noe om "3 watt og klipsch...mumle mumle....må ha...mumle mumle...." når han gikk ;)

    /jan
    Ja, hva skulle vi gjort om vi alle hadde samme smak.?
    Samme hus, bil, kjerring (klonet.?), inntekt, anlegg osv, nei, jeg er GLAD for at vi har forskjellig smak ;)
    Så var det jo artig å prøve noe anerledes enn hva man har fra før, selv om det ikke falt i smak 8)
    Tenkte jeg skulle høre hva Tool hadde å by på, starter med blanke ark der også :D
    PS: ikke galt å komme med anbefalinger, det er bare artig å prøve noe nytt ;)

    Hehehe.. Ja, TW er ikke galt.. Regner med at det skjer litt av hvert opp i topplokket hans for tiden.?
    Håper han mumler litt mindre å går for "må ha" i steden ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Jeg kan ikke fatte å begripe hva som foregår i hodet på folk som selger anlegget sitt for å bruke pengene på noe annet? :p

    Nå har jeg hatt anlegget frakoblet på tredje dagen og holder på å gå på veggen, så de som selger unna for å prioritere andre ting kan jo ikke like musikk. :-\

    Savner lyden av Klipschene, men det regner jeg med dere allerede har forstått. ;)

    Moro skal det bli når jeg kobler opp igjen, for da har jeg eget lytterom! ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Jeg kan ikke fatte å begripe hva som foregår i hodet på folk som selger anlegget sitt for å bruke pengene på noe annet? :p

    Nå har jeg hatt anlegget frakoblet på tredje dagen og holder på å gå på veggen, så de som selger unna for å prioritere andre ting kan jo ikke like musikk. :-\

    Savner lyden av Klipschene, men det regner jeg med dere allerede har forstått. ;)

    Moro skal det bli når jeg kobler opp igjen, for da har jeg eget lytterom! ;D
    Føler med deg :)
    3 dager uten musikk så hadde jeg vært ett lullende nervevrak :-[ :'(
    Men se det positive i det,når rommet er ferdig blir ting 849067 ganger bedre ;D
    Skal slenge meg inni sofaen om 30 sek,spille litt for deg også da ;)

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tror jeg har et underbevist behov for å bli klipsched, så på mandag drar jeg til Tonart i trondheim for å høre rf62 og 82.
    Har spurt om å få høre det på macintosh elektronikk så jeg virkelig får høre hva de kan duge til.

    Blir det så jeg med tiden anskaffer meg en av de to blir det yamaha + doxa til og begynne med, noe de på tonart mente gikk fint.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Kan bli spennende det der :)
    Bare pass på at du iaf hører på høytalere som er spilt litt på,de låter ikke bare pent rett ut av esken.
    Tror nok du kan få en fin "klipsch" dag ;)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    pahf skrev:
    Tror jeg har et underbevist behov for å bli klipsched, så på mandag drar jeg til Tonart i trondheim for å høre rf62 og 82.
    Har spurt om å få høre det på macintosh elektronikk så jeg virkelig får høre hva de kan duge til.

    Blir det så jeg med tiden anskaffer meg en av de to blir det yamaha + doxa til og begynne med, noe de på tonart mente gikk fint.
    Underbevisthet er bra å ha! :D
    Bare husk en ting: Lydbilde kan være totalt forskjellig i ei hifisjappe kontra hjemme i sin egen stue! ;)

    Liker du ikke det du hører hos Tonart så lån de med hjem.
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Liker du ikke det du hører hos Tonart så lån de med hjem.
    Helt enig, men første inntrykket er liksom alfa og omega, så det er nok ikke lett for de som prøver noe nytt å danne seg et bilde om det ikke funker med en gang..
    Er nok veldig mange som har gått i den fella der, det finnes nok en del som låter vesentlig bedre hjemme enn i butikker, men også visa versa, rom har større betydning enn folk flest tror, det er ikke bare høyttalere og elektronikk som teller..

    Men min oppfattning av denne tråden og egen erfaring, er at folk som bruker Klipsch på rør ikke ser seg tilbake, noe pæng i rør går det nok før de/vi finner den rette matchen, men når alt funker som det skal og du glemmer tid og sted å bare nyter musikken, da har du blitt Klipsch'd 8)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rotekroken skrev:
    Liker du ikke det du hører hos Tonart så lån de med hjem.
    Helt enig, men første inntrykket er liksom alfa og omega, så det er nok ikke lett for de som prøver noe nytt å danne seg et bilde om det ikke funker med en gang..
    Er nok veldig mange som har gått i den fella der, det finnes nok en del som låter vesentlig bedre hjemme enn i butikker, men også visa versa, rom har større betydning enn folk flest tror, det er ikke bare høyttalere og elektronikk som teller..

    Men min oppfattning av denne tråden og egen erfaring, er at folk som bruker Klipsch på rør ikke ser seg tilbake, noe pæng i rør går det nok før de/vi finner den rette matchen, men når alt funker som det skal og du glemmer tid og sted å bare nyter musikken, da har du blitt Klipsch'd 8)
    Yes! Klipsched! 8)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ba spesifikt om høytalere som var godt innspilt, så jeg håper han etterkommer det.
    Vi ble enige om at jeg skulle ringe når jeg kjørte fra levanger ca 8mil nord for trondheim så han fikk tid til å varme både forsterker å høytalere skikkelig opp. Hadde en meget hyggelig samtale med selgeren fra tonart, det er ikke han som driver sjappa såvidt jeg kjente igjen stemmen, men en som yter god service der.

    Det blir virkelig spennende å se hva jeg får utav denne seansen, har med meg en gjeng som mener klipsch ikke er det helt store, men såvidt meg bekjent er basert kun på lesning da ingen av de har satt sin fot innenfor et lytterom med klipsch før.

    Ser ikke bortifra at alle mann blir klipsched etterhvert. Jbl array 1400 på mc er utvilsomt den komboen jeg har fått mest rockefot av noengang. Kommer litt av den feelingen på tool - po så er jeg fornøyd!

    Har 25kvm stor stua, der anlegget står på den ene endeveggen med ca 3m til lytteposisjon fra vegg. Håper 62 kg forhåpentligvis 82 vil passe inn der.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    pahf skrev:
    Jeg ba spesifikt om høytalere som var godt innspilt, så jeg håper han etterkommer det.
    Vi ble enige om at jeg skulle ringe når jeg kjørte fra levanger ca 8mil nord for trondheim så han fikk tid til å varme både forsterker å høytalere skikkelig opp. Hadde en meget hyggelig samtale med selgeren fra tonart, det er ikke han som driver sjappa såvidt jeg kjente igjen stemmen, men en som yter god service der.

    Det blir virkelig spennende å se hva jeg får utav denne seansen, har med meg en gjeng som mener klipsch ikke er det helt store, men såvidt meg bekjent er basert kun på lesning da ingen av de har satt sin fot innenfor et lytterom med klipsch før.

    Ser ikke bortifra at alle mann blir klipsched etterhvert. Jbl array 1400 på mc er utvilsomt den komboen jeg har fått mest rockefot av noengang. Kommer litt av den feelingen på tool - po så er jeg fornøyd!

    Har 25kvm stor stua, der anlegget står på den ene endeveggen med ca 3m til lytteposisjon fra vegg. Håper 62 kg forhåpentligvis 82 vil passe inn der.
    Jeg har hørt en del ganger på Array 1400 (vi snakker her om en høyttaler til 80000 kroner) hos HFCK med elektronikk i samme prisklasse fra McIntosh.
    Og joda, det spiller stort.
    I helgen hørte jeg for første gang på Klipsch RF 7..........................


    For å gjøre en lang historie kort, jeg ble IKKE mindre Klipsched etter den seansen og jeg kommer ikke til å bruke pengene på Array. ;)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Den kommentaren gjør ikke at jeg er mindre spent på seansen jeg skal ha over helgen ;D

    morro morro! Ender vel opp med at jeg må handle meg en mc forsterker å.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    For å si det slikt, jeg vil bli klipsched, jeg vil ha dynamikk, og jeg vil ha det selv på lavt volum. Jeg storkoser meg med mine jmlab for all del. De spiller nydelig, men når du sitter med et skikkelig go'rock plate. Fks rammstein,tool, metallica, ja til og med dire straits og sarah mclachlan. Så savner jeg litt dynamikk. Av og til blir det litt for sukkersøtt.

    Som nevnt tidligere når jeg hørte array spille tool - pot så skjedde det noe, føttene begynte ukontrollert å trampe takten, smilet ble bredere å bredere. Ønsket om en duggfrisk en ble høyere å høyere å jeg kunne rett og slett ikke få nok. En slik følelse vil jeg ha igjen

    Samt at det er jo endel av denne hobbien å prøve noe nytt. Hadde noen sagt til meg i des 05 at du vil bytte ut hele oppsettet tre ganger i løpet av 2 år hadde jeg ledd så tårene har trillet, men nå ser jeg på det kun som morro!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    herrejemini! Som bokhyllehøytaler faktisk ;D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her som har hørt Klipsch Heresy III?

    Jeg har fått en grei pris fra en tysk selger. Dette er et helt nytt sett. Har lest at pga manglende dypbass så kan man med fordel kombinere denne med en sub, men mellomtone/topp er i toppklasse.

    Det hadde jo vært fristende med en høyttaler i heritage serien - kliss ny - til under 15k

    http://www.vanns.com/shop/servlet/item/features/542999614

    ... Would Mr. Klipsch have been uber-proud of this speaker? Check. Do you need it in your living room? Check.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn